AaB - Hillerød fredag den 24. juli 2026

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

AaB - Hillerød fredag den 24. juli 2026

Indlæg af FlæskeFrank » 21. jul 2026, 11:20

Så starter sæsonen igen. Jeg har tidligere sagt, at skal vi være med til slut, så skal vi have ca. 7 point for hver fjerde kamp(2 sejre, 1 uafgjort og 1 nederlag). Træningskampene var 1-1-1, så ikke helt i mål der.

De fire første kampe hedder Hillerød, Aarhus Fremad, Kolding og Fredericia. Det ligner ikke nederlaget må komme allerede på fredag...

Vi har spillet 4-3-3 ifølge AaB i testkampene, så det gør vi nok også i ligaen.

Adedeji, Brian og Normann har startet i alle kampe, så det gør de nok igen

Håpness og Jansson har taget alle starter på midtbanen. Det havde Kaasa nok også, hvis ikke han var skadet til sidste kamp. Så nok de tre som starter.

Forsvaret? Makolli og Arnorsson har spillet alle kampene, så de starter nok. Marc Nielsen må også forventes at starte, ligesom Müller spillede hele sidste kamp. Højreback har Børsting været foretrukket.

Så stort set genvalg. Hvornår har vi sidst stillet med samme 9-11 mand og samme position som sidst?

Reserver: Pudel, William Thomsen, Kubel, Bonde og Grønkjær. OK bænk. Skovgaard bliver også spændende at følge.

Kom så med en god start.
- FlæskeFrank

NewView
Lilleput
Lilleput
Favoritspiller: Rade Prica

Re: AaB - Hillerød fredag den 24. juli 2026

Indlæg af NewView » 21. jul 2026, 13:12

FlæskeFrank skrev:
21. jul 2026, 11:20
De fire første kampe hedder Hillerød, Aarhus Fremad, Kolding og Fredericia. Det ligner ikke nederlaget må komme allerede på fredag...
Næh, eftersom vi af uransagelige årsager ikke kan slå stormagten Kolding og får lammetæv af dem i tide og utide, må vi jo hensætte det tilladte nederlag til den kamp. Så vi må have 3 point med fra på fredag. Også for at sætte gang i hjemmebanen…

Forza AaB!

Binslev
Miniput
Miniput
Favoritspiller: Thomas Hitzlsperger

Indlæg af Binslev » 21. jul 2026, 14:21

Vi vinder resten 👍 :aabfan:

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 21. jul 2026, 14:22

FlæskeFrank skrev:
Så starter sæsonen igen. Jeg har tidligere sagt, at skal vi være med til slut, så skal vi have ca. 7 point for hver fjerde kamp(2 sejre, 1 uafgjort og 1 nederlag). Træningskampene var 1-1-1, så ikke helt i mål der.

Håpness og Jansson har taget alle starter på midtbanen. Det havde Kaasa nok også, hvis ikke han var skadet til sidste kamp. Så nok de tre som starter.

Forsvaret? Makolli og Arnorsson har spillet alle kampene, så de starter nok. Marc Nielsen må også forventes at starte, ligesom Müller spillede hele sidste kamp. Højreback har Børsting været foretrukket.

Så stort set genvalg. Hvornår har vi sidst stillet med samme 9-11 mand og samme position som sidst?

Reserver: Pudel, William Thomsen, Kubel, Bonde og Grønkjær. OK bænk. Skovgaard bliver også spændende at følge.

Kom så med en god start.
Jeg tænker, at du nok bliver slemt skuffet, hvis du forventer 7 point i de 4 første. Jeg tænker, at 2 er mere realistisk. Vores hold er jo ikke just bedre end det var sidste sæson.

Men det kunne da være ansporende, om du får ret.
Ædruelighedens stemme

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 21. jul 2026, 15:08

Hvis vi skal nå omkring de 55 point, så er det kravet. Og hvis vi løbende skal måle på træner og hold, så må du jo splitte det op.

Vores hold er klart bedre end sidste sæson. Langt mere struktur, men ved ikke om det er nok.
- FlæskeFrank

Sapiens
1. div
1. div

Indlæg af Sapiens » 21. jul 2026, 15:14

FlæskeFrank skrev:
21. jul 2026, 15:08
Hvis vi skal nå omkring de 55 point, så er det kravet. Og hvis vi løbende skal måle på træner og hold, så må du jo splitte det op.

Vores hold er klart bedre end sidste sæson. Langt mere struktur, men ved ikke om det er nok.
What??? Hvad baserer du det på?

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 21. jul 2026, 15:38

Som jeg skriver langt mere struktur. Producerer flere chancer, Brian giver noget ekstra i angrebet, som vi har manglet.

Så mener oprigtigt, at det ser lysere ud. Selvom jeg stadig undres over træneren ikke er fyret for den afslutning.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 21. jul 2026, 22:26

Den er hjemme.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Superior
Junior
Junior

Indlæg af Superior » 22. jul 2026, 01:06

FlæskeFrank skrev:
21. jul 2026, 15:38
Som jeg skriver langt mere struktur. Producerer flere chancer, Brian giver noget ekstra i angrebet, som vi har manglet.

