Sports excellence 22

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4116
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Sports excellence 22

Indlæg af baresi » 2. jun 2026, 11:34

KongGulerod skrev:
2. jun 2026, 11:09
baresi skrev:
2. jun 2026, 10:24
DenSataniskeHest skrev:
2. jun 2026, 10:11
baresi skrev:
2. jun 2026, 09:41
haghdk skrev:
2. jun 2026, 09:21
baresi skrev:
2. jun 2026, 09:12


der har tidligere været købsforsøg for at overtage BPTCs del af SSE22 og ikke hele SSE22 - vi skal huske at jens rasmussen og følge også er en del af SSE22. MEN BPTC er forsøg købt ud uden held. Dette ved jeg. men jeg har ikke info om de 50 mio
Jeg kan simpelthen ikke finde på et argument for at afvise at blive købt ud - medmindre de vittigligt er ude på et hævntogt og kalkulerer med at miste deres indskud.
vi er komplet enige, men som jeg hører det og det er altså af kilder fra AaB så er der 2 ting i det. Den ene er at BPTC vil have en højere pris og den pris kunne man ikke blive enige om. udover det så har jeg hørt at Bernhard ik stiller sig på tværs men at Jan Peters er meget utilfreds med alt omkring AaB og føler sig trådt på og derfor er gået kontra. Han er med andre ord pigesur. Deres køb af Venlo har de fået finansiering til og skal ikke bruge AaB midler hertil. Så tror simpelthen det handler om at fronterne er ridset op.
MEN det er jo logisk at Jens Rasmussen og øvrige medejere af SSE22 ikke poster yderligere penge i projektet før der er afklaring med BPTC

Ift. børsprospektet om at man ville hente 75 mio så kom den efter man ikke kunne blive enige om en overtagelse af BPTC delen. Det var et forsøg på at lægge yderligere pres på men der var nogle bundne forudsætninger man kunne indfri og de er nu sket, bl.a. er gæld konverteret til ejerandele.
så derfor lykkedes man faktisk ikke med denne del, nu er rammerne dog sat op og alt herfra handler om kapitaludvidelse og / eller udskiftning af ejerkredsen.

Og hvis man kan blive enige om igen at hente penge ved en aktieudvidelse så kommer BPTC i problemer for der skal de have finansiering op af lommen for at beholde en vis ejerandel og det vil de ikke.
1 ting er sikkert - AaB skal have finansiering igen snart. Når man kigger regnskabet igennem og tænker på konsekvenserne ved at blive i 1. div trods fyringer mv, så har jeg regnet mig frem til at AaB har mistet egenkapitalen indenfor ca 2 år og derfra er en konkurs tættere og det kan den teoretisk blive inden såfremt der ikke skaffes likvider for AaB har problemer med pengestrømmen med mindre de bliver ved med at sælge spillere for at stort mio beløb og det kan de ikke for der er ikke som sådan nogle aktiver du kan tjene stort på længere.

SÅ snebold effekten er fuldendt, det er en stor kæmpe rullende negativ snebold effekt hvor alt står stille.
Lige nu som AaB står er der ingen chance for at snakke oprykning næste sæson. Kræver en helt anden plan end den INGEN plan der foregår lige nu.
Og holdet som sådan kræver en GIGA oprydning bare for at være et fast top 6 hold og så kræver det naturligvis en træner der kan sætte en retning hvor man får det bedste ud af det materiale man har. . .
AaB får likivitet problemer inden for et års tid, en stor del er aktiver der er bundet i ting. Sponser flugt gør det ikke lettere... Snebolden ruller, og den er svær at stoppe.. jeg havde troet på det hvis man havde rykket op i år... og begynder AaB først at slagte den sportslige sektor endnu mere, så bliver det endnu dyrer at bygge det op igen. Jeg kan desværre ikke se AaB overlever det her, med mindre nogen kommer med 200-300m.. 70m vil INTET flytte,..,..
jeg vil mene at der mangler en tydelig plan generelt. Og jeg savner faktisk at en bestyrelsesformand eller direktør træder frem. De har alt for let spil derude og bliver aldrig sat skakmat ift. AaBs fremtid. Der er ingen pres på dem fra omverdenen.
jeg synes de skylder at træde frem og forklare hvad planen er. John møller og Højer siger begge at man går efter oprykning i næste sæson. FINT
MEN så vil jeg gerne høre hvad planen er for at man kan anskue det som realistisk. Den plan er der ingen der kommer med og det savner jeg derude fra. At man bliver tydelig og skarp i hvad der skal ske. og i øvrigt som du siger 70 mio det er lige direkte ned i et åbent sår der kun bliver større
Ingen pres fra omverdenen er da vist at stramme den. Du kan snakke om nul pres i FC Nordsjælland, men ikke i AaB. Det er nok nærmere et manglende pres fra medierne (Nordjyske), der ikke tør at gå dem på klingen, men forsøger at holde sig gode venner med direktion og bestyrelse.
jeg tror sgu jeg skrev de forkert. mener præis det du skriver -) tak for heads up

Brugeravatar
Dr. Holst
1. div
1. div
Indlæg: 333
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:53
Geografisk sted: 9tuz baby baby

