Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)
Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)
Hvis du har ret i det , at den slags tilgange er uden for rækkevidde , så kan vi ligeså godt konstatere at AaB aldrig nogensinde igen kommer til at spille i den bedste række igen
, man bliver nødt til at finde økonomi til tilgange af minimum den kvalitet de 5 spillere du nævner besider , ellers er det umuligt at komme med bare i toppen af betinia ligaen
Både træneren og sportsdirektøren siger direkte at vi SKAL rykke op , det tager jeg som et udtryk for at man kommer til at forstærke truppen markant , ellers giver der jo ingen mening og melde så markant ud som både træner og sportsdirektør gør
uote=BoT post_id=723185 time=1779353851 user_id=61]
Jeg tror desværre, at mange af de navne, der bliver bragt i spil herinde - uanset om de allerede er skiftet til andre klubber eller ej - er uden for vores økonomiske rækkevidde.
Nicolai Larsen
Gustav Marcussen
André Rømer
Dalsgaard
Jens Jønsson
Vi skal huske på, at grunden til, vi har haft det næststørste budget i 1. div. (efter Horsens) og på størrelse med bundklubberne i Superligaen udelukkende er, at det er de udgifter, vi hæfter for rent kontraktmæssigt. Så det kan godt være, at vi har haft et budget på lad os sige 30 mio. kr. Men det er jo desværre slet ikke et budget, vi har RÅD til. Så med mindre, der bliver tilført betydelige midler til det sportslige budget fra fx store salg, vil vores budget falde og falde i takt med, at kontrakter udlløber.
[/quote]
, man bliver nødt til at finde økonomi til tilgange af minimum den kvalitet de 5 spillere du nævner besider , ellers er det umuligt at komme med bare i toppen af betinia ligaen
Både træneren og sportsdirektøren siger direkte at vi SKAL rykke op , det tager jeg som et udtryk for at man kommer til at forstærke truppen markant , ellers giver der jo ingen mening og melde så markant ud som både træner og sportsdirektør gør
Jeg tror desværre, at mange af de navne, der bliver bragt i spil herinde - uanset om de allerede er skiftet til andre klubber eller ej - er uden for vores økonomiske rækkevidde.
Nicolai Larsen
Gustav Marcussen
André Rømer
Dalsgaard
Jens Jønsson
Vi skal huske på, at grunden til, vi har haft det næststørste budget i 1. div. (efter Horsens) og på størrelse med bundklubberne i Superligaen udelukkende er, at det er de udgifter, vi hæfter for rent kontraktmæssigt. Så det kan godt være, at vi har haft et budget på lad os sige 30 mio. kr. Men det er jo desværre slet ikke et budget, vi har RÅD til. Så med mindre, der bliver tilført betydelige midler til det sportslige budget fra fx store salg, vil vores budget falde og falde i takt med, at kontrakter udlløber.
[/quote]
Hvis du har ret i det , at den slags tilgange er uden for rækkevidde , så kan vi ligeså godt konstatere at AaB aldrig nogensinde igen kommer til at spille i den bedste række igen
Nicolai Larsen
Gustav Marcussen
André Rømer
Dalsgaard
Jens Jønsson
[/quote]
Nicolai Larsen
Gustav Marcussen
André Rømer
Dalsgaard
Jens Jønsson
[/quote]
Men det er jo overhovedet heller ikke pointen.
Jeg tror egentlig bare det handler om, at du godt kan se det er fjollet at diskutere imod basal matematik, og af en eller anden grund bare ikke gider indrømme, at der kan være masser af situationer (som illustreret) hvor det kan være fordelagtigt at takke ja til et engangsbeløb der dækker mindre end halvdelen af den kontraktværdi man har "krav" på.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
Du vil have, at jeg tager stilling til et konkret eksempel. Jeg anerkender ikke præmissen, der lægger til grund for det eksempel. Derfor giver det selvfølgelig ikke mening at tage stilling til det.jonas386 skrev: ↑21. maj 2026, 13:13Men det er jo overhovedet heller ikke pointen.
Jeg tror egentlig bare det handler om, at du godt kan se det er fjollet at diskutere imod basal matematik, og af en eller anden grund bare ikke gider indrømme, at der kan være masser af situationer (som illustreret) hvor det kan være fordelagtigt at takke ja til et engangsbeløb der dækker mindre end halvdelen af den kontraktværdi man har "krav" på.
