Jeg tror ikke vi gror fast i dette morads fordi vi bruger for mange penge - så hvis ikke de tre ting sker, som du beskriver, vil konkurs (med den burnrate vi har) indtræffe med samme følsomhed som det at køre ind i en autoværn med 110 km/tR Rosenberg skrev: ↑8. maj 2026, 21:01Jeg tænker, at vi nok skal til mentalt at forberede os på, at vi ikke, som frygtet, er det nye Vejle. Det er meget værre.
AaB kan sagtens gro fast i dette morads i mange år, hvis ikke følgende ting alle opfyldes:
1. Der kommer nyt ejerskab med en dygtig og visionær bestyrelse i tasken, og klubben befries aldeles fra det tyske regime.
2. Der ansættes mindst en håndfuld dybt kompetente mennesker på hele stykket fra direktør til træner.
3. Der tilføres klubben min. en kvart milliard kr.
AaB - Middelfart den 8. maj
Re: AaB - Middelfart den 8. maj
Håber du har ret, fordi han har netop fortjent det! friskt indhop af ham igen, håber de kan få ham i bedre form så vi kan se ham noget oftere næste sæson.
-
Ronaldinhio
- Miniput

- Favoritspiller: Ronaldinho
Højer og Zinck skal væk inden de ødelægger klubben
-
Reyad
- Allstar

- Favoritspiller: Ib Simonsen
- Geografisk sted: 5500
Alle spillere var langt under niveau i dag. Men alligevel noget der springer i øjnene. Olsson og Arnorsson er helt, helt væk.
Arnorsson får jo Blåbjerg til at ligne Gvardiol. Det tror jeg ikke der er fremtid i. Heller ikke i Olsson.
Adam Andersson er en katastrofe.
Marc Nielsen har niveauet til en middel klub i Betinia Ligaen.
Jasson. WTF.
Kaasa. Hvornår viser han noget? Hvad så vi i ham? Hvad er han egentlig god til? Samme med Håpnes.
Normann langt under niveau. Men dog en klassespiller. Samme med Kubel.
Møller var satme ringe.
Adedeji lignede den gamle Adedeji. Træerne voksede ikke ind i himlen.
Hvis Müller havde stået sådan en kamp som Bertil, var han blevet korsfæstet herinde.
Steffen Højer, hvornår ser vi et koncept? Hvornår er der bund i holdet? Hvornår ser vi konturerne til et oprykningshold?
For selvom at spillere er skrald i dag, så er niveauet spiller for spiller jo milevidt over Middelfart, Hobro, Aarhus Fremad, B93, HB Køge og hvem vi ellers forsøger at bide skeer med.
William Thomsen var dagens eneste lyspunkt.
Arnorsson får jo Blåbjerg til at ligne Gvardiol. Det tror jeg ikke der er fremtid i. Heller ikke i Olsson.
Adam Andersson er en katastrofe.
Marc Nielsen har niveauet til en middel klub i Betinia Ligaen.
Jasson. WTF.
Kaasa. Hvornår viser han noget? Hvad så vi i ham? Hvad er han egentlig god til? Samme med Håpnes.
Normann langt under niveau. Men dog en klassespiller. Samme med Kubel.
Møller var satme ringe.
Adedeji lignede den gamle Adedeji. Træerne voksede ikke ind i himlen.
Hvis Müller havde stået sådan en kamp som Bertil, var han blevet korsfæstet herinde.
Steffen Højer, hvornår ser vi et koncept? Hvornår er der bund i holdet? Hvornår ser vi konturerne til et oprykningshold?
For selvom at spillere er skrald i dag, så er niveauet spiller for spiller jo milevidt over Middelfart, Hobro, Aarhus Fremad, B93, HB Køge og hvem vi ellers forsøger at bide skeer med.
William Thomsen var dagens eneste lyspunkt.
Hvor mange tilskuere var der i aften?baresi skrev: ↑8. maj 2026, 21:07det er nok ikke helt langt væk fra virkeligheden faktisk. altså hvis man vil i superligaen og som er står i regnskabet igen blive en del af toppen (top 6) i dansk forbold.R Rosenberg skrev: ↑8. maj 2026, 21:01Jeg tænker, at vi nok skal til mentalt at forberede os på, at vi ikke, som frygtet, er det nye Vejle. Det er meget værre.
AaB kan sagtens gro fast i dette morads i mange år, hvis ikke følgende ting alle opfyldes:
1. Der kommer nyt ejerskab med en dygtig og visionær bestyrelse i tasken, og klubben befries aldeles fra det tyske regime.
2. Der ansættes mindst en håndfuld dybt kompetente mennesker på hele stykket fra direktør til træner.
men altså - jeg savner nordjyske stiller AaB mere til ansvar og spørger mere ind til hvad planen egentlig er i AaB. for ingen snakker om det. der er ingen strategiske udmeldinger.
nu begynder der snart at være 3-4000 tilskuere max og så halverer man også tilskuer omsætning. alt er i en ond cirkel. og det spil der på banen gider ingen da længere at kigge på.
Vi ligger med 5.022 i snit før denne runde. Medmindre AaB får en god start på næste sæson og kan spille med i toppen, så kommer vi et godt stykke under 4.000. Det bliver dyrt..
Ses på BC, Sdr. Boulevard 
-
RufusTheDog
- 2. div

