Hvad svarede han til det?
Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)
Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
At det ikke var noget han selv havde hørt om, men at han ville grave lidt dybere i det.. det kan som sagt sagtens være en and. Vores nye belgier kan sagtens blive en god forstærkning for os, men jeg håber da også det lykkes at tiltrække spillere med lidt mere “proven” kvalitet fra et højere niveau
Det må betyde, at det ikke er urealistisk med et salg af Marc N. Spændende. Også som en indikation af, at man måske har lagt projekt Noel-som-VB i graven.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Meget enig. Noel har stadig meget at arbejde med, som man da også så i går, men at at han er bedst på CB, det er der ingen tvivl om - der er slet ikke de samme placeringsvanskeligheder og risikomomenter, som når han skal spille VB.baresi skrev: ↑25. jul 2026, 13:36Den sidste håber jeg inderligt man har lukket ned for - det er dead man walking på den plads
-
Gamling
- Superliga

- Favoritspiller: Ib Simonsen
- Geografisk sted: København
Problemet er at vi har brug for en større stabilitet på pladsen end Arnarsson kan levere og han ryger langt bag i køen til mf når Pudel og senere Tiedemann er klar + vi får en forventet god mf mere ind.
Gamling
"Ib Simonsen forever"
"Ib Simonsen forever"
Hvis vi får en kvalitetsstopper må vi næsten regne med at 1-2 af Makolli, Olsson og Noel sendes videre. Olsson står jo nok først for når han ikke spiller nu. Med Noel er han jo også i spil til VB, men jeg synes bare det fordrer man spiller på en noget anden måde lidt ala Arsenal med stoppere som backs fordi man vil kontrollere kampene ihjel. Noel kan jo ikke ligge og lege wingback med de ting han kan. Makolli står jo nok foran de to andre, men det er ikke en spiller jeg ville græde over vi mistede.
Der kan dog være en pointe i nat beholde to af de unge stoppere. Der kan komme tilbagefald på Pudel/Tiedemand og kan de holde til fuldt program fra starten?
RAUS RAUS SSE!
Inden vinduet lukker der tror jeg atJakobsen skrev: ↑25. jul 2026, 19:54Hvis vi får en kvalitetsstopper må vi næsten regne med at 1-2 af Makolli, Olsson og Noel sendes videre. Olsson står jo nok først for når han ikke spiller nu. Med Noel er han jo også i spil til VB, men jeg synes bare det fordrer man spiller på en noget anden måde lidt ala Arsenal med stoppere som backs fordi man vil kontrollere kampene ihjel. Noel kan jo ikke ligge og lege wingback med de ting han kan. Makolli står jo nok foran de to andre, men det er ikke en spiller jeg ville græde over vi mistede.
Der kan dog være en pointe i nat beholde to af de unge stoppere. Der kan komme tilbagefald på Pudel/Tiedemand og kan de holde til fuldt program fra starten?
Olsson og Skovgaard helt sikkert er fortid
Jeg kunne godt forestille mig, at vi også tilføjer John og måske endda Jasson og Müller til den liste.baresi skrev: ↑26. jul 2026, 13:47Inden vinduet lukker der tror jeg atJakobsen skrev: ↑25. jul 2026, 19:54Hvis vi får en kvalitetsstopper må vi næsten regne med at 1-2 af Makolli, Olsson og Noel sendes videre. Olsson står jo nok først for når han ikke spiller nu. Med Noel er han jo også i spil til VB, men jeg synes bare det fordrer man spiller på en noget anden måde lidt ala Arsenal med stoppere som backs fordi man vil kontrollere kampene ihjel. Noel kan jo ikke ligge og lege wingback med de ting han kan. Makolli står jo nok foran de to andre, men det er ikke en spiller jeg ville græde over vi mistede.
-
R Rosenberg
- Allstar