Så mener oprigtigt, at det ser lysere ud. Selvom jeg stadig undres over træneren ikke er fyret for den afslutning.
Hvor i alverden har du den viden fra? Holdet er fuldstændig identisk med det uden sammenligning ringeste AaB - hold i al sammenlignelig historie - måske lige med undtagelse af det, der huserede sæsonen forinden! - ser man bort fra, at hæderlige Kallesøe ikke er til rådighed, og at der end ikke gået to måneder siden forrige sæson sluttede. Der må virkelig være skabt mirakler med den “struktur “ i den korte sommerferie, når man påtænker, at et i forvejen rædderligt AaB - hold efter tre måneders vinterpause præsterede at troppe op til foråret i endnu mere rædderlig udgave.

Den er hjemme !!!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 22. jul 2026, 01:17

Superior skrev:
22. jul 2026, 01:06
FlæskeFrank skrev:

Hvor i alverden har du den viden fra? Holdet er fuldstændig identisk med det uden sammenligning ringeste AaB - hold i al sammenlignelig historie - måske lige med undtagelse af det, der huserede sæsonen forinden! - ser man bort fra, at hæderlige Kallesøe ikke er til rådighed, og at der end ikke gået to måneder siden forrige sæson sluttede. Der må virkelig være skabt mirakler med den “struktur “ i den korte sommerferie, når man påtænker, at et i forvejen rædderligt AaB - hold efter tre måneders vinterpause præsterede at troppe op til foråret i endnu mere rædderlig udgave.

Den er hjemme !!!
Du må gerne kalde det jubeloptimisme, men synes faktisk, at der har været nogle klare forbedringer, som jeg ikke troede muligt for fire uger siden.

Om holdet, så bare falder sammen i første turneringskamp vides ikke.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 22. jul 2026, 08:14

R Rosenberg skrev:
21. jul 2026, 14:22
FlæskeFrank skrev:

Kom så med en god start.
Jeg tænker, at du nok bliver slemt skuffet, hvis du forventer 7 point i de 4 første. Jeg tænker, at 2 er mere realistisk. Vores hold er jo ikke just bedre end det var sidste sæson.

Men det kunne da være ansporende, om du får ret.
Man kan vel sige vi er “forstærket” på den måde at vi har fået et par spillere tilbage fra skader, og eksempelvis Kaasa har lignet en helt ny spiller i opstarten, og den nye Brian ligner også en forstærkning.

Vi ser dog stadig meget dårlige ud defensivt, og vi får ikke mange sejre før vi får hentet en leder til CB.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 22. jul 2026, 11:17

FlæskeFrank skrev:

Enig i det første. Derfor glædeligt, at man ikke fyrede Højer og skulle til at starte helt forfra (med øgede lønudgifter til følge, i øvrigt).

Jeg ser også en mere tydelig struktur i holdet efter denne pre-season.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 22. jul 2026, 11:24

Funky skrev:
22. jul 2026, 11:17
FlæskeFrank skrev:

Enig i det første. Derfor glædeligt, at man ikke fyrede Højer og skulle til at starte helt forfra (med øgede lønudgifter til følge, i øvrigt).

Lad os nu se når de betydningsfulde kampe begynder. Både du og jeg har været igennem så mange sommer/vinterpauser at vi ved, at træningskampe ikke nødvendigvis giver et retvisende billede af hvor man står når kampene pludselig betyder noget - langt fra.

Men lad os håbe tendensen tages med ind i turneringen, enig. Og det er positivt at vi ikke har mistet nogle af de få bærende spillere vi har (endnu...). Vi har brug for at vores individuelle kvaliteter i offensiven, så vi fortsætter med at score pænt med mål. Rigtig mange af de mål kom på individuelle aktioner fremfor et velspillende hold, så jeg tror på at det kan fastholdes, også ved taktiske ændringer der måske har gjort holdet mere struktureret/forsigtigt.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 22. jul 2026, 11:35

Hanga skrev:
22. jul 2026, 11:24
Funky skrev:
22. jul 2026, 11:17
FlæskeFrank skrev:

Lad os nu se når de betydningsfulde kampe begynder. Både du og jeg har været igennem så mange sommer/vinterpauser at vi ved, at træningskampe ikke nødvendigvis giver et retvisende billede af hvor man står når kampene pludselig betyder noget - langt fra.

