Så sig lige til ham godt må dele det med os andreForza skrev: ↑1. jun 2026, 20:03Ja, Ydesen har godt styr på hvad der sker derude.KongGulerod skrev: ↑1. jun 2026, 19:53Men er det realistisk at Nordjyske overhovedet ved noget? Mit indtryk er at de slet ikke har den samme kvalitet af kilder som tidligere.
Sports excellence 22
Re: Sports excellence 22
Re: Sports excellence 22
Nordjyske går jo, som de altid har gjort, en sær balancegang, hvor de ikke helt er et uafhængigt medie ift. AaB. Ydesen lader tit til at videre meget mere end han går ud med - sikkert fordi det vil koste relationer og insiderviden.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.
-
Rolf Engels
- Ynglinge

- Indlæg: 97
- Tilmeldt: 15. jul 2025, 22:08
- Favoritspiller: Otoa
Re: Sports excellence 22
Der blev da vist bagt lidt mere op til det møde, end det kunne levere...
Der hvor jeg kommer fra ville man kalde det en narrefisse...
Der hvor jeg kommer fra ville man kalde det en narrefisse...
-
haghdk
- Landshold

- Indlæg: 957
- Tilmeldt: 17. sep 2012, 17:56
- Favoritspiller: Robbie Fowler
- Geografisk sted: Aalborg
Re: Sports excellence 22
Jeg har det lidt ligesom at man har fundet toiletpapir og glidecreme frem, er helt klar - og så virker internettet ikke.Rolf Engels skrev: ↑1. jun 2026, 22:27Der blev da vist bagt lidt mere op til det møde, end det kunne levere...
Der hvor jeg kommer fra ville man kalde det en narrefisse...
Re: Sports excellence 22
At der ikke er kommet nogen afklaring på mødet, og at det mest af alt ligner stilstand, det er jo katastrofalt i sig selv. Vi står overfor det måske mest definerende transfervindue i klubbens historie, og der er ingen penge?
Re: Sports excellence 22
Er der kommet en officiel udmelding fra mødet, eller hvor har i jeres info fra? For ja, havde da stensikkert forventet at der ville truffet nogen afgørende beslutninger her til aften
-
DenSataniskeHest
- Allstar

- Indlæg: 1216
- Tilmeldt: 12. apr 2023, 22:47
- Favoritspiller: Frank
Re: Sports excellence 22
Ingen penge fra nuværende investorer, da de ikke vil smide flere penge i, og sse22 vil heller ikke smide flere penge i, men samtidig vil de ikke sælge til det de er blevet tilbudt, som ifølge nogle er 50m.. Det virker tosset de ikke tager pengene og bruger dem på deres hollandske eventyr.
Så klubben står uden noget enligt budget for transfers og skal vel I princippet spare penge eller sælgere spillere for underskuddet ikke bliver endnu større, samtidig skal man forsøge at rykke op.
Jeg har svært ved at se klubben overleve den spiral den er inde i nu uden kapital indskud.. Hvor længe kan man befale lønninger med de nuværende tab? Engang til næste år?
At Højer ikke gik væk fra 4-3-3 I foråret i et forsøg på at rykke op bliver klubbens død.. Hold kæft hvor var det et stort selvmål endnu engang.
Så klubben står uden noget enligt budget for transfers og skal vel I princippet spare penge eller sælgere spillere for underskuddet ikke bliver endnu større, samtidig skal man forsøge at rykke op.
Jeg har svært ved at se klubben overleve den spiral den er inde i nu uden kapital indskud.. Hvor længe kan man befale lønninger med de nuværende tab? Engang til næste år?
At Højer ikke gik væk fra 4-3-3 I foråret i et forsøg på at rykke op bliver klubbens død.. Hold kæft hvor var det et stort selvmål endnu engang.
-
haghdk
- Landshold

- Indlæg: 957
- Tilmeldt: 17. sep 2012, 17:56
- Favoritspiller: Robbie Fowler
- Geografisk sted: Aalborg
Re: Sports excellence 22
Det er helt skørt! Inden længe SKAL klubben bruge penge for at fortsætte driften, så kommer det helt af sig selv. På det tidspunkt vil det vel være de interesserede købere der har overhånden? Det virker ikke gennemtænkt.DenSataniskeHest skrev: ↑2. jun 2026, 00:04Ingen penge fra nuværende investorer, da de ikke vil smide flere penge i, og sse22 vil heller ikke smide flere penge i, men samtidig vil de ikke sælge til det de er blevet tilbudt, som ifølge nogle er 50m.. Det virker tosset de ikke tager pengene og bruger dem på deres hollandske eventyr.
Så klubben står uden noget enligt budget for transfers og skal vel I princippet spare penge eller sælgere spillere for underskuddet ikke bliver endnu større, samtidig skal man forsøge at rykke op.
Jeg har svært ved at se klubben overleve den spiral den er inde i nu uden kapital indskud.. Hvor længe kan man befale lønninger med de nuværende tab? Engang til næste år?
At Højer ikke gik væk fra 4-3-3 I foråret i et forsøg på at rykke op bliver klubbens død.. Hold kæft hvor var det et stort selvmål endnu engang.