Det har jeg nu forklaret dig et hav af gange.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
- Lucas Andersen 25. juli 2022
Jeg vil nok nærmere bare have dig til at overveje om der virkelig ikke kan være situationer hvor det vil give mening for en spiller som eks. Jasson at sige ja til at få 30% af sin kontraktværdi udbetalt her og nu, for så til gengæld at have muligheden for at få en ny kontrakt andetsteds der (samlet set) vil give ham en højere udbetaling over perioden. Hvis vi antager at fodboldspillere er moderat rationelle agenter er det umiddelbart en no-brainer.Gnu skrev: ↑21. maj 2026, 13:27Du vil have, at jeg tager stilling til et konkret eksempel. Jeg anerkender ikke præmissen, der lægger til grund for det eksempel. Derfor giver det selvfølgelig ikke mening at tage stilling til det.jonas386 skrev: ↑21. maj 2026, 13:13Men det er jo overhovedet heller ikke pointen.
Jamen jeg er da enig i, at det ser en kende sort ud. Men værre er det jo heller ikke. Fodbold er jo en herlig sport, hvor det pludselig kan lykkes at skabe et hold, der er bedre, end spillernes individuelle kvaliteter tilsiger. Samtidig er sporten også indrettet på den måde, at spillerne ikke er låste i deres kvalitet. Det KAN faktisk lade sig gøre at få spillere til at blive bedre (vi er bare ikke vant til det).nj27 skrev: ↑21. maj 2026, 13:10Hvis du har ret i det , at den slags tilgange er uden for rækkevidde , så kan vi ligeså godt konstatere at AaB aldrig nogensinde igen kommer til at spille i den bedste række igen
Nicolai Larsen
Gustav Marcussen
André Rømer
Dalsgaard
Jens Jønsson
Skru fx tiden nogle år tilbage og tag et kig på Sønderjyskes eller Fredericias trupper. De bestod for bare 1-2 år siden af spillere, som de færreste i Aalborg ville bytte med eller kendte til. Men Michael Hansen og Thomas Nørgaard har med meget kompetent trænerarbejde formået at forme hold og udvikle enkelt-spillere til at kunne præstere over evne.
Det kan selvfølgelig også lade sig gøre i Aalborg. Så kan vi jo tage en helt anden diskussion om, hvorvidt den nuværende sportslige ledelse er i stand til at efterligne de sydjyske konkurrenter. Lige pt. ser det ikke sådan ud.
-
Gnu
- Allstar

Mit svar ændrer sig ikke ved, at du spørger om det samme igen og igen. Jeg anerkender stadig ikke præmissen for dit eksempel.jonas386 skrev: ↑21. maj 2026, 13:49Jeg vil nok nærmere bare have dig til at overveje om der virkelig ikke kan være situationer hvor det vil give mening for en spiller som eks. Jasson at sige ja til at få 30% af sin kontraktværdi udbetalt her og nu, for så til gengæld at have muligheden for at få en ny kontrakt andetsteds der (samlet set) vil give ham en højere udbetaling over perioden. Hvis vi antager at fodboldspillere er moderat rationelle agenter er det umiddelbart en no-brainer.Gnu skrev: ↑21. maj 2026, 13:27Du vil have, at jeg tager stilling til et konkret eksempel. Jeg anerkender ikke præmissen, der lægger til grund for det eksempel. Derfor giver det selvfølgelig ikke mening at tage stilling til det.jonas386 skrev: ↑21. maj 2026, 13:13Men det er jo overhovedet heller ikke pointen.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
Hvorfor dog ikke? Det er ret simpel forhandlingspsykologi. Hvad er det jeg overser? Jeg spørger i øvrigt ikke til eksemplet, men til det meget generelle princip om at en fodboldspiller - i min optik - søger at optimere den samlede indtjening. Det kan jeg forstå du er uenig i?
-
Gnu
- Allstar

Vi er enige om, at fodboldspillere gerne vil optimere deres indtjening. Jeg har skrevet hvad jeg er uenig i på forrige og nuværende side af denne tråd. Jeg gider ikke at gentage mig selv mere end jeg allerede har gjort.
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Det er altid spændende, hvem som pludselig kan det hele.
Sidder faktisk og tror Carl Bjørk fra B93 kunne være det eksempel. Efter at have været håbløs i Brøndby og i start af B93, så synes han at have fundet melodien i år.
Han kunne måske være en angrebsmulighed. Kontraktfri
Sidder faktisk og tror Carl Bjørk fra B93 kunne være det eksempel. Efter at have været håbløs i Brøndby og i start af B93, så synes han at have fundet melodien i år.
Han kunne måske være en angrebsmulighed. Kontraktfri
- FlæskeFrank
Carl Björk er slet ikke god nok til et hold, som gerne vil kæmpe med om oprykning! Så tydeligt kan det stilles op. Han er sikkert fin i presset og alt det der, men ikke som målscorer. Vi skal op på en helt anden klinge, men det er også det muliges kunst. Det bliver et spændende vindue.
