Jeg forstår udemærket AaB har givet Højer lang snor, klubbens tilstand in mente, men ikke længere. Noget af det basale i fodbold er selvtillid og energi. En slagent hold er sjældent gode til andet end at pakke sig i eget felt fordi de mangler mod til mere. Vi blev banket ind i foråret og nu bliver banket ind i sommerferien. Forklar mig lige hvordan det fordrer den udvikling i holdet vi gerne vil se? Der er ikke hold til meget, men spillere til noget mere. Hvem fra Hillerød ville forstærke AaBs trup?bonanza skrev: ↑22. maj 2026, 21:15Jeg forstår ikke hvorfor at det er resultaterne nu her i nedrykningsspillet hvor der ikke er mere at spille for for AaBs vedkommende og hvor flere unge/perifære spillere får chancen, at folk pludselig vil se Højer, Zinck og Tuxen Bolls hoveder rulle. Skal vi nu ikke tage den lidt med ro? Eller I havde måske troet vi ville rykke op i indeværende sæson? Hvad fanden har I kigget på for at komme til den konklusion?
Hvis man skulle fyre Højer, kunne man gøre det efter misset top6. Nu her, på baggrund af det seneste, giver ingen mening. Det peger blot på at han har en ung trup suppleret med kæmpe nullboner og fejlskud fra tiden med andre trænere/sportsdirektører.
Aarhus Fremad - AaB 22.05.26
-
DarkHorse9000
- Landshold

- Favoritspiller: Oscar Hiljemark
Re: Aarhus Fremad - AaB 22.05.26
Hvem fra Hillerød ville forstærke AaBs trup? Det tror jeg nu nok en del af dem ville. Faktisk de fleste. Også på træner positionen. Synes de har et velspillende hold, men håber ikke de rykker op. De har ingen hjemmebane og ingen tilskuere.
AaB får det ikke vendt før de kommer på danske hænder.
Plasteret skal rives af nu.
- MarkyMark
- 2. div

- Favoritspiller: Munken
- Geografisk sted: Kastetvej
Christian Lønstrup
-
DarkHorse9000
- Landshold

-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Men er der ikke en grund til, at Christian Lønstrup og Michael Hansen ikke kommer videre fra deres klubber trods meget flotte resultater?
- FlæskeFrank
-
R Rosenberg
- Allstar

Tjo, men måske det er bedre end nogen, der aldrig eller ikke i mange år har trænet klubber og voksne, som under tyskernes ejerskab.FlæskeFrank skrev: ↑23. maj 2026, 08:58Men er der ikke en grund til, at Christian Lønstrup og Michael Hansen ikke kommer videre fra deres klubber trods meget flotte resultater?
Ædruelighedens stemme
-
DarkHorse9000
- Landshold