-
Rolf Engels
- Ynglinge

- Indlæg: 97
- Tilmeldt: 15. jul 2025, 22:08
- Favoritspiller: Otoa
Re: Sports excellence 22
Nej det kan være svært at gennemskue taktikken: i takt med, at vi gradvist rykker tættere og tættere på enten at rykke ned i 2. Division, eller gå decideret konkurs, så bliver deres aktier jo mere og mere værdiløse.haghdk skrev: ↑2. jun 2026, 07:35Det er helt skørt! Inden længe SKAL klubben bruge penge for at fortsætte driften, så kommer det helt af sig selv. På det tidspunkt vil det vel være de interesserede købere der har overhånden? Det virker ikke gennemtænkt.DenSataniskeHest skrev: ↑2. jun 2026, 00:04Ingen penge fra nuværende investorer, da de ikke vil smide flere penge i, og sse22 vil heller ikke smide flere penge i, men samtidig vil de ikke sælge til det de er blevet tilbudt, som ifølge nogle er 50m.. Det virker tosset de ikke tager pengene og bruger dem på deres hollandske eventyr.
Så klubben står uden noget enligt budget for transfers og skal vel I princippet spare penge eller sælgere spillere for underskuddet ikke bliver endnu større, samtidig skal man forsøge at rykke op.
Jeg har svært ved at se klubben overleve den spiral den er inde i nu uden kapital indskud.. Hvor længe kan man befale lønninger med de nuværende tab? Engang til næste år?
At Højer ikke gik væk fra 4-3-3 I foråret i et forsøg på at rykke op bliver klubbens død.. Hold kæft hvor var det et stort selvmål endnu engang.
Omvendt var det også utrolig svært at gennemskue Conways strategi i EfB, og det afstod ham jo ikke fra at køre klubben helt i sænk. Man havde jo bare håbet, at vi ikke skulle helt derud, før nogen tog affære, men det skal vi så nok...
-
Lyngesbedsteven
- Miniput

- Indlæg: 1
- Tilmeldt: 30. maj 2026, 15:17
- Favoritspiller: Spalvis
Re: Sports excellence 22
Jeg er ny, så undskyld hvis jeg spørger dumt eller fxxker noget op, teknisk.DenSataniskeHest skrev: ↑2. jun 2026, 00:04Ingen penge fra nuværende investorer, da de ikke vil smide flere penge i, og sse22 vil heller ikke smide flere penge i, men samtidig vil de ikke sælge til det de er blevet tilbudt, som ifølge nogle er 50m.. Det virker tosset de ikke tager pengene og bruger dem på deres hollandske eventyr.
Så klubben står uden noget enligt budget for transfers og skal vel I princippet spare penge eller sælgere spillere for underskuddet ikke bliver endnu større, samtidig skal man forsøge at rykke op.
Jeg har svært ved at se klubben overleve den spiral den er inde i nu uden kapital indskud.. Hvor længe kan man befale lønninger med de nuværende tab? Engang til næste år?
At Højer ikke gik væk fra 4-3-3 I foråret i et forsøg på at rykke op bliver klubbens død.. Hold kæft hvor var det et stort selvmål endnu engang.
Er det noget du har noget dokumentation på, eller er du i besiddelse af en intern viden, som du ikke kan "afsløre"?
Det er jo rystende læsning, især hvis sse22 har fået tilbudt en pæn sum.
Det "tab" som sse22 må tage ved exit er vel omkring 10m, hvis de får 50 - så er de konsulentpenge de har sendt til Hamborg ikke regnet med.
Re: Sports excellence 22
der har tidligere været købsforsøg for at overtage BPTCs del af SSE22 og ikke hele SSE22 - vi skal huske at jens rasmussen og følge også er en del af SSE22. MEN BPTC er forsøg købt ud uden held. Dette ved jeg. men jeg har ikke info om de 50 mioLyngesbedsteven skrev: ↑2. jun 2026, 09:09Jeg er ny, så undskyld hvis jeg spørger dumt eller fxxker noget op, teknisk.DenSataniskeHest skrev: ↑2. jun 2026, 00:04Ingen penge fra nuværende investorer, da de ikke vil smide flere penge i, og sse22 vil heller ikke smide flere penge i, men samtidig vil de ikke sælge til det de er blevet tilbudt, som ifølge nogle er 50m.. Det virker tosset de ikke tager pengene og bruger dem på deres hollandske eventyr.
Så klubben står uden noget enligt budget for transfers og skal vel I princippet spare penge eller sælgere spillere for underskuddet ikke bliver endnu større, samtidig skal man forsøge at rykke op.
Jeg har svært ved at se klubben overleve den spiral den er inde i nu uden kapital indskud.. Hvor længe kan man befale lønninger med de nuværende tab? Engang til næste år?
At Højer ikke gik væk fra 4-3-3 I foråret i et forsøg på at rykke op bliver klubbens død.. Hold kæft hvor var det et stort selvmål endnu engang.
Er det noget du har noget dokumentation på, eller er du i besiddelse af en intern viden, som du ikke kan "afsløre"?
Det er jo rystende læsning, især hvis sse22 har fået tilbudt en pæn sum.
Det "tab" som sse22 må tage ved exit er vel omkring 10m, hvis de får 50 - så er de konsulentpenge de har sendt til Hamborg ikke regnet med.