Re: Sports excellence 22

Indlæg af Dr. Holst » 2. jun 2026, 11:49

Jakobsen skrev:
2. jun 2026, 11:22
KongGulerod skrev:
2. jun 2026, 11:09
baresi skrev:
2. jun 2026, 10:24
DenSataniskeHest skrev:
2. jun 2026, 10:11
baresi skrev:
2. jun 2026, 09:41
haghdk skrev:
2. jun 2026, 09:21


Jeg kan simpelthen ikke finde på et argument for at afvise at blive købt ud - medmindre de vittigligt er ude på et hævntogt og kalkulerer med at miste deres indskud.
vi er komplet enige, men som jeg hører det og det er altså af kilder fra AaB så er der 2 ting i det. Den ene er at BPTC vil have en højere pris og den pris kunne man ikke blive enige om. udover det så har jeg hørt at Bernhard ik stiller sig på tværs men at Jan Peters er meget utilfreds med alt omkring AaB og føler sig trådt på og derfor er gået kontra. Han er med andre ord pigesur. Deres køb af Venlo har de fået finansiering til og skal ikke bruge AaB midler hertil. Så tror simpelthen det handler om at fronterne er ridset op.
MEN det er jo logisk at Jens Rasmussen og øvrige medejere af SSE22 ikke poster yderligere penge i projektet før der er afklaring med BPTC

Ift. børsprospektet om at man ville hente 75 mio så kom den efter man ikke kunne blive enige om en overtagelse af BPTC delen. Det var et forsøg på at lægge yderligere pres på men der var nogle bundne forudsætninger man kunne indfri og de er nu sket, bl.a. er gæld konverteret til ejerandele.
så derfor lykkedes man faktisk ikke med denne del, nu er rammerne dog sat op og alt herfra handler om kapitaludvidelse og / eller udskiftning af ejerkredsen.

Og hvis man kan blive enige om igen at hente penge ved en aktieudvidelse så kommer BPTC i problemer for der skal de have finansiering op af lommen for at beholde en vis ejerandel og det vil de ikke.
1 ting er sikkert - AaB skal have finansiering igen snart. Når man kigger regnskabet igennem og tænker på konsekvenserne ved at blive i 1. div trods fyringer mv, så har jeg regnet mig frem til at AaB har mistet egenkapitalen indenfor ca 2 år og derfra er en konkurs tættere og det kan den teoretisk blive inden såfremt der ikke skaffes likvider for AaB har problemer med pengestrømmen med mindre de bliver ved med at sælge spillere for at stort mio beløb og det kan de ikke for der er ikke som sådan nogle aktiver du kan tjene stort på længere.

SÅ snebold effekten er fuldendt, det er en stor kæmpe rullende negativ snebold effekt hvor alt står stille.
Lige nu som AaB står er der ingen chance for at snakke oprykning næste sæson. Kræver en helt anden plan end den INGEN plan der foregår lige nu.
Og holdet som sådan kræver en GIGA oprydning bare for at være et fast top 6 hold og så kræver det naturligvis en træner der kan sætte en retning hvor man får det bedste ud af det materiale man har. . .
AaB får likivitet problemer inden for et års tid, en stor del er aktiver der er bundet i ting. Sponser flugt gør det ikke lettere... Snebolden ruller, og den er svær at stoppe.. jeg havde troet på det hvis man havde rykket op i år... og begynder AaB først at slagte den sportslige sektor endnu mere, så bliver det endnu dyrer at bygge det op igen. Jeg kan desværre ikke se AaB overlever det her, med mindre nogen kommer med 200-300m.. 70m vil INTET flytte,..,..
jeg vil mene at der mangler en tydelig plan generelt. Og jeg savner faktisk at en bestyrelsesformand eller direktør træder frem. De har alt for let spil derude og bliver aldrig sat skakmat ift. AaBs fremtid. Der er ingen pres på dem fra omverdenen.
jeg synes de skylder at træde frem og forklare hvad planen er. John møller og Højer siger begge at man går efter oprykning i næste sæson. FINT
MEN så vil jeg gerne høre hvad planen er for at man kan anskue det som realistisk. Den plan er der ingen der kommer med og det savner jeg derude fra. At man bliver tydelig og skarp i hvad der skal ske. og i øvrigt som du siger 70 mio det er lige direkte ned i et åbent sår der kun bliver større
Ingen pres fra omverdenen er da vist at stramme den. Du kan snakke om nul pres i FC Nordsjælland, men ikke i AaB. Det er nok nærmere et manglende pres fra medierne (Nordjyske), der ikke tør at gå dem på klingen, men forsøger at holde sig gode venner med direktion og bestyrelse.
Jeg synes også, at der bør sættes "ild i tingene". Der skal være et helt andet pres og det skal gøres alt for dyrt for deres omdømme at blive.
Sådan et bestyrelsesmøde som det i går f.eks. Det burde da have været belejret. Der forstår jeg ikke, at man ikke mobiliserer alt hvad der findes af aktive og organiserede fans. Det er trods alt meget meget lettere end at købe klubben og lign. Det skal jo altid være voldeligt eller personligt, men lige nu er modstanderen jo nogle basnnere der nok er lettere at ignorere og så fanforeningen der for modparten nok mest af alt er, at opfatte som en bekvem syltekrukke fordi fans næppe kan mobilisere kapitalen på hverken kort eller lidt længere sigt.
Medlem af Fanforeningens bestyrelse her:

Det er korrekt at Fanforeningens arbejde er anden natur end den øvrige aktive fanscene, og at resultaterne af dette arbejde hverken er lige så visuelt eller hurtige at frembringe som det den øvrige aktive fanscene kan præstere, MEN en syltekrukke er det ikke!

