Sæsonen 26/27

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Re: Sæsonen 26/27

Indlæg af baresi » 3. jul 2026, 15:01

Steffen Højer siger at man i dagens kamp både spillede 4-3-3 men også prøvede 3-4-3
Det havde jeg svært ved at få øje på. Altså 3-4-3 men må jo være rigtigt når han siger det.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 3. jul 2026, 15:29

Jeg så ikke kampen. Men stærkt at slå Viborg 3-1 uanset hvad. Var der nogle der så kampen, som kan give et overblik over plusser/minusser?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Sapiens
1. div
1. div

Indlæg af Sapiens » 3. jul 2026, 15:33

I første sæson hvor vi rykker ned, vinder vi en træningskamp 4-0 over FCM. Sæsonen efter vinder vi 5-3 over det bedste hold i norden pt, Bodø-Glimt. Jeg giver ikke en fuck for de her træningskampe, jeg vil se vi vinder i de gældende kampe

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 3. jul 2026, 15:44

Jeg kan godt lide sejre også i træningskampe. Det kan også give mening at møde stærkere hold for at teste forsvaret især, dog savner jeg en træningskamp, hvor vi skal være dominerende - f.eks. mod 2. divisionshold som Næstved eller Fremad Amager.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 3. jul 2026, 15:52

Forza skrev:
3. jul 2026, 15:29
Jeg så ikke kampen. Men stærkt at slå Viborg 3-1 uanset hvad. Var der nogle der så kampen, som kan give et overblik over plusser/minusser?
Negativ siden: Vi giver alt for let chancer væk, der så sindssygt meget plads ude ved vores backs når vi spiller 4-3-3, og Viborg får flere friløbere bare ved at slå en lang bold.

Positiv siden: Der var perioder med rigtig fint spil, og det var spilmæssigt meget 50/50 selvom Viborg stillede stærkeste opstilling i hvert fald i 1. Halvleg.

Plusser i bogen til Kaasa der spillede en god kamp, og så tror jeg Japanske Brian kan blive god for os, han har netop det vores offensiv mangler når Helenius ikke spiller. Håpness og Makolli spiller også en solid kamp og selvfølgelig unge William Thomsen der kommer ind og laver en flot assist efter få minutter på banen.

Minus til Adedeji der endnu ikke har lært at aflevere bolden i tide, og til Jason der ligner en der ikke rigtig gider og desværre også Kubel der kom ind og forsøgte men slet ikke lykkedes.

Adedeji, Jason og John kan vi altså godt skippe videre i dette vindue.

Brugeravatar
bonanza
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Indlæg af bonanza » 3. jul 2026, 16:07

troelsh skrev:
3. jul 2026, 15:52
Forza skrev:
3. jul 2026, 15:29
Negativ siden: Vi giver alt for let chancer væk, der så sindssygt meget plads ude ved vores backs når vi spiller 4-3-3, og Viborg får flere friløbere bare ved at slå en lang bold.

Positiv siden: Der var perioder med rigtig fint spil, og det var spilmæssigt meget 50/50 selvom Viborg stillede stærkeste opstilling i hvert fald i 1. Halvleg.

Plusser i bogen til Kaasa der spillede en god kamp, og så tror jeg Japanske Brian kan blive god for os, han har netop det vores offensiv mangler når Helenius ikke spiller. Håpness og Makolli spiller også en solid kamp og selvfølgelig unge William Thomsen der kommer ind og laver en flot assist efter få minutter på banen.

Minus til Adedeji der endnu ikke har lært at aflevere bolden i tide, og til Jason der ligner en der ikke rigtig gider og desværre også Kubel der kom ind og forsøgte men slet ikke lykkedes.

Adedeji, Jason og John kan vi altså godt skippe videre i dette vindue.
Jasson har været død for mig siden han tog på Stygge med de to Norske lejesvende teenagere efter et nederlag i seneste nedrykningssæson.
Hans flagrende vilde bevægelser kan jeg ikke længere holde ud af glo på. Har ingen sympati tilbage i kroppen.

Fedt at se Kaasa tage ansvar! Har hele tiden håbet der var noget at komme efter, og noget der kunne holde Jasson fra spilletid.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 3. jul 2026, 17:54

Ud fra highlights ligner det en god kamp fra Kaasa. Også fine ting fra Brian, som i virkeligheden burde være noteret for to mål. Kan ikke få øje på det frispark, som dommeren annullerer hans første mål på.

Omvendt kunne Viborg meget vel ha' lavet +4 mål, hvis de var lidt skarpere. Ser fortsat meget skrøbeligt ud i vores defensiv.

DenGamleMand
1. div
1. div

Indlæg af DenGamleMand » 3. jul 2026, 19:09

Sæsonen bliver uden den vigtigste spiller de sidste ti år. Vesttribunen.
SSE22 RAUS!