-
haghdk
- Landshold

- Indlæg: 957
- Tilmeldt: 17. sep 2012, 17:56
- Favoritspiller: Robbie Fowler
- Geografisk sted: Aalborg
Re: Sports excellence 22
Jeg kan simpelthen ikke finde på et argument for at afvise at blive købt ud - medmindre de vittigligt er ude på et hævntogt og kalkulerer med at miste deres indskud.baresi skrev: ↑2. jun 2026, 09:12der har tidligere været købsforsøg for at overtage BPTCs del af SSE22 og ikke hele SSE22 - vi skal huske at jens rasmussen og følge også er en del af SSE22. MEN BPTC er forsøg købt ud uden held. Dette ved jeg. men jeg har ikke info om de 50 mioLyngesbedsteven skrev: ↑2. jun 2026, 09:09Jeg er ny, så undskyld hvis jeg spørger dumt eller fxxker noget op, teknisk.DenSataniskeHest skrev: ↑2. jun 2026, 00:04Ingen penge fra nuværende investorer, da de ikke vil smide flere penge i, og sse22 vil heller ikke smide flere penge i, men samtidig vil de ikke sælge til det de er blevet tilbudt, som ifølge nogle er 50m.. Det virker tosset de ikke tager pengene og bruger dem på deres hollandske eventyr.
Så klubben står uden noget enligt budget for transfers og skal vel I princippet spare penge eller sælgere spillere for underskuddet ikke bliver endnu større, samtidig skal man forsøge at rykke op.
Jeg har svært ved at se klubben overleve den spiral den er inde i nu uden kapital indskud.. Hvor længe kan man befale lønninger med de nuværende tab? Engang til næste år?
At Højer ikke gik væk fra 4-3-3 I foråret i et forsøg på at rykke op bliver klubbens død.. Hold kæft hvor var det et stort selvmål endnu engang.
Er det noget du har noget dokumentation på, eller er du i besiddelse af en intern viden, som du ikke kan "afsløre"?
Det er jo rystende læsning, især hvis sse22 har fået tilbudt en pæn sum.
Det "tab" som sse22 må tage ved exit er vel omkring 10m, hvis de får 50 - så er de konsulentpenge de har sendt til Hamborg ikke regnet med.
Re: Sports excellence 22
vi er komplet enige, men som jeg hører det og det er altså af kilder fra AaB så er der 2 ting i det. Den ene er at BPTC vil have en højere pris og den pris kunne man ikke blive enige om. udover det så har jeg hørt at Bernhard ik stiller sig på tværs men at Jan Peters er meget utilfreds med alt omkring AaB og føler sig trådt på og derfor er gået kontra. Han er med andre ord pigesur. Deres køb af Venlo har de fået finansiering til og skal ikke bruge AaB midler hertil. Så tror simpelthen det handler om at fronterne er ridset op.haghdk skrev: ↑2. jun 2026, 09:21Jeg kan simpelthen ikke finde på et argument for at afvise at blive købt ud - medmindre de vittigligt er ude på et hævntogt og kalkulerer med at miste deres indskud.baresi skrev: ↑2. jun 2026, 09:12der har tidligere været købsforsøg for at overtage BPTCs del af SSE22 og ikke hele SSE22 - vi skal huske at jens rasmussen og følge også er en del af SSE22. MEN BPTC er forsøg købt ud uden held. Dette ved jeg. men jeg har ikke info om de 50 mioLyngesbedsteven skrev: ↑2. jun 2026, 09:09Jeg er ny, så undskyld hvis jeg spørger dumt eller fxxker noget op, teknisk.DenSataniskeHest skrev: ↑2. jun 2026, 00:04Ingen penge fra nuværende investorer, da de ikke vil smide flere penge i, og sse22 vil heller ikke smide flere penge i, men samtidig vil de ikke sælge til det de er blevet tilbudt, som ifølge nogle er 50m.. Det virker tosset de ikke tager pengene og bruger dem på deres hollandske eventyr.
Så klubben står uden noget enligt budget for transfers og skal vel I princippet spare penge eller sælgere spillere for underskuddet ikke bliver endnu større, samtidig skal man forsøge at rykke op.
Jeg har svært ved at se klubben overleve den spiral den er inde i nu uden kapital indskud.. Hvor længe kan man befale lønninger med de nuværende tab? Engang til næste år?
At Højer ikke gik væk fra 4-3-3 I foråret i et forsøg på at rykke op bliver klubbens død.. Hold kæft hvor var det et stort selvmål endnu engang.
Er det noget du har noget dokumentation på, eller er du i besiddelse af en intern viden, som du ikke kan "afsløre"?
Det er jo rystende læsning, især hvis sse22 har fået tilbudt en pæn sum.
Det "tab" som sse22 må tage ved exit er vel omkring 10m, hvis de får 50 - så er de konsulentpenge de har sendt til Hamborg ikke regnet med.
MEN det er jo logisk at Jens Rasmussen og øvrige medejere af SSE22 ikke poster yderligere penge i projektet før der er afklaring med BPTC
Ift. børsprospektet om at man ville hente 75 mio så kom den efter man ikke kunne blive enige om en overtagelse af BPTC delen. Det var et forsøg på at lægge yderligere pres på men der var nogle bundne forudsætninger man kunne indfri og de er nu sket, bl.a. er gæld konverteret til ejerandele.
så derfor lykkedes man faktisk ikke med denne del, nu er rammerne dog sat op og alt herfra handler om kapitaludvidelse og / eller udskiftning af ejerkredsen.
