I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
-
Sauer
- Allstar

baresi skrev: ↑7. jul 2026, 18:43
Sauer skrev: ↑7. jul 2026, 15:59
baresi skrev: ↑7. jul 2026, 11:50
AaB-Jones skrev: ↑7. jul 2026, 10:54
baresi skrev: ↑7. jul 2026, 09:01
Funky skrev: ↑6. jul 2026, 23:57
“…hvor ingen krav stilles”?
Aaarh, mon dog ikke, der gør.
Men jo, vi mangler noget mere erfaring og lederskab på holdet, det har Højer og Møller også været ret tydelige omkring. Og AaB har åbenbart overgået Hillerød på økonomi. Så det lyder da til, Møller har gjort et behjertet forsøg, men Thelander har alligevel valgt noget andet. Modvilje mod tyskerne tror jeg ikke på som den afgørende årsag, så var forhandlingerne næppe kommet så langt.
jeg har meget svært ved at finde 2 på banen der stiller krav når kampen er gået igang.
Du forholder dig meget lidt til det, der bliver anført omkring Thelander..
Det er ikke nok at stille krav, hvis man er mere fokuseret på sine egne interesser end holdets. At Møller overhovedet har set hans vej, finder jeg ret ildevarslende - både ift. blikket på kultur og sportslig værdi.
Thelander skal sgu ikke diktere vores forsvarsformation, og vi har ikke hurtighed hos vores CB til at spille med 3 i bagkæden. Puder eller Tiedemann vil blive udstillet på samme måde som Kramer og Thelander blev, hvis de rykkes væk fra den centrale position.
I øvrigt har vi heller ikke wingbacks til den formation, så den er dødfødt!
Håber vi får en dygtig venstrebenet stopper ind, som kan konkurrere med Pudel om den ene plads - så må Makolli og Tiedemann kæmpe om højre stopper.
Pudel, Tiedemann og Børstning skal i øvrigt nok stille krav - og Håpnes vokser også i sin rolle som mere dirigerende CM.
Naturligvis skal Thelander ikke diktere formation.
Men vi mangler alt det Thelander står for. En vindervilje og kontanter som man kan læne sig op af og inspireres af…
Måden Thelander blev smidt ud af klubben på - fravristwt bundet og tvunget ud af klubben er under al kritik og under AaBs standarder.. der burde man have opført sig bedre..
wingbacks har jo ikke nu nej / kun Marc n der er bedre der ingen n som back.
Man fortsætter også med 4 backen og det er også det rigtige nu. Så skulle man gå væk fra en 6er og stille med 2 centrale midt. Så udnytter man holdet endnu bedre.
Men Thelander som type mangler vi og nej holdet har ikke ledere nok og nok de andre kan læne sig op af.
Der er nok også en grund til at Møller gav Thelander et konkret kontakt udspil.
Jeg er rigtig godt tilfreds med, vi ikke bruger en stor sum penge på Thelander. Mener ikke, han viste sig som den ledertype, du beskriver, sidst han var i klubben. Og hans niveau var heller ikke særligt imponerende i 1. division.
Han mistede da også sin plads til Otoa. Om det var pga. det manglende niveau eller en SSE-strategi om at tvinge ham ud, ved jeg ikke. Men når Thelander sad på bænken, er det vel naturligt nok at give anførerbindet til en fast starter.
Enig i at vi mangler ledere, men ser ikke Thelander som nogen stor leder. Hvert fald ikke i den udgave vi så sidst. Men det skal nok passe, han brænder banen af for Hillerød
Der har aldrig været tale om at bruge en stor sum penge på AaB - netop Pointen…
Men han er da en leder for de andre og går forrest ikke mindst i kampene ..og ift hvad vi ellers har af forsvarere så er han da en forstærkning hvis vi snakker midterforsvar.
Men han er i Hillerød og AaB kan bestemt også hente en der er bedre en Thelander uden tvivl.
Han var jo bare plug and Play
Tænker ikke, at Thelander ville være en billig spiller ift. resten af truppen. Men jeg kan da tage fejl.
Jeg håber, man kan finde mere kvalitet og lederskab for pengene andre steder. Måske endda i form af en defensiv midtbanegeneral, som umiddelbart ville stå højere på min ønskeseddel.
-
baresi
- Allstar

