Aarhus Fremad - AaB 22.05.26

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
DenSataniskeHest
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Frank

Re: Aarhus Fremad - AaB 22.05.26

Indlæg af DenSataniskeHest » 22. maj 2026, 21:06

De personer der insistere på 4-3-3 bør alle smides ud på røv og albuer de må snart fatte det aldrig har fungeret

Zink og højer Skal ud nu med mindre det ikke er dem der står fast på 4-3-3

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 22. maj 2026, 21:13

En bruger på bold.dk skriver:

"Jeg skal lige høre.

Lod en hel trup højtbetalte spillere og trænere en knægt på 18 stå og hænge i flere minutter?

Hvor det var en Århus Fremadspiller, der kom ned og klappede ham på skulderen?"

Jeg opgav at se kampen midt i anden halvleg, så jeg observerede ikke dette. Er det korrekt?
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
bonanza
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Indlæg af bonanza » 22. maj 2026, 21:15

Jeg forstår ikke hvorfor at det er resultaterne nu her i nedrykningsspillet hvor der ikke er mere at spille for for AaBs vedkommende og hvor flere unge/perifære spillere får chancen, at folk pludselig vil se Højer, Zinck og Tuxen Bolls hoveder rulle. Skal vi nu ikke tage den lidt med ro? Eller I havde måske troet vi ville rykke op i indeværende sæson? Hvad fanden har I kigget på for at komme til den konklusion?
Hvis man skulle fyre Højer, kunne man gøre det efter misset top6. Nu her, på baggrund af det seneste, giver ingen mening. Det peger blot på at han har en ung trup suppleret med kæmpe nullboner og fejlskud fra tiden med andre trænere/sportsdirektører.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 22. maj 2026, 21:27

bonanza skrev:
22. maj 2026, 21:15
Jeg forstår ikke hvorfor at det er resultaterne nu her i nedrykningsspillet hvor der ikke er mere at spille for for AaBs vedkommende og hvor flere unge/perifære spillere får chancen, at folk pludselig vil se Højer, Zinck og Tuxen Bolls hoveder rulle. Skal vi nu ikke tage den lidt med ro? Eller I havde måske troet vi ville rykke op i indeværende sæson? Hvad fanden har I kigget på for at komme til den konklusion?
Hvis man skulle fyre Højer, kunne man gøre det efter misset top6. Nu her, på baggrund af det seneste, giver ingen mening. Det peger blot på at han har en ung trup suppleret med kæmpe nullboner og fejlskud fra tiden med andre trænere/sportsdirektører.
Du har hørt om, at en del af en træners jobbeskrivelse normalt er udvikling og ikke afvikling?

Måske dét, mange har kigget på. Hvad har du kigget på?
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 22. maj 2026, 21:39

jonas386 skrev:
22. maj 2026, 19:56
Hvordan taber vi 5-0 :D Det er jo nærmest komisk.
Det er min fejl. Jeg tog til Århus med den bemærkning at det da næppe kunne gå lige så galt som sidst.

Man fattes ord.
Der er intet lys.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 22. maj 2026, 21:43

Ud fra et desperat håb om kontinuitet og at undgå flere dyre fyringer på afskrivningslisten, så har jeg ikke ønsket Højer fyret….

Men ham og Bo Zinck er simpelthen elendige. Holdet møder gang på gang op med en elendig indstilling og en ikke-eksisterende taktik. Holdet har store huller og er mangelfuldt - men SÅ elendigt er det ikke. Og slet ikke med så mange gentagende blundere igennem sæsonen.

Vi rykker simpelthen aldrig nogensinde op med så få kompetencer blandt beslutningstagerne.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Soren
1. div
1. div

Indlæg af Soren » 22. maj 2026, 21:48

R Rosenberg skrev:
22. maj 2026, 21:13
En bruger på bold.dk skriver:

"Jeg skal lige høre.

Lod en hel trup højtbetalte spillere og trænere en knægt på 18 stå og hænge i flere minutter?

Hvor det var en Århus Fremadspiller, der kom ned og klappede ham på skulderen?"

Jeg opgav at se kampen midt i anden halvleg, så jeg observerede ikke dette. Er det korrekt?
Der var flere AaBere henne ved ham lige efter målet og mens Fremad fejrede det. Olsson, Makkoli og flere

Efter slutfløjtet blev Grønkjær stående alene nede ved sit mål og så var der en Fremad spiller der gik hen og gav ham et klap på skulderen

Så ikke så dramatisk

Brugeravatar
bonanza
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Indlæg af bonanza » 22. maj 2026, 21:48

R Rosenberg skrev:
22. maj 2026, 21:27
bonanza skrev:
Du har hørt om, at en del af en træners jobbeskrivelse normalt er udvikling og ikke afvikling?