Og hvis man kan blive enige om igen at hente penge ved en aktieudvidelse så kommer BPTC i problemer for der skal de have finansiering op af lommen for at beholde en vis ejerandel og det vil de ikke.
1 ting er sikkert - AaB skal have finansiering igen snart. Når man kigger regnskabet igennem og tænker på konsekvenserne ved at blive i 1. div trods fyringer mv, så har jeg regnet mig frem til at AaB har mistet egenkapitalen indenfor ca 2 år og derfra er en konkurs tættere og det kan den teoretisk blive inden såfremt der ikke skaffes likvider for AaB har problemer med pengestrømmen med mindre de bliver ved med at sælge spillere for at stort mio beløb og det kan de ikke for der er ikke som sådan nogle aktiver du kan tjene stort på længere.
SÅ snebold effekten er fuldendt, det er en stor kæmpe rullende negativ snebold effekt hvor alt står stille.
Lige nu som AaB står er der ingen chance for at snakke oprykning næste sæson. Kræver en helt anden plan end den INGEN plan der foregår lige nu.
Og holdet som sådan kræver en GIGA oprydning bare for at være et fast top 6 hold og så kræver det naturligvis en træner der kan sætte en retning hvor man får det bedste ud af det materiale man har. . .
-
Alpa Chino
- Superliga

- Indlæg: 595
- Tilmeldt: 10. dec 2015, 13:06
Re: Sports excellence 22
Hvad med at vi bare lader vores Eurowind/SSE22-lorteklub gå konkurs, og så holder med Vejgaard istedet.
De kan på sigt overtage lejemålet af Aalborg Stadion, og evt. også bygningerne på Hornevej senere.
De kan på sigt overtage lejemålet af Aalborg Stadion, og evt. også bygningerne på Hornevej senere.
-
DenSataniskeHest
- Allstar

- Indlæg: 1216
- Tilmeldt: 12. apr 2023, 22:47
- Favoritspiller: Frank
Re: Sports excellence 22
de 50m vasr nævnt her inde? det er ikke noget jeg ved. Der var nogle der sagde de var blevet tilbudt at blive købt ud uden at miste penge, og det sku være 50m, men selvfølgelig hvis det udelukkende drejer sig om deres del af sse22 er beløbet nok det halve.baresi skrev: ↑2. jun 2026, 09:12der har tidligere været købsforsøg for at overtage BPTCs del af SSE22 og ikke hele SSE22 - vi skal huske at jens rasmussen og følge også er en del af SSE22. MEN BPTC er forsøg købt ud uden held. Dette ved jeg. men jeg har ikke info om de 50 mioLyngesbedsteven skrev: ↑2. jun 2026, 09:09Jeg er ny, så undskyld hvis jeg spørger dumt eller fxxker noget op, teknisk.DenSataniskeHest skrev: ↑2. jun 2026, 00:04Ingen penge fra nuværende investorer, da de ikke vil smide flere penge i, og sse22 vil heller ikke smide flere penge i, men samtidig vil de ikke sælge til det de er blevet tilbudt, som ifølge nogle er 50m.. Det virker tosset de ikke tager pengene og bruger dem på deres hollandske eventyr.
Så klubben står uden noget enligt budget for transfers og skal vel I princippet spare penge eller sælgere spillere for underskuddet ikke bliver endnu større, samtidig skal man forsøge at rykke op.
Jeg har svært ved at se klubben overleve den spiral den er inde i nu uden kapital indskud.. Hvor længe kan man befale lønninger med de nuværende tab? Engang til næste år?
At Højer ikke gik væk fra 4-3-3 I foråret i et forsøg på at rykke op bliver klubbens død.. Hold kæft hvor var det et stort selvmål endnu engang.
Er det noget du har noget dokumentation på, eller er du i besiddelse af en intern viden, som du ikke kan "afsløre"?
Det er jo rystende læsning, især hvis sse22 har fået tilbudt en pæn sum.
Det "tab" som sse22 må tage ved exit er vel omkring 10m, hvis de får 50 - så er de konsulentpenge de har sendt til Hamborg ikke regnet med.
Re: Sports excellence 22
Kan de ikke få alle deres åh så geniale indkøb med på vej ud. Så kan de jo bevise deres ih så unikke og fantastiske model i en anden klub med de her fantastisk dygtige fodboldspillere og kulturbærere i en anden klub. Jeg er sikker på, at der også er natklubber til Adedeji og Jasson i Venlo.
RAUS RAUS SSE!