Arbejdet med at etablere foreningen internt og eksternt, at finde de spor og de grupper der skal arbejdes i, de kontakter og relevante samarbejdspartnere der kan understøtte foreningens formål*, tager tid. Fanforeningen insisterer på arbejdet skal foregå ordentligt, professionelt, men også loyalt overfor det AaB vi vil bevare. Fanforeningen skal være en troværdig forening, og det kræver hårdt og møjsommeligt arbejde.

Det er korrekt at en del af Fanforeningens arbejde er at samle kapital til at kunne blive en del af AaB A/S, men det er ikke det eneste vi gør. Vi forsøger også at samle mange bække små -både småaktionærer og erhvervslivet, til een stemme der vil et andet AaB end det vi har set de seneste år. Dette kan også gøres igennem andet end økonomi og aktier. Vi har jo set hvordan klubben er kommet under pres fra fanscenen uden denne har presset på igennem generalforsamlingen i AaB A/S. Dvs Fanforeningen kan også igennem de som måtte bakke op om dennes formål påvirke bestyrelsen.

Ved seneste generalforsamling lykkedes det foreksempel Fanforeningen at påvirke bestyrelsen i AaB A/S til at ændre dennes forslag om at kunne afholde virtuelle generalforsamlinger fremover, til at dette eksplicit kun kan foregå i ekstraordinære tilfælde (Corona, Krig, mv). Dette er et eksempel på at vi faktisk KAN ændre noget i retning af det der giver mere mening for os fans. Dette er ikke meget set i det store perspektiv, men det ER en begyndelse, og vi arbejder videre for at denne indflydelse bliver tungere!

Læs nyhedsbrevet her og kom med i foreningen, støt formålet:
https://fanforeningen.dk/alle-indlaeg/

*Fanforenings formål:
https://fanforeningen.dk/om-os/holdningskatalog/
Al den aktuelle mismod må kanaliseres over i en modstand som kan opbygge og understøtte det vi ønsker at AaB skal være igen og i fremtiden.
Bliv aktiv i https://fanforeningen.dk/alle-indlaeg/

KomNuBare
Drenge
Drenge
Indlæg: 47
Tilmeldt: 29. maj 2026, 19:32
Favoritspiller: Strandli

Re: Sports excellence 22

Indlæg af KomNuBare » 2. jun 2026, 12:44

Jeg synes jeg har gjort mit herinde for at ridse alvoren op. Men det er som om at nogen stadig ikke helt fatter det. Skal det stå sort på hvidt i Nordjyske før nogen vågner helt op?

haghdk
Landshold
Landshold
Indlæg: 957
Tilmeldt: 17. sep 2012, 17:56
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Re: Sports excellence 22

Indlæg af haghdk » 2. jun 2026, 12:59

KomNuBare skrev:
2. jun 2026, 12:44
Jeg synes jeg har gjort mit herinde for at ridse alvoren op. Men det er som om at nogen stadig ikke helt fatter det. Skal det stå sort på hvidt i Nordjyske før nogen vågner helt op?
Der er ikke noget info om hvordan mødet har taget sig ud - udover status quo?

KomNuBare
Drenge
Drenge
Indlæg: 47
Tilmeldt: 29. maj 2026, 19:32
Favoritspiller: Strandli

Re: Sports excellence 22

Indlæg af KomNuBare » 2. jun 2026, 13:12

haghdk skrev:
2. jun 2026, 12:59
KomNuBare skrev:
2. jun 2026, 12:44
Jeg synes jeg har gjort mit herinde for at ridse alvoren op. Men det er som om at nogen stadig ikke helt fatter det. Skal det stå sort på hvidt i Nordjyske før nogen vågner helt op?
Der er ikke noget info om hvordan mødet har taget sig ud - udover status quo?
Præcis. Og status quo er det samme som gigantisk katastrofe.

haghdk
Landshold
Landshold
Indlæg: 957
Tilmeldt: 17. sep 2012, 17:56
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Re: Sports excellence 22

Indlæg af haghdk » 2. jun 2026, 13:17

KomNuBare skrev:
2. jun 2026, 13:12
haghdk skrev:
2. jun 2026, 12:59
KomNuBare skrev:
2. jun 2026, 12:44
Jeg synes jeg har gjort mit herinde for at ridse alvoren op. Men det er som om at nogen stadig ikke helt fatter det. Skal det stå sort på hvidt i Nordjyske før nogen vågner helt op?
Der er ikke noget info om hvordan mødet har taget sig ud - udover status quo?
Præcis. Og status quo er det samme som gigantisk katastrofe.
Hov .. glemte et ekstra spørgsmåltegn. Jeg ville spørge om der var mere information udover at det var status quo? ... men jeg antager ud fra dit svar, at det er der ikke.