Ja et velspillende og godt trænet hold, men hvem af deres spillere så du gerne i AaB.Since skrev: ↑23. maj 2026, 08:30Hvem fra Hillerød ville forstærke AaBs trup? Det tror jeg nu nok en del af dem ville. Faktisk de fleste. Også på træner positionen. Synes de har et velspillende hold, men håber ikke de rykker op. De har ingen hjemmebane og ingen tilskuere.
Det tenderer jo efterhånden til det komiske, at man død og pine prøver at presse et system ned over truppen som selv en blind mand kan se man ikke har spillerne til.Funky skrev: ↑23. maj 2026, 01:03Enig.troelsh skrev: ↑22. maj 2026, 22:36Det er bestemt helt oppefra at det er sådan vi skal spille, Højer har selv udtalt at det var et vilkår han accepterede da han blev ansat.DenSataniskeHest skrev: ↑22. maj 2026, 21:06De personer der insistere på 4-3-3 bør alle smides ud på røv og albuer de må snart fatte det aldrig har fungeret
Zink og højer Skal ud nu med mindre det ikke er dem der står fast på 4-3-3
Det er helt galimatias, og det har det været helt fra starten.
Cifuentes gik væk fra det og fik os i mesterskabsspillet, Lars Friis overtog og genindførte 4-3-3 med højt pres, og sæsonen efter havde vi 9 point efter 11 kampe da han blev fyret, og vejen til første nedrykning var banet.
The rest is history.
Og tænk sig hvor mange gange man har haft mulighed for at sadle om, lige stoppe op og sige, det her fungerer ikke venner, vi er nødt til at være mere pragmatiske som andre klubber med små budgetter.
Det er bare aldrig sket, og derfor har vi heller ikke set bunden endnu, hvor skræmmende det end lyder.
Jeg ved stadig ikke, om der er en hel masse at beklikke Højer. Hvis det er ham, der insisterer på at skulle spille noget 4-3-3 som bare er et kæmpe færdselsuheld, og hvis det er ham, som bliver ved med at insistere på at spille Noel på en HB, ja, så er der basis for kritik. Jeg tror imidlertid, han bare leverer på det, der er bestilt ovenfra.
At det så på nuværende tidspunkt sagtens kan tænkes alligevel at koste Højer posten, fordi han må være godt i færd med helt at tabe omklædningsrummet, det er en anden snak. AaB’s ledelse må vurdere på, om han har den fornødne respekt og opbakning i truppen frem mod næste sæson. Ellers er der jo ikke noget at rafle om.
Men jeg vil gerne forsvare Højer så langt, at han står med en trup, som for det første ikke har den fornødne kvalitet, for det andet har skuffet fælt ved at ende i nedrykningsspillet med negative konsekvenser for moralen til følge, for det tredje så har spillet sig i sikkerhed for nedrykning og derfor tydeligvis lige sluppet 10% på gassen, for det fjerde og måske vigtigst: Han står med en trup, hvor en ret stor andel af spillerne formentlig selv forventer ikke at være en del af shit-showet næste sæson. De er jo stemplet ud allerede, en stor del af banden. De har intet investeret i projektet. De gider ikke en sæson mere i 1.div. Noget af det sidste kan man måske godt bebrejde trænerne: Har de selv formået at signalere, hvem de tror på? Har de haft friheden til det, kan man så spørge?
I øvrigt, fun fact: Tingene er virkelig for alvor ramlet sammen efter at Wurtz kom tilbage. Nej, jeg tror selvfølgelig ikke, der er nogen sammenhæng. Det peger for mig nærmere på, at vi ser noget udspille sig, som nok ikke har en helvedes masse at gøre med navnene i trænerstaben - i udgangspunktet, for som sagt, hvis en cheftræner først har tabt omklædningsrummet, så plejer der ikke at være en masse at gøre.
Selv Fremad må grine lidt over det.
Højer slår mig ikke som uintelligent, også tænker jeg, om han virkelig inderst inde troede man kunne vinde med præcis samme strategi som man blev rundbarberet med sidst? Troede spillerne virkelig på man kunne vinde da de gik ind på banen og havde hørt det taktiske oplæg?
Jeg tror det ikke, og jeg tror du har ret i han er ved at tabe omklædningsrummet.
Af princip oddser jeg normalt aldrig mod AaB, men da jeg så opstillingen i går kunne jeg simpelthen ikke lade være, det var så åbenlyst, og det eneste man kunne være i tvivl om var, om de ville tabe med mere end 3 eller 4.
-
DenSataniskeHest
- Allstar