Storken skrev: ↑8. maj 2026, 21:28Hvor mange tilskuere var der i aften?baresi skrev: ↑8. maj 2026, 21:07det er nok ikke helt langt væk fra virkeligheden faktisk. altså hvis man vil i superligaen og som er står i regnskabet igen blive en del af toppen (top 6) i dansk forbold.R Rosenberg skrev: ↑8. maj 2026, 21:01Jeg tænker, at vi nok skal til mentalt at forberede os på, at vi ikke, som frygtet, er det nye Vejle. Det er meget værre.
men altså - jeg savner nordjyske stiller AaB mere til ansvar og spørger mere ind til hvad planen egentlig er i AaB. for ingen snakker om det. der er ingen strategiske udmeldinger.
nu begynder der snart at være 3-4000 tilskuere max og så halverer man også tilskuer omsætning. alt er i en ond cirkel. og det spil der på banen gider ingen da længere at kigge på.
Vi ligger med 5.022 i snit før denne runde. Medmindre AaB får en god start på næste sæson og kan spille med i toppen, så kommer vi et godt stykke under 4.000. Det bliver dyrt..
4200.
Es ist nie zu früh für Frühburgunder und nie zu spät für Spätburgunder.
Det er simpelthen ulideligt at følge hvordan AaB skyder sig selv i foden igen og igen og igen. Hvad er det for nogle mentale blokeringer i klubben, der gør, at man ikke vil spille på en måde, som giver klubben lidt fremgang og succes? AaB trænger vel til lidt fremgang og succes, skulle man mene?
Men nej, lad alle mulige amatører i ind- og udland, der har været konger i Championship Manager, få lov til at udleve deres luftkasteller på Hornevej.
Når det gælder Steffen Højer, har de fleste af os vel mistet troen på at han kan løse problemerne. Men hvem har troen på, at problemerne kan løses ved at fyre Steffen Højer? Ingen.
Men nej, lad alle mulige amatører i ind- og udland, der har været konger i Championship Manager, få lov til at udleve deres luftkasteller på Hornevej.
Når det gælder Steffen Højer, har de fleste af os vel mistet troen på at han kan løse problemerne. Men hvem har troen på, at problemerne kan løses ved at fyre Steffen Højer? Ingen.
Men igen: Du kan roligt regne med, at bundrekorderne bare vil blive undergået i stadigt stigende tempo, hvis ikke man hiver det virkelige ukrudt - hvilket vil sige ejerkreds, administrerende direktør, bestyrelse, ledelse og næsten hele den samlede spillertrup - op med rode efter nu snart tre års sportsligt og økonomisk hærværk mod AaB og får bygget denne klub op igen helt fra bunden. Træneren er blot ren kosmetik.
- Gentleman Finn
- Allstar

