Beklager på forhånd, hvis dette spørgsmål behandles i en anden tråd, men jeg har simpelthen ikke kunnet søge det frem.
Jeg overvejer at købe sæsonkort igen (tro det eller ej), efter nogle år væk, men jeg døjer lidt med at forstå forskellen i praksis på billetabonnement og sæsonkortabonnement.
Som jeg forstår det handler det om, at sæsonkort har en fast plads, hvorimod billet trækker man en plads til hver kamp. Forskellen giver fint mening for mig på siddepladserne, men jeg kommer til at købe til Vesttribunen. Og hvad er forskellen da? Udover 15 kroners lavere pris på billetabonnementet?
Billetabonnement vs sæsnkortabonnement
-
Rolf Engels
- 2. div

- Favoritspiller: Otoa
-
haghdk
- Landshold

- Favoritspiller: Robbie Fowler
- Geografisk sted: Aalborg
Re: Billetabonnement vs sæsnkortabonnement
Jeg forstår det på samme måde som dig. Min datter og jeg har sæsonkort til itm8-tribunen hvor vi så har faste pladser. Med billetabonnement ville vi skulle vælge plads hver gang - som jeg forstår det - og ville så måske ikke kunne sidde samme sted som sidst.
Mener det måske også er noget med at hvis du ikke indløser din billet så kan den sælges videre - i tilfælde af udsolgt (går nok noget tid før der scenarie opstår) - eller du kan frigive den.
Mener det måske også er noget med at hvis du ikke indløser din billet så kan den sælges videre - i tilfælde af udsolgt (går nok noget tid før der scenarie opstår) - eller du kan frigive den.
-
Rolf Engels
- 2. div

Ja sådan har jeg også forstået det. Men det kniber med at forstå, hvordan forskellen er når det er ståpladser.haghdk skrev: ↑28. maj 2026, 07:58Jeg forstår det på samme måde som dig. Min datter og jeg har sæsonkort til itm8-tribunen hvor vi så har faste pladser. Med billetabonnement ville vi skulle vælge plads hver gang - som jeg forstår det - og ville så måske ikke kunne sidde samme sted som sidst.
-
haghdk
- Landshold

- Favoritspiller: Robbie Fowler
Der tror jeg ikke der er den store forskel udover scenariet med udsolgt.Rolf Engels skrev: ↑28. maj 2026, 10:27Ja sådan har jeg også forstået det. Men det kniber med at forstå, hvordan forskellen er når det er ståpladser.haghdk skrev: ↑28. maj 2026, 07:58Jeg forstår det på samme måde som dig. Min datter og jeg har sæsonkort til itm8-tribunen hvor vi så har faste pladser. Med billetabonnement ville vi skulle vælge plads hver gang - som jeg forstår det - og ville så måske ikke kunne sidde samme sted som sidst.
Med billetabonnement skal du trække en billet hver gang (gratis), så du skal ikke gøre noget aktivt hvis du ikke kan/vil se en bestemt kamp, så er billetten automatisk ledig til en anden. Du har 2 dage til at trække billetten inden billetterne frigives til generelt salg, så det kan ikke gå udsolgt inden du får mulighed for en billet.
-
Rolf Engels
- 2. div

Super.Belwas skrev: ↑28. maj 2026, 11:16Med billetabonnement skal du trække en billet hver gang (gratis), så du skal ikke gøre noget aktivt hvis du ikke kan/vil se en bestemt kamp, så er billetten automatisk ledig til en anden. Du har 2 dage til at trække billetten inden billetterne frigives til generelt salg, så det kan ikke gå udsolgt inden du får mulighed for en billet.
Er det rigtigt forstået, at man så til gengæld kan sælge sin billet, fra sæsnkortabonnementet, hvis ikke man kommer?
-
DonSilicone
- 1. div

Du kan enten frigive billetten (så AaB kan sælge den) eller sende billetten videre til en anden. Om du vil forære den eller sælge den er op til dig selv.Rolf Engels skrev: ↑28. maj 2026, 11:28Super.Belwas skrev: ↑28. maj 2026, 11:16Med billetabonnement skal du trække en billet hver gang (gratis), så du skal ikke gøre noget aktivt hvis du ikke kan/vil se en bestemt kamp, så er billetten automatisk ledig til en anden. Du har 2 dage til at trække billetten inden billetterne frigives til generelt salg, så det kan ikke gå udsolgt inden du får mulighed for en billet.
Er det rigtigt forstået, at man så til gengæld kan sælge sin billet, fra sæsnkortabonnementet, hvis ikke man kommer?