Er jeg den eneste, som bliver aldeles rasende, hvis ledelsen endnu engang ikke er klar fra starten af vinduet, og vi får et lunkent vindue!? Klubben er dybt dybt afhængig af rigtige beslutninger nu. Men kan vores ledelse tage de rigtige beslutninger? Vi har ikke helt set det endnu.
Er jeg den eneste, som bliver aldeles rasende, hvis ledelsen endnu engang ikke er klar fra starten af vinduet, og vi får et lunkent vindue!? Klubben er dybt dybt afhængig af rigtige beslutninger nu. Men kan vores ledelse tage de rigtige beslutninger? Vi har ikke helt set det endnu.
-
DarkHorse9000
- Landshold

- Favoritspiller: Oscar Hiljemark
Fuldstændig enig, som jeg også tidligere har skrevet. Tror dog ikke det er med god vilje hvis klubben venter til sidst i vinduet. De bedste spillere AaB kan gå efter skal 1. Overbetales eller 2. Have udtømt mulighederne på højere niveau. Jeg håber dog de slagter sparegrisen og som minimum køber en ledende stopper og en rutineret sekser inden opstart.FIDEL skrev: ↑22. maj 2026, 09:48Carl Björk er slet ikke god nok til et hold, som gerne vil kæmpe med om oprykning! Så tydeligt kan det stilles op. Han er sikkert fin i presset og alt det der, men ikke som målscorer. Vi skal op på en helt anden klinge, men det er også det muliges kunst. Det bliver et spændende vindue.
-
DarkHorse9000
- Landshold

- Favoritspiller: Oscar Hiljemark
Og please ikke flere spillere med flotte cv’er og glasben. Kallesøe og Kaasa som et par eksempler fra sidste sommers vindue. Så hellere den helt rigtige type med et knap så prangende cv.DarkHorse9000 skrev: ↑22. maj 2026, 10:16Fuldstændig enig, som jeg også tidligere har skrevet. Tror dog ikke det er med god vilje hvis klubben venter til sidst i vinduet. De bedste spillere AaB kan gå efter skal 1. Overbetales eller 2. Have udtømt mulighederne på højere niveau. Jeg håber dog de slagter sparegrisen og som minimum køber en ledende stopper og en rutineret sekser inden opstart.FIDEL skrev: ↑22. maj 2026, 09:48Carl Björk er slet ikke god nok til et hold, som gerne vil kæmpe med om oprykning! Så tydeligt kan det stilles op. Han er sikkert fin i presset og alt det der, men ikke som målscorer. Vi skal op på en helt anden klinge, men det er også det muliges kunst. Det bliver et spændende vindue.
Hellenius undtaget, ham håber jeg de kan lave en lille og kort kontrakt med.
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Jeg forstår godt din pointe. Problemet er blot, at du forbeholder dig ret til at være tøsefornærmet, hvis ikke AaB henter en tysk landsholdsspiller. Det er nogle andre spillerbokse, som vi skal hente i. Og ifølge de klogeste på debatsiden så findes der uendeligt med guld i de lavere rækker. Spørgsmålet er selvfølgelig, om det er Bjørk. Min bekymring med ham er også, om han kan blive skarp nok foran målet.FIDEL skrev: ↑22. maj 2026, 09:48Carl Björk er slet ikke god nok til et hold, som gerne vil kæmpe med om oprykning! Så tydeligt kan det stilles op. Han er sikkert fin i presset og alt det der, men ikke som målscorer. Vi skal op på en helt anden klinge, men det er også det muliges kunst. Det bliver et spændende vindue.
- FlæskeFrank
Jeg er enig i, at det vil være dybt skuffende og under alt kritik, men jeg tror vi må nuancere et en postgang og sige, at det handler mere om bestyrelse og erjerskab det her. Det er det som reelt låser os ledelsen/spænder ben fordi tingene er uafklarede og ingen kender de økonomiske rammer. Problemet ligger som for et år siden i Hamburg.FIDEL skrev: ↑22. maj 2026, 09:48Carl Björk er slet ikke god nok til et hold, som gerne vil kæmpe med om oprykning! Så tydeligt kan det stilles op. Han er sikkert fin i presset og alt det der, men ikke som målscorer. Vi skal op på en helt anden klinge, men det er også det muliges kunst. Det bliver et spændende vindue.
RAUS RAUS SSE!
Ahh, det er noget af en stråmandFlæskeFrank skrev: ↑22. maj 2026, 10:54Jeg forstår godt din pointe. Problemet er blot, at du forbeholder dig ret til at være tøsefornærmet, hvis ikke AaB henter en tysk landsholdsspiller. Det er nogle andre spillerbokse, som vi skal hente i. Og ifølge de klogeste på debatsiden så findes der uendeligt med guld i de lavere rækker. Spørgsmålet er selvfølgelig, om det er Bjørk. Min bekymring med ham er også, om han kan blive skarp nok foran målet.FIDEL skrev: ↑22. maj 2026, 09:48Carl Björk er slet ikke god nok til et hold, som gerne vil kæmpe med om oprykning! Så tydeligt kan det stilles op. Han er sikkert fin i presset og alt det der, men ikke som målscorer. Vi skal op på en helt anden klinge, men det er også det muliges kunst. Det bliver et spændende vindue.
