Jeg tror også det handler om at man ikke rigtigt når at hade mostanderspillerne før de er long gone. Nu er AGF så tilfældigvis et rimelig rutineret hold med en del spillere der har været i dansk fodbold i en del sæsoner (Nicolai Poulsen, Dalsgaard, Patrick Mortensen, Tingager), men for både FCM, OB, BIF osv er størstedelen af de etablere spillere vel dårligt klar over hvad de andre hold i ligaen hedder, og de spillere der kommer fra ungdomsholdene har ikke en førsteholdsdebut i superligaen som andet end et delmål på vej imod noget større og federe. Man havde trods alt en fornemmelse af, at spillere som Mike Jensen, Kristian Bak, Martin Spelmann o.l. fik en drøm opfyldt ved at få debut i superligaen for deres lokale hold, og så det som et mål i sig selv at vinde over OB, Esbjerg, os osv. I dag tror jeg sgu de fleste ungdomsspillere, hvor talentet er til mere, er rimeligt ligeglade. Og de er nok også mindre slukkede på øverste etage. De er jo fandeme allesammen sådan nogle 12-tals piger ved siden af fodbolden og de fleste af dem også irriterende sympatiske. Det er ikke rigtigt noget der kan få ens blod i kog længere. Det er selvfølgelig godt at klubberne er blevet bedre til at holde de unge mennesker væk fra nogle småkriminelle miljøer, holde dem i skolen og den slags, men det er godt nok også noget poleret.Kunji skrev: ↑11. maj 2026, 13:14At AaB har rodet rundt i bunden af ligegyldigheden de seneste sæsoner har fået mig til at indse, at dansk fodbold kun har relevans for mig ifbm. AaB.
Jeg kan mærke, at det er mig nærmest uendeligt ligegyldigt, hvad der sker i superligaen i de her år. At hade FCM, Brøndby og AGF gav kun rigtigt mening for mig, da det havde en eller anden relevans til AaB.
Det skal nok komme igen, hvis vi får etableret os deroppe igen. Men lige nu… meh.
Man kan ikke rigtigt forestille sig en situation som ham GF'eren, nicklas lind elelr sådan noget, der blev anholdt efter en træning grundet nogle rockerforbindelser. Man kan heller ikke rigtigt se for sig, at en Stig Tøfting lignende type kunne komme frem i dag.
Jeg har ikke rigtigt noget konkret at hænge mit had til BIF, AGF, FCM osv. op på og jeg synes faktisk det er et oprigtigt problem for dansk fodbold.
Det hjælper nok heller ikke det store at ligaens mest interessante (også unge) spillere nærmest allesammen er udlændinge. De seneste 5-6 år har der nærmest været flere nordmænd og islændinge med superstjernepotentiale end danske spillere. Farums Ghana projekt en anden faktor.
Dansk fodbold er desværre røvsygt hvis man ikke er direkte investeret i det.