Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

Indlæg af Jakobsen » 24. jun 2026, 11:52

baresi skrev:
24. jun 2026, 11:36
Rams skrev:
24. jun 2026, 11:23
Sidste vindue var vi ude efter japanske Soma Anzai. Han kan både spille midtbane og højre back, så lever op til kriteriet Ydesen har nævnt om, at nye spillere helst skal kunne dække flere pladser, så vi kan få barberet trupstørrelsen ned.

I vinters endte han med at tage til den næstbedste portugisiske række, FC Penafiel på lån. Lånet udløber nu her den 30. juni 2026. I Portugal har han spillet pænt (14 kampe). Jeg kan ikke se nogen steder, at portugiserne gør lånet permanent eller forlænger, så umiddelbart skal han tilbage til FC Tokyo, hvor han har kontrakt til sommeren 2027. Dvs. transferen formentlig er overkommelig, særligt hvis han gerne vil forblive udenlands.

Måske han fortsat er interessant, særligt nu vi har hentet Uchebrian, der formentlig vil kunne gøre en kulturel onboarding mere smooth. Og så har han haft et halvt års indkøring til europæisk fodbold og vænnet sig til at være væk fra Solens Rige.
kunne i hvert tilfælde være interessant hvis vi kan finde noget kemi til det japanske marked og se om vi kan finde vores ting der. Jeg håber inderligt at vi rammer et hold der kan gøre sig gældende for så er der ingen undskyldninger for højer. er spændt på når den sportslige udmelding kommer fra højer indenfor de nærmeste dage
Det bør vel aldrig være Højer der skal melde de sportslige ambitioner ud. Det må så sandelig være bestyrelse, MTB eller John Møller der står på mål for det. Trænerens arbejde er groft sagt at vinde næste fodboldkamp og selvfølgelig arbejde indenfor de overodnede rammer.
Der skal simpelthen være nogen højere oppe der har røv nok i bukserne til at stille sig op og sige, hvad ambitionen er og hvad man gør for at opnå den.
RAUS RAUS SSE!

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 24. jun 2026, 12:56

Jakobsen skrev:
24. jun 2026, 11:52
baresi skrev:
Rams skrev:
Sidste vindue var vi ude efter japanske Soma Anzai. Han kan både spille midtbane og højre back, så lever op til kriteriet Ydesen har nævnt om, at nye spillere helst skal kunne dække flere pladser, så vi kan få barberet trupstørrelsen ned.

I vinters endte han med at tage til den næstbedste portugisiske række, FC Penafiel på lån. Lånet udløber nu her den 30. juni 2026. I Portugal har han spillet pænt (14 kampe). Jeg kan ikke se nogen steder, at portugiserne gør lånet permanent eller forlænger, så umiddelbart skal han tilbage til FC Tokyo, hvor han har kontrakt til sommeren 2027. Dvs. transferen formentlig er overkommelig, særligt hvis han gerne vil forblive udenlands.

Måske han fortsat er interessant, særligt nu vi har hentet Uchebrian, der formentlig vil kunne gøre en kulturel onboarding mere smooth. Og så har han haft et halvt års indkøring til europæisk fodbold og vænnet sig til at være væk fra Solens Rige.
kunne i hvert tilfælde være interessant hvis vi kan finde noget kemi til det japanske marked og se om vi kan finde vores ting der. Jeg håber inderligt at vi rammer et hold der kan gøre sig gældende for så er der ingen undskyldninger for højer. er spændt på når den sportslige udmelding kommer fra højer indenfor de nærmeste dage
Det bør vel aldrig være Højer der skal melde de sportslige ambitioner ud. Det må så sandelig være bestyrelse, MTB eller John Møller der står på mål for det. Trænerens arbejde er groft sagt at vinde næste fodboldkamp og selvfølgelig arbejde indenfor de overodnede rammer.
Der skal simpelthen være nogen højere oppe der har røv nok i bukserne til at stille sig op og sige, hvad ambitionen er og hvad man gør for at opnå den.
klart klart, min fejl. Mente naturligvis møller, det var også ham jeg lyttede til sagde at udmeldingen snart kom. men så da også gerne en tuxen boll komme ud af busken.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Jakobsen » 24. jun 2026, 13:11

baresi skrev:
24. jun 2026, 12:56
Jakobsen skrev:
baresi skrev:
Rams skrev:

klart klart, min fejl. Mente naturligvis møller, det var også ham jeg lyttede til sagde at udmeldingen snart kom. men så da også gerne en tuxen boll komme ud af busken.
Well, nu kom det måske til at lyde som om jeg var harm på dig. Det var ikke meningen. Jeg var mest bare harm over, at det ville være meget realistisk for AaB anno 2026, at det pludselig var træneren der skulle stå på mål for det.
RAUS RAUS SSE!

