Sæsonen 26/27

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Sæsonen 26/27

Indlæg af Hanga » 2. jul 2026, 19:21

Jeg har ikke en lige så sort/hvid holdning til 4-3-3 eller vores spilsystem generelt, andet end at jeg ønsker at man holder fast i noget og bygger det op, men det har jeg til gengæld ift. Jasson som 6'er, især når han er den eneste i formationen der skal beskytte forsvaret. Det holder ikke. Det er på ingen måde hans force. Her er der brug for en Rasmus Würtz type. Håpnes burde være denne men han bliver overspillet igen og igen. Det er den absolut vigtigste position at få forstærket i dette transfervindue.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 2. jul 2026, 19:42

Hanga skrev:
2. jul 2026, 19:21
Jeg har ikke en lige så sort/hvid holdning til 4-3-3 eller vores spilsystem generelt, men det har jeg til gengæld ift. Jasson som 6'er, især når han er den eneste i formationen der skal beskytte forsvaret. Det holder ikke. Det er på ingen måde hans force. Her er der brug for en Rasmus Würtz type. Håpnes burde være denne men han bliver overspillet igen og igen. Det er den absolut vigtigste position at få forstærket i dette transfervindue.
Talkombinationen er mig egentlig også ret ligegyldig, og en 4-3-3 kan tage sig ud på mange måder. Men hvis budskabet i Nordjyske-artiklen (jeg har ikke adgang) er, at man satser på at blive god til den samme taktik, vi har forsøgt os med siden september 2025, bliver jeg lidt bekymret. Har stadig til gode at opdage, hvad vi præcist forsøger på. Og ja, så er der den midtbane, som bliver ved med at se utroligt tyndbenet ud.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 2. jul 2026, 19:46

Sauer skrev:
2. jul 2026, 19:42
Hanga skrev:
Jeg har ikke en lige så sort/hvid holdning til 4-3-3 eller vores spilsystem generelt, men det har jeg til gengæld ift. Jasson som 6'er, især når han er den eneste i formationen der skal beskytte forsvaret. Det holder ikke. Det er på ingen måde hans force. Her er der brug for en Rasmus Würtz type. Håpnes burde være denne men han bliver overspillet igen og igen. Det er den absolut vigtigste position at få forstærket i dette transfervindue.
Talkombinationen er mig egentlig også ret ligegyldig, og en 4-3-3 kan tage sig ud på mange måder. Men hvis budskabet i Nordjyske-artiklen (jeg har ikke adgang) er, at man satser på at blive god til den samme taktik, vi har forsøgt os med siden september 2025, bliver jeg lidt bekymret. Har stadig til gode at opdage, hvad vi præcist forsøger på. Og ja, så er der den midtbane, som bliver ved med at se utroligt tyndbenet ud.
Præcis.
Jeg er helt enig i at vi skal dyrke et taktisk fundament og i princippet også lægge sig rimelig fast på en formation, så man netop også kan planlægge transfermarkedet osv. ud fra hvad man vil. Men det er jo præcis det vi ikke har gjort, for så var den midtbane styrket betydeligt. Okay, man troede måske Håpnes var løsningen, men det er han jo helt tydeligvis ikke. I det hele taget er vores midtbane bare så tyndbenet at jeg tvivler på at der en formation der er holdbar med vores trup.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 2. jul 2026, 21:14

Hanga skrev:
2. jul 2026, 19:46
Sauer skrev:
2. jul 2026, 19:42
Hanga skrev:
Præcis.
Jeg er helt enig i at vi skal dyrke et taktisk fundament og i princippet også lægge sig rimelig fast på en formation, så man netop også kan planlægge transfermarkedet osv. ud fra hvad man vil. Men det er jo præcis det vi ikke har gjort, for så var den midtbane styrket betydeligt. Okay, man troede måske Håpnes var løsningen, men det er han jo helt tydeligvis ikke. I det hele taget er vores midtbane bare så tyndbenet at jeg tvivler på at der en formation der er holdbar med vores trup.
Præcis
Og der er kun 1 måde at satse 100% på en fast taktik og det er PENGE..
Dem har AaB ikke og derfor bør de simpelthen få det bedste ud af det de har istedet for den naive tilgang.
Den anden version er langsigtet hvor man dyrker spillestilen overalt i mange år … meeeen det har AaB ikke råd til for AaBs store problem er at der ikke er et 1. Hold at se op til. Og kommer man ikke op i superligaen så tager de andre klubber talenterne
Det lange seje træk er ikke en mulighed.. allerede nu er man lysår væk fra noget i superligaen ….. og AaB bliver til ingenting hvis ikke man rykker op….