KomNuBare
Drenge
Drenge
Indlæg: 47
Tilmeldt: 29. maj 2026, 19:32
Favoritspiller: Strandli

Re: Sports excellence 22

Indlæg af KomNuBare » 2. jun 2026, 13:28

haghdk skrev:
2. jun 2026, 13:17
KomNuBare skrev:
2. jun 2026, 13:12
haghdk skrev:
2. jun 2026, 12:59
KomNuBare skrev:
2. jun 2026, 12:44
Jeg synes jeg har gjort mit herinde for at ridse alvoren op. Men det er som om at nogen stadig ikke helt fatter det. Skal det stå sort på hvidt i Nordjyske før nogen vågner helt op?
Der er ikke noget info om hvordan mødet har taget sig ud - udover status quo?
Præcis. Og status quo er det samme som gigantisk katastrofe.
Hov .. glemte et ekstra spørgsmåltegn. Jeg ville spørge om der var mere information udover at det var status quo? ... men jeg antager ud fra dit svar, at det er der ikke.
Ikke hvad jeg er informeret om, desværre

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 12535
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00

Re: Sports excellence 22

Indlæg af jonas386 » 2. jun 2026, 13:48

Generelt er det jo svært at tage folk alvorligt der i ramme alvor tror det er en god fidus at smide millioner efter et foretagende, så det efterfølgende er muligt at hive lidt smuler ud, som der i øvrigt skal betales dansk skat af. Næsten lige så svært som folk der tror, at det er muligt at hive store summer ud af et aktieselskab ved at gemme det bag indkøb af pølser og ketchup lol.

Der bliver stadig udbudt erhvervsøkonomi på landets gymnasier, og ellers er aftenskole og folkeuniversitetet også en ting.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

KomNuBare
Drenge
Drenge
Indlæg: 47
Tilmeldt: 29. maj 2026, 19:32
Favoritspiller: Strandli

Re: Sports excellence 22

Indlæg af KomNuBare » 2. jun 2026, 14:02

jonas386 skrev:
2. jun 2026, 13:48
Generelt er det jo svært at tage folk alvorligt der i ramme alvor tror det er en god fidus at smide millioner efter et foretagende, så det efterfølgende er muligt at hive lidt smuler ud, som der i øvrigt skal betales dansk skat af. Næsten lige så svært som folk der tror, at det er muligt at hive store summer ud af et aktieselskab ved at gemme det bag indkøb af pølser og ketchup lol.

Der bliver stadig udbudt erhvervsøkonomi på landets gymnasier, og ellers er aftenskole og folkeuniversitetet også en ting.
Så hvad er din teori/konklusion omkring det hele?

Alpa Chino
Superliga
Superliga
Indlæg: 595
Tilmeldt: 10. dec 2015, 13:06

Re: Sports excellence 22

Indlæg af Alpa Chino » 2. jun 2026, 14:10

jonas386 skrev:
2. jun 2026, 13:48
Generelt er det jo svært at tage folk alvorligt der i ramme alvor tror det er en god fidus at smide millioner efter et foretagende, så det efterfølgende er muligt at hive lidt smuler ud, som der i øvrigt skal betales dansk skat af. Næsten lige så svært som folk der tror, at det er muligt at hive store summer ud af et aktieselskab ved at gemme det bag indkøb af pølser og ketchup lol.

Der bliver stadig udbudt erhvervsøkonomi på landets gymnasier, og ellers er aftenskole og folkeuniversitetet også en ting.
Investeringer i fodboldklubber skal gøres med hjertet, ikke hjernen - da du ikke kan forvente at få din investering retur.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 12535
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00

Re: Sports excellence 22

Indlæg af jonas386 » 2. jun 2026, 14:40

KomNuBare skrev:
2. jun 2026, 14:02
jonas386 skrev:
2. jun 2026, 13:48
Generelt er det jo svært at tage folk alvorligt der i ramme alvor tror det er en god fidus at smide millioner efter et foretagende, så det efterfølgende er muligt at hive lidt smuler ud, som der i øvrigt skal betales dansk skat af. Næsten lige så svært som folk der tror, at det er muligt at hive store summer ud af et aktieselskab ved at gemme det bag indkøb af pølser og ketchup lol.

Der bliver stadig udbudt erhvervsøkonomi på landets gymnasier, og ellers er aftenskole og folkeuniversitetet også en ting.
Så hvad er din teori/konklusion omkring det hele?
Nogle gange er folk bare ringe til deres arbejde eller har undervurderet opgaven. Vi er hverken den første eller sidste fodboldklub hvor pengene fosser ud, uden der er tale om decideret svindel.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 12535
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00

Re: Sports excellence 22

Indlæg af jonas386 » 2. jun 2026, 14:42

Alpa Chino skrev:
2. jun 2026, 14:10
jonas386 skrev:
2. jun 2026, 13:48
Generelt er det jo svært at tage folk alvorligt der i ramme alvor tror det er en god fidus at smide millioner efter et foretagende, så det efterfølgende er muligt at hive lidt smuler ud, som der i øvrigt skal betales dansk skat af. Næsten lige så svært som folk der tror, at det er muligt at hive store summer ud af et aktieselskab ved at gemme det bag indkøb af pølser og ketchup lol.