andrii
1. div
1. div
Favoritspiller: Frank Strandli

Indlæg af andrii » 24. jun 2026, 13:23

baresi skrev:
24. jun 2026, 12:56
Jakobsen skrev:
baresi skrev:
Rams skrev:

MTB og bestyrelsen har vel netop ansat Møller til at stå i front for dette? :thumbsup:

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 24. jun 2026, 13:32

Jeg må betvivle sportschefen evner, hvis han går efter spillere, som kan spille flere pladser. Dem har vi.

Vi mangler den, som er god på en plads.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 24. jun 2026, 15:02

FlæskeFrank skrev:
24. jun 2026, 13:32
Jeg må betvivle sportschefen evner, hvis han går efter spillere, som kan spille flere pladser. Dem har vi.

Vi mangler den, som er god på en plads.
Det ene udelukker vel ikke det andet.

Men ja vi mangler kvalitet, eller rettere spillere med kvalitet til at kunne begå sig i superligaen. Særligt på de defensive positioner.

Hvis tager et blik ned over vores nuværende spillertrup kan jeg kun få øje på 3, Normann, Tiedemann og Helenius. Tiedemann er dog langtidsskadet hvorfor det reelle tal pt. er 2.

Vi skal vel op og have 5-6 spillere af den kvalitet, hvis oprykning på nogen som helst måde skal blive et tema.

Så lykkedes vi med at hente Thelander og Andre Rømer, har vi allerede fordoblet det antal.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 24. jun 2026, 16:15

Vi skal ikke hente nogen, som er 3/4 god på to pladser.

Vi skal hente som er fuldgod på en plads.

Og jo det ene udelukker det andet, når du ingen penge har.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 24. jun 2026, 16:30

Hvis jeg kun kunne forstærke én position så var jeg ikke et sekund i tvivl om at det var 6'er positionen. Håpnes har været en kæmpe skuffelse og vores midtbane bliver overmatchet i alt for mange kampe. Vi scorer pænt med mål og har fået Brian tilføjet til truppen, så nu må vi altså se at få kigget på hvordan vi løser vores store defensive udfordringer. Det er super ærgerligt at Tiedeman og Pudel begge skulle rende i langtidsskader, men på den længere bane er det midtbanen der er vores helt store akilleshæl.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Jakobsen » 24. jun 2026, 16:40

Hanga skrev:
24. jun 2026, 16:30
Hvis jeg kun kunne forstærke én position så var jeg ikke et sekund i tvivl om at det var 6'er positionen. Håpnes har været en kæmpe skuffelse og vores midtbane bliver overmatchet i alt for mange kampe. Vi scorer pænt med mål og har fået Brian tilføjet til truppen, så nu må vi altså se at få kigget på hvordan vi løser vores store defensive udfordringer. Det er super ærgerligt at Tiedeman og Pudel begge skulle rende i langtidsskader, men på den længere bane er det midtbanen der er vores helt store akilleshæl.
Jeg synes også klart 6'eren er vigtigst. Bonde kan ikke tage den alene og holdet ligger bedre til to 6'ere og både Maarup og Håpnes har vist sig at være ægte SSE-spillere.
Jeg synes måske derudover vi manlger noget styrke også på den offensive del og her snakker jeg spillere der kan være med til at mose modstanderne.
Og så er stopperne et problem, men vi skal ikke være blinde for forsvaret generelt.

Ben og Pudlen ude eller på vej tilbage fra langtidsskader. Makolli laver random hjerneblødninger + Olsson og Noel er langt fra niveau. Jeg vil faktisk mene, at det forsvar sgu også er ret akut. Backsene er bare tynde derudover Kallesøe der bliver skadet "altid" og Marc N som Højer ikke helt tror på.
RAUS RAUS SSE!

haghdk
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af haghdk » 25. jun 2026, 08:00

Simon Ydesen skriver, at Thelander er ude af billedet. Man var langt, men kunne ikke blive enige. Man er stadig på udkig efter en midtstopper og har ca. 1.5 mio. til rådighed. Det er jo småpenge.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 25. jun 2026, 08:07

haghdk skrev:
25. jun 2026, 08:00
Simon Ydesen skriver, at Thelander er ude af billedet. Man var langt, men kunne ikke blive enige. Man er stadig på udkig efter en midtstopper og har ca. 1.5 mio. til rådighed. Det er jo småpenge.
Træls med Thelander. Men sådan må det være. Så har det nok længere udsigter med forstærkninger.

Jeg gad nu godt at man gemte den 1,5 mio. til midtbanespilleren. Mit indtryk er at det er lettere at skaffe sig en transferfri cb.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

FlemmingG
Landshold
Landshold

Indlæg af FlemmingG » 25. jun 2026, 08:08

Ifølge Ydesen på Nordjyske, så er Thelander ikke længere aktuel i AaB.. man var åbenbart langt i forhandlingerne, men kunne ikke få enderne til at mødes… angiveligt har klubben ca 1,5 million til indkøb af en stopper.. vi må se om det lykkes, og ikke mindst hvornår, at finde en opgradering til det mildest talt tvivlsomme forsvar, vi kan mønstre på nuværende tidspunkt.. personligt frygter jeg en sæsonstart, meget lig den i sidste sæson. Får vi det, så er jeg nervøs for om holdet kan finde sig selv igen - det kunne godt betyde endnu en sæson, hvor vi skal kæmpe for livet

DarkHorse9000
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Oscar Hiljemark

Indlæg af DarkHorse9000 » 25. jun 2026, 08:32

FlemmingG skrev:
25. jun 2026, 08:08
Ifølge Ydesen på Nordjyske, så er Thelander ikke længere aktuel i AaB.. man var åbenbart langt i forhandlingerne, men kunne ikke få enderne til at mødes… angiveligt har klubben ca 1,5 million til indkøb af en stopper.. vi må se om det lykkes, og ikke mindst hvornår, at finde en opgradering til det mildest talt tvivlsomme forsvar, vi kan mønstre på nuværende tidspunkt.. personligt frygter jeg en sæsonstart, meget lig den i sidste sæson. Får vi det, så er jeg nervøs for om holdet kan finde sig selv igen - det kunne godt betyde endnu en sæson, hvor vi skal kæmpe for livet
Hvor læser du det?

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 25. jun 2026, 08:33

DarkHorse9000 skrev:
25. jun 2026, 08:32
FlemmingG skrev:
Hvor læser du det?
Ydesens nyhedsbrev - det kan du modtage på mail et par dage inden det lander i nordjyske

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 25. jun 2026, 09:20

Forza skrev:
25. jun 2026, 08:07
haghdk skrev:
25. jun 2026, 08:00
Træls med Thelander. Men sådan må det være. Så har det nok længere udsigter med forstærkninger.

Jeg gad nu godt at man gemte den 1,5 mio. til midtbanespilleren. Mit indtryk er at det er lettere at skaffe sig en transferfri cb.
I forhold til, hvad Thelander forventeligt kunne bibringe holdet: Meget ærgerligt!
I forhold til, hvis jeg skal forstå det således, at John Møller ikke har mere end 1,5 million at arbejde med: Dybt bekymrende!
I forhold til, hvis jeg skal forstå det således, at 1,5 million ikke var nok til at sikre Thelanders underskrift: Okay, jeg havde nok heller ikke forestillet mig, at AaB skulle investere flere millioner i ham, uagtet hans sportslige potentiale…

I øvrigt enig i, at ønske nr. 1 må være en stærk og erfaren midtbane-general.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

DarkHorse9000
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Oscar Hiljemark

Indlæg af DarkHorse9000 » 25. jun 2026, 09:26

baresi skrev:
25. jun 2026, 08:33
DarkHorse9000 skrev:
FlemmingG skrev:
Hvor læser du det?
Ydesens nyhedsbrev - det kan du modtage på mail et par dage inden det lander i nordjyske
Tak - nu fik jeg tjekket mailen.
Jeg har selv argumenteret for Thelander i den nuværende situation og jeg var også blevet tilfreds med hans ankomst. Omvendt er jeg glad for det (nok) ikke bliver ham. Lad os nu se hvad de nye rekrutteringsfolk kan. Selv jeg, med lidt penge på lommen kunne have signet Thelander, et gammelt AaB koryfæ. Groft sagt.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Jakobsen » 25. jun 2026, 10:08

DarkHorse9000 skrev:
25. jun 2026, 09:26
baresi skrev:
25. jun 2026, 08:33
DarkHorse9000 skrev:
FlemmingG skrev:
Hvor læser du det?
Tak - nu fik jeg tjekket mailen.
Jeg har selv argumenteret for Thelander i den nuværende situation og jeg var også blevet tilfreds med hans ankomst. Omvendt er jeg glad for det (nok) ikke bliver ham. Lad os nu se hvad de nye rekrutteringsfolk kan. Selv jeg, med lidt penge på lommen kunne have signet Thelander, et gammelt AaB koryfæ. Groft sagt.
Jeg er nok meget det samme sted. T ville være en god gratis tilførelse som ville komme med noget røv i bukserne.
Har vi penge at handle for tror jeg dog også på, at vi kan få bedre kvalitet end T. Det der dog også have været tillokkende med T, hvis man havde landet ham var, at han kunne starte med det samme.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 25. jun 2026, 11:08

Sebastian Larsen har udløb om fem dage, og er vel en spiller vi burde se om vi kunne snuppe fra Hillerød.

Kallesøe er jo skadet 80 % af tiden.

https://www.transfermarkt.com/sebastian ... ler/805309

nj27
1. div
1. div

Indlæg af nj27 » 25. jun 2026, 11:09

når man ikke engang er i stand til at kunne signe Thelander , hvem fanden kan man så signe med bare lidt kvalitet
det her ligner det vi kender efterhånden , der bliver hentet noget billigt skravl et eller andet sted ude i østen , som på ingen måde er bedre en det man har i forvejen , jeg vil godt nok blive overrasket hvis der pludselig står et par kvalitetsspillere klar ude på hornevej , hvor vi bare siger waauhh , hvor fanden fanden kom de lige fra , det kommer ikke til at ske , der tegner sig et klart billede af at truppe ikke bliver mærkbart forstærket til denne sæson , uden klare forstærkninger er det omsonst at melde ud at holdet skal rykke op , det tror jet heller ikke de kommer til , når de om kort tid fremligger sæsonens målsætning , de kommer med den vattede om at vi skal være med i den bedste ende af rækken , eller noget i den retning
jeg tror mest af alt det bliver en sæson hvor man kommer til at slås for livet i den næstbedste række , og det bliver med den besætning truppen indeholder for nuværende en kamp der bliver svær at vinde , for hvem er det denne trup bare går ud og slår , de to oprykkere fra 2.div, AB og Vendsyssel er langt stærkere end de to der rykkede ud , det en langt stærkere række end sidste år , så dem kører vi ikke bare 3 point hjem imod det bliver en svær sæson , med skuffelse på skuffelse weekend efter weekend med den nuværende kvalitet ,eller mangel på samme
håber det bedste for AaB , men frygter det værste , nemlig endnu en nedrykning , hvis ikke man forstærker truppen markant

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 25. jun 2026, 11:17

nj27 skrev:
25. jun 2026, 11:09
når man ikke engang er i stand til at kunne signe Thelander , hvem fanden kan man så signe med bare lidt kvalitet
det her ligner det vi kender efterhånden , der bliver hentet noget billigt skravl et eller andet sted ude i østen , som på ingen måde er bedre en det man har i forvejen , jeg vil godt nok blive overrasket hvis der pludselig står et par kvalitetsspillere klar ude på hornevej , hvor vi bare siger waauhh , hvor fanden fanden kom de lige fra , det kommer ikke til at ske , der tegner sig et klart billede af at truppe ikke bliver mærkbart forstærket til denne sæson , uden klare forstærkninger er det omsonst at melde ud at holdet skal rykke op , det tror jet heller ikke de kommer til , når de om kort tid fremligger sæsonens målsætning , de kommer med den vattede om at vi skal være med i den bedste ende af rækken , eller noget i den retning
jeg tror mest af alt det bliver en sæson hvor man kommer til at slås for livet i den næstbedste række , og det bliver med den besætning truppen indeholder for nuværende en kamp der bliver svær at vinde , for hvem er det denne trup bare går ud og slår , de to oprykkere fra 2.div, AB og Vendsyssel er langt stærkere end de to der rykkede ud , det en langt stærkere række end sidste år , så dem kører vi ikke bare 3 point hjem imod det bliver en svær sæson , med skuffelse på skuffelse weekend efter weekend med den nuværende kvalitet ,eller mangel på samme
håber det bedste for AaB , men frygter det værste , nemlig endnu en nedrykning , hvis ikke man forstærker truppen markant
Bered dig på at der først kommer noget i slutningen af august..spillerne har større tilbud på nuværende tidspunkt end AaB. Vi må vente til det bliver vores tur.

Besvar