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 2. jul 2026, 21:28

Unitas trækker sig fra Vesttribunen og deres støtte på stadion indtil BPTC er ude. Det har sgu min fulde respekt for selvom jeg nok ser anerledes på en del ift. hvad Unitas gør så kan jeg virkelig godt forstå de dilemmaer de skriver i deres udmelding. Og så kan jeg virkeligt godt forstå behovet for at gøre - også selvom vi da mister en vigtig faktor når vores stemningstribunr reduceres på den måde.
RAUS RAUS SSE!

RicoBR02
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Strandli

Indlæg af RicoBR02 » 2. jul 2026, 21:56

Jakobsen skrev:
2. jul 2026, 21:28
Unitas trækker sig fra Vesttribunen og deres støtte på stadion indtil BPTC er ude. Det har sgu min fulde respekt for selvom jeg nok ser anerledes på en del ift. hvad Unitas gør så kan jeg virkelig godt forstå de dilemmaer de skriver i deres udmelding. Og så kan jeg virkeligt godt forstå behovet for at gøre - også selvom vi da mister en vigtig faktor når vores stemningstribunr reduceres på den måde.
Og så kan vi vist godt lukke den diskussion om at unitas fik ophævet en karantæne mod at de opgav kampen mod tyskerne..

PohlErDenNyeAugo
2. div
2. div
Favoritspiller: Augo
Geografisk sted: Skalborg

Indlæg af PohlErDenNyeAugo » 2. jul 2026, 23:11

Det er ihvertfald ved at være nu AaB, ejere samt bestyrelse skal finde ud af hvad der skal ske.

I den lille virksomhed jeg arbejder i har 2/4 der har haft fast siddeplads i 20 år plus valgt ikke at forlænge, fordi de ikke kan se meningen med at bruge tiden på det længere grundet resultater, visioner og kaos.
:aabfan:

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 2. jul 2026, 23:38

PohlErDenNyeAugo skrev:
2. jul 2026, 23:11
Det er ihvertfald ved at være nu AaB, ejere samt bestyrelse skal finde ud af hvad der skal ske.

I den lille virksomhed jeg arbejder i har 2/4 der har haft fast siddeplads i 20 år plus valgt ikke at forlænge, fordi de ikke kan se meningen med at bruge tiden på det længere grundet resultater, visioner og kaos.
Det er det der kommer når der ikke er en tydelig troværdig retning… og så længe Peters er en del af butikken Blur den her klub aldrig helt sund hverken på eller udenfor banerne

AlbertE
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Ingen

Indlæg af AlbertE » 2. jul 2026, 23:39

PohlErDenNyeAugo skrev:
2. jul 2026, 23:11

Jeg valgte også at opsige mit sæsonkort sidste år, og kommer ikke retur før tyskerne er helt væk, havde ellers haft det igennem mange år..

Alpa Chino
Superliga
Superliga

Indlæg af Alpa Chino » 2. jul 2026, 23:43

Jeg bakker op om Vesttribunen og Unitas. Jeg kommer først på stadion når Thomas Hitzelberger og Finn Meinecke er ude af bestyrelsen.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Jakobsen » 2. jul 2026, 23:47

Alpa Chino skrev:
2. jul 2026, 23:43
Jeg bakker op om Vesttribunen og Unitas. Jeg kommer først på stadion når Thomas Hitzelberger og Finn Meinecke er ude af bestyrelsen.
Den skal vel retteligt være til BPTC har solgt deres del. Ellers kan der jo bare komme nye marionetter og det er jo også uklart om F.eks. er ren eller reelt er en BPTC’er.
RAUS RAUS SSE!

RufusTheDog
2. div
2. div

Indlæg af RufusTheDog » 3. jul 2026, 06:55

Respekt for Unitas.
Mon Vesttribunen melder ud hvor de står? Håber også ASC og TifoKaos støtter op.
Es ist nie zu früh für Frühburgunder und nie zu spät für Spätburgunder.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Jakobsen » 3. jul 2026, 07:39

RufusTheDog skrev:
3. jul 2026, 06:55
Respekt for Unitas.
Mon Vesttribunen melder ud hvor de står? Håber også ASC og TifoKaos støtter op.
Enig, jeg er også der, hvor jeg synes alle fans bør stå sammen.
Jeg kan dog godt være bange for, at det her havde større psykologisk effekt hvis BPTC var lokale/fra byen.
Så kunne de lidt ende i en position, hvor de var de sure gamle mænd der blev isolerede og det kunne ryge dem ud. Men 2 x Peters kan jo sidde nede i Hamburg og være fløjtende ligeglade. At det så er med til at gøre deres egen investering mindre værd er de desværre for retarderede til at forstå.
RAUS RAUS SSE!

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 3. jul 2026, 08:04

Jeg har det virkelig ambivalent med alt det her. AaB situation in mente har jeg jo lyst til at støtte dem alt det jeg kan. Omvendt er den eneste måde at få canceren ud vel at vise ejerne døren ved at lade deres investering styrtdykke i værdi.

Jeg bliver så provokeret af at de har holdt klubben i gidsel så længe. Og man endda bruger denne sommer på igen ikke at foretage sig noget. Det møde de holdte ude i bestyrelsen viser jo tydeligt at der ikke sker en skid.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Noerresundby
Drenge
Drenge
Favoritspiller: Kusk

Indlæg af Noerresundby » 3. jul 2026, 08:27

Tjah. Det er jo lidt som når man er sur på ægtefællen, og straffer hende ved at lade være med at give hende sex. Spørsmålet er hvem det går mest ud over. Sikkert børnene.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 3. jul 2026, 08:34

Jeg forstår dem godt, men nøgternt set hvem er det så der bliver ramt ved denne udeblivelse?

Tyskerne er da fløjtende ligeglade, og hvis de er noget, så er de vel bare glade for at slippe for diverse bannere osv.

Derimod kommer det jo til at påvirke stemningen på stadion markant, og dermed også opbakningen til vores egne spillere.

Det er efterhånden svært at grave noget som helt positivt frem om vores elskede klub.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 3. jul 2026, 09:06

troelsh skrev:
3. jul 2026, 08:34
Jeg forstår dem godt, men nøgternt set hvem er det så der bliver ramt ved denne udeblivelse?

Tyskerne er da fløjtende ligeglade, og hvis de er noget, så er de vel bare glade for at slippe for diverse bannere osv.

Derimod kommer det jo til at påvirke stemningen på stadion markant, og dermed også opbakningen til vores egne spillere.

Det er efterhånden svært at grave noget som helt positivt frem om vores elskede klub.
Det kan man sagtens argumentere for. Og den følelse sidder jeg også til dels med.

Men jo mere aktierne daler og økonomien udfordres, jo mere har AaB brug for ny kapital. Som enten skal komme fra ejerne - eller fra nye investorer. Og de smider næppe flere penge i det synkende skib.

Det er en svær balancegang.

Men hele sidste sæson prøvede vi fortsat at støtte op på tribunerne med en forhåbning om at tyskerne ville skride efter sæsonen. Det har de så valgt ikke at gøre. Så hvad er den bedste vej til at tvinge dem ud?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Alpa Chino
Superliga
Superliga

Indlæg af Alpa Chino » 3. jul 2026, 10:22

Vi støttede op sidste år, og hvad har det hjulpet?

Vi bliver nødt til at sætte hårdt mod hårdt.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Jakobsen » 3. jul 2026, 10:28

Alpa Chino skrev:
3. jul 2026, 10:22
Vi støttede op sidste år, og hvad har det hjulpet?

Vi bliver nødt til at sætte hårdt mod hårdt.
Jeg er enig og her forstår jeg virkelig godt Unitas selvom vi nok ser forskellit på en del. Udfordringen er jo bare, at problemet sidder i Hamborg og er fucking ligeglade. Vi får kun Peters familien og BPTC på porten ved at gøre det for dyrt for dem at blive. Kan det her bidrage? Ja det kan det måske godt, men fører #1 og fører #2 skal grundlægende kunne se det på pengepungen før de giver nogen som helst fucks for noget.
Det vil batte langt mere, hvis vi kan få fortalt historien vidt og bredt udover landets grænser om hvordan Peters familien har ødelagt en klub og få gjort deres navne så "radioaktive", at enhver fan i en hver klub de måte nærme sig vil slå korsets tegn så tydeligt, at enhver klub vil undlade at samarbejde med dem. Det er det som kan ødelægge BPTC.
RAUS RAUS SSE!

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 3. jul 2026, 10:46

Højer vil gøre holdet mere kompakt og sværere at skabe chancer imod.
Jasson står forrest i køen til at spille 6´er.

Det er simpelthen håbløst, og det er jo prøvet før uden succes. :thumbsdown:

Besvar