Tænker også, at superliga umiddelbart virker federe end bund 6 i 1. division. Men hvem ved.
Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)
-
R Rosenberg
- Allstar

Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)
Ædruelighedens stemme
Ih, ja. Lad os bare fortsætte som hidtil og undlade at stille spørgsmål ved noget som helst og kværne løs i ureflekteret floskelmageri i bedste Titanicstil; beklageligvis forsvinder tilskuere og sponsorer i hurtigere tempo, end personaleudgifter, underskud og sort sniksnak fra kommunikationsafdelingen stiger.DarkHorse9000 skrev: ↑15. jul 2026, 16:04Hørt!Laumag skrev: ↑15. jul 2026, 15:23Og en klar tabermentalitet er konstant at tale om hvor god man var en gang i fortiden og hvor træls og ærgerligt det ikke er sådan mere.Superior skrev: ↑15. jul 2026, 14:53Det interessante er ikke, at målet er håbløst. Det interessante er, hvordan en klub som AaB på ingen tid kunne gå fra at have skuffet ved ikke at nå mesterskabsspillet i Superligaen til nu at være en urealistisk oprykningskandidat i 1. division!AnyFellow skrev: ↑15. jul 2026, 14:05Jeg vil nu ikke forbinde vindermentalitet med at forfølge et håbløst mål, tværtimod. Det er vel snarere tabermentalitet at holde stædigt fast i et mål, der er håbløst.R Rosenberg skrev: ↑15. jul 2026, 12:53Sådanne svæklinge håber jeg ikke, der findes i AaB.Jakobsen skrev: ↑15. jul 2026, 08:36
Mjaeh, jeg køber sådan set det du skriver et stykke henad vejen.
Vi møder bare også en økonomisk virkelighed, hvor der skal prioriteres og vi måske ikke kan få alt og vi har også en trup det har stormet omkring. Jeg tror faktisk, at den her trup har godt af noget ro og tillid for bi har også brug for at få den i top tilstand. Nogen mennesker vil vokse og trives af den type vindermentalitet du beskriver, men der er også masser der ikke gør. Jeg kender ikke nuværende trup godt nok til at sige om det ene eller andet er tilfældet.
En så stor klub som AaB har simpelthen ingen eksistensberettigelse med så grotesk lavt et ambitionsniveau - som man guddødemig end ikke var i stand til at opfylde i en historisk ringe 1. division i forrige sæson!
- bonanza
- Landshold

- Favoritspiller: Rade Prica
- Geografisk sted: København S
Dejligt de 2 nulbonner André Rømer og Cornelius Allen er ude af rygte ligningen.
Jeg er sgu træt af at høre rygter om spillere, der ikke ville komme i startopstillingen hos AaB.
Jeg er sgu træt af at høre rygter om spillere, der ikke ville komme i startopstillingen hos AaB.
-
DarkHorse9000
- Landshold

- Favoritspiller: Oscar Hiljemark
Enig hvad angår Rømer - Cornelius Allen kender jeg ikke.
Hvem ønsker/drømmer du selv om?
-
DarkHorse9000
- Landshold

Hvis det havde stået til mig for en måned siden, så var Steffen Højer og Bo Zinck blevet fyret. Flere spillere havde fået ophævet deres kontrakter, spillerbudgettet hævet og der var lånt penge til yderligere indkøb. Godt jeg ikke var chef, er der noget der tyder på. Lad os snakkes ved igen efter Hillerød og endt transfervindue. AaB har med længder det næststørste budget i 1. division og derfor forventer jeg som minimum en andenplads.Superior skrev: ↑16. jul 2026, 16:28Ih, ja. Lad os bare fortsætte som hidtil og undlade at stille spørgsmål ved noget som helst og kværne løs i ureflekteret floskelmageri i bedste Titanicstil; beklageligvis forsvinder tilskuere og sponsorer i hurtigere tempo, end personaleudgifter, underskud og sort sniksnak fra kommunikationsafdelingen stiger.DarkHorse9000 skrev: ↑15. jul 2026, 16:04Hørt!Laumag skrev: ↑15. jul 2026, 15:23Og en klar tabermentalitet er konstant at tale om hvor god man var en gang i fortiden og hvor træls og ærgerligt det ikke er sådan mere.Superior skrev: ↑15. jul 2026, 14:53Det interessante er ikke, at målet er håbløst. Det interessante er, hvordan en klub som AaB på ingen tid kunne gå fra at have skuffet ved ikke at nå mesterskabsspillet i Superligaen til nu at være en urealistisk oprykningskandidat i 1. division!
En så stor klub som AaB har simpelthen ingen eksistensberettigelse med så grotesk lavt et ambitionsniveau - som man guddødemig end ikke var i stand til at opfylde i en historisk ringe 1. division i forrige sæson!
- bonanza
- Landshold

- Favoritspiller: Rade Prica
- Geografisk sted: København S
Først og fremmest at der sælges før der købes, truppen er større, end hvad der er af spilletid.DarkHorse9000 skrev: ↑16. jul 2026, 23:02Enig hvad angår Rømer - Cornelius Allen kender jeg ikke.
Hvem ønsker/drømmer du selv om?
Lige nu vil jeg være lykkelig for at få Marinus Grandt til klubben, da jeg frygter vi igen igen igen bliver frygteligt skuffede over, at man ikke henter en dygtig 6´er. Det er fint at have høje ambitioner ift. de spillere man ønsker at hente, men spillerne længere nede på listen har fundet ny klub sidst i vinduet.
Jeg forventer en sæson med Jasson som 6´er. Jeg ser ingen grund til at have højere forventninger.
Jeg forventer en sæson med Jasson som 6´er. Jeg ser ingen grund til at have højere forventninger.
Var der nogen der så dagens nordjyske stream, som opsnappede om der blev talt om eventuelle transfers?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
-
R Rosenberg
- Allstar