Lad det regne med tennisbolde.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 3. jul 2026, 19:20

DenGamleMand skrev:
3. jul 2026, 19:09
Personligt tror jeg ikke Vesttribunen har ret meget at sige ift. præstationerne på banen (dont shot me), men ellers er jeg enig - det er det største aktiv klubben har!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

RufusTheDog
2. div
2. div

Indlæg af RufusTheDog » 3. jul 2026, 19:31

Hanga skrev:
3. jul 2026, 19:20
DenGamleMand skrev:
Personligt tror jeg ikke Vesttribunen har ret meget at sige ift. præstationerne på banen (dont shot me), men ellers er jeg enig - det er det største aktiv klubben har!
Hvis det kunne aflæses direkte i tabellen, ville AaB jo ligge fast i Superligaens slutspil hvert år.

Når det er sagt, er jeg stadig bekymret over den manglende kommunikation fra Vesttribunen. De har i mange år været det samlende og styrende omdrejningspunkt for fanscenen, og jeg er fuldt ud klar over, at styregruppen lægger et stort frivilligt arbejde i det.

Jeg tror bare ikke, man skal undervurdere den gejst, det sammenhold og den energi, de kan skabe – især blandt de mange fans, som ikke er en del af en fangruppe. For mig personligt ændrer det ikke noget. Men jeg tror, det betyder mere for den brede fanskare, end mange lige går og tænker.
Es ist nie zu früh für Frühburgunder und nie zu spät für Spätburgunder.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 3. jul 2026, 19:46

RufusTheDog skrev:
3. jul 2026, 19:31
Hanga skrev:
DenGamleMand skrev:
Hvis det kunne aflæses direkte i tabellen, ville AaB jo ligge fast i Superligaens slutspil hvert år.

Når det er sagt, er jeg stadig bekymret over den manglende kommunikation fra Vesttribunen. De har i mange år været det samlende og styrende omdrejningspunkt for fanscenen, og jeg er fuldt ud klar over, at styregruppen lægger et stort frivilligt arbejde i det.

Jeg tror bare ikke, man skal undervurdere den gejst, det sammenhold og den energi, de kan skabe – især blandt de mange fans, som ikke er en del af en fangruppe. For mig personligt ændrer det ikke noget. Men jeg tror, det betyder mere for den brede fanskare, end mange lige går og tænker.
Jeg synes da egentlig at man melder ret klart ud nu her? Jeg tror du har mere indsigt i alt det bagvedliggende for fanscenen, men for mig er budskabet ret klart? Man vil tage det endelige opgør med SSE22. Klubben bruger meget gerne den aktive fanscene i sin promovering, man er udmærket godt klar over, at det pt. er det eneste aktiv man har. Så når man på denne måde siger klart fra, så er det for mig at se et ultimativt pres på ejerne.

Det er trist vi er her, men det er sådan det er. Jeg er stadig ikke sikker på, at vi har set bunden. Desværre. Vi må bare håbe at der venter noget markant bedre på den anden side. Det er nok nærmere her jeg mangler at høre hvad der rør sig - for hvad er er det reelle alternativ, til det vi ser nu? Så mens målet med aktionen er klart, hvilken potentiel fremtid bringer det så?

Og så håber jeg at man, trods visse uenigheder, har tænkt sig at holde sammen på tribunen. Vi skal komme styrket ud af det her, ikke fragmenteret.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

RufusTheDog
2. div
2. div

Indlæg af RufusTheDog » 3. jul 2026, 20:08

Hanga skrev:
3. jul 2026, 19:46
RufusTheDog skrev:
3. jul 2026, 19:31
Hanga skrev:
DenGamleMand skrev:

Jeg synes da egentlig at man melder ret klart ud nu her? Jeg tror du har mere indsigt i alt det bagvedliggende for fanscenen, men for mig er budskabet ret klart? Man vil tage det endelige opgør med SSE22. Klubben bruger meget gerne den aktive fanscene i sin promovering, man er udmærket godt klar over, at det pt. er det eneste aktiv man har. Så når man på denne måde siger klart fra, så er det for mig at se et ultimativt pres på ejerne.

Det er trist vi er her, men det er sådan det er. Jeg er stadig ikke sikker på, at vi har set bunden. Desværre. Vi må bare håbe at der venter noget markant bedre på den anden side. Det er nok nærmere her jeg mangler at høre hvad der rør sig - for hvad er er det reelle alternativ, til det vi ser nu? Så mens målet med aktionen er klart, hvilken potentiel fremtid bringer det så?

