AaB´ere i andre klubber / udlandet

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Baatnakken
1. div
1. div
Favoritspiller: Prica

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Baatnakken » 10. maj 2026, 18:56

Henrik Dalsgaard er ved at blive mester med sin tredje klub... Håber han fortryder han ikk valgte AaB til🤬

Alpa Chino
Superliga
Superliga

Indlæg af Alpa Chino » 10. maj 2026, 20:10

Dalsgaard henvendte sig til AaB, men AaB afviste selvfølgelig, da vi hellere vil stille med Arnorsson og Olsson.

Superior
Junior
Junior

Indlæg af Superior » 10. maj 2026, 20:13

Baatnakken skrev:
10. maj 2026, 18:56
Henrik Dalsgaard er ved at blive mester med sin tredje klub... Håber han fortryder han ikk valgte AaB til🤬
Det var sse-tumperne, der fravalgte Dalsgaard til fordel for et eller andet ragelse, der var dyrere end samme Dalsgaard; til gengæld ufatteligt meget ringere!

Og tillykke til AGF. Jeg ville sådan ønske, at AaB kunne blive sat blive sat under administration af dygtige og ordentlige mennesker fra AGF, FCM eller Aalborg Håndbold og få det nuværende affald i klubben smidt på møddingen.

Falkeren
Lilleput
Lilleput

Indlæg af Falkeren » 10. maj 2026, 20:17

Det skærer mig helt ind i fodboldsjælen at se AGF løbe med mesterskabet, mens AaB ligger og roder rundt i bunden af 1. division. Det er en jammerlig redelighed.

Hybris
2. div
2. div

Indlæg af Hybris » 10. maj 2026, 20:27

Alpa Chino skrev:
10. maj 2026, 20:10
Dalsgaard henvendte sig til AaB, men AaB afviste selvfølgelig, da vi hellere vil stille med Arnorsson og Olsson.
Den beslutning står vel tilbage som én af de tre ringeste beslutninger i AaB’s historie. Vi var IKKE rykket ned med Dalsgaard i truppen.

white splash
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af white splash » 10. maj 2026, 20:33

Har i lang tid gået og haft mareridt om Gf som mester, kunne ikke overskue at de endelig skulle have succes. Så var det alligevel nemmere at det “bare” var endnu et mesterskab til glemslen til bønderne.

Men må sgu indrømme at jeg faktisk bliver lidt glad over at se GF fejre det nu, det giver håb for AaB med tanke på hvor GF var for 10 år siden. Det kan lade sig gøre at komme tilbage, men de rigtige folk skal til at tage de rigtige beslutninger.

Derudover synes jeg sgu bare det er fedt at se Dalsgaard, kasseret i FCM, tommel ned fra SSE og nu en stor fed fuck finger til begge.
1 2 3 Jimmy er en mur!

Storken
Lilleput
Lilleput

Indlæg af Storken » 10. maj 2026, 21:35

Hybris skrev:
10. maj 2026, 20:27
Alpa Chino skrev:
Den beslutning står vel tilbage som én af de tre ringeste beslutninger i AaB’s historie. Vi var IKKE rykket ned med Dalsgaard i truppen.
Det er grotesk og pinefuldt at tænke på. Den strategiske undervurdering af rutinerede spilleres værdi har bragt klubben i knæ
Ses på BC, Sdr. Boulevard :aabfan:

raekkeettre
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lars Thomsen

Indlæg af raekkeettre » 10. maj 2026, 21:39

Storken skrev:
10. maj 2026, 21:35
Hybris skrev:
10. maj 2026, 20:27
Alpa Chino skrev:
Det er grotesk og pinefuldt at tænke på. Den strategiske undervurdering af rutinerede spilleres værdi har bragt klubben i knæ
I er godt klar over det var 2. gang han henvendte sig. Første gang var inden han smuttede til FCM, og der sagde IAO nej før de overhoved havde snakket løn...så det er 2 gange HD har forsøgt at komme til AaB og 2 gange han har vundet mesterskabet med de klubber han så kom til....grotesk!

RufusTheDog
2. div
2. div

Indlæg af RufusTheDog » 10. maj 2026, 22:52

Fuck ÅGF og Århus. Det var det hele. Tak.
Es ist nie zu früh für Frühburgunder und nie zu spät für Spätburgunder.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 10. maj 2026, 23:07

Alle andre end FCM til at vinde mesterskabet…
Lad nu for søren AGF nyde det også.

Tillykke til Dalsgaard

RufusTheDog
2. div
2. div

Indlæg af RufusTheDog » 10. maj 2026, 23:38

Kristian skrev:
10. maj 2026, 23:07
Alle andre end FCM til at vinde mesterskabet…
Lad nu for søren AGF nyde det også.