Der bliver stadig udbudt erhvervsøkonomi på landets gymnasier, og ellers er aftenskole og folkeuniversitetet også en ting.
Investeringer i fodboldklubber skal gøres med hjertet, ikke hjernen - da du ikke kan forvente at få din investering retur.
Både og. Naturligvis skal hjertet være med, i den forstand at afkastet i kroner og ører ikke er den eneste målestok for succes, men det kan så absolut lade sig gøre at profitere af sin investering i fodbold. I Danmark har vi som minimum tre eksempler på at det er lykkedes.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Denmack
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 14
Tilmeldt: 23. jun 2025, 08:17

Re: Sports excellence 22

Indlæg af Denmack » 3. jun 2026, 15:09

Ikke fordi det ændrer noget, men det undrer mig ærligt talt, hvor lidt fokus der har været på Niels David Nielsens rolle i SSE-salget.

Jeg er med på, at han ikke stod alene bag beslutningen – den blev truffet i en samlet bestyrelse. Men han var formand på det tidspunkt og dermed den øverste ansvarlige for den kurs, AaB blev lagt i, og samtidig en af de mest markante fortalere for projektet offentligt.

To nedrykninger og en klub i pt. ringeste tilstand senere er det bemærkelsesværdigt, hvor lidt han egentlig bliver konfronteret med det forløb. Der er ingen opfølgende spørgsmål fra Nordjyske om, hvorvidt han i dag ville have gjort det samme, eller om der er noget i processen, han ville have håndteret anderledes.

Jeg siger ikke, at han alene bærer ansvaret for AaB’s situation i dag – det ville være for nemt. Men når man sad for bordenden ved en af de mest afgørende og skelsættende beslutninger i klubbens moderne historie, så virker det ærligt talt underligt, at man kan glide så relativt ubemærket videre uden at skulle stå til regnskab for den i offentligheden.

Lige nu fremstår det som om, han i praksis er forsvundet ud af fortællingen uden rigtigt at blive holdt op på hverken kritik, konsekvenser eller egne ord fra dengang.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 6757
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Sports excellence 22

Indlæg af Jakobsen » 3. jun 2026, 15:55

Denmack skrev:
3. jun 2026, 15:09
Ikke fordi det ændrer noget, men det undrer mig ærligt talt, hvor lidt fokus der har været på Niels David Nielsens rolle i SSE-salget.

Jeg er med på, at han ikke stod alene bag beslutningen – den blev truffet i en samlet bestyrelse. Men han var formand på det tidspunkt og dermed den øverste ansvarlige for den kurs, AaB blev lagt i, og samtidig en af de mest markante fortalere for projektet offentligt.

To nedrykninger og en klub i pt. ringeste tilstand senere er det bemærkelsesværdigt, hvor lidt han egentlig bliver konfronteret med det forløb. Der er ingen opfølgende spørgsmål fra Nordjyske om, hvorvidt han i dag ville have gjort det samme, eller om der er noget i processen, han ville have håndteret anderledes.

Jeg siger ikke, at han alene bærer ansvaret for AaB’s situation i dag – det ville være for nemt. Men når man sad for bordenden ved en af de mest afgørende og skelsættende beslutninger i klubbens moderne historie, så virker det ærligt talt underligt, at man kan glide så relativt ubemærket videre uden at skulle stå til regnskab for den i offentligheden.

Lige nu fremstår det som om, han i praksis er forsvundet ud af fortællingen uden rigtigt at blive holdt op på hverken kritik, konsekvenser eller egne ord fra dengang.
Hans legacy er vel noget i retning af "Manden der var snotforvirret på stadion pressemødet".
Hvis det er hans mentale niveau fatter jeg ikke hvad han nogensinde har lavet i vores bestyrelse, men ja vi kan laste vores lokale aktionærer rigtigt meget, hvad angår salget til SSE.Jeg har det også stramt når jeg læser om Cubic folk på vej ind i klubben igen, men trods alt har der været generationsskifte og virker til den nye ejer/direktør har gjort det ret godt.
RAUS RAUS SSE!

haghdk
Landshold
Landshold
Indlæg: 957
Tilmeldt: 17. sep 2012, 17:56
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Re: Sports excellence 22

Indlæg af haghdk » 3. jun 2026, 15:57

Jakobsen skrev:
3. jun 2026, 15:55
Denmack skrev:
3. jun 2026, 15:09
Ikke fordi det ændrer noget, men det undrer mig ærligt talt, hvor lidt fokus der har været på Niels David Nielsens rolle i SSE-salget.

Jeg er med på, at han ikke stod alene bag beslutningen – den blev truffet i en samlet bestyrelse. Men han var formand på det tidspunkt og dermed den øverste ansvarlige for den kurs, AaB blev lagt i, og samtidig en af de mest markante fortalere for projektet offentligt.

To nedrykninger og en klub i pt. ringeste tilstand senere er det bemærkelsesværdigt, hvor lidt han egentlig bliver konfronteret med det forløb. Der er ingen opfølgende spørgsmål fra Nordjyske om, hvorvidt han i dag ville have gjort det samme, eller om der er noget i processen, han ville have håndteret anderledes.