Smask lige de Boer på den liste også - det vil være en våd drøm, som viste sig ikke at være en drøm men en aften på Gøglerbåden, hvis de 6 kunne sendes videre.Funky skrev: ↑26. jul 2026, 14:32Jeg kunne godt forestille mig, at vi også tilføjer John og måske endda Jasson og Müller til den liste.baresi skrev: ↑26. jul 2026, 13:47Inden vinduet lukker der tror jeg atJakobsen skrev: ↑25. jul 2026, 19:54Hvis vi får en kvalitetsstopper må vi næsten regne med at 1-2 af Makolli, Olsson og Noel sendes videre. Olsson står jo nok først for når han ikke spiller nu. Med Noel er han jo også i spil til VB, men jeg synes bare det fordrer man spiller på en noget anden måde lidt ala Arsenal med stoppere som backs fordi man vil kontrollere kampene ihjel. Noel kan jo ikke ligge og lege wingback med de ting han kan. Makolli står jo nok foran de to andre, men det er ikke en spiller jeg ville græde over vi mistede.
Ædruelighedens stemme
Hvad får dig til at sige det om Skovgaard? Meldingen var at han skulle tilbage og kæmpe om at være 2 valg. Men hvis han sendes videre burde vi vel have givet Fjeldgaard kontrakt som vi i det mindste havde 3 der kunne spille 9’er.baresi skrev: ↑26. jul 2026, 13:47Inden vinduet lukker der tror jeg atJakobsen skrev: ↑25. jul 2026, 19:54Hvis vi får en kvalitetsstopper må vi næsten regne med at 1-2 af Makolli, Olsson og Noel sendes videre. Olsson står jo nok først for når han ikke spiller nu. Med Noel er han jo også i spil til VB, men jeg synes bare det fordrer man spiller på en noget anden måde lidt ala Arsenal med stoppere som backs fordi man vil kontrollere kampene ihjel. Noel kan jo ikke ligge og lege wingback med de ting han kan. Makolli står jo nok foran de to andre, men det er ikke en spiller jeg ville græde over vi mistede.
Jubril, Kubel eller John skal forhåbentlig ikke bruges der…
Jeg vil da umiddelbart også tro, at det kunne være klubbens ønskescenarie, al den stund at de efter sigende har været ude og byde på en helt 4. Keeper. Sådant som Müller er startet er der imidlertid ingen grund til panik, hvis det bliver til lidt mindre end som så.R Rosenberg skrev: ↑26. jul 2026, 15:19Smask lige de Boer på den liste også - det vil være en våd drøm, som viste sig ikke at være en drøm men en aften på Gøglerbåden, hvis de 6 kunne sendes videre.Funky skrev: ↑26. jul 2026, 14:32Jeg kunne godt forestille mig, at vi også tilføjer John og måske endda Jasson og Müller til den liste.baresi skrev: ↑26. jul 2026, 13:47Inden vinduet lukker der tror jeg atJakobsen skrev: ↑25. jul 2026, 19:54Hvis vi får en kvalitetsstopper må vi næsten regne med at 1-2 af Makolli, Olsson og Noel sendes videre. Olsson står jo nok først for når han ikke spiller nu. Med Noel er han jo også i spil til VB, men jeg synes bare det fordrer man spiller på en noget anden måde lidt ala Arsenal med stoppere som backs fordi man vil kontrollere kampene ihjel. Noel kan jo ikke ligge og lege wingback med de ting han kan. Makolli står jo nok foran de to andre, men det er ikke en spiller jeg ville græde over vi mistede.
-
R Rosenberg
- Allstar

Nej, det handler ikke om panik, men om at vi har en ung keeper, der er bedre, og at Müller hiver en grotesk løn, der ikke modsvarer hans betydning.Funky skrev: ↑26. jul 2026, 16:12Jeg vil da umiddelbart også tro, at det kunne være klubbens ønskescenarie, al den stund at de efter sigende har været ude og byde på en helt 4. Keeper. Sådant som Müller er startet er der imidlertid ingen grund til panik, hvis det bliver til lidt mindre end som så.R Rosenberg skrev: ↑26. jul 2026, 15:19Smask lige de Boer på den liste også - det vil være en våd drøm, som viste sig ikke at være en drøm men en aften på Gøglerbåden, hvis de 6 kunne sendes videre.Funky skrev: ↑26. jul 2026, 14:32Jeg kunne godt forestille mig, at vi også tilføjer John og måske endda Jasson og Müller til den liste.baresi skrev: ↑26. jul 2026, 13:47Inden vinduet lukker der tror jeg atJakobsen skrev: ↑25. jul 2026, 19:54Hvis vi får en kvalitetsstopper må vi næsten regