Sæsonen 26/27

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
haghdk
Landshold
Landshold
Indlæg: 959
Tilmeldt: 17. sep 2012, 17:56
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Sæsonen 26/27

Indlæg af haghdk » 9. jun 2026, 13:35

Vi starter hjemme mod Hillerød og ugen efter skal vi til Riisvangen. Vi kan jo ligeså godt få det nederlag overstået med det samme.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2708
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Sæsonen 26/27

Indlæg af Kokkefar » 9. jun 2026, 13:39

haghdk skrev:
9. jun 2026, 13:35
Vi starter hjemme mod Hillerød og ugen efter skal vi til Riisvangen. Vi kan jo ligeså godt få det nederlag overstået med det samme.
De fire første kampe er mod bejlere til top 6. Og vi kan se frem til, at truppen først er på plads sent i vinduet. Det løb kan være kørt før vi for alvor er kommet i gang med sæsonen.

Alpa Chino
Superliga
Superliga
Indlæg: 595
Tilmeldt: 10. dec 2015, 13:06

Re: Sæsonen 26/27

Indlæg af Alpa Chino » 9. jun 2026, 13:41

1. AaB - HIL 24-07-2026 Fredag 19:00 Viaplay
2. AAF - AaB 31-07-2026 Fredag 18:00 Viaplay
3. AaB - KIF 09-08-2026 Søndag 14:00 Viaplay
4. AaB - FCF 14-08-2026 Fredag 19:00 Viaplay
5. HOB - AaB 21-08-2026 Fredag 18:00 Viaplay
6. AaB - HBK 29-08-2026 Lørdag 14:00 TV3 Sport
7. AB - AaB 05-09-2026 Lørdag 14:00 Viaplay
8. HIF - AaB
9. AaB - VEN
10. EfB - AaB
11. AaB - VB
12. FCF - AaB
13. AaB - HOB
14. HBK - AaB
15. KIF - AaB
16. AaB - EfB
17. VEN - AaB
18. AaB - AB
19. VB - AaB
20. AaB - AAF
21. FCF - AaB
22. AaB - HIF

haghdk
Landshold
Landshold
Indlæg: 959
Tilmeldt: 17. sep 2012, 17:56
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Re: Sæsonen 26/27

Indlæg af haghdk » 9. jun 2026, 13:42

Kokkefar skrev:
9. jun 2026, 13:39
haghdk skrev:
9. jun 2026, 13:35
Vi starter hjemme mod Hillerød og ugen efter skal vi til Riisvangen. Vi kan jo ligeså godt få det nederlag overstået med det samme.
De fire første kampe er mod bejlere til top 6. Og vi kan se frem til, at truppen først er på plads sent i vinduet. Det løb kan være kørt før vi for alvor er kommet i gang med sæsonen.
Præcis ... og uden afklaring på ejersituation, synes jeg det er optimistisk bare at have ambitioner om top-6.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 7619
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Sæsonen 26/27

Indlæg af R Rosenberg » 9. jun 2026, 13:53

Jeg tænker, at vi står med 1 point og en målscore på 3-18 efter de første 5 kampe.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar
Indlæg: 1034
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Sæsonen 26/27

Indlæg af Rams » 9. jun 2026, 14:01

Jeg tror på det.

Det blir godt igen https://www.youtube.com/watch?v=sjCbQmZ1t5w

Og fedt med start-september-kamp på Gladsaxe Stadion.
In verbis simus faciles

Sapiens
1. div
1. div
Indlæg: 319
Tilmeldt: 2. feb 2022, 17:25

Re: Sæsonen 26/27

Indlæg af Sapiens » 9. jun 2026, 15:02

Rams skrev:
9. jun 2026, 14:01
Jeg tror på det.

Det blir godt igen https://www.youtube.com/watch?v=sjCbQmZ1t5w

Og fedt med start-september-kamp på Gladsaxe Stadion.
Så længe ejersituationen er den samme og Steffen Højer stadig er cheftræner, er der intet som tyder på det bliver godt lige med det samme. Som billedet er lige nu, nemlig uændret, så skal vi forsøge at undgå nedrykning til 2. Division

Superior
Junior
Junior
Indlæg: 56
Tilmeldt: 6. nov 2025, 00:45

Re: Sæsonen 26/27

Indlæg af Superior » 10. jun 2026, 14:06

Man kan lige så godt henlægge de hjemmekampe til opvisningsbanen på Hornevej. Der kan sgu ikke være mange tilbage, der gider at betale for at overvære endnu en omgang fornedrelse for tredje sæson i træk. Og så kan klubben med fordel skifte navn og trøje - eksempelvis Nordic Football Group - så AaBs navn ikke skal trækkes gennem endnu mere fæces.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 6774
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Sæsonen 26/27

Indlæg af Jakobsen » 21. jun 2026, 14:49

Nu kom nyheden om opstart i morgen og min følelse siger desværre meget om mit og sikkert også mange andres forhold til AaB lige nu. Jeg orker det ikke rigtigt til Tyskerne er ude og, at truppen er renset for SSEs lejesvende.
RAUS RAUS SSE!

Rolf Engels
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 98
Tilmeldt: 15. jul 2025, 22:08
Favoritspiller: Otoa

Re: Sæsonen 26/27

Indlæg af Rolf Engels » 21. jun 2026, 18:31

Ja det bliver i dén grad op ad bakke fra start.
Vi får sandsynligvis første sejr i runde 6, hvis vi er heldige. Og til den tid er al snak om oprykning helt væk.
Vi misser så nok top-6 igen, Højer bliver fyret, og der hives en redningsmand ind. Og så skal vi vel være glade, hvis vi kører en sæson med nedrykningsstregen på behørig afstand.

Sæsonens spiller bliver nok Pudel, der desperat kommer til at forsøge at holde sammen på stumperne af vores forsvar.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6763
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Sæsonen 26/27

Indlæg af FlæskeFrank » 21. jun 2026, 23:04

Det er ikke til at vide, hvem der overrasker den kommende sæson.

Men skal man rykke op, så hedder det nok 55 point efter 32 kampe. Vi skal tilbage til 22/23, hvor det ikke rakte. Ligesom man kan diskutere om tallet blot skal være højere end nr. 3 eller svarende til nr. 2 - det giver meget forskellige tal.

Hvis man holder til de 55 point, så kan det splittes op til 1,75 point pr. kamp. Så efter 4 kampe skal vi have 7 point.

Det må være en pejling om projektet og træneren er på rette vej. Uanset om der findes sekspointkampe eller andet, så vil en pointhøst a la dette og give holdet en stabilitet, som vi har savnet.

4 kampe og 7 point er 2 sejre, 1 uafgjort og 1 nederlag - det burde ikke være urimeligt at opnå.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 6774
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Sæsonen 26/27

Indlæg af Jakobsen » 22. jun 2026, 09:21

Det bliver ikke AaB der overrasker positivt.
Der er ingen positiv udvikling i de underliggende parametre (spillet) og der er ingen som helst rød tråd. Vores trup er derudover fyldt med journeymen der intet har investeret i det her.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
Dr.Jones
Allstar
Allstar
Indlæg: 1014
Tilmeldt: 18. jul 2005, 15:22
Favoritspiller: Andersen og Thomsen

Re: Sæsonen 26/27

Indlæg af Dr.Jones » 22. jun 2026, 11:01

Alt er reduceret til SE22 tråden, og om tyskerne smutter.... Normalt følger man spændt med i alle nyheder hen over sommeren, men det starter og stopper ved tyskerne for mig. Desværre.

haghdk
Landshold
Landshold
Indlæg: 959
Tilmeldt: 17. sep 2012, 17:56
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Re: Sæsonen 26/27

Indlæg af haghdk » 22. jun 2026, 11:16

Dr.Jones skrev:
22. jun 2026, 11:01
Alt er reduceret til SE22 tråden, og om tyskerne smutter.... Normalt følger man spændt med i alle nyheder hen over sommeren, men det starter og stopper ved tyskerne for mig. Desværre.
Vi er også låst helt og aldeles fast. Vi kommer ingen vegne før de er smuttet.

Sapiens
1. div
1. div
Indlæg: 319
Tilmeldt: 2. feb 2022, 17:25

Re: Sæsonen 26/27

Indlæg af Sapiens » 22. jun 2026, 11:48

Enig, klubben er fortsat i et forfærdeligt limbo

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3960
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Sæsonen 26/27

Indlæg af Hovedet » 23. jun 2026, 14:57

Det er en fattig trøst - men dog en lille trøst - at tyskernes terrorvirksomhed mod vores klub også er et kamikazeprojekt, i og med at deres "investering" er skyllet ned i lokummet; beklageligvis med AaB som ledsager mod kloakken.

Det er et klokkeklart signal til sponsorer, tilskuere og seriøse investorer: BLIV VÆK!

Og lad os så hurtigt som muligt få taget livet af denne perversitet og få genskabt AaB. Desværre med et udgangspunk, som i fodbold- og økonomimæssig forstand giver mindelser om Tysklands i maj 1945.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 6774
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Sæsonen 26/27

Indlæg af Jakobsen » 23. jun 2026, 16:59

Hovedet skrev:
23. jun 2026, 14:57
Det er en fattig trøst - men dog en lille trøst - at tyskernes terrorvirksomhed mod vores klub også er et kamikazeprojekt, i og med at deres "investering" er skyllet ned i lokummet; beklageligvis med AaB som ledsager mod kloakken.

Det er et klokkeklart signal til sponsorer, tilskuere og seriøse investorer: BLIV VÆK!

Og lad os så hurtigt som muligt få taget livet af denne perversitet og få genskabt AaB. Desværre med et udgangspunk, som i fodbold- og økonomimæssig forstand giver mindelser om Tysklands i maj 1945.
Der er en måde vi kan ramme dem på.
Jeg ved ikke hvordan de bedst effektueres for det skal hæves over tastaturkrigeri, men der skal skabes så meget dårligt omtale, at det er for dyrt for deres omdømme at blive. De gik jo dybest ind i AaB for at bevise, at deres model og metoder virker (hvad end det så indebærer) for at kunne sælge deres konsulentydelser videre og bredere end hidtil. Derfor må målet være, at det simpelthen skal være for dyrt for Bernhard Peters's og BPTCs omdømme at eje klubben. Vi skal præstere og rulle dem i tjærre og fjer så eftertrykkeligt, at palæstineaktivist med Israels ambassade vil sige "Arh, Rolig nu". At samle ind af folks opsparring til måske at kunne købe klubben om 10 år er en utroligt ineffektiv strategi i kampen mod SSE.
RAUS RAUS SSE!

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3960
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Sæsonen 26/27

Indlæg af Hovedet » 24. jun 2026, 16:38

Jakobsen skrev:
23. jun 2026, 16:59
Hovedet skrev:
23. jun 2026, 14:57
Det er en fattig trøst - men dog en lille trøst - at tyskernes terrorvirksomhed mod vores klub også er et kamikazeprojekt, i og med at deres "investering" er skyllet ned i lokummet; beklageligvis med AaB som ledsager mod kloakken.

Det er et klokkeklart signal til sponsorer, tilskuere og seriøse investorer: BLIV VÆK!

Og lad os så hurtigt som muligt få taget livet af denne perversitet og få genskabt AaB. Desværre med et udgangspunk, som i fodbold- og økonomimæssig forstand giver mindelser om Tysklands i maj 1945.
Der er en måde vi kan ramme dem på.
Jeg ved ikke hvordan de bedst effektueres for det skal hæves over tastaturkrigeri, men der skal skabes så meget dårligt omtale, at det er for dyrt for deres omdømme at blive. De gik jo dybest ind i AaB for at bevise, at deres model og metoder virker (hvad end det så indebærer) for at kunne sælge deres konsulentydelser videre og bredere end hidtil. Derfor må målet være, at det simpelthen skal være for dyrt for Bernhard Peters's og BPTCs omdømme at eje klubben. Vi skal præstere og rulle dem i tjærre og fjer så eftertrykkeligt, at palæstineaktivist med Israels ambassade vil sige "Arh, Rolig nu". At samle ind af folks opsparring til måske at kunne købe klubben om 10 år er en utroligt ineffektiv strategi i kampen mod SSE.
Det er stadig ikke rigtigt dæmret for mig, hvad det "projekt" i grunden indebar, udover en gang generisk sniksnak om "holisme" og "bæredygtighed", som det selvsagt var vanskeligt at være uenig i. Der blev på intet tidspunkt angivet nogen som helst konkrete planer i forhold til, hvordan AaB skulle være en del af toppen af dansk fodbold - hvad klubben i øvrigt allerede var og havde været i størstedelen af de små 35 års Superligahistorie, hvorfor opgaven i grunden var temmelig simpel, for nu at føje spot til skade! - på trods af bogstavelig talt årelang forberedelsestid.

Det allermest påfaldende i den bizarre proces er i grunden, hvordan fanden en Thomas Bælum med flere kunne lade sig overbevise om et projekt, der ikke indeholdt andet end varm luft og tredjerangs telefonsælgergøgl.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 7619
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Sæsonen 26/27

Indlæg af R Rosenberg » 24. jun 2026, 18:16

Jakobsen skrev:
23. jun 2026, 16:59
Hovedet skrev:
23. jun 2026, 14:57
Det er en fattig trøst - men dog en lille trøst - at tyskernes terrorvirksomhed mod vores klub også er et kamikazeprojekt, i og med at deres "investering" er skyllet ned i lokummet; beklageligvis med AaB som ledsager mod kloakken.

Det er et klokkeklart signal til sponsorer, tilskuere og seriøse investorer: BLIV VÆK!

Og lad os så hurtigt som muligt få taget livet af denne perversitet og få genskabt AaB. Desværre med et udgangspunk, som i fodbold- og økonomimæssig forstand giver mindelser om Tysklands i maj 1945.
Der er en måde vi kan ramme dem på.
Jeg ved ikke hvordan de bedst effektueres for det skal hæves over tastaturkrigeri, men der skal skabes så meget dårligt omtale, at det er for dyrt for deres omdømme at blive. De gik jo dybest ind i AaB for at bevise, at deres model og metoder virker (hvad end det så indebærer) for at kunne sælge deres konsulentydelser videre og bredere end hidtil. Derfor må målet være, at det simpelthen skal være for dyrt for Bernhard Peters's og BPTCs omdømme at eje klubben. Vi skal præstere og rulle dem i tjærre og fjer så eftertrykkeligt, at palæstineaktivist med Israels ambassade vil sige "Arh, Rolig nu". At samle ind af folks opsparring til måske at kunne købe klubben om 10 år er en utroligt ineffektiv strategi i kampen mod SSE.
Det har du liret af i månedsvis, Jako. Nærmest 1:1. Kan du ikke være lidt mere konkret med, hvad du har gjort eller har tænkt dig at gøre for at ramme Peters og BPTC på disse måder? For jeg er enig, det er jo en god vej.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 6774
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Sæsonen 26/27

Indlæg af Jakobsen » 24. jun 2026, 19:09

R Rosenberg skrev:
24. jun 2026, 18:16
Jakobsen skrev:
23. jun 2026, 16:59
Hovedet skrev:
23. jun 2026, 14:57
Det er en fattig trøst - men dog en lille trøst - at tyskernes terrorvirksomhed mod vores klub også er et kamikazeprojekt, i og med at deres "investering" er skyllet ned i lokummet; beklageligvis med AaB som ledsager mod kloakken.

Det er et klokkeklart signal til sponsorer, tilskuere og seriøse investorer: BLIV VÆK!

Og lad os så hurtigt som muligt få taget livet af denne perversitet og få genskabt AaB. Desværre med et udgangspunk, som i fodbold- og økonomimæssig forstand giver mindelser om Tysklands i maj 1945.
Der er en måde vi kan ramme dem på.
Jeg ved ikke hvordan de bedst effektueres for det skal hæves over tastaturkrigeri, men der skal skabes så meget dårligt omtale, at det er for dyrt for deres omdømme at blive. De gik jo dybest ind i AaB for at bevise, at deres model og metoder virker (hvad end det så indebærer) for at kunne sælge deres konsulentydelser videre og bredere end hidtil. Derfor må målet være, at det simpelthen skal være for dyrt for Bernhard Peters's og BPTCs omdømme at eje klubben. Vi skal præstere og rulle dem i tjærre og fjer så eftertrykkeligt, at palæstineaktivist med Israels ambassade vil sige "Arh, Rolig nu". At samle ind af folks opsparring til måske at kunne købe klubben om 10 år er en utroligt ineffektiv strategi i kampen mod SSE.
Det har du liret af i månedsvis, Jako. Nærmest 1:1. Kan du ikke være lidt mere konkret med, hvad du har gjort eller har tænkt dig at gøre for at ramme Peters og BPTC på disse måder? For jeg er enig, det er jo en god vej.
Jeg har spekuleret en del over det.
Mit bedste bud er at gøre AaB og det er sket i AaB til et element i den tyske debat om 50+1.
Lige nu kan BPTC/Peters køre lidt frihjul og gemme sig fra noget helt oppe i "lille Danmark". 50+1 en er en utroligt følelsesladet debat i Tyskland hvor nærmest alle fans er enige om, at 50+1 er helligt. Hvis man kunne få rodet BPTC og hvad de har gjort ind i den debat så enhver tysk fan vil protestere højlydt over BPTCs tilstedeværelse eller mulige tilstedeværelse i deres klub. BPTC vil være et klart eksempel på hvorfor 50+1 er vigtigt.

Tænk, hvis man kunne få udbredt historien om, hvordan Bernhard Peters sad i skyggerne og styrede hans mariionetter på Hornevej over Teams fra et lurvet kontor fra et lurvet kontor i Hamburg og tog den ene mere håbløse beslutning efter den anden. Selvfølgelig underbygget med alt den brain-drain der har været fra klubben ved fyringer og opsigelser og hvilke no-bodies han indsatte i stedet. Garner det gerne med ikke en gang at bruge klubbens rigtige logo på BPTCs hjemmeside og hvordan han prøvede at slette klubbens historie på Hornevej.

Min overvejelse er egentlig lige så meget, hvordan man får adgang til en platform hvor der er stor nok gennemslagskraft til, at det batter noget og så det, at jeg gerne vil gøre det knivskaprt og professionelt. Læserbrev eller lign. har jeg overvejet, men hvordan bliver man trykt steder der batter. Og mht. SoMe kampagner mangler jeg simpelthen bare know-how.
Og så er min udfordring som afsender måske også, at jeg ikke kan underskrive mig på vegne af Vestribunen, ASC eller lign. organisation.

Vi kan næppe få en masse tyskere til at synes det er synd for AaB, men 50+1 er en sprængfarlig debat at være bad guys i.
RAUS RAUS SSE!

Besvar