Jeg siger ikke, at han alene bærer ansvaret for AaB’s situation i dag – det ville være for nemt. Men når man sad for bordenden ved en af de mest afgørende og skelsættende beslutninger i klubbens moderne historie, så virker det ærligt talt underligt, at man kan glide så relativt ubemærket videre uden at skulle stå til regnskab for den i offentligheden.

Lige nu fremstår det som om, han i praksis er forsvundet ud af fortællingen uden rigtigt at blive holdt op på hverken kritik, konsekvenser eller egne ord fra dengang.
Jeg har det også stramt når jeg læser om Cubic folk på vej ind i klubben igen, men trods alt har der været generationsskifte og virker til den nye ejer/direktør har gjort det ret godt.
Sig noget mere .. ?

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 6757
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Sports excellence 22

Indlæg af Jakobsen » 3. jun 2026, 16:10

haghdk skrev:
3. jun 2026, 15:57
Jakobsen skrev:
3. jun 2026, 15:55
Denmack skrev:
3. jun 2026, 15:09
Ikke fordi det ændrer noget, men det undrer mig ærligt talt, hvor lidt fokus der har været på Niels David Nielsens rolle i SSE-salget.

Jeg er med på, at han ikke stod alene bag beslutningen – den blev truffet i en samlet bestyrelse. Men han var formand på det tidspunkt og dermed den øverste ansvarlige for den kurs, AaB blev lagt i, og samtidig en af de mest markante fortalere for projektet offentligt.

To nedrykninger og en klub i pt. ringeste tilstand senere er det bemærkelsesværdigt, hvor lidt han egentlig bliver konfronteret med det forløb. Der er ingen opfølgende spørgsmål fra Nordjyske om, hvorvidt han i dag ville have gjort det samme, eller om der er noget i processen, han ville have håndteret anderledes.

Jeg siger ikke, at han alene bærer ansvaret for AaB’s situation i dag – det ville være for nemt. Men når man sad for bordenden ved en af de mest afgørende og skelsættende beslutninger i klubbens moderne historie, så virker det ærligt talt underligt, at man kan glide så relativt ubemærket videre uden at skulle stå til regnskab for den i offentligheden.

Lige nu fremstår det som om, han i praksis er forsvundet ud af fortællingen uden rigtigt at blive holdt op på hverken kritik, konsekvenser eller egne ord fra dengang.
Jeg har det også stramt når jeg læser om Cubic folk på vej ind i klubben igen, men trods alt har der været generationsskifte og virker til den nye ejer/direktør har gjort det ret godt.
Sig noget mere .. ?
Der er vel ikke så meget at sige end at Jesper Fristrup som er Cubic mand er kommet ind i bestyrelsen. Om hangar fået flere aktier end Cubic folkene havde i forvejen ved jeg ikke, men det er da en opgradering af engagement at komme i bestyrelsen.
RAUS RAUS SSE!

GoGoJohn
Miniput
Miniput
Indlæg: 6
Tilmeldt: 7. jul 2017, 10:57

Re: Sports excellence 22

Indlæg af GoGoJohn » 3. jun 2026, 19:13

Normalt ville jeg på denne tid af året gå meget op i den sportslige tilpasning af truppen frem mod den nye sæson. I år skænker jeg det ikke en tanke.
Mine tanker går udelukkende på ejerskabet, som i min optik er altafgørende for, om vi skal udvikle eller afvikle vores elskede klub.

Jeg har ingen insiderinformationer, men min umiddelbare analyse ser desværre enormt negativ ud :-(

Vores tyske "venner" ejer 51 % af aktierne og ud fra information jeg kan finde online, har de i snit betalt omkring kurs 44 for deres aktier.
Aktien handler i dag omkring kurs 26. Man må samtidig formode, at de hverken mangler penge akut (har selv fundet midler til projektet i Holland) eller har specielt travlt med at sælge. Tværtimod forestiller jeg mig, at de gerne vil have så meget af deres investering hjem som muligt.

Jeg synes det er interessant, at folk nævner Jens Rasmussen som løsningen på alle problemer. Jeg synes det lyder som et drømme scenarie, hvis det skete, men jeg har svært ved at få regnestykket til at hænge sammen.

Hvis Jens Rasmussen og eventuelle medinvestorer skulle overtage klubben, så tror jeg personligt, at noget af det første, de ville gøre, var at afnotere AaB fra børsen. Det ville give mindre bureaukrati, hurtigere beslutningsprocesser og spare nogle ganske betydelige omkostninger (koster vel 6-8 mil årligt at være på børsen).

Hvis tyskerne eksempelvis skulle købes ud til kurs 40, så har jeg svært ved at forestille mig, at de øvrige aktionærer ikke skulle tilbydes noget tilsvarende i forbindelse med en afnotering. Og så begynder tallene pludselig at blive meget store.

Med lidt hurtig hovedregning lander man omkring 130 mio. kr., hvis alle aktier på børsen skulle opkøbes til kurs 40.

