Jeg forstår ikke, at de ikke bare får solgt for mest muligt. Byen vil dem ikke og der vil kun være dårlig omtale i at blive. Og jeg synes virkelig bare vi bør opgradere krigen her. Casen SSE/BPTC bør vi prøve at få ind i Tysklands debat om 50+1 for den vil virkelig være et stærkt argument for den model og vi kan ramme BPTC på deres hjemmemarked. Det skal være alt alt for dyrt at bliveHovedet skrev: ↑30. maj 2026, 19:53Lige præcis - og det viser jo også, hvor gennemført sindssyg tyskerne ageren er. De har jo netop selv sørget for at tømme klubben for værdier og har derigennem også sat hele deres egen investering overstyr. Den mest udpræget lose/lose - historie i fodboldhistorien!baresi skrev: ↑30. maj 2026, 17:30Du kan ikke tømme egenkapitalenAlpa Chino skrev: ↑30. maj 2026, 17:28Vi har en egenkapital på 62 mio.
Det er ikke likvider
Sports excellence 22
Re: Sports excellence 22
RAUS RAUS SSE!
Jakobsen skrev: ↑30. maj 2026, 20:07Jeg forstår ikke, at de ikke bare får solgt for mest muligt. Byen vil dem ikke og der vil kun være dårlig omtale i at blive. Og jeg synes virkelig bare vi bør opgradere krigen her. Casen SSE/BPTC bør vi prøve at få ind i Tysklands debat om 50+1 for den vil virkelig være et stærkt argument for den model og vi kan ramme BPTC på deres hjemmemarked. Det skal være alt alt for dyrt at bliveHovedet skrev: ↑30. maj 2026, 19:53Lige præcis - og det viser jo også, hvor gennemført sindssyg tyskerne ageren er. De har jo netop selv sørget for at tømme klubben for værdier og har derigennem også sat hele deres egen investering overstyr. Den mest udpræget lose/lose - historie i fodboldhistorien!baresi skrev: ↑30. maj 2026, 17:30Du kan ikke tømme egenkapitalen
Det er ikke likvider
Livet skal gøres så surt som overhovedet muligt for alle de involverede. Det skal tages personligt nu. Og det ville være smukt at ramme dem både privat og erhvervsmæssigt. Det skal aldrig glemmes!
Arh, her ser vi så forskelligt på det. De skal angribes for deres “profesionelle” virke både som personer og firmaer, men vi skal holde os for gode til at gå efter folk privat. Vi er ikke sådan nogle tabere som bøllerne i Brøndby.KomNuBare skrev: ↑30. maj 2026, 21:33Jakobsen skrev: ↑30. maj 2026, 20:07Jeg forstår ikke, at de ikke bare får solgt for mest muligt. Byen vil dem ikke og der vil kun være dårlig omtale i at blive. Og jeg synes virkelig bare vi bør opgradere krigen her. Casen SSE/BPTC bør vi prøve at få ind i Tysklands debat om 50+1 for den vil virkelig være et stærkt argument for den model og vi kan ramme BPTC på deres hjemmemarked. Det skal være alt alt for dyrt at bliveHovedet skrev: ↑30. maj 2026, 19:53Lige præcis - og det viser jo også, hvor gennemført sindssyg tyskerne ageren er. De har jo netop selv sørget for at tømme klubben for værdier og har derigennem også sat hele deres egen investering overstyr. Den mest udpræget lose/lose - historie i fodboldhistorien!
Livet skal gøres så surt som overhovedet muligt for alle de involverede. Det skal tages personligt nu. Og det ville være smukt at ramme dem både privat og erhvervsmæssigt. Det skal aldrig glemmes!
RAUS RAUS SSE!
Det skal selvfølgelig ikke blive voldeligt. Men jeg ser ingen grund til ikke at skubbe til dem privat også. De er ved at ødelægge noget meget dyrebart for mange mennesker. Og så kan man ikke bare gemme sig bag et firma eller en stilling.
Man skal vide, at hvis man involverer sig med AaB, ikke mindst som ejer, så bærer man et ansvar helt udover det sædvanlige. Hvis det ikke er gået op for dem endnu, så gør det forhåbentligt snart.
- Erasmus Montanus
- Allstar

- Favoritspiller: Kasper Risgård
Hvad er det, du for eksempel synes ville være rimeligt at gøre mod de her mennesker privat?