Men lad os håbe tendensen tages med ind i turneringen, enig. Og det er positivt at vi ikke har mistet nogle af de få bærende spillere vi har (endnu...). Vi har brug for at vores individuelle kvaliteter i offensiven med især Norman fortsætter med at lave det antal mål, som vi lavede sidste sæson.
Absolut. Nu står seneste vinterpauses opstart bare som et særligt low point for mig, og jeg kan omvendt ikke se, hvad AaB - med de forhåndenværende spillere - kunne have gjort meget anderledes og bedre i denne preseason. Man fik kompetente modstandere. SIF var flinke og spille noget giftigt kontra-spil, vi nok skal møde en del af i de tællende kampe. Man har synligt indarbejdet noget struktur og nogle spillemønstre, som selv en fodbold-ignorant som jeg har kunnet få øje på. Man har fået gang i Kaasa. Pudel er tilbage på banen. Det er endda blevet til pæne resultater i kampene, selv om det ikke er det, jeg hæfter mig mest ved. Som skrevet andetsteds er jeg mest skeptisk i fht det roderi, der er omkring målmandsposten - men det er måske uundgåeligt, når tingene står, som de står. Og nåja, dødbolde…

Og så bliver det da bare rigtig spændende at se, om gejsten i truppen blæses ud af stadion første gang, vi møder modgang. For uha moralen tog nogle ekstremt grimme dyk i foråret.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 22. jul 2026, 12:53

FlæskeFrank skrev:

Hvor køber man billet til det univers, du befinder dig i? Dér synes det at være betydeligt federe at være fan af AaB end i dette univers :aabfan:

nj27
1. div
1. div

Indlæg af nj27 » 23. jul 2026, 12:23

Kan også se vi er heldige at vi får en kvinde som dommer i vores første hjemmekamp , hun var ikke særlig god ,da hun dømte vores kamp i sidste sæson, var det ikke pokal kampen i vendsyssel?

Sapiens
1. div
1. div

Indlæg af Sapiens » 23. jul 2026, 14:16

nj27 skrev:
23. jul 2026, 12:23
Kan også se vi er heldige at vi får en kvinde som dommer i vores første hjemmekamp , hun var ikke særlig god ,da hun dømte vores kamp i sidste sæson, var det ikke pokal kampen i vendsyssel?
Det er fuldstændig ligegyldigt om det er en kvinde eller mand som dømmer vores kamp, vi skal bare fokusere på egen præstation, det er rigeligt svært i sig selv.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 23. jul 2026, 21:05

Jeg er spændt inden i morgen og at se hvor vi står.
Jeg håber virkelig, at vi får at se et hold som hænger meget mere sammen end hidtil og hvor balancen er bedre og jeg er spændt på om vi får sat vores nøglespillere bedre i scene. Jeg ved ikke rigtigt, hvad jeg skal vente af kampen for kender ikke Hillerød godt nok som hold, men med de gamle drenge Thelander, Wiitt og Enghart i midterforsvaret kunnedet nok godt være et dybtstående kontrahold vi skal op imod. Min største bekymring er klart manglende mental parahed hos vores midterforsvar og om Jasson løfter 6'er rollen bedre end i sidste sæson.
Eftersom Hillerød nok skal spille med i top 6 ligesom os er det en kamp vi gerne skal vinde og ambitionen bør være at vinde, men en uafgjort ville vi nok kunne leve med.
RAUS RAUS SSE!

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 23. jul 2026, 21:06

jeg kan simpelthen ikke se hvordan vi skal komme ud og få en god start på den nye sæson med mindre modstanderne er markant ringere.
den der sang med at "vi har trænet godt og haft en god opstart, og vi har haft fokus på de defensive ting så vi lukker bedre af, samt at vi skal skabe chancer og få flere folk i feltet osv osv"
Den køber jeg simpelthen ikke.
1 - højer havde holdet i+ 2 måneder i en mega lang vinteroptakt han fuldstændig mistimede og holdet spillet værre end nogensinde
2 - vi spiller stadig 4-3-3 og vi har stadig på ingen måde nogen 6er i truppen der bare har den mindste snert af at være en dygtig 6er og 6eren er bindeleddet i denne formatioin"
3 - tjek lige vores forsvar til de første kampe her. Børsting, makolli, arnor, marc. Det er med længder den ringeste 4 back jeg nogensinde har set i AaB og modstanderne må da tænke at der er åbent hus.

jeg tror ikke på dette hold i nuværende forfatning og jeg har desværre ikke den store tillid til højer. jeg syns han er en nulbon og han får i mine øjne alt for lidt ud af spillerne.

MEN vi ses på stadion, kom så de røøøøøøde, 3 point og alle er glade.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 23. jul 2026, 21:38

Sapiens skrev:
21. jul 2026, 15:14
FlæskeFrank skrev:
21. jul 2026, 15:08

What??? Hvad baserer du det på?
Hold nu op. Han har da ret.

Sidste år var et stort cirkus op til sæsonstart og nogle kampe ind i sæsonen. Vi fik først lidt styr på det, da Andersson, Tiedemann kommer til.

Vi er trods alt mere sammenspillet og samentømret nu, end for et år siden. Og vi står forhåbenligt lidt mere robust.

Defensiven er ik god og det skal der findes løsninger på, men derudover ser jeg sq frem til en sæsonstart og en ny AaB kamp.

Besvar