Og det er jo før, man har taget højde for, at en ny ejer samtidig overtager et selskab, som står foran betydelige driftsunderskud i både 2026 og 2027. Der skal også investeres i truppen, akademiet og hele den sportslige genopbygning.

Jeg ved godt, at AaB stadig har en pæn egenkapital på papiret, men det er jo kun ret regnskabsmæssigt tal - og ændrer ikke ved at likviditeten virker enomt presset, og at der hurtigt skal findes "rigtige" penge til alle omkostningerne i klubben.

Derfor har jeg svært ved at se, hvorfor en stærk erhvervsmand som Jens Rasmussen frivilligt skulle betale en (for) høj pris for klubben, samtidig med at han påtager sig opgaven med at finansiere underskud og investeringer de kommende år.

Samtidig har jeg svært ved at se for mig, at nuværende ejere, skal have interesse i at poste flere penge i klubben, med afsæt i den nuværende (uafklarede) ejerstruktur - og tyskerne passive på sidelinjen.

Måske tager jeg fejl. Det håber jeg...

Men som jeg ser situationen lige nu, er den ekstremt svær at løse. Jeg frygter derfor, at John Møllers vigtigste opgave bliver at skære omkostninger og rydde op i truppen frem for at styrke den. Og hvis det bliver virkeligheden, så er jeg oprigtigt bekymret for, at vi er meget tættere på 2. div (alternativt kaos og konkurs) end superligaen.

Jeg håber, at nogen herinde kan komme med et mere positivt perspektiv end mit.

/GoGoJohn, Estremo

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4116
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Sports excellence 22

Indlæg af baresi » 8. jun 2026, 08:32

GoGoJohn skrev:
3. jun 2026, 19:13
Normalt ville jeg på denne tid af året gå meget op i den sportslige tilpasning af truppen frem mod den nye sæson. I år skænker jeg det ikke en tanke.
Mine tanker går udelukkende på ejerskabet, som i min optik er altafgørende for, om vi skal udvikle eller afvikle vores elskede klub.

Jeg har ingen insiderinformationer, men min umiddelbare analyse ser desværre enormt negativ ud :-(

Vores tyske "venner" ejer 51 % af aktierne og ud fra information jeg kan finde online, har de i snit betalt omkring kurs 44 for deres aktier.
Aktien handler i dag omkring kurs 26. Man må samtidig formode, at de hverken mangler penge akut (har selv fundet midler til projektet i Holland) eller har specielt travlt med at sælge. Tværtimod forestiller jeg mig, at de gerne vil have så meget af deres investering hjem som muligt.

Jeg synes det er interessant, at folk nævner Jens Rasmussen som løsningen på alle problemer. Jeg synes det lyder som et drømme scenarie, hvis det skete, men jeg har svært ved at få regnestykket til at hænge sammen.

Hvis Jens Rasmussen og eventuelle medinvestorer skulle overtage klubben, så tror jeg personligt, at noget af det første, de ville gøre, var at afnotere AaB fra børsen. Det ville give mindre bureaukrati, hurtigere beslutningsprocesser og spare nogle ganske betydelige omkostninger (koster vel 6-8 mil årligt at være på børsen).

Hvis tyskerne eksempelvis skulle købes ud til kurs 40, så har jeg svært ved at forestille mig, at de øvrige aktionærer ikke skulle tilbydes noget tilsvarende i forbindelse med en afnotering. Og så begynder tallene pludselig at blive meget store.

Med lidt hurtig hovedregning lander man omkring 130 mio. kr., hvis alle aktier på børsen skulle opkøbes til kurs 40.

Og det er jo før, man har taget højde for, at en ny ejer samtidig overtager et selskab, som står foran betydelige driftsunderskud i både 2026 og 2027. Der skal også investeres i truppen, akademiet og hele den sportslige genopbygning.

Jeg ved godt, at AaB stadig har en pæn egenkapital på papiret, men det er jo kun ret regnskabsmæssigt tal - og ændrer ikke ved at likviditeten virker enomt presset, og at der hurtigt skal findes "rigtige" penge til alle omkostningerne i klubben.

Derfor har jeg svært ved at se, hvorfor en stærk erhvervsmand som Jens Rasmussen frivilligt skulle betale en (for) høj pris for klubben, samtidig med at han påtager sig opgaven med at finansiere underskud og investeringer de kommende år.

Samtidig har jeg svært ved at se for mig, at nuværende ejere, skal have interesse i at poste flere penge i klubben, med afsæt i den nuværende (uafklarede) ejerstruktur - og tyskerne passive på sidelinjen.

Måske tager jeg fejl. Det håber jeg...

Men som jeg ser situationen lige nu, er den ekstremt svær at løse. Jeg frygter derfor, at John Møllers vigtigste opgave bliver at skære omkostninger og rydde op i truppen frem for at styrke den. Og hvis det bliver virkeligheden, så er jeg oprigtigt bekymret for, at vi er meget tættere på 2. div (alternativt kaos og konkurs) end superligaen.

Jeg håber, at nogen herinde kan komme med et mere positivt perspektiv end mit.