- Favoritspiller: Frank
AaB et klasse til at spænde ben for dem selv at de ikke har droppet det 4-3-3 men kun lige kort da 2 div kom tæt på er en joke, så er man simpelthen inkompetent og burde fyres. Jeg tror heller ikke det er der Steffen ønske rog jeg tror ikke nogen kan gøre det bedre så længe materiale ikke er bedre. Men nu har man vel haft 4 år snart og stadig passer truppen ikke til det. Jeg vil ønskede man gik tilbage til mere normal AaB stil og så holdte fat i det igennem alle rækker og fokusere på at udvikle spillere og spille som vi vel så må alt andet komme sekundærttroelsh skrev: ↑22. maj 2026, 22:36Det er bestemt helt oppefra at det er sådan vi skal spille, Højer har selv udtalt at det var et vilkår han accepterede da han blev ansat.DenSataniskeHest skrev: ↑22. maj 2026, 21:06De personer der insistere på 4-3-3 bør alle smides ud på røv og albuer de må snart fatte det aldrig har fungeret
Cifuentes gik væk fra det og fik os i mesterskabsspillet, Lars Friis overtog og genindførte 4-3-3 med højt pres, og sæsonen efter havde vi 9 point efter 11 kampe da han blev fyret, og vejen til første nedrykning var banet.
The rest is history.
Og tænk sig hvor mange gange man har haft mulighed for at sadle om, lige stoppe op og sige, det her fungerer ikke venner, vi er nødt til at være mere pragmatiske som andre klubber med små budgetter.
Det er bare aldrig sket, og derfor har vi heller ikke set bunden endnu, hvor skræmmende det end lyder.
Vi kan heller ikke blive ved med at parkere skylden på træneren (det læser jeg heller ikke, du gør). Men de herskende kræfter i AaB må forhåbentlig se sig selv lige så dybt i øjnene, som vi forventer, spillerne gør efter sådan en nedsmeltning.troelsh skrev: ↑23. maj 2026, 10:23Det tenderer jo efterhånden til det komiske, at man død og pine prøver at presse et system ned over truppen som selv en blind mand kan se man ikke har spillerne til.Funky skrev: ↑23. maj 2026, 01:03Enig.troelsh skrev: ↑22. maj 2026, 22:36Det er bestemt helt oppefra at det er sådan vi skal spille, Højer har selv udtalt at det var et vilkår han accepterede da han blev ansat.DenSataniskeHest skrev: ↑22. maj 2026, 21:06De personer der insistere på 4-3-3 bør alle smides ud på røv og albuer de må snart fatte det aldrig har fungeret
The rest is history.
Jeg ved stadig ikke, om der er en hel masse at beklikke Højer. Hvis det er ham, der insisterer på at skulle spille noget 4-3-3 som bare er et kæmpe færdselsuheld, og hvis det er ham, som bliver ved med at insistere på at spille Noel på en HB, ja, så er der basis for kritik. Jeg tror imidlertid, han bare leverer på det, der er bestilt ovenfra.
At det så på nuværende tidspunkt sagtens kan tænkes alligevel at koste Højer posten, fordi han må være godt i færd med helt at tabe omklædningsrummet, det er en anden snak. AaB’s ledelse må vurdere på, om han har den fornødne respekt og opbakning i truppen frem mod næste sæson. Ellers er der jo ikke noget at rafle om.
Men jeg vil gerne forsvare Højer så langt, at han står med en trup, som for det første ikke har den fornødne kvalitet, for det andet har skuffet fælt ved at ende i nedrykningsspillet med negative konsekvenser for moralen til følge, for det tredje så har spillet sig i sikkerhed for nedrykning og derfor tydeligvis lige sluppet 10% på gassen, for det fjerde og måske vigtigst: Han står med en trup, hvor en ret stor andel af spillerne formentlig selv forventer ikke at være en del af shit-showet næste sæson. De er jo stemplet ud allerede, en stor del af banden. De har intet investeret i projektet. De gider ikke en sæson mere i 1.div. Noget af det sidste kan man måske godt bebrejde trænerne: Har de selv formået at signalere, hvem de tror på? Har de haft friheden til det, kan man så spørge?
I øvrigt, fun fact: Tingene er virkelig for alvor ramlet sammen efter at Wurtz kom tilbage. Nej, jeg tror selvfølgelig ikke, der er nogen sammenhæng. Det peger for mig nærmere på, at vi ser noget udspille sig, som nok ikke har en helvedes masse at gøre med navnene i trænerstaben - i udgangspunktet, for som sagt, hvis en cheftræner først har tabt omklædningsrummet, så plejer der ikke at være en masse at gøre.
Selv Fremad må grine lidt over det.
Højer slår mig ikke som uintelligent, også tænker jeg, om han virkelig inderst inde troede man kunne vinde med præcis samme strategi som man blev rundbarberet med sidst? Troede spillerne virkelig på man kunne vinde da de gik ind på banen og havde hørt det taktiske oplæg?
Jeg tror det ikke, og jeg tror du har ret i han er ved at tabe omklædningsrummet.
Af princip oddser jeg normalt aldrig mod AaB, men da jeg så opstillingen i går kunne jeg simpelthen ikke lade være, det var så åbenlyst, og det eneste man kunne være i tvivl om var, om de ville tabe med mere end 3 eller 4.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
-
R Rosenberg
- Allstar

Måske vi skulle forsøge med deltidsprofessionelle, som også.passer et almindeligt arbejde. Ligesom Århus Fremad og Middelfart. Det ser ud til at virke mod superligasetups som AaB, hvor spillerne bliver nurset i hoved og røv til en fyrstelig hyre.
Ædruelighedens stemme
-
haghdk
- Landshold