Og så håber jeg at man, trods visse uenigheder, har tænkt sig at holde sammen på tribunen. Vi skal komme styrket ud af det her, ikke fragmenteret.
Ja, Unitas har meldt klart ud gennem Vesttribunen. Men Vesttribunen har – eller har i hvert fald haft – sin egen styregruppe ved siden af. Jeg har dog overhovedet ikke fingeren på pulsen længere, så jeg ved ærligt talt ikke, hvordan tingene hænger sammen, eller hvad der foregår internt lige nu.
Es ist nie zu früh für Frühburgunder und nie zu spät für Spätburgunder.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 3. jul 2026, 21:40

Jeg tror ikke, de tyske ejere presses af den udmelding. Og al snakken om vigtigheden af Vesttribunen til trods, så tror jeg alligevel, de fleste betalende fans kommer for at se på spillerne på banen. Hvis de begynder at spille bedre end sidste sæson, så skal der nok komme folk på stadion. Der er i det hele taget en stor mængde klubber i Danmark, som har klaret sig bedre end AaB i en årrække nu uden at have en ‘Vesttribune’ i ryggen. Hvis det er det, AaB skal gøre efter nu, tjah, så er det vel bare sådan, det må være.

Tilbage til kampen:

Ægte herligt at se Kaasa levere en flot kamp. Som Ydesen sagde, hvis han er på dét niveau i den kommende sæson, så er det som at have fået en ny spiller.

Forsvaret bliver markant bedre, så snart vi kan erstatte Makolli eller Noel med en mere erfaren leder - men de gjorde det nu i øvrigt ganske udmærket i de fleste sekvenser i dag.

Jeg synes ikke, Jasson var så ringe, som andre beskriver ham. Han var meget rundt på banen, var med nede og rydde op, og spillede vist i det hele taget for at gøre sig salgbar.

Jeg tror slutteligt, vi bliver ret glade for vores nye japaner.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Ala
1. div
1. div

Indlæg af Ala » 6. jul 2026, 12:24

Til jer der undrer jer - så ja - målet kan sagtens være en konkurs. Målet er først og fremmest at opbakningen på stadion decimeres til et minimum, faktisk gerne helt tomme tribuner.

Det skal gerne skabe yderligere usikkerheder økonomisk, der TVINGER tyskerne til et salg. Såfremt det heller ikke er nok, så er der jo ikke grund til at trække pinen længere ud med forfejlede emissioner, der køber klubben 6-12 måneder mere og så hellere konkurs og forfra.

Vi står forhåbentlig allesammen klar, hvis det en dag sker. Og så kan Fanforeningen forhåbentlig også opnå maksimal indflydelse.

Superior
Junior
Junior

Indlæg af Superior » 6. jul 2026, 13:49

Ala skrev:
6. jul 2026, 12:24
Til jer der undrer jer - så ja - målet kan sagtens være en konkurs. Målet er først og fremmest at opbakningen på stadion decimeres til et minimum, faktisk gerne helt tomme tribuner.

Det skal gerne skabe yderligere usikkerheder økonomisk, der TVINGER tyskerne til et salg. Såfremt det heller ikke er nok, så er der jo ikke grund til at trække pinen længere ud med forfejlede emissioner, der køber klubben 6-12 måneder mere og så hellere konkurs og forfra.

Vi står forhåbentlig allesammen klar, hvis det en dag sker. Og så kan Fanforeningen forhåbentlig også opnå maksimal indflydelse.
Nejnej, AaB har vundet en træningskamp mod Viborg. Alt er godt, sponsorer i hobetal vælter ind, og sæsonkortene sælger som det varmeste brød …

Brugeravatar
KongGulerod
Landshold
Landshold

Indlæg af KongGulerod » 6. jul 2026, 15:00

Ala skrev:

Er der eksempler på (større) fodboldklubber, der har opnået en positiv effekt af en konkurs? Jeg spørger i øvrigt af oprigtig nysgerrighed.

Patrioten
Miniput
Miniput

Indlæg af Patrioten » 6. jul 2026, 15:31

KongGulerod skrev:
6. jul 2026, 15:00
Ala skrev:

Er der eksempler på (større) fodboldklubber, der har opnået en positiv effekt af en konkurs? Jeg spørger i øvrigt af oprigtig nysgerrighed.

Rangers

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 6. jul 2026, 16:55

Patrioten skrev:
6. jul 2026, 15:31
KongGulerod skrev:
Ala skrev:

Rangers
Jamen, de er jo også bare kommet tilbage for fuld styrke og har væltet Celtic af pinden.
Eller hvad med knap så mægtige Lyngby som var en større spiller før konkurs.

Konkurs er aldrig nogensinde at foretrække selvom de få græsrodsromantikere altid skal plædere for det så snart det går dårligt.
RAUS RAUS SSE!

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 6. jul 2026, 18:23

KongGulerod skrev:
Ala skrev:

Gik River Plate ikke konkurs for nogle år siden? Ellers er der en række schweiziske klubber der faldt som fluer for år tilbage. Om de er kommet stærkere tilbage, ved jeg ikke.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 6. jul 2026, 19:15

At håbe på konkurs er simpel uvidenhed. Det er en kæmpe bet for en klub, uanset hvad. Ejerskabet skal fjernes. Men ikke med en konkurs.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Besvar