Andreas Maxsø er også stadig ledig.Jakobsen skrev: ↑12. jul 2026, 18:57Muligt, men Sviatchenko bør man undersøge om kunne lokkes. Langtidsledige Granli skal man holde sig fra!Njak skrev: ↑12. jul 2026, 12:43Sandheden er at af de to forslag er Granli jo det klart mest seriøse/realistiske. Vi kan slet ikke tiltrække spillere som Sviatchenko i AaB. Manden tjener 6 millioner om året på sin nuværende konkrakt og har da nul procent ambitioner om at spiller i en klub der ikke kunne komme med i top 6 i 1. division. Hvis han skal til Danmark vil jeg skyde på klubber som FCN, AGF, FCM eller måske OB som realistiske bud.
Jakobsen skrev: ↑12. jul 2026, 00:14En post prime Sviatchenko er en god spiller, men nok ikke top 6 i Superligaen længere. Det er vel nederste halvdel af Superligaem eller top af 1 div der er realistisk. Kan godt være den er i toppen af hvad AaB kan, men det bør da forsøgeshit666 skrev: ↑11. jul 2026, 23:05er det seriøst at foreslå Sviatchenko som du gjordeJakobsen skrev: ↑10. jul 2026, 12:26Savner lidt seriøsitet her.hit666 skrev: ↑10. jul 2026, 11:44https://www.transfermarkt.com/daniel-gr ... ler/266615
kunne det være en ide
Hvis du kiggede 30 sekunder på hans Transfermarkt side ville du se, at han har været klubløs siden i vinter.
Dvs. at det er en spiller der er rusten. Hvordan synes du selv det harmonerer med, at vi skal bruge en spiller der er plug and play fordi vi har Pudel og Tiedeman på vej tilbage?
Derudover er det i hvert fald et opmærksomhedspunkt med langtidsledige fodboldspillere. Hvorfor har de været det? Har han været/er spilleren alvorligt skadet?
Er spilleren faldet i niveau og er han ikke sulten på den hylde han kan få kontrakt på/den økonomi der er i det?
Jeg ved heller ikke lige om jeg tror på, at Granli er den personlighedstype der går ind og tager taktstokken og finder fjernkontrollen til Makolli og Olsson.
Tænker, at det godt kunne blive et voldsomt rivegilde mellem de to i at gøre sig mest til over for AaB's sportslige ledelse.
Ædruelighedens stemme
R Rosenberg skrev: ↑17. jul 2026, 21:18Andreas Maxsø er også stadig ledig.Jakobsen skrev: ↑12. jul 2026, 18:57Muligt, men Sviatchenko bør man undersøge om kunne lokkes. Langtidsledige Granli skal man holde sig fra!Njak skrev: ↑12. jul 2026, 12:43Sandheden er at af de to forslag er Granli jo det klart mest seriøse/realistiske. Vi kan slet ikke tiltrække spillere som Sviatchenko i AaB. Manden tjener 6 millioner om året på sin nuværende konkrakt og har da nul procent ambitioner om at spiller i en klub der ikke kunne komme med i top 6 i 1. division. Hvis han skal til Danmark vil jeg skyde på klubber som FCN, AGF, FCM eller måske OB som realistiske bud.
Jakobsen skrev: ↑12. jul 2026, 00:14En post prime Sviatchenko er en god spiller, men nok ikke top 6 i Superligaen længere. Det er vel nederste halvdel af Superligaem eller top af 1 div der er realistisk. Kan godt være den er i toppen af hvad AaB kan, men det bør da forsøgeshit666 skrev: ↑11. jul 2026, 23:05er det seriøst at foreslå Sviatchenko som du gjordeJakobsen skrev: ↑10. jul 2026, 12:26
Savner lidt seriøsitet her.
Hvis du kiggede 30 sekunder på hans Transfermarkt side ville du se, at han har været klubløs siden i vinter.
Dvs. at det er en spiller der er rusten. Hvordan synes du selv det harmonerer med, at vi skal bruge en spiller der er plug and play fordi vi har Pudel og Tiedeman på vej tilbage?
Derudover er det i hvert fald et opmærksomhedspunkt med langtidsledige fodboldspillere. Hvorfor har de været det? Har han været/er spilleren alvorligt skadet?
Er spilleren faldet i niveau og er han ikke sulten på den hylde han kan få kontrakt på/den økonomi der er i det?
Jeg ved heller ikke lige om jeg tror på, at Granli er den personlighedstype der går ind og tager taktstokken og finder fjernkontrollen til Makolli og Olsson.
Tænker, at det godt kunne blive et voldsomt rivegilde mellem de to i at gøre sig mest til over for AaB's sportslige ledelse.
AaB AaB AaB AaB
-
haghdk
- Landshold

- Favoritspiller: Robbie Fowler
- Geografisk sted: Aalborg
Højer udtaler at han havde håbet og troet på at der allerede nu ville være kommet flere forstærkninger. Han siger også at der bliver arbejdet hårdt og der er mange ting i gang, men at de rigtige match ikke har været der endnu.
Hvor udtaler han det?
Jeg er godt nok også desperat efter nogle nyheder/rygter på transferfronten.
-
haghdk
- Landshold

- Favoritspiller: Robbie Fowler
- Geografisk sted: Aalborg
Og det er en kombination af at man enten har sigtet for højt, eller ikke ment at emnet var god nok.
Det er nok vores lod som fattigt 1.divisionshold, vi er meget langt nede i fødekæden, bare se Rømer som vi angiveligt var interesseret i, men som valgte en islandsk klub, eller den kontraktløse Hillerød spiller vi endnu ikke har kunne blive enige med.
-
DarkHorse9000
- Landshold