-
DenSataniskeHest
- Allstar

- Indlæg: 1216
- Tilmeldt: 12. apr 2023, 22:47
- Favoritspiller: Frank
Re: Sports excellence 22
AaB får likivitet problemer inden for et års tid, en stor del er aktiver der er bundet i ting. Sponser flugt gør det ikke lettere... Snebolden ruller, og den er svær at stoppe.. jeg havde troet på det hvis man havde rykket op i år... og begynder AaB først at slagte den sportslige sektor endnu mere, så bliver det endnu dyrer at bygge det op igen. Jeg kan desværre ikke se AaB overlever det her, med mindre nogen kommer med 200-300m.. 70m vil INTET flytte,..,..baresi skrev: ↑2. jun 2026, 09:41vi er komplet enige, men som jeg hører det og det er altså af kilder fra AaB så er der 2 ting i det. Den ene er at BPTC vil have en højere pris og den pris kunne man ikke blive enige om. udover det så har jeg hørt at Bernhard ik stiller sig på tværs men at Jan Peters er meget utilfreds med alt omkring AaB og føler sig trådt på og derfor er gået kontra. Han er med andre ord pigesur. Deres køb af Venlo har de fået finansiering til og skal ikke bruge AaB midler hertil. Så tror simpelthen det handler om at fronterne er ridset op.haghdk skrev: ↑2. jun 2026, 09:21Jeg kan simpelthen ikke finde på et argument for at afvise at blive købt ud - medmindre de vittigligt er ude på et hævntogt og kalkulerer med at miste deres indskud.baresi skrev: ↑2. jun 2026, 09:12der har tidligere været købsforsøg for at overtage BPTCs del af SSE22 og ikke hele SSE22 - vi skal huske at jens rasmussen og følge også er en del af SSE22. MEN BPTC er forsøg købt ud uden held. Dette ved jeg. men jeg har ikke info om de 50 mioLyngesbedsteven skrev: ↑2. jun 2026, 09:09Jeg er ny, så undskyld hvis jeg spørger dumt eller fxxker noget op, teknisk.DenSataniskeHest skrev: ↑2. jun 2026, 00:04Ingen penge fra nuværende investorer, da de ikke vil smide flere penge i, og sse22 vil heller ikke smide flere penge i, men samtidig vil de ikke sælge til det de er blevet tilbudt, som ifølge nogle er 50m.. Det virker tosset de ikke tager pengene og bruger dem på deres hollandske eventyr.
Så klubben står uden noget enligt budget for transfers og skal vel I princippet spare penge eller sælgere spillere for underskuddet ikke bliver endnu større, samtidig skal man forsøge at rykke op.
Jeg har svært ved at se klubben overleve den spiral den er inde i nu uden kapital indskud.. Hvor længe kan man befale lønninger med de nuværende tab? Engang til næste år?
At Højer ikke gik væk fra 4-3-3 I foråret i et forsøg på at rykke op bliver klubbens død.. Hold kæft hvor var det et stort selvmål endnu engang.
Er det noget du har noget dokumentation på, eller er du i besiddelse af en intern viden, som du ikke kan "afsløre"?
Det er jo rystende læsning, især hvis sse22 har fået tilbudt en pæn sum.
Det "tab" som sse22 må tage ved exit er vel omkring 10m, hvis de får 50 - så er de konsulentpenge de har sendt til Hamborg ikke regnet med.
MEN det er jo logisk at Jens Rasmussen og øvrige medejere af SSE22 ikke poster yderligere penge i projektet før der er afklaring med BPTC
Ift. børsprospektet om at man ville hente 75 mio så kom den efter man ikke kunne blive enige om en overtagelse af BPTC delen. Det var et forsøg på at lægge yderligere pres på men der var nogle bundne forudsætninger man kunne indfri og de er nu sket, bl.a. er gæld konverteret til ejerandele.
så derfor lykkedes man faktisk ikke med denne del, nu er rammerne dog sat op og alt herfra handler om kapitaludvidelse og / eller udskiftning af ejerkredsen.
Og hvis man kan blive enige om igen at hente penge ved en aktieudvidelse så kommer BPTC i problemer for der skal de have finansiering op af lommen for at beholde en vis ejerandel og det vil de ikke.
1 ting er sikkert - AaB skal have finansiering igen snart. Når man kigger regnskabet igennem og tænker på konsekvenserne ved at blive i 1. div trods fyringer mv, så har jeg regnet mig frem til at AaB har mistet egenkapitalen indenfor ca 2 år og derfra er en konkurs tættere og det kan den teoretisk blive inden såfremt der ikke skaffes likvider for AaB har problemer med pengestrømmen med mindre de bliver ved med at sælge spillere for at stort mio beløb og det kan de ikke for der er ikke som sådan nogle aktiver du kan tjene stort på længere.
SÅ snebold effekten er fuldendt, det er en stor kæmpe rullende negativ snebold effekt hvor alt står stille.
Lige nu som AaB står er der ingen chance for at snakke oprykning næste sæson. Kræver en helt anden plan end den INGEN plan der foregår lige nu.
Og holdet som sådan kræver en GIGA oprydning bare for at være et fast top 6 hold og så kræver det naturligvis en træner der kan sætte en retning hvor man får det bedste ud af det materiale man har. . .