Men kan man argumentere for at der ingen udvikling sker? Jeg ser flere unge spillere der kraftigt udvikles på hver eneste kamp. Er det 5. kamp i træk vi starter en 18 årig keeper? Det kan ikke være et argument for at det er lige præcis nu, at en fyrring er allermest relevant. En periode hvor der tydeligt experiementeres from mod kommende sæson. Hvis man skulle fyre, så burde man have gjort det da man missede top 6.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 22. maj 2026, 21:56

bonanza skrev:
22. maj 2026, 21:48
R Rosenberg skrev:
bonanza skrev:

Men kan man argumentere for at der ingen udvikling sker? Jeg ser flere unge spillere der kraftigt udvikles på hver eneste kamp. Er det 5. kamp i træk vi starter en 18 årig keeper? Det kan ikke være et argument for at det er lige præcis nu, at en fyrring er allermest relevant. En periode hvor der tydeligt experiementeres from mod kommende sæson. Hvis man skulle fyre, så burde man have gjort det da man missede top 6.
Bare fordi man spiller kampe, behøver der jo ikke ske en positiv udvikling. Det havde nok været sundere for fx Grønkjær, at han fik kampe på et hold, hvor der ikke er gavebod i forsvaret. Lige nu risikerer han da nærmere at blive bombet helt ned rent mentalt. Jeg ser heller ikke Arnorsson og Olsson blive bedre fodboldspillere, selvom de får lov at spille en masse.

Der kan være masser af argumenter for en fyring. Spørgsmålet er nok nærmere, om vi kan finde en anden træner, der både er dygtig og interesseret.

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 22. maj 2026, 22:00

bonanza skrev:
R Rosenberg skrev:
bonanza skrev:

MEN der skal jo IKKe eksperimenteres . Højer siger at man SKaL rykke op.
Så har du en opgave - at finde en stil der skraber point sammen.
Sguda ikke at tabe som vi gør lige nu.
Viber blevet kørt runde 10-1 af fremad… det er afvikling..
taber mod Middelfart.
Vi spiller det mest rædselsfulde fodbold nogensinde og der er Ingen plan a eller b inde på banen.. ingen ved hvad de skal. De sejler rundt. Der er en taber kultur og Højer formår ikke at sætte holdet op.
Skifter spillere og systemer som var det et U9 hold…
De unge er ikke ved at få hård på brystet - de er ved at miste deres selvtillid på banen.
Grønkjær bliver da ikke bedre af at blive smadret med kamp efter kamp. Han har en nervøsitet der ikke duer for ham eller forsvaret.
De unge er ikke modne eller stærke nok i AaB desværre.. de har heller ingen gennemslags kraft.

Højer skal fyres.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 22. maj 2026, 22:15

Forza skrev:
22. maj 2026, 21:43
Ud fra et desperat håb om kontinuitet og at undgå flere dyre fyringer på afskrivningslisten, så har jeg ikke ønsket Højer fyret….

Men ham og Bo Zinck er simpelthen elendige. Holdet møder gang på gang op med en elendig indstilling og en ikke-eksisterende taktik. Holdet har store huller og er mangelfuldt - men SÅ elendigt er det ikke. Og slet ikke med så mange gentagende blundere igennem sæsonen.

Vi rykker simpelthen aldrig nogensinde op med så få kompetencer blandt beslutningstagerne.
Tror mest af alt vi trænger til at få en person ind, der med sin personlighed kan sætte retningen for klubben. En der hæver standarderne for hvad der forventes på og udenfor banen, og en der kan få sin trup med sig og give de sidste procenter... Det tror jeg vil kunne løfte klubben mere end en der sætter brikkerne lidt anderledes på taktikbrættet.

Det er nemt at sige, men en Klopp type... eller i dansk kontekst måske mere Bo Henriksen, ikke at det er realistisk. Jeg er lidt misundelig på at OB har fået Zorninger.

Vi trænger i den grad til ledere og personligheder der går forrest.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 22. maj 2026, 22:18

Forza skrev:
22. maj 2026, 21:43

Enig. Men der er ligesom ingen anden vej.
Vi taber stort to gange til et hold. Det må vi ikke, slet ikke et hold, som har været i nedrykningsfare.
Antal målchance holdes generelt på et meget lavt niveau i hele sæsonen.
De har nu haft en hel sæson og intet tegn på, hvordan vi skal spille(og vinde...).
Antal mål, som går ind imod os er helt absurd.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 22. maj 2026, 22:33

Jeg er meget med @Hanga. Det handler om at få et menneske ind, som kan være med til at ændre kultur ala Hamrén eller Kent Nielsen.

