Sæsonen 26/27

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Laumag
2. div
2. div
Favoritspiller: Ib simonsen

Re: Sæsonen 26/27

Indlæg af Laumag » 28. jun 2026, 15:56

Jeg er helt blank på hvorfor kommunikationen er horribel- kan virkelig ikke se det.
Hvad skulle de have kommunikeret så I havde været tilfredse.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 28. jun 2026, 16:40

Laumag skrev:
28. jun 2026, 15:56
Jeg er helt blank på hvorfor kommunikationen er horribel- kan virkelig ikke se det.
Man kunne have forsøgt med troværdighed frem for floskler.
Man kunne have forsøgt med noget nyt frem for, hvad der nu lige ligger i Brian Andersens genbrugsskuffe, så hans halve times arbejdsdag er hurtigt overstået.
Man kunne have forsøgt med ærlighed frem for utilsigtet at lege 'Kejserens Nye Klæder'.
Ædruelighedens stemme

Brizzie1885
Ynglinge
Ynglinge
Favoritspiller: Widell

Indlæg af Brizzie1885 » 28. jun 2026, 17:14

Laumag skrev:
Problemet er, at udmeldingen er så generisk, at du kunne erstatte AaB med Brøndby, AGF, Viborg eller stort set enhver anden klub, og ingen ville opdage forskellen.
"Langsigtet værdiskabelse", "økonomisk ansvarlighed", "stærk kultur", "tydelig identitet", "talentudvikling", "professionalisme"... det er standardfraser, som alle klubber siger...

Det, fansene efterspørger, er noget konkret. Hvad ændrer sig fra sidste sæson? Hvad er den sportslige plan? Hvor meget skal akademiet fylde? Hvad er transferstrategien? Er oprykning et krav eller blot en ambition? Det får man ikke svar på. Her ender man med en side fyldt med ord, uden ret mange konkrete svar.

gwailo
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af gwailo » 28. jun 2026, 21:29

Brizzie1885 skrev:
28. jun 2026, 17:14
Laumag skrev:
Problemet er, at udmeldingen er så generisk, at du kunne erstatte AaB med Brøndby, AGF, Viborg eller stort set enhver anden klub, og ingen ville opdage forskellen.
"Langsigtet værdiskabelse", "økonomisk ansvarlighed", "stærk kultur", "tydelig identitet", "talentudvikling", "professionalisme"... det er standardfraser, som alle klubber siger...

Det, fansene efterspørger, er noget konkret. Hvad ændrer sig fra sidste sæson? Hvad er den sportslige plan? Hvor meget skal akademiet fylde? Hvad er transferstrategien? Er oprykning et krav eller blot en ambition? Det får man ikke svar på. Her ender man med en side fyldt med ord, uden ret mange konkrete svar.
Det skal man naturligvis arbejde med på de indre linjer, men er det noget der skal meldes ud i en pressemeddelelse/nyhed?
Er essensen ikke blot at top6 er målet. Kan man rykke op uden et bruge penge er det lækkert, men man kommer ikke til at sprænge banken for at opnå det.
// gwailo

RufusTheDog
2. div
2. div

Indlæg af RufusTheDog » 28. jun 2026, 21:38

Apropos kommunikation, så savner jeg at høre fra Vesttribunen. De plejer at samle op umiddelbart efter en skuffende sæson og kalde til samling. Ikke fordi et skriv løser problemerne på banen, men fordi det sender et signal om, at vi står sammen, også når det gør ondt.

Lige nu er der usædvanligt stille, og det overrasker mig egentlig. Vesttribunen har altid været gode til at sætte ord på den fælles frustration, men også til at minde os om, hvorfor vi bliver ved med at møde op. Den slags betyder mere, end mange måske tror.

Derfor håber jeg ikke, stilheden skyldes, at modet er forsvundet. AaB har brug for opbakning, sammenhold og en fælles retning mere end nogensinde – også selvom der er masser at være kritisk overfor.
Es ist nie zu früh für Frühburgunder und nie zu spät für Spätburgunder.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 28. jun 2026, 22:21

gwailo skrev:
28. jun 2026, 21:29
Brizzie1885 skrev:
Laumag skrev:

Det skal man naturligvis arbejde med på de indre linjer, men er det noget der skal meldes ud i en pressemeddelelse/nyhed?
Er essensen ikke blot at top6 er målet. Kan man rykke op uden et bruge penge er det lækkert, men man kommer ikke til at sprænge banken for at opnå det.
I nuværende situaton ja. Der er en kæmpe mistillidskløft til AaB, i særdeleshed AaBs ejere og til en hvis grad AaBs ledelse som skal repareres. Først og fremmest, at nogen har røv i buksen til at stå på mål for det her, være konkrete og vil sælge at få byen, den større fanskare og sponsorerne tilbage. Så målsætningen såmænd godt være, hvad den er selvom det er slemt nok, men der er jo intet i det her der får samlet folk om AaB og til at stå bag noget der peger fremad.
Som jeg hvis har skrevet før. Lige nu er der jo ingen der tror på, at AaB kan stikke en pind i en lort uden at begge dele går i stykker.
RAUS RAUS SSE!

Brizzie1885
Ynglinge
Ynglinge
Favoritspiller: Widell

Indlæg af Brizzie1885 » 29. jun 2026, 00:41

gwailo skrev:
28. jun 2026, 21:29
Brizzie1885 skrev:
Laumag skrev:

Jojo, bevares. Jeg forventer ikke, at de offentliggør interne planer eller transferlister. Men når man laver en officiel strategiudmelding, bør den tilføre ny information eller tydelig retning, og ikke bare samle alle de floskler, som stort set enhver professionel klub kunne skrive under på.

Laumag
2. div
2. div
Favoritspiller: Ib simonsen

Indlæg af Laumag » 29. jun 2026, 11:35

:cool: På mig virker det mere som at utilfredsheden med det der kaldes informationen - mere er frustration over den sørgelige tilstand vi befinder os i.
Ingenting kan blødgøre budskabet om at vi er lort - og har ingen penge og dermed ingen muligheder for med rimelighed at melde ud at oprykning kun kommer til at ske ved mirakler eller en voldsom udvikling af de nuværende spillere.
Kort sagt ingen forventninger om at vi hiver landsholdsspillere fra Skandinavien frem lige som i de gamle dage. :aabfan:

Besvar