Re: Sports excellence 22
jeg vil mene at der mangler en tydelig plan generelt. Og jeg savner faktisk at en bestyrelsesformand eller direktør træder frem. De har alt for let spil derude og bliver aldrig sat skakmat ift. AaBs fremtid. Der er ingen pres på dem fra omverdenen.DenSataniskeHest skrev: ↑2. jun 2026, 10:11AaB får likivitet problemer inden for et års tid, en stor del er aktiver der er bundet i ting. Sponser flugt gør det ikke lettere... Snebolden ruller, og den er svær at stoppe.. jeg havde troet på det hvis man havde rykket op i år... og begynder AaB først at slagte den sportslige sektor endnu mere, så bliver det endnu dyrer at bygge det op igen. Jeg kan desværre ikke se AaB overlever det her, med mindre nogen kommer med 200-300m.. 70m vil INTET flytte,..,..baresi skrev: ↑2. jun 2026, 09:41vi er komplet enige, men som jeg hører det og det er altså af kilder fra AaB så er der 2 ting i det. Den ene er at BPTC vil have en højere pris og den pris kunne man ikke blive enige om. udover det så har jeg hørt at Bernhard ik stiller sig på tværs men at Jan Peters er meget utilfreds med alt omkring AaB og føler sig trådt på og derfor er gået kontra. Han er med andre ord pigesur. Deres køb af Venlo har de fået finansiering til og skal ikke bruge AaB midler hertil. Så tror simpelthen det handler om at fronterne er ridset op.haghdk skrev: ↑2. jun 2026, 09:21Jeg kan simpelthen ikke finde på et argument for at afvise at blive købt ud - medmindre de vittigligt er ude på et hævntogt og kalkulerer med at miste deres indskud.baresi skrev: ↑2. jun 2026, 09:12der har tidligere været købsforsøg for at overtage BPTCs del af SSE22 og ikke hele SSE22 - vi skal huske at jens rasmussen og følge også er en del af SSE22. MEN BPTC er forsøg købt ud uden held. Dette ved jeg. men jeg har ikke info om de 50 mioLyngesbedsteven skrev: ↑2. jun 2026, 09:09Jeg er ny, så undskyld hvis jeg spørger dumt eller fxxker noget op, teknisk.DenSataniskeHest skrev: ↑2. jun 2026, 00:04Ingen penge fra nuværende investorer, da de ikke vil smide flere penge i, og sse22 vil heller ikke smide flere penge i, men samtidig vil de ikke sælge til det de er blevet tilbudt, som ifølge nogle er 50m.. Det virker tosset de ikke tager pengene og bruger dem på deres hollandske eventyr.
Så klubben står uden noget enligt budget for transfers og skal vel I princippet spare penge eller sælgere spillere for underskuddet ikke bliver endnu større, samtidig skal man forsøge at rykke op.
Jeg har svært ved at se klubben overleve den spiral den er inde i nu uden kapital indskud.. Hvor længe kan man befale lønninger med de nuværende tab? Engang til næste år?
At Højer ikke gik væk fra 4-3-3 I foråret i et forsøg på at rykke op bliver klubbens død.. Hold kæft hvor var det et stort selvmål endnu engang.
Er det noget du har noget dokumentation på, eller er du i besiddelse af en intern viden, som du ikke kan "afsløre"?
Det er jo rystende læsning, især hvis sse22 har fået tilbudt en pæn sum.
Det "tab" som sse22 må tage ved exit er vel omkring 10m, hvis de får 50 - så er de konsulentpenge de har sendt til Hamborg ikke regnet med.
MEN det er jo logisk at Jens Rasmussen og øvrige medejere af SSE22 ikke poster yderligere penge i projektet før der er afklaring med BPTC
Ift. børsprospektet om at man ville hente 75 mio så kom den efter man ikke kunne blive enige om en overtagelse af BPTC delen. Det var et forsøg på at lægge yderligere pres på men der var nogle bundne forudsætninger man kunne indfri og de er nu sket, bl.a. er gæld konverteret til ejerandele.
så derfor lykkedes man faktisk ikke med denne del, nu er rammerne dog sat op og alt herfra handler om kapitaludvidelse og / eller udskiftning af ejerkredsen.
Og hvis man kan blive enige om igen at hente penge ved en aktieudvidelse så kommer BPTC i problemer for der skal de have finansiering op af lommen for at beholde en vis ejerandel og det vil de ikke.
1 ting er sikkert - AaB skal have finansiering igen snart. Når man kigger regnskabet igennem og tænker på konsekvenserne ved at blive i 1. div trods fyringer mv, så har jeg regnet mig frem til at AaB har mistet egenkapitalen indenfor ca 2 år og derfra er en konkurs tættere og det kan den teoretisk blive inden såfremt der ikke skaffes likvider for AaB har problemer med pengestrømmen med mindre de bliver ved med at sælge spillere for at stort mio beløb og det kan de ikke for der er ikke som sådan nogle aktiver du kan tjene stort på længere.
SÅ snebold effekten er fuldendt, det er en stor kæmpe rullende negativ snebold effekt hvor alt står stille.
Lige nu som AaB står er der ingen chance for at snakke oprykning næste sæson. Kræver en helt anden plan end den INGEN plan der foregår lige nu.
Og holdet som sådan kræver en GIGA oprydning bare for at være et fast top 6 hold og så kræver det naturligvis en træner der kan sætte en retning hvor man får det bedste ud af det materiale man har. . .
jeg synes de skylder at træde frem og forklare hvad planen er. John møller og Højer siger begge at man går efter oprykning i næste sæson. FINT
MEN så vil jeg gerne høre hvad planen er for at man kan anskue det som realistisk. Den plan er der ingen der kommer med og det savner jeg derude fra. At man bliver tydelig og skarp i hvad der skal ske. og i øvrigt som du siger 70 mio det er lige direkte ned i et åbent sår der kun bliver større
- KongGulerod
- Landshold

- Indlæg: 856
- Tilmeldt: 12. jul 2018, 01:36
Re: Sports excellence 22
Ingen pres fra omverdenen er da vist at stramme den. Du kan snakke om nul pres i FC Nordsjælland, men ikke i AaB. Det er nok nærmere et manglende pres fra medierne (Nordjyske), der ikke tør at gå dem på klingen, men forsøger at holde sig gode venner med direktion og bestyrelse.baresi skrev: ↑2. jun 2026, 10:24jeg vil mene at der mangler en tydelig plan generelt. Og jeg savner faktisk at en bestyrelsesformand eller direktør træder frem. De har alt for let spil derude og bliver aldrig sat skakmat ift. AaBs fremtid. Der er ingen pres på dem fra omverdenen.DenSataniskeHest skrev: ↑2. jun 2026, 10:11AaB får likivitet problemer inden for et års tid, en stor del er aktiver der er bundet i ting. Sponser flugt gør det ikke lettere... Snebolden ruller, og den er svær at stoppe.. jeg havde troet på det hvis man havde rykket op i år... og begynder AaB først at slagte den sportslige sektor endnu mere, så bliver det endnu dyrer at bygge det op igen. Jeg kan desværre ikke se AaB overlever det her, med mindre nogen kommer med 200-300m.. 70m vil INTET flytte,..,..baresi skrev: ↑2. jun 2026, 09:41vi er komplet enige, men som jeg hører det og det er altså af kilder fra AaB så er der 2 ting i det. Den ene er at BPTC vil have en højere pris og den pris kunne man ikke blive enige om. udover det så har jeg hørt at Bernhard ik stiller sig på tværs men at Jan Peters er meget utilfreds med alt omkring AaB og føler sig trådt på og derfor er gået kontra. Han er med andre ord pigesur. Deres køb af Venlo har de fået finansiering til og skal ikke bruge AaB midler hertil. Så tror simpelthen det handler om at fronterne er ridset op.haghdk skrev: ↑2. jun 2026, 09:21Jeg kan simpelthen ikke finde på et argument for at afvise at blive købt ud - medmindre de vittigligt er ude på et hævntogt og kalkulerer med at miste deres indskud.baresi skrev: ↑2. jun 2026, 09:12der har tidligere været købsforsøg for at overtage BPTCs del af SSE22 og ikke hele SSE22 - vi skal huske at jens rasmussen og følge også er en del af SSE22. MEN BPTC er forsøg købt ud uden held. Dette ved jeg. men jeg har ikke info om de 50 mioLyngesbedsteven skrev: ↑2. jun 2026, 09:09
Jeg er ny, så undskyld hvis jeg spørger dumt eller fxxker noget op, teknisk.
Er det noget du har noget dokumentation på, eller er du i besiddelse af en intern viden, som du ikke kan "afsløre"?
Det er jo rystende læsning, især hvis sse22 har fået tilbudt en pæn sum.
Det "tab" som sse22 må tage ved exit er vel omkring 10m, hvis de får 50 - så er de konsulentpenge de har sendt til Hamborg ikke regnet med.
MEN det er jo logisk at Jens Rasmussen og øvrige medejere af SSE22 ikke poster yderligere penge i projektet før der er afklaring med BPTC
Ift. børsprospektet om at man ville hente 75 mio så kom den efter man ikke kunne blive enige om en overtagelse af BPTC delen. Det var et forsøg på at lægge yderligere pres på men der var nogle bundne forudsætninger man kunne indfri og de er nu sket, bl.a. er gæld konverteret til ejerandele.
så derfor lykkedes man faktisk ikke med denne del, nu er rammerne dog sat op og alt herfra handler om kapitaludvidelse og / eller udskiftning af ejerkredsen.
Og hvis man kan blive enige om igen at hente penge ved en aktieudvidelse så kommer BPTC i problemer for der skal de have finansiering op af lommen for at beholde en vis ejerandel og det vil de ikke.
1 ting er sikkert - AaB skal have finansiering igen snart. Når man kigger regnskabet igennem og tænker på konsekvenserne ved at blive i 1. div trods fyringer mv, så har jeg regnet mig frem til at AaB har mistet egenkapitalen indenfor ca 2 år og derfra er en konkurs tættere og det kan den teoretisk blive inden såfremt der ikke skaffes likvider for AaB har problemer med pengestrømmen med mindre de bliver ved med at sælge spillere for at stort mio beløb og det kan de ikke for der er ikke som sådan nogle aktiver du kan tjene stort på længere.
SÅ snebold effekten er fuldendt, det er en stor kæmpe rullende negativ snebold effekt hvor alt står stille.
Lige nu som AaB står er der ingen chance for at snakke oprykning næste sæson. Kræver en helt anden plan end den INGEN plan der foregår lige nu.