Den her klub har været gennemsyret af middelmådighed siden Kent forlod klubben. Jeg kender ikke nok til det danske trænermarked til jeg kan udpege ham. Jeg kan godt være i tvivl om, vi rent faktisk havde ham i klubben, inden vi fyrede ham efter 5 kampe efter han gik imod ledelsen.

Også selvom han var manden bag det tåbelige eksperiment med Kasper Jørgensen i bagkæden. Men jeg tror han kunne være god i den her situation.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 22. maj 2026, 22:36

DenSataniskeHest skrev:
22. maj 2026, 21:06
De personer der insistere på 4-3-3 bør alle smides ud på røv og albuer de må snart fatte det aldrig har fungeret

Det er bestemt helt oppefra at det er sådan vi skal spille, Højer har selv udtalt at det var et vilkår han accepterede da han blev ansat.

Det er helt galimatias, og det har det været helt fra starten.

Cifuentes gik væk fra det og fik os i mesterskabsspillet, Lars Friis overtog og genindførte 4-3-3 med højt pres, og sæsonen efter havde vi 9 point efter 11 kampe da han blev fyret, og vejen til første nedrykning var banet.

The rest is history.

Og tænk sig hvor mange gange man har haft mulighed for at sadle om, lige stoppe op og sige, det her fungerer ikke venner, vi er nødt til at være mere pragmatiske som andre klubber med små budgetter.

Det er bare aldrig sket, og derfor har vi heller ikke set bunden endnu, hvor skræmmende det end lyder.

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 22. maj 2026, 22:49

troelsh skrev:
22. maj 2026, 22:36
DenSataniskeHest skrev:

Det er bestemt helt oppefra at det er sådan vi skal spille, Højer har selv udtalt at det var et vilkår han accepterede da han blev ansat.

Cifuentes gik væk fra det og fik os i mesterskabsspillet, Lars Friis overtog og genindførte 4-3-3 med højt pres, og sæsonen efter havde vi 9 point efter 11 kampe da han blev fyret, og vejen til første nedrykning var banet.

The rest is history.

Og tænk sig hvor mange gange man har haft mulighed for at sadle om, lige stoppe op og sige, det her fungerer ikke venner, vi er nødt til at være mere pragmatiske som andre klubber med små budgetter.

Det er bare aldrig sket, og derfor har vi heller ikke set bunden endnu, hvor skræmmende det end lyder.
Man har haft så mange muligheder for at sadle om…
Men i sidste ende er det jo en kæmpe inkompetence i klubben som helhed…
At man ikke kan se at systemet simpelthen ikke fungerer er jo sygt.
Jeg var til stede i klubben under Menno da der blev fortalt at man aldrig ville spille med en 3 back kæde fordi det var alt for kedeligt og at 4-3-3 var den foretrukne formation blandt de store hold
Det er jo helt slukket

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 23. maj 2026, 00:33

Jeg hælder til Højer ud David Nielsen ind.
Alt det der fiseforneme fodbold de ævler om derude kan være det samme lige nu. Vi skal have nogle mandfolk og et kollektiv ud af det her, som kæmper for hinanden. Jeg vil derudover også se en trup der bliver til et hold fremfor det her.
David Nielsen er ikke en større begavelse end som så, men denne type opgaver vl han være godt castet til.

Og så må Højer gerne tage Bodega Bo med ud af døren. Magen til brallerrøv skal man lede længe efter.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 23. maj 2026, 01:03

troelsh skrev:
22. maj 2026, 22:36
DenSataniskeHest skrev:

The rest is history.

Enig.
Jeg ved stadig ikke, om der er en hel masse at beklikke Højer. Hvis det er ham, der insisterer på at skulle spille noget 4-3-3 som bare er et kæmpe færdselsuheld, og hvis det er ham, som bliver ved med at insistere på at spille Noel på en HB, ja, så er der basis for kritik. Jeg tror imidlertid, han bare leverer på det, der er bestilt ovenfra.
At det så på nuværende tidspunkt sagtens kan tænkes alligevel at koste Højer posten, fordi han må være godt i færd med helt at tabe omklædningsrummet, det er en anden snak. AaB’s ledelse må vurdere på, om han har den fornødne respekt og opbakning i truppen frem mod næste sæson. Ellers er der jo ikke noget at rafle om.
Men jeg vil gerne forsvare Højer så langt, at han står med en trup, som for det første ikke har den fornødne kvalitet, for det andet har skuffet fælt ved at ende i nedrykningsspillet med negative konsekvenser for moralen til følge, for det tredje så har spillet sig i sikkerhed for nedrykning og derfor tydeligvis lige sluppet 10% på gassen, for det fjerde og måske vigtigst: Han står med en trup, hvor en ret stor andel af spillerne formentlig selv forventer ikke at være en del af shit-showet næste sæson. De er jo stemplet ud allerede, en stor del af banden. De har intet investeret i projektet. De gider ikke en sæson mere i 1.div. Noget af det sidste kan man måske godt bebrejde trænerne: Har de selv formået at signalere, hvem de tror på? Har de haft friheden til det, kan man så spørge?