/GoGoJohn, Estremo
bakker op om dit skriv GoGOJOhn :-) - der foregår et tovtrækkeri der i sidste ende har AaB som fodboldklub som taber. Det er svært at se en vej ud af det på kort bane. Jeg tror det varer et stykke tid før den del er på plads og jeg tror at AaB er nødt til at anskue sig selv meget mere økonomisk ansvarligt. man hviler alt for meget på spillersalg. Selvfølgelig skal vi satse akademi , men der er nødt til at være et fokus på 1. holdet og at det fungerer for ellers er der heller ikke et sted at "gå hen" som ung upcoming stjerne. De lander jo i viborg, randers, agf, osv. istedet for fordi vores 1. hold stinkere og ikke rigtigt giver afsæt til noget.
man skal satse på et 1. hold der ikke kun spiller i toppen af 1. div men har evnerne til at spille med om oprykning.
Dette koster så OGSÅ penge - og så er vi tilbage til den onde snebold effekt.

BPTC ud - Afnotering Børs - kapitalfremskaffelse - og så et stærkt 1. hold. Det er ønske scenariet men har meget svært ved at se det ske. . .

DenSataniskeHest
Allstar
Allstar
Indlæg: 1216
Tilmeldt: 12. apr 2023, 22:47
Favoritspiller: Frank

Re: Sports excellence 22

Indlæg af DenSataniskeHest » 8. jun 2026, 08:54

GoGoJohn skrev:
3. jun 2026, 19:13
Normalt ville jeg på denne tid af året gå meget op i den sportslige tilpasning af truppen frem mod den nye sæson. I år skænker jeg det ikke en tanke.
Mine tanker går udelukkende på ejerskabet, som i min optik er altafgørende for, om vi skal udvikle eller afvikle vores elskede klub.

Jeg har ingen insiderinformationer, men min umiddelbare analyse ser desværre enormt negativ ud :-(

Vores tyske "venner" ejer 51 % af aktierne og ud fra information jeg kan finde online, har de i snit betalt omkring kurs 44 for deres aktier.
Aktien handler i dag omkring kurs 26. Man må samtidig formode, at de hverken mangler penge akut (har selv fundet midler til projektet i Holland) eller har specielt travlt med at sælge. Tværtimod forestiller jeg mig, at de gerne vil have så meget af deres investering hjem som muligt.

Jeg synes det er interessant, at folk nævner Jens Rasmussen som løsningen på alle problemer. Jeg synes det lyder som et drømme scenarie, hvis det skete, men jeg har svært ved at få regnestykket til at hænge sammen.

Hvis Jens Rasmussen og eventuelle medinvestorer skulle overtage klubben, så tror jeg personligt, at noget af det første, de ville gøre, var at afnotere AaB fra børsen. Det ville give mindre bureaukrati, hurtigere beslutningsprocesser og spare nogle ganske betydelige omkostninger (koster vel 6-8 mil årligt at være på børsen).

Hvis tyskerne eksempelvis skulle købes ud til kurs 40, så har jeg svært ved at forestille mig, at de øvrige aktionærer ikke skulle tilbydes noget tilsvarende i forbindelse med en afnotering. Og så begynder tallene pludselig at blive meget store.

Med lidt hurtig hovedregning lander man omkring 130 mio. kr., hvis alle aktier på børsen skulle opkøbes til kurs 40.

Og det er jo før, man har taget højde for, at en ny ejer samtidig overtager et selskab, som står foran betydelige driftsunderskud i både 2026 og 2027. Der skal også investeres i truppen, akademiet og hele den sportslige genopbygning.

Jeg ved godt, at AaB stadig har en pæn egenkapital på papiret, men det er jo kun ret regnskabsmæssigt tal - og ændrer ikke ved at likviditeten virker enomt presset, og at der hurtigt skal findes "rigtige" penge til alle omkostningerne i klubben.

Derfor har jeg svært ved at se, hvorfor en stærk erhvervsmand som Jens Rasmussen frivilligt skulle betale en (for) høj pris for klubben, samtidig med at han påtager sig opgaven med at finansiere underskud og investeringer de kommende år.

Samtidig har jeg svært ved at se for mig, at nuværende ejere, skal have interesse i at poste flere penge i klubben, med afsæt i den nuværende (uafklarede) ejerstruktur - og tyskerne passive på sidelinjen.

Måske tager jeg fejl. Det håber jeg...

Men som jeg ser situationen lige nu, er den ekstremt svær at løse. Jeg frygter derfor, at John Møllers vigtigste opgave bliver at skære omkostninger og rydde op i truppen frem for at styrke den. Og hvis det bliver virkeligheden, så er jeg oprigtigt bekymret for, at vi er meget tættere på 2. div (alternativt kaos og konkurs) end superligaen.

Jeg håber, at nogen herinde kan komme med et mere positivt perspektiv end mit.

/GoGoJohn, Estremo
du behøver "kun" have 90% for at kunne tvinge en afnotering igennem. men ja det er urealistisk.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4116
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Sports excellence 22

Indlæg af baresi » 10. jun 2026, 21:37

Befriende at høre Nørgaard som ny bif træner
Jeg beder ikke om tid eller tålmodighed
Og så skal Vi til gengæld heroppe fedtes ind i at “ vi startede jo først i september og kom sent i gang.
Snork

Besvar