troelsh skrev: ↑18. jul 2026, 09:05Og det er en kombination af at man enten har sigtet for højt, eller ikke ment at emnet var god nok.
Det er nok vores lod som fattigt 1.divisionshold, vi er meget langt nede i fødekæden, bare se Rømer som vi angiveligt var interesseret i, men som valgte en islandsk klub, eller den kontraktløse Hillerød spiller vi endnu ikke har kunne blive enige med.
Jeg har selv skrevet AaB måtte overbetale store profiler for at sikre dem tidligt i vinduet, men i den kategori ser jeg hverken Thelander eller Rømer. I den forstand er jeg glad for de er kommet andre steder hen. “Det lugter af mere end det smager” som man siger og rimer særdeles dårligt på bæredygtighed.
Er AaB i forhandlinger med Marinus Due Grandt? Den er ny for mig.
AaB var meldt interesseret i Grandt i vinters.DarkHorse9000 skrev: ↑18. jul 2026, 09:43troelsh skrev: ↑18. jul 2026, 09:05Og det er en kombination af at man enten har sigtet for højt, eller ikke ment at emnet var god nok.
Jeg har selv skrevet AaB måtte overbetale store profiler for at sikre dem tidligt i vinduet, men i den kategori ser jeg hverken Thelander eller Rømer. I den forstand er jeg glad for de er kommet andre steder hen. “Det lugter af mere end det smager” som man siger og rimer særdeles dårligt på bæredygtighed.
Men der har ikke været noget fremme omkring interesse denne sommer.
-
DarkHorse9000
- Landshold

Det ku’ være der var nyt på vandrøret.Forza skrev: ↑18. jul 2026, 09:47AaB var meldt interesseret i Grandt i vinters.DarkHorse9000 skrev: ↑18. jul 2026, 09:43troelsh skrev: ↑18. jul 2026, 09:05Og det er en kombination af at man enten har sigtet for højt, eller ikke ment at emnet var god nok.
Men der har ikke været noget fremme omkring interesse denne sommer.
Jeg håber på en type som Grandt, der kommer fra et Hillerød-hold der er gode venner med bolden.
Måske han er en af de spillere der er på en for høj hylde, som ifgl Højer ikke er lykkes endnu, men
Valgeir Lunddal, islandsk højreback som også kan spille VB er for mig at se et perfekt cast. Har spillet landskampe, er på en fri transfer og har haft en del sæsoner i 2. Bundesligaen for Fortuna Dusseldorf. Måske han har bedre bud end AaB - sandsynligvis, men måske er vi attraktive senere i vinduet hvis andet glipper…
https://www.transfermarkt.com/valgeir-l ... ler/571310
Og så er Van Bruggen, som vi tidligere har været ude efter, sjovt nok også uden kontrakt. Han er omvendt måske noget man har vejet og fundet for let;
https://www.transfermarkt.com/damian-va ... ler/241420
Og hvis der ledes efter en def midt er en gammel kending af dansk fodbold i Tobias Børkeeiet også ledig på markedet.
https://www.transfermarkt.com/tobias-bo ... ler/458537
Formentlig tre dyre bud, men alle ville forstærke holdet markant. Kræver dog nok en eller to afgange også.
Valgeir Lunddal, islandsk højreback som også kan spille VB er for mig at se et perfekt cast. Har spillet landskampe, er på en fri transfer og har haft en del sæsoner i 2. Bundesligaen for Fortuna Dusseldorf. Måske han har bedre bud end AaB - sandsynligvis, men måske er vi attraktive senere i vinduet hvis andet glipper…
https://www.transfermarkt.com/valgeir-l ... ler/571310
Og så er Van Bruggen, som vi tidligere har været ude efter, sjovt nok også uden kontrakt. Han er omvendt måske noget man har vejet og fundet for let;
https://www.transfermarkt.com/damian-va ... ler/241420
Og hvis der ledes efter en def midt er en gammel kending af dansk fodbold i Tobias Børkeeiet også ledig på markedet.
https://www.transfermarkt.com/tobias-bo ... ler/458537
Formentlig tre dyre bud, men alle ville forstærke holdet markant. Kræver dog nok en eller to afgange også.