- Favoritspiller: baresi
Sauer skrev: ↑7. jul 2026, 21:38
baresi skrev: ↑7. jul 2026, 18:43
Sauer skrev: ↑7. jul 2026, 15:59
baresi skrev: ↑7. jul 2026, 11:50
AaB-Jones skrev: ↑7. jul 2026, 10:54
baresi skrev: ↑7. jul 2026, 09:01
jeg har meget svært ved at finde 2 på banen der stiller krav når kampen er gået igang.
Du forholder dig meget lidt til det, der bliver anført omkring Thelander..
Det er ikke nok at stille krav, hvis man er mere fokuseret på sine egne interesser end holdets. At Møller overhovedet har set hans vej, finder jeg ret ildevarslende - både ift. blikket på kultur og sportslig værdi.
Thelander skal sgu ikke diktere vores forsvarsformation, og vi har ikke hurtighed hos vores CB til at spille med 3 i bagkæden. Puder eller Tiedemann vil blive udstillet på samme måde som Kramer og Thelander blev, hvis de rykkes væk fra den centrale position.
I øvrigt har vi heller ikke wingbacks til den formation, så den er dødfødt!
Håber vi får en dygtig venstrebenet stopper ind, som kan konkurrere med Pudel om den ene plads - så må Makolli og Tiedemann kæmpe om højre stopper.
Pudel, Tiedemann og Børstning skal i øvrigt nok stille krav - og Håpnes vokser også i sin rolle som mere dirigerende CM.
Naturligvis skal Thelander ikke diktere formation.
Men vi mangler alt det Thelander står for. En vindervilje og kontanter som man kan læne sig op af og inspireres af…
Måden Thelander blev smidt ud af klubben på - fravristwt bundet og tvunget ud af klubben er under al kritik og under AaBs standarder.. der burde man have opført sig bedre..
wingbacks har jo ikke nu nej / kun Marc n der er bedre der ingen n som back.
Man fortsætter også med 4 backen og det er også det rigtige nu. Så skulle man gå væk fra en 6er og stille med 2 centrale midt. Så udnytter man holdet endnu bedre.
Men Thelander som type mangler vi og nej holdet har ikke ledere nok og nok de andre kan læne sig op af.
Der er nok også en grund til at Møller gav Thelander et konkret kontakt udspil.
Jeg er rigtig godt tilfreds med, vi ikke bruger en stor sum penge på Thelander. Mener ikke, han viste sig som den ledertype, du beskriver, sidst han var i klubben. Og hans niveau var heller ikke særligt imponerende i 1. division.
Han mistede da også sin plads til Otoa. Om det var pga. det manglende niveau eller en SSE-strategi om at tvinge ham ud, ved jeg ikke. Men når Thelander sad på bænken, er det vel naturligt nok at give anførerbindet til en fast starter.
Enig i at vi mangler ledere, men ser ikke Thelander som nogen stor leder. Hvert fald ikke i den udgave vi så sidst. Men det skal nok passe, han brænder banen af for Hillerød
Der har aldrig været tale om at bruge en stor sum penge på AaB - netop Pointen…
Men han er da en leder for de andre og går forrest ikke mindst i kampene ..og ift hvad vi ellers har af forsvarere så er han da en forstærkning hvis vi snakker midterforsvar.
Men han er i Hillerød og AaB kan bestemt også hente en der er bedre en Thelander uden tvivl.
Han var jo bare plug and Play
Tænker ikke, at Thelander ville være en billig spiller ift. resten af truppen. Men jeg kan da tage fejl.
Jeg håber, man kan finde mere kvalitet og lederskab for pengene andre steder. Måske endda i form af en defensiv midtbanegeneral, som umiddelbart ville stå højere på min ønskeseddel.
Enig det er et must.
Men tænker de henter både en forsvarer og en central midt.
-
DarkHorse9000
- Landshold

- Favoritspiller: Oscar Hiljemark
Pudel er med i dagens kamptrup, hvorimod Kallesøe igen er ude.
Er højreback efterhånden den position hvor der mest mangler et klart og stabilt førstevalg? Eller er I trygge ved Børsting og Maarup?
-
nj27
- 1. div

Det går bare ikke med Kallesøe , han er jo mere eĺler mindre skadet konstant, de må kunne findes noget der er mere spilleklar end ham
-
Forza
- Allstar

nj27 skrev: ↑8. jul 2026, 10:14
Det går bare ikke med Kallesøe , han er jo mere eĺler mindre skadet konstant, de må kunne findes noget der er mere spilleklar end ham
Enig. Jeg tror vi skal være heldige med hvis han spiller i halvdelen af kampene i den kommende sæson. Hans fysik er så skrøbelig.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
-
Milan Timko
- Lilleput

- Favoritspiller: Andreas Johansson
Det samme kan siges om Helenius. Jeg synes man skulle have hentet en anden angriber i stedet for at forlænge hans kontrakt.
-
Jakobsen
- Allstar

- Favoritspiller: Augu
Bold melder at Sviatchenko er på vej hjem til DK.
Lyder til, at der er Superliga interesse, men den var værd at prøve.
RAUS RAUS SSE!
-
Forza
- Allstar

Milan Timko skrev: ↑8. jul 2026, 11:05
Det samme kan siges om Helenius. Jeg synes man skulle have hentet en anden angriber i stedet for at forlænge hans kontrakt.
Det har helt sikkert også gøre en overvejelse. Omvendt viste han jo tydeligt den kvalitet kan har, da han spillede. En kvalitet som vi umuligt kan opstøve andre steder.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
-
Jimmy1
- 2. div

- Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Det tror jeg åbenlyst de har gjort. Men 2,6m DKK med et år tilbage af kontrakten. Ja, så har vi helt sikkert også trukket følehornene tilbage - eller afventer udfald af om vi får solgt Marc Nielsen til 3m DKK.
-
R Rosenberg
- Allstar