Jeg bliver til gengæld aldeles rasende, hvis man igen præsterer et lunkent vindue. Det næste bliver vel, at vi må se Dalsgaard og Rømer ende i Vejle eller Fredericia.
Det er vel ikke noget komplet urealistisk scenarie, at vi forlænger Helenius med ét år og så spiller med Bertram Skovgaard som primær og Victor Fjeldgaard, som sekundær backup. Skovgaard har været en notorisk målscorer i alle U-årene, så hvorfor skulle han pludseligt have glemt, hvor målet står. Angriberpladsen er den absolut dyreste plads at hente ind til.
Heller bruge pengene på en målmand (tror Grønkjær bliver solgt efter U19-slutrunden), en rutineret 6'er og ditto centerback. Vi skal stå solidt bagi og spille på omstillinger. Skulle vi komme i Superligaen igen er det også den eneste realistiske tilgang.
Heller bruge pengene på en målmand (tror Grønkjær bliver solgt efter U19-slutrunden), en rutineret 6'er og ditto centerback. Vi skal stå solidt bagi og spille på omstillinger. Skulle vi komme i Superligaen igen er det også den eneste realistiske tilgang.
In verbis simus faciles
Ja, vi kan jo som udenfor stående kun gætte, men der foregår givet vis og forhåbentlig et skakspil om hvorvidt Jens Rasmussen og Co. skal overtage "magten" og hvordan. Og jeg tror bestemt MTB og co. ville ønske, at det bare gik i orden hurtigst muligt, så man kan handle herefter - men det er vel reelt ude af deres hænder.Jakobsen skrev: ↑22. maj 2026, 11:05Jeg er enig i, at det vil være dybt skuffende og under alt kritik, men jeg tror vi må nuancere et en postgang og sige, at det handler mere om bestyrelse og erjerskab det her. Det er det som reelt låser os ledelsen/spænder ben fordi tingene er uafklarede og ingen kender de økonomiske rammer. Problemet ligger som for et år siden i Hamburg.FIDEL skrev: ↑22. maj 2026, 09:48Carl Björk er slet ikke god nok til et hold, som gerne vil kæmpe med om oprykning! Så tydeligt kan det stilles op. Han er sikkert fin i presset og alt det der, men ikke som målscorer. Vi skal op på en helt anden klinge, men det er også det muliges kunst. Det bliver et spændende vindue.
Er Fjeldgaard overhovedet på kontrakt? Men ja, set i lysets af klubbens økonomi, kunne en sæson med Helenius og Skovgaard - og måske Fjeldgaard - sagtens være et realistisk scenarie til 9'eren. Mens man så kan prioritere transfers til andre positionerRams skrev: ↑22. maj 2026, 11:16Det er vel ikke noget komplet urealistisk scenarie, at vi forlænger Helenius med ét år og så spiller med Bertram Skovgaard som primær og Victor Fjeldgaard, som sekundær backup. Skovgaard har været en notorisk målscorer i alle U-årene, så hvorfor skulle han pludseligt have glemt, hvor målet står. Angriberpladsen er den absolut dyreste plads at hente ind til.
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... nsk-skifte
Virker ikke umuligt med André Rømer:
Citat: Jeg vil selvfølgelig gerne spille på så højt et niveau som muligt, men det skal også være en pakke, der giver mening for mig og familien. Det skal overvejes, om man skal flytte dem igen, eller om man skal blive boende, hvor vi bor nu. Det er svært at sige.
Og:
- Jeg vil bare gerne spille fodbold, og så må vi se, hvad der giver bedst mening for mig og familien
Hvis det med familien og spilletid vejer tungest, så er AaB vel en ret fin mulighed (så er der det der med 'så højt niveau som muligt' der trækker chancerne lidt ned)
Virker ikke umuligt med André Rømer:
Citat: Jeg vil selvfølgelig gerne spille på så højt et niveau som muligt, men det skal også være en pakke, der giver mening for mig og familien. Det skal overvejes, om man skal flytte dem igen, eller om man skal blive boende, hvor vi bor nu. Det er svært at sige.
Og:
- Jeg vil bare gerne spille fodbold, og så må vi se, hvad der giver bedst mening for mig og familien
Hvis det med familien og spilletid vejer tungest, så er AaB vel en ret fin mulighed (så er der det der med 'så højt niveau som muligt' der trækker chancerne lidt ned)