I øvrigt, fun fact: Tingene er virkelig for alvor ramlet sammen efter at Wurtz kom tilbage. Nej, jeg tror selvfølgelig ikke, der er nogen sammenhæng. Det peger for mig nærmere på, at vi ser noget udspille sig, som nok ikke har en helvedes masse at gøre med navnene i trænerstaben - i udgangspunktet, for som sagt, hvis en cheftræner først har tabt omklædningsrummet, så plejer der ikke at være en masse at gøre.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Superior
Drenge
Drenge

Indlæg af Superior » 23. maj 2026, 01:18

R Rosenberg skrev:
22. maj 2026, 19:46
Krage skrev:
22. maj 2026, 19:43
R Rosenberg skrev:
22. maj 2026, 19:41
Steffen Højer bør nok ryge allerede i aften. Ingen grund til at vente - det går kun én retning, og han er ikke manden, der kan vende skibet.
Ja, men kun hvis Zinck også ryger. Ham har jeg heller ikke tillid til.
Ja, ud med ham også. Selvom det er sekundært. Det er chefen, der har ansvaret. Det er chefen, der har det sidste ord. Det er chefen, der sætter holdet.

Og Tuxen må egentlig gerne ryge ud sammen med dem. John Møller skal have et skud mere.
Det er fuldstændig ufatteligt, at Tuxen Boll ikke bare ved med at sidde som administrerende direktør, men ligefrem belønnes med eksorbitant bonus, skønt manden i snart tre år har gået fra katastrofe til katastrofe på både det sportslige og økonomiske plan. Han har ganske vist været underlagt det rene rakkerpak af en ejerkreds, men så måtte han have taget konsekvensen og opsige sin stilling i protest.

I stedet tåger han rundt, hæver sine millioner- og har senest bevilget sig selv og kumpanerne yderligere 3 til 5 års røvpilleri, inden der tilsyneladende skulle dumpe et mirakel ned fra himlen! AaB er så bundperverst et foretagende, at ord ikke længere rækker til at beskrive det ufattelige svineri, som barer fortsætter med uformindsket styrke, mens fans og sponsorer flygter skrigende bort fra noget, der alene bærer - og kaster smuds, pis, lort og bræk over - AaBs navn.

Superior
Drenge
Drenge

Indlæg af Superior » 23. maj 2026, 01:41

Sauer skrev:
22. maj 2026, 21:56
bonanza skrev:
R Rosenberg skrev:
bonanza skrev:

Bare fordi man spiller kampe, behøver der jo ikke ske en positiv udvikling. Det havde nok været sundere for fx Grønkjær, at han fik kampe på et hold, hvor der ikke er gavebod i forsvaret. Lige nu risikerer han da nærmere at blive bombet helt ned rent mentalt. Jeg ser heller ikke Arnorsson og Olsson blive bedre fodboldspillere, selvom de får lov at spille en masse.

Der kan være masser af argumenter for en fyring. Spørgsmålet er nok nærmere, om vi kan finde en anden træner, der både er dygtig og interesseret.
Det er jo en komplet absurd diskussion. Intet nogenlunde professionelt og kompetent menneske ville drømme om at sætte deres ben i dette rædselsforetagende, og at klubben overhovedet har kunnet ansætte en Steffen Højer og John Møller skyldes alene en forsikring om, at Hamborg-rosset var ekspederet ud af AaB. De ville jo aldrig så meget som have overvejet disse tjanser, havde de kendt realiteterne. Med andre ord: Såfremt AaB ikke havde fyret en masse millioner af på “personale”, “infrastruktur “, træner- og sportsdirektørfyringer, bonusser og honorarer og guderne må vide hvad; og rent faktisk havde midlerne til endnu en trænerfyring. I så fald ville foretagendet ende med en træner, der ikke ville vide, at en fodbold er rund!

martinaalborg
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af martinaalborg » 23. maj 2026, 05:53

:aabfan: YOUR SIMPLY THE BEST :aabfan:

Besvar