Jakobsen skrev: ↑8. jul 2026, 11:13
Mmm, ja. Det er jeg helt sikker på, ville være lige dét, han går og drømmer om efter alle pokalerne, titlerne, Europa-kampene og et par år i US of A.
Hvem vil ikke gerne spille for en klub i kaos, uden penge og med et hav af elendige spillere, når der er bud fra superligaen. Og nå ja, vi kunne jo lokke med bundspil i 1. division seneste sæson. Det kunne være trumfen.
Ædruelighedens stemme
-
Jakobsen
- Allstar

R Rosenberg skrev: ↑8. jul 2026, 18:24
Jakobsen skrev: ↑8. jul 2026, 11:13
Mmm, ja. Det er jeg helt sikker på, ville være lige dét, han går og drømmer om efter alle pokalerne, titlerne, Europa-kampene og et par år i US of A.
Hvem vil ikke gerne spille for en klub i kaos, uden penge og med et hav af elendige spillere, når der er bud fra superligaen. Og nå ja, vi kunne jo lokke med bundspil i 1. division seneste sæson. Det kunne være trumfen.
Altså jeg deler til fulde din pesimisme på det ejermæssige/bestyrelesmælssige niveau, men jeg synes egentlig det er lidt far fetched at sige, at AaB er en klub i kaos hvad angår. Træner og sportschef har været her i et år nu og det virker til, at der i den daglige drift er ro på.
Og hvad angår pengene skulle der jo være penge til enten transfer eller gode lønninger i følge Ydesen så på det operationelle er kaos ikke et ord jeg vil bruge. Jeg synes gudskelov også det ligner at Steffen Højer nu er ved at få det til at ligne et fodboldhold.
Dermed ikke sagt, at alt er godt men jeg det er unfair at sige, at alt er kaos. Der er faldet ro på omend ingen af os kan lide, hvor vi er lige nu og man tegner stadig gode komericielle aftaler så nogen tror jeg på projektet. 1. div er trods alt heller ikke stærkere end kan vi tiltrække de 2-3 rigtige pillars til holdet vil jeg vurdere os som top 2. Det kræver nogle forsvarsspillere og den def midt, men det er ting der kan løses.
RAUS RAUS SSE!
-
Funky
- Allstar

DarkHorse9000 skrev: ↑8. jul 2026, 09:13
Er højreback efterhånden den position hvor der mest mangler et klart og stabilt førstevalg? Eller er I trygge ved Børsting og Maarup?
Kallesøe er ikke skadet, han er syg.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
-
AlbertE
- Superliga

- Favoritspiller: Ingen
Funky skrev: ↑8. jul 2026, 21:48
Han fejler i hvert fald under alle omstændigheder altid et eller andet sygdom, skader, han er satme uheldig

-
DarkHorse9000
- Landshold

- Favoritspiller: Oscar Hiljemark
Så må vi krydse fingre for det ikke er noget meget alvorligt. Uanset tegner der sig et billede af en spiller der har været meget lidt kampklar. Ægerligt - han er en klar forstærkning i form.
-
Jakobsen
- Allstar

DarkHorse9000 skrev: ↑8. jul 2026, 22:20
Så må vi krydse fingre for det ikke er noget meget alvorligt. Uanset tegner der sig et billede af en spiller der har været meget lidt kampklar. Ægerligt - han er en klar forstærkning i form.
Jeg vil også sige, at sygdom eller ej. Vi skal have et alternativ og også et der er dygtigt nok til at spille mange kampe fra start.
Ifht. at få Kallesøe i gang igen er det sikkert også en fordel for ham selv, at han ikke skal forceres ind hver gang han er klar.
Det var en skam der ikke rigtigt blev forløst med Andersson for det var helt genialt med en back der kan spille i begge sider.
RAUS RAUS SSE!
-
Alpa Chino
- Superliga

Kallesøe ude på ubestemt tid af personlige årsager.
-
Soren
- 1. div

Forslag til ny HB: Emil Dissing fra VSK Aarhus. Tidl kant der nu er omskolet til højre back. Meget hurtig og fysisk stærk. God teknik og fine indlæg.
-
Hanga
- Allstar

- Geografisk sted: 7200 Grindsted
DarkHorse9000 skrev: ↑8. jul 2026, 22:20
Hvis det er sygdom til Kallesøe selv, så er det desværre noget mere alvorligt, da det netop er meldt ud at han er ude på ubestemt tid af personlige årsager.
https://bold.dk/fodbold/klubber/AaB/nyh ... estemt-tid
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
-
Reyad
- Allstar

- Favoritspiller: Ib Simonsen
- Geografisk sted: 5500
Det er selvfølgelig trist for Kallesøe, at der er noget personligt der driller. Gode tanker til ham. Den slags tager den tid, som det skal.
Men derfor bliver AaB også nødt til at investere i en højre back. Måske på leje. Skal være plug-and-play. Går ikke med Børsting/Maarup. Tydeligt der ikke er tillid til Tcacenco.
Måske Ludvig Henriksen fra B93. Måske Jonas Mortensen der varmer bænk i Rosenborg. Cornelius Allen fra Hillerød. Andreas Buus fra Horsens?