- Geografisk sted: Aalborg
Nu kunne jeg ikke komme ud og se kampen, spillede vi 4-3-3 igen? Vi er nede på 4. 5. valget i midterforsvaret, hvis vi så samtidig spiller 4-3-3 så er de mere udsatte, hvis det var det der skete
Om det var 4-3-3 eller 4-1-4-1 ved jeg ikke. Men vi droppede i hvert fald to defensive midtbanespillere igen, og Olsson og Arnorsson var horrible.Gentleman Finn skrev: ↑8. maj 2026, 22:05Nu kunne jeg ikke komme ud og se kampen, spillede vi 4-3-3 igen? Vi er nede på 4. 5. valget i midterforsvaret, hvis vi så samtidig spiller 4-3-3 så er de mere udsatte, hvis det var det der skete
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.
-
Debatjuntaen
- Administrator

Der er ryddet lidt op i tråden, og brud mod retningslinjerne har naturligvis haft konsenvenser.
Det siger sig selv at trusler om vold mod andre brugere overhovedet ikke kan tillades herinde, og der falder straffen hurtigt og konsekvent. Der er højt til loftet på Debatsiden, men den slags tolereres ikke.
/Juntaen
Det siger sig selv at trusler om vold mod andre brugere overhovedet ikke kan tillades herinde, og der falder straffen hurtigt og konsekvent. Der er højt til loftet på Debatsiden, men den slags tolereres ikke.
/Juntaen
Det er jo pisseligegyldigt med formationen, vores træner formår jo absolut intet alligevel. Få nu Højer væk please, vi har da sjældent været ringere..
Jeg synes det er flot med 4000 tilskuere i øjeblikket.RufusTheDog skrev: ↑8. maj 2026, 21:29Storken skrev: ↑8. maj 2026, 21:28Hvor mange tilskuere var der i aften?baresi skrev: ↑8. maj 2026, 21:07det er nok ikke helt langt væk fra virkeligheden faktisk. altså hvis man vil i superligaen og som er står i regnskabet igen blive en del af toppen (top 6) i dansk forbold.R Rosenberg skrev: ↑8. maj 2026, 21:01Jeg tænker, at vi nok skal til mentalt at forberede os på, at vi ikke, som frygtet, er det nye Vejle. Det er meget værre.
4200.
Der er så meget negativitet og ud ad til viser AaB bare ikke pt, at man kan eller vil.
Vi har før været på snit 5000 i superligaen, så det er egentlig flot i 1 div og absolut intet at spille for.
Ambitionerne ud ad til står i stampe og AaB kan ik tænke fremad før tyskerne er ude og nogen vil ligge nogle penge i klubben igen.
Men er du gal..hvordan kan man være bekendt at tabe på den måde til Middelfart. De er jo piv ringe. Andersson skal bare væk. Totalt håbløs indsats.
Bliver vist godt med en sommerferie.
Har John Møller været rundt før kampen og dele lussinger og fyresedler ud til to tredjedele af truppen, eller hvad skete der lige dér??
Hvis man ihukommer sidste indsats, og Højers klare kritik af den - “sådan en indsats vil vi ikke se igen” - så må alle alarmklokker da ringe. Jeg synes, jeg så en trup, som samlede sig og ville kæmpe for tingene og træneren da man mistede oprykningsspillet. Nu er jeg da på vej til at blive bekymret for, om Højer alligevel har tabt omklædningsrummet.
Hvis man ihukommer sidste indsats, og Højers klare kritik af den - “sådan en indsats vil vi ikke se igen” - så må alle alarmklokker da ringe. Jeg synes, jeg så en trup, som samlede sig og ville kæmpe for tingene og træneren da man mistede oprykningsspillet. Nu er jeg da på vej til at blive bekymret for, om Højer alligevel har tabt omklædningsrummet.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
-
jens fup
- Superliga