Tillykke til Dalsgaard
FCM er klamheden selv, men endnu et mesterskab havde været glemt i næste uge.
Men siger vel også lidt om hvilken generation man er.
Es ist nie zu früh für Frühburgunder und nie zu spät für Spätburgunder.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 11. maj 2026, 08:13

Jeg kan unde AGF det, men deres fans er allerede irriterende og selvhævdende nok, når de ikke har succes. Tør slet ikke støde på dem på arbejdspladsen nu.

Et Herning-mesterskab var glemt i morgen.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 11. maj 2026, 08:16

Ingen tillykke til GF' herfra. Håber de får en skuffende europæisk sæson og på en eller anden måde formår at droppe igennem både CL, EL og Conference League.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Alpa Chino
Superliga
Superliga

Indlæg af Alpa Chino » 11. maj 2026, 08:20

Nu skal rådhusklokkerne spille Malaga og I troede vi var døde og Borte

Kæft det er pinligt :D

Tillykke med mesterskabet dog.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 11. maj 2026, 10:09

Tillykke til Dalsgaard med mesterskabet, en super fin fyr der altid har været meget respektfuld og loyal overfor AaB.

Det er interessant at se hvordan AGF bare har bygget deres hold op fra bunden, en hamrende solid defensiv med en bomstærk 3 backkæde, også bare øge den individuelle kvalitet i truppen år for år.

Kritikere vil sige det er kedeligt at se på, men de to bedste hold i landet spiller på den måde.

Vi griber det lidt anderledes an, vi insisterer på at forsøge os med højrisiko champagnebold med en discount trup der bliver dårligere og dårligere for hvert år, og pt. niveaumæssigt ligger et sted mellem Hobro og Middelfart.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 11. maj 2026, 10:35

troelsh skrev:
11. maj 2026, 10:09
Tillykke til Dalsgaard med mesterskabet, en super fin fyr der altid har været meget respektfuld og loyal overfor AaB.

Det er interessant at se hvordan AGF bare har bygget deres hold op fra bunden, en hamrende solid defensiv med en bomstærk 3 backkæde, også bare øge den individuelle kvalitet i truppen år for år.

Kritikere vil sige det er kedeligt at se på, men de to bedste hold i landet spiller på den måde.

Vi griber det lidt anderledes an, vi insisterer på at forsøge os med højrisiko champagnebold med en discount trup der bliver dårligere og dårligere for hvert år, og pt. niveaumæssigt ligger et sted mellem Hobro og Middelfart.
Det opsummerer nok fint AaB's deroute siden 2014, som bare er accelereret siden tyskerne købte.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Geografisk sted: DK

Indlæg af Halil » 11. maj 2026, 11:28

Ganske imponerende, hvordan "over the hill" Dalle nu står en af de ganske få spillere i Danmark, der har vundet et mesterskab med tre forskellige suppeklubber.

Især imponerende, at vinde to mesterskaber efter AaB ikke var interesserede i ham og afviste Dalle.

Godt gået Dalle!

Så har han nok en dejlig køretur til og fra Århus, når han skal hjem til Guldbæk.

Dårlig. Af AaB.
Uden Synd Ingen Frelse

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 11. maj 2026, 11:50

I det mindste kan man varme sig lidt på, at GF' skal spille deres kvalkampe (og evt. gruppespilskampe) i Randers og at der er en faktisk sandsynlighed for at det nye stadion slet ikke kommer til at se skyggen af europæisk fodbold lige med det første.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 11. maj 2026, 13:14

At AaB har rodet rundt i bunden af ligegyldigheden de seneste sæsoner har fået mig til at indse, at dansk fodbold kun har relevans for mig ifbm. AaB.

Jeg kan mærke, at det er mig nærmest uendeligt ligegyldigt, hvad der sker i superligaen i de her år. At hade FCM, Brøndby og AGF gav kun rigtigt mening for mig, da det havde en eller anden relevans til AaB.

Det skal nok komme igen, hvis vi får etableret os deroppe igen. Men lige nu… meh.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 11. maj 2026, 13:28

Under normale omstændigheder - dvs. perioden fra 1990 til 2023 - ville jeg have brækket mig i lårfede stråler over AGFs mesterskab. Men den slags har i dag ganske rigtigt slet ingen relevans for AaB - eller måske rettere: AaB har i dag ingen relevans for dansk fodbold, hvorfor jeg blot kan notere mig stillingen i Superligaen med et skuldertræk. Det er i hvert fald umuligt at føle den mindste form for sympati og respekt for det misforter af et foretagende, som AaB har udviklet sig til; og i dag er det et helt åbent spørgsmål, om klubben nogensinde kommer til at spille i Superligaen igen.

Besvar