Og holdet som sådan kræver en GIGA oprydning bare for at være et fast top 6 hold og så kræver det naturligvis en træner der kan sætte en retning hvor man får det bedste ud af det materiale man har. . .
jeg synes de skylder at træde frem og forklare hvad planen er. John møller og Højer siger begge at man går efter oprykning i næste sæson. FINT
MEN så vil jeg gerne høre hvad planen er for at man kan anskue det som realistisk. Den plan er der ingen der kommer med og det savner jeg derude fra. At man bliver tydelig og skarp i hvad der skal ske. og i øvrigt som du siger 70 mio det er lige direkte ned i et åbent sår der kun bliver større
Re: Sports excellence 22
Jeg synes også, at der bør sættes "ild i tingene". Der skal være et helt andet pres og det skal gøres alt for dyrt for deres omdømme at blive.KongGulerod skrev: ↑2. jun 2026, 11:09Ingen pres fra omverdenen er da vist at stramme den. Du kan snakke om nul pres i FC Nordsjælland, men ikke i AaB. Det er nok nærmere et manglende pres fra medierne (Nordjyske), der ikke tør at gå dem på klingen, men forsøger at holde sig gode venner med direktion og bestyrelse.baresi skrev: ↑2. jun 2026, 10:24jeg vil mene at der mangler en tydelig plan generelt. Og jeg savner faktisk at en bestyrelsesformand eller direktør træder frem. De har alt for let spil derude og bliver aldrig sat skakmat ift. AaBs fremtid. Der er ingen pres på dem fra omverdenen.DenSataniskeHest skrev: ↑2. jun 2026, 10:11AaB får likivitet problemer inden for et års tid, en stor del er aktiver der er bundet i ting. Sponser flugt gør det ikke lettere... Snebolden ruller, og den er svær at stoppe.. jeg havde troet på det hvis man havde rykket op i år... og begynder AaB først at slagte den sportslige sektor endnu mere, så bliver det endnu dyrer at bygge det op igen. Jeg kan desværre ikke se AaB overlever det her, med mindre nogen kommer med 200-300m.. 70m vil INTET flytte,..,..baresi skrev: ↑2. jun 2026, 09:41vi er komplet enige, men som jeg hører det og det er altså af kilder fra AaB så er der 2 ting i det. Den ene er at BPTC vil have en højere pris og den pris kunne man ikke blive enige om. udover det så har jeg hørt at Bernhard ik stiller sig på tværs men at Jan Peters er meget utilfreds med alt omkring AaB og føler sig trådt på og derfor er gået kontra. Han er med andre ord pigesur. Deres køb af Venlo har de fået finansiering til og skal ikke bruge AaB midler hertil. Så tror simpelthen det handler om at fronterne er ridset op.
MEN det er jo logisk at Jens Rasmussen og øvrige medejere af SSE22 ikke poster yderligere penge i projektet før der er afklaring med BPTC
Ift. børsprospektet om at man ville hente 75 mio så kom den efter man ikke kunne blive enige om en overtagelse af BPTC delen. Det var et forsøg på at lægge yderligere pres på men der var nogle bundne forudsætninger man kunne indfri og de er nu sket, bl.a. er gæld konverteret til ejerandele.
så derfor lykkedes man faktisk ikke med denne del, nu er rammerne dog sat op og alt herfra handler om kapitaludvidelse og / eller udskiftning af ejerkredsen.
Og hvis man kan blive enige om igen at hente penge ved en aktieudvidelse så kommer BPTC i problemer for der skal de have finansiering op af lommen for at beholde en vis ejerandel og det vil de ikke.
1 ting er sikkert - AaB skal have finansiering igen snart. Når man kigger regnskabet igennem og tænker på konsekvenserne ved at blive i 1. div trods fyringer mv, så har jeg regnet mig frem til at AaB har mistet egenkapitalen indenfor ca 2 år og derfra er en konkurs tættere og det kan den teoretisk blive inden såfremt der ikke skaffes likvider for AaB har problemer med pengestrømmen med mindre de bliver ved med at sælge spillere for at stort mio beløb og det kan de ikke for der er ikke som sådan nogle aktiver du kan tjene stort på længere.
SÅ snebold effekten er fuldendt, det er en stor kæmpe rullende negativ snebold effekt hvor alt står stille.
Lige nu som AaB står er der ingen chance for at snakke oprykning næste sæson. Kræver en helt anden plan end den INGEN plan der foregår lige nu.
Og holdet som sådan kræver en GIGA oprydning bare for at være et fast top 6 hold og så kræver det naturligvis en træner der kan sætte en retning hvor man får det bedste ud af det materiale man har. . .
jeg synes de skylder at træde frem og forklare hvad planen er. John møller og Højer siger begge at man går efter oprykning i næste sæson. FINT
MEN så vil jeg gerne høre hvad planen er for at man kan anskue det som realistisk. Den plan er der ingen der kommer med og det savner jeg derude fra. At man bliver tydelig og skarp i hvad der skal ske. og i øvrigt som du siger 70 mio det er lige direkte ned i et åbent sår der kun bliver større
Sådan et bestyrelsesmøde som det i går f.eks. Det burde da have været belejret. Der forstår jeg ikke, at man ikke mobiliserer alt hvad der findes af aktive og organiserede fans. Det er trods alt meget meget lettere end at købe klubben og lign. Det skal jo altid være voldeligt eller personligt, men lige nu er modstanderen jo nogle basnnere der nok er lettere at ignorere og så fanforeningen der for modparten nok mest af alt er, at opfatte som en bekvem syltekrukke fordi fans næppe kan mobilisere kapitalen på hverken kort eller lidt længere sigt.
Jeg er jo ikke nogen prototype midt i klacken på Vest fan, men alt hvad der måtte komme af protester ville jeg med glæde deltage i/støtte.
RAUS RAUS SSE!