- Favoritspiller: Robbie Fowler
- Geografisk sted: Aalborg
Problemet stikker dybere end bare et elendigt hold. Der jo nogen der tilsyneladende dikterer at der SKAL spilles 4-3-3 - NO MATTER WHAT. Selv min gamle mor der ikke ved ret meget om fodbold, kan se at den er helt gal med den opstilling. Er det tyskerne der sidder nede i Hamborg der dikterer det - på trods at de er fuldstændig ligeglade med klubben? Er det Tuxen Boll der siger der skal spilles med den opstilling, er det bestyrelsen der dikterer det?
Savner der er nogle lokale medier der går hårdere til ledelsen med det her.
For det virker ikke, og holder man fast i det, så fortsætter det med at være elendigt!
For det virker ikke, og holder man fast i det, så fortsætter det med at være elendigt!
Altså vi kan da godt være enige i at 4-3-3 ikke er vores bedste opstilling.haghdk skrev: ↑23. maj 2026, 13:41Problemet stikker dybere end bare et elendigt hold. Der jo nogen der tilsyneladende dikterer at der SKAL spilles 4-3-3 - NO MATTER WHAT. Selv min gamle mor der ikke ved ret meget om fodbold, kan se at den er helt gal med den opstilling. Er det tyskerne der sidder nede i Hamborg der dikterer det - på trods at de er fuldstændig ligeglade med klubben? Er det Tuxen Boll der siger der skal spilles med den opstilling, er det bestyrelsen der dikterer det?
Det fratager i min bog bare ikke noget fra elendigt trænerarbejde, elending indstilling hos spillerne og gigantiske personlige fejl igen og igen. I min verden er vi altså i en helt anden boldgade end at det bare handler om en formation. Vi snakker fuldtidsproffessionelle fodboldspillere, nogle af dem med Superliga-erfaring (eller tilsvarende), som bliver maltrakteret i alle spillets facetter af en flok semi-proffer. Organisering, teknik, taktik, indbyrdes løb og forståelse, mentalitet - Intet sted er vi på niveau med folk der arbejder ved siden af fodbolden.
Jeg kan pissegodt lide Steffen Højer, men han leverer lige præcis intet til holdet. Ingen struktur (uanset hvilken fucking opstilling, kan man altså godt levere helt basal forsvar), ingen vilje og tro på egne evner, ingen indøvede spillemønstre. Ingen-fucking-ting.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!
-
haghdk
- Landshold

- Favoritspiller: Robbie Fowler
- Geografisk sted: Aalborg
Fuldstændig enig.Frygah skrev: ↑23. maj 2026, 13:51Altså vi kan da godt være enige i at 4-3-3 ikke er vores bedste opstilling.haghdk skrev: ↑23. maj 2026, 13:41Problemet stikker dybere end bare et elendigt hold. Der jo nogen der tilsyneladende dikterer at der SKAL spilles 4-3-3 - NO MATTER WHAT. Selv min gamle mor der ikke ved ret meget om fodbold, kan se at den er helt gal med den opstilling. Er det tyskerne der sidder nede i Hamborg der dikterer det - på trods at de er fuldstændig ligeglade med klubben? Er det Tuxen Boll der siger der skal spilles med den opstilling, er det bestyrelsen der dikterer det?
Det fratager i min bog bare ikke noget fra elendigt trænerarbejde, elending indstilling hos spillerne og gigantiske personlige fejl igen og igen. I min verden er vi altså i en helt anden boldgade end at det bare handler om en formation. Vi snakker fuldtidsproffessionelle fodboldspillere, nogle af dem med Superliga-erfaring (eller tilsvarende), som bliver maltrakteret i alle spillets facetter af en flok semi-proffer. Organisering, teknik, taktik, indbyrdes løb og forståelse, mentalitet - Intet sted er vi på niveau med folk der arbejder ved siden af fodbolden.
Jeg kan pissegodt lide Steffen Højer, men han leverer lige præcis intet til holdet. Ingen struktur (uanset hvilken fucking opstilling, kan man altså godt levere helt basal forsvar), ingen vilje og tro på egne evner, ingen indøvede spillemønstre. Ingen-fucking-ting.
Ja utroligt hvad Fremad kan få for 12 mio. kr. i personleudgifter kontra 72 mio kr.R Rosenberg skrev: ↑23. maj 2026, 13:09Måske vi skulle forsøge med deltidsprofessionelle, som også.passer et almindeligt arbejde. Ligesom Århus Fremad og Middelfart. Det ser ud til at virke mod superligasetups som AaB, hvor spillerne bliver nurset i hoved og røv til en fyrstelig hyre.
Hovedet på sømmet. Han virker virkelig bare ikke som den rette til at forløse holdet, selvom jeg virkelig godt kan lide ham.Frygah skrev: ↑23. maj 2026, 13:51Altså vi kan da godt være enige i at 4-3-3 ikke er vores bedste opstilling.haghdk skrev: ↑23. maj 2026, 13:41Problemet stikker dybere end bare et elendigt hold. Der jo nogen der tilsyneladende dikterer at der SKAL spilles 4-3-3 - NO MATTER WHAT. Selv min gamle mor der ikke ved ret meget om fodbold, kan se at den er helt gal med den opstilling. Er det tyskerne der sidder nede i Hamborg der dikterer det - på trods at de er fuldstændig ligeglade med klubben? Er det Tuxen Boll der siger der skal spilles med den opstilling, er det bestyrelsen der dikterer det?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
- mich1596
- Allstar

- Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
- Geografisk sted: 9000
- Kontakt:
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)
- mich1596
- Allstar

- Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
- Geografisk sted: 9000
- Kontakt:
Fucking det mest tandløse AaBhold igennem 30 år minimum.
God damm hvordan kan man transformere lynges (champion leauge )projekt til et sekunda hold i 1div.
Det er fandeme tæt på et mirakel.
God damm hvordan kan man transformere lynges (champion leauge )projekt til et sekunda hold i 1div.
Det er fandeme tæt på et mirakel.
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)
Under normale omstændigheder ville jeg afvise det som galimatias, at der sad en ejerkreds og dikterede en spillestil. Ikke desto mindre kan det godt give mening, når man f.eks. ihukommer de ikke sjældent direkte bizarre scenarier, der udspillede sig i sæsonen 2023/2024, hvor SSE lige var kommet til fadet; og lige præcis ikke nåede at splitte det hele ad hurtigt nok, at verdenshistoriens sikreste oprykning var kikset. For det kunne godt have været tilfældet, hvis de blot var kommet til nogle få måneder forinden. Jeg tænker her bl.a. på Posavec afsættelse i målet for da slet ikke at tale om vanvittige taktikker på hjemmebane mod bundhold og helt idiotisk form for presspil, som forvandlede en Thelander til en røv med ører. Det samme lignede Oscar Hiljemark som træner - til tider, før vi kendte sandheden bag vanviddet - tvivlede jeg på, om manden havde set en fodboldkamp. Eftertiden viste meget hurtigt, at Oscar Hiljemark ikke var problemet. Det var langt, langt værre.haghdk skrev: ↑23. maj 2026, 13:41Problemet stikker dybere end bare et elendigt hold. Der jo nogen der tilsyneladende dikterer at der SKAL spilles 4-3-3 - NO MATTER WHAT. Selv min gamle mor der ikke ved ret meget om fodbold, kan se at den er helt gal med den opstilling. Er det tyskerne der sidder nede i Hamborg der dikterer det - på trods at de er fuldstændig ligeglade med klubben? Er det Tuxen Boll der siger der skal spilles med den opstilling, er det bestyrelsen der dikterer det?
Uanset hvad vil jeg nu holde på, at taktik og træner ikke udgør det primære problem. Det gør derimod den afsindige ejerkreds, der er skyld i, at AaB både diverterer med en uhørt elendig spillertrup, historisk høje personaleomkostninger (!!!), træner- og spillerdirektørfyringer enmasse, et helt forfærdeligt ry for AaB generelt og dertil astronomiske underskud.
Få nu for hede hule helvede det rakkerpak ud af klubben!
-
RufusTheDog
- 2. div

Jeg håber Vesttribunen har forberedt nogle stærke budskabsbannere til sidste hjemmekamp, der kan minde vores nuværende lejesvende og stab om, hvad det kræver at repræsentere verdens smukkeste logo.
For fansene og klubben fortjener mere end det, vi ser lige nu.
For fansene og klubben fortjener mere end det, vi ser lige nu.
Es ist nie zu früh für Frühburgunder und nie zu spät für Spätburgunder.