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Vi synes allesammen det er rigtig tungt lige nu og mange er frustreret over situationen, inkl. undertegnet. Men vi er simpelthen nødt til få lidt luft til hovedet og gøre tingene på en ordentlig måde. Vi elsker AaB og det gør ondt at se klubben som den er lige nu, men det skal ikke være en undskyldning for at gøre noget dumt. Lad os være voksne mennesker og protestere på en ordentlig måde, uden at blande det private ind også, det ville simpelthen være et selvmål af dimensioner.
Jeg er i øvrigt glad for at du vil dele lidt med os andre, så du skal bestemt ikke tage det som noget negativt, men alt med måde.
Erasmus Montanus skrev: ↑30. maj 2026, 22:10Hvad er det, du for eksempel synes ville være rimeligt at gøre mod de her mennesker privat?
Nok til at de i hvert fald ikke skal føle sig velkomne i Aalborg og Nordjylland, hverken nu, eller i fremtiden.
Når jeg siger privat, så mener jeg naturligvis intet voldeligt eller truende. Men der er mange måder at få folk til at føle sig uvelkomne på. Det er sådan set bare det.
Hvis du rammer dem økonomisk, så rammer du dem også privat. Men jeg tror ikke det er nok bare at smide tennisbolde foran deres virksomheder.
Jeg mener at de skal stilles personligt til ansvar, så de ikke bare gemmer sig bag deres firma. Det er kun rimeligt. Og på den måde kan man sige at det bliver privat.
Hvem er de egentlig? Reelt set ved vi jo ikke skid. Vi bliver holdt hen i uvished og vi har ingen reel indsigt i, hvad der foregår. Derfor florerer spekulationerne i alle retninger.
Det er en lort der er svær at gribe om.
SSE22, BPTC, NFG, Eurowind, manden i Delaware – konstruktioner, der for udenforstående godt kan minde om noget fra Panama Papers - Jeg har ingen idé om hvordan de stemmer internt i SSE22/NFG
Bare se på diskussionerne herinde:
"Peter vil ikke sælge, fordi han er smålig og pigesur." Det må være et falsum. Selvfølgelig vil de gerne ud med skindet på næsen. De står over en udvanding, der er stort underskud og vi har et hold, der ikke rykker op næste sæson. Alligevel takkede de nej til de famøse 50 mio. kr. Fordi de stadig tror på projektet? Fordi de mener, de kan få mere? eller fordi Peters er pigesur?
Og så er der fortællingen om Eurowind-drengene, der angiveligt ikke rigtig gider noget. Den køber jeg heller ikke helt. Jeg tror, der foregår ting bag kulisserne, som vi hverken ser eller forstår, og som vi kun kan gisne om.
Mit bud er, at Jens Rasmussen er den klassiske, sindige jyske milliardær, som ikke har meget tilovers for "funny money", men som gerne vil have fundamentet på plads, før der bygges ovenpå. Hvad nytter det at skyde 100 mio. kr. ind i klubben, hvis organisationen ikke er i stand til at forvalte pengene ordentligt?
Det seneste rygte, jeg har hørt, var, at AaB skulle have undersøgt muligheden for at afvikle fremtidige kampe på Hornevej, fordi økonomien angiveligt var så presset. Historien skulle efter sigende komme fra regnskabsafdelingen.
Men igen – det lyder som et falsum. AaB har stadig sponsorforpligtelser, og så voldsom er stadionlejen vel heller ikke, at det skulle nødvendiggøre den slags overvejelser.
Men her er vi, vi er nogle fucking fiske-koner fordi der ikke bliver kommunikeret nok ud fra klubben side.
Jeg håber at bestyrelsen kan gøre sig den ulejlighed og stille op til et gedigent interview efter bestyrelsesmødet. Det tror jeg vi alle har brug for.
Det er en prøvelse, at være forelsket i dig
Jeg er meget enig i det meste. Men efter mødet på mandag SKAL der meldes noget konkret ud. Der skal gives konkrete svar. Ellers må der presses på indtil de kommer!DellOrto skrev: ↑30. maj 2026, 22:43Hvem er de egentlig? Reelt set ved vi jo ikke skid. Vi bliver holdt hen i uvished og vi har ingen reel indsigt i, hvad der foregår. Derfor florerer spekulationerne i alle retninger.
SSE22, BPTC, NFG, Eurowind, manden i Delaware – konstruktioner, der for udenforstående godt kan minde om noget fra Panama Papers - Jeg har ingen idé om hvordan de stemmer internt i SSE22/NFG
"Peter vil ikke sælge, fordi han er smålig og pigesur." Det må være et falsum. Selvfølgelig vil de gerne ud med skindet på næsen. De står over en udvanding, der er stort underskud og vi har et hold, der ikke rykker op næste sæson. Alligevel takkede de nej til de famøse 50 mio. kr. Fordi de stadig tror på projektet? Fordi de mener, de kan få mere? eller fordi Peters er pigesur?
Og så er der fortællingen om Eurowind-drengene, der angiveligt ikke rigtig gider noget. Den køber jeg heller ikke helt. Jeg tror, der foregår ting bag kulisserne, som vi hverken ser eller forstår, og som vi kun kan gisne om.
Mit bud er, at Jens Rasmussen er den klassiske, sindige jyske milliardær, som ikke har meget tilovers for "funny money", men som gerne vil have fundamentet på plads, før der bygges ovenpå. Hvad nytter det at skyde 100 mio. kr. ind i klubben, hvis organisationen ikke er i stand til at forvalte pengene ordentligt?
Det seneste rygte, jeg har hørt, var, at AaB skulle have undersøgt muligheden for at afvikle fremtidige kampe på Hornevej, fordi økonomien angiveligt var så presset. Historien skulle efter sigende komme fra regnskabsafdelingen.
Men igen – det lyder som et falsum. AaB har stadig sponsorforpligtelser, og så voldsom er stadionlejen vel heller ikke, at det skulle nødvendiggøre den slags overvejelser.
Men her er vi, vi er nogle fucking fiske-koner fordi der ikke bliver kommunikeret nok ud fra klubben side.
Jeg håber at bestyrelsen kan gøre sig den ulejlighed og stille op til et gedigent interview efter bestyrelsesmødet. Det tror jeg vi alle har brug for.
Og ja, Peters vil da helt sikkert gerne ud. Hvis han bliver tilbudt en vanvittig overpris for det. Ellers lader det til at han hellere vil blive og være med til at køre det hele i afgrunden. Hvor han/de selvfølgelig kommer til at tage så meget med sig ud inden.
At kommende kampe skal spilles på Hornevej lyder dog dybt usandsynligt. Selvfølgelig har det ikke været på tale.
KomNuBare skrev: ↑30. maj 2026, 22:48Jeg er meget enig i det meste. Men efter mødet på mandag SKAL der meldes noget konkret ud. Der skal gives konkrete svar. Ellers må der presses på indtil de kommer!DellOrto skrev: ↑30. maj 2026, 22:43Hvem er de egentlig? Reelt set ved vi jo ikke skid. Vi bliver holdt hen i uvished og vi har ingen reel indsigt i, hvad der foregår. Derfor florerer spekulationerne i alle retninger.
Og ja, Peters vil da helt sikkert gerne ud. Hvis han bliver tilbudt en vanvittig overpris for det. Ellers lader det til at han hellere vil blive og være med til at køre det hele i afgrunden. Hvor han/de selvfølgelig kommer til at tage så meget med sig ud inden.
Fundamentet på plads? Der er efterhånden ikke noget fundamentalt at bygge på længere. Så stor og naiv en tåbe kan Jens Rasmussen da ikke være. Sindig nordjyde eller ej.
At kommende kampe skal spilles på Hornevej lyder dog dybt usandsynligt. Selvfølgelig har det ikke været på tale.
Det lyder mærkeligt. Divisionsforeningen har fx krav om plads til minimum 4.000 tilskuere, heraf minimum 1.000 siddepladser, krav til sæderne osv.DellOrto skrev: ↑30. maj 2026, 22:43Hvem er de egentlig? Reelt set ved vi jo ikke skid. Vi bliver holdt hen i uvished og vi har ingen reel indsigt i, hvad der foregår. Derfor florerer spekulationerne i alle retninger.
Oprykkede klubber har indimellem fået dispensation for nogle af kravene i deres første sæson oppe, men tvivler på den mulighed omfatter AaB. Ikke klar over, hvordan træningsanlægget ser ud i dag, men formoder det ville kræve en større investering at gøre det klar.
Og som du skriver, sponsorerne vil næppe juble over at bytte LED-bander og lounge ud med hjemmeprintede bannere og Hornevej-kantinen.
For mig lyder det som en and, men man vil jo næsten ikke blive overrasket.
Jeg tror heller ikke på det, men sådan er rygtets natur - kan der være noget om det? De er jo i krise, ik? De mangler jo penge. Og det var vist Connie fra marketing, der havde hørt det ved kopimaskinen.Sauer skrev: ↑30. maj 2026, 23:27Det lyder mærkeligt. Divisionsforeningen har fx krav om plads til minimum 4.000 tilskuere, heraf minimum 1.000 siddepladser, krav til sæderne osv.DellOrto skrev: ↑30. maj 2026, 22:43Hvem er de egentlig? Reelt set ved vi jo ikke skid. Vi bliver holdt hen i uvished og vi har ingen reel indsigt i, hvad der foregår. Derfor florerer spekulationerne i alle retninger.
Oprykkede klubber har indimellem fået dispensation for nogle af kravene i deres første sæson oppe, men tvivler på den mulighed omfatter AaB. Ikke klar over, hvordan træningsanlægget ser ud i dag, men formoder det ville kræve en større investering at gøre det klar.
Og som du skriver, sponsorerne vil næppe juble over at bytte LED-bander og lounge ud med hjemmeprintede bannere og Hornevej-kantinen.
For mig lyder det som en and, men man vil jo næsten ikke blive overrasket.
Det er altid fascinerende, hvordan virksomheder kommunikerer, når de er i krise – både internt og eksternt.
Tænk på, hvordan det må have været internt i Novo inden den store fyringsrunde, kursen faldt fra omkring 1.000 til under en tredjedel. Fordi alle kender Novo, skal medarbejderne hele tiden forholde sig til det – både på arbejdet og når de møder naboen i indkørslen.
Alle kender også AaB. Hvis du er sponsor eller arbejder i eller omkring klubben, bliver du konstant spurgt ind til situationen. Noget af det siver videre til pøblen, som hører halvdelen – og resten bliver der så brygget videre på.
AaB er i en alvorlig krise. Vi har brug for en person, der træder frem og fortæller os ærligt, hvor vi står. Hvad er ambitionen? Hvordan kommer vi videre? Og hvad er en realistisk tidslinje?
Jeg bliver ikke skuffet over Rasmussen, hvis han ikke bruger sine egne penge på AaB, selvom det naturligvis ville være rart. Men jeg forventer, at en formand eller direktør markerer sig, sætter sig i stolen og taler direkte til os.
Der var ingen plan, da vi rykkede ned, alt var kaos - Det kan tilgives, men hvis man stadig befinder sig i kaos næsten et år senere, og man end ikke kan give sin sportschef et budget – hvis rygtet taler sandt – så har man fejlet og det kan ikke tilgives.
Det er en prøvelse, at være forelsket i dig
Du skal vide kære investor - med midlerne som vi har sindssygt brug for - gør du ikke som vi fans (uden økonomisk indsigt eller forretnings sans) siger og vil, gør vi livet surt for dig på alle planer.
Men kom bare forhelvede med de penge.
Super god plan.
Sådan kan man jo ikke stille det op. Men hvis man ikke interesserer sig for AaB ve og vel, så skal man sgu da ikke være ejer af klubben.
-
DarkHorse9000
- Landshold

- Favoritspiller: Oscar Hiljemark
Jeg kan faktisk godt forstå det samlet ejerskab er skeptiske. Eksempelet Horsens viser os igen penge ikke er alt. Tror vi på Møller og Højer kan omsætte en ekstra bevilling på 10 milioner til oprykning? Vi har spillet som en pose nøder hele foråret. Omsat det næsthøjeste budget til en 7 plads. Jeg ved ikke om de kan. Men jeg ved AaB inden årets udgang skal have tilføjet penge igen alene bare til driften.KomNuBare skrev: ↑31. maj 2026, 11:06
Sådan kan man jo ikke stille det op. Men hvis man ikke interesserer sig for AaB ve og vel, så skal man sgu da ikke være ejer af klubben.
Et ansvarligt ejerskab udskriver i det tilfælde ikke bare en blankocheck.
Der skal ikke smides penge i klubben uden at der bliver stillet helt konkrete krav til driften. Udgifterne skal ned. Og det er hele vejen rundt. Men det ændrer ikke på at truppen skal forstærkes markant. Og det er ved at være nu.
Men ja, selvfølgelig skal pengemændene stille krav, andet er jo idiotisk.
Men ja, selvfølgelig skal pengemændene stille krav, andet er jo idiotisk.