- Favoritspiller: Søren Thorst, Søren Dissing, Calle Facius, David Nielsen
- Geografisk sted: Et langskud fra Hornevej
Jeg er kommet på stadion siden holdet rykkede op fra 3.division i 1982, og jeg kan overhovedet ikke mindes hverken dårligere spil eller ringere spillere end i dag.
Og med hensyn til snakken om Højer skal fyres eller ej: Vi kan ikke trænerfyre os ud af den nuværende situation med en håbløs trup, hvor alt for mange er på alt for dyre kontrakter. Steffen Højer må arbejde ud fra de forhåndenværende søms princip og den værktøjskasse, han har fået, består af bøjede søm, rustne søm og søm uden hoved. En hel del af spillerene rammer samtlige tre kategorier.... Jeg tror ikke at nogen kan få noget bedre ud af truppen, end det, Højer forsøger på - man kunne hidkalde Klopp, Pep, Luis Fernandez eller Mourinho, og de ville ikke kunne gøre det bedre med det håbløse materiale, tyskerne i deres alvidende inkompetence har skaffet os på halsen.
'If you are first you are first.
If you are second you are nothing.'
Bill Shankly
If you are second you are nothing.'
Bill Shankly
- Gentleman Finn
- Allstar

Holdet har vel efterhånden mistet troen på at 4-3-3 fungerer denne halvsæson med denne trup, den åbenlyse forskel fra efteråret var at vi havde Bomholt. Der mangler vel en linkup spiller hvis vi skal spille så åbent. Så er det bedre at gå over og spille 4-4-2 og spille mere solidt og udvikle det derfra alt efter hvad vi har truppen til, selvom det nok vil kede nogle, især nordjyskes journalisterKunji skrev: ↑8. maj 2026, 22:09Om det var 4-3-3 eller 4-1-4-1 ved jeg ikke. Men vi droppede i hvert to defensive midtbanespillere igen, og Olsson og Arnorsson var horrible.Gentleman Finn skrev: ↑8. maj 2026, 22:05Nu kunne jeg ikke komme ud og se kampen, spillede vi 4-3-3 igen? Vi er nede på 4. 5. valget i midterforsvaret, hvis vi så samtidig spiller 4-3-3 så er de mere udsatte, hvis det var det der skete
- Gentleman Finn
- Allstar

Kan forestille mig det handler om manglende selvtillid i det system man spillede i dag, det er jo en træner der leder efter løsninger, og ser kampen i dag som en måde at eksperimentere. 4-4-2 med Helenius på toppen fungerede, men nu hvor han blev skadet så blev det sværere at få til at fungere. Steffen må finde en måde at tilpasse sig den trup han har, 4-3-3 fungerer åbenlyst af røven til når vi ikke har mere fysik i holdet og mangler en kreatør som Bomholt til at binde mere sammenFunky skrev: ↑8. maj 2026, 22:32Har John Møller været rundt før kampen og dele lussinger og fyresedler ud til to tredjedele af truppen, eller hvad skete der lige dér??
Niveauet i dag kan ikke tilskrives manglende selvtillid i systemet. Det var ikke bare nervøst eller usikkert. Det var et hold, uden vilje uden teknik, uden taktik. Niveauet har aldrig været lavere. Aldrig.Gentleman Finn skrev: ↑8. maj 2026, 22:58Kan forestille mig det handler om manglende selvtillid i det system man spillede i dag, det er jo en træner der leder efter løsninger, og ser kampen i dag som en måde at eksperimentere. 4-4-2 med Helenius på toppen fungerede, men nu hvor han blev skadet så blev det sværere at få til at fungere. Steffen må finde en måde at tilpasse sig den trup han har, 4-3-3 fungerer åbenlyst af røven til når vi ikke har mere fysik i holdet og mangler en kreatør som Bomholt til at binde mere sammenFunky skrev: ↑8. maj 2026, 22:32Har John Møller været rundt før kampen og dele lussinger og fyresedler ud til to tredjedele af truppen, eller hvad skete der lige dér??
Der er ingen undskyldning for indsatsen i dag. Ikke skader, ikke taktik. Ingen.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.
-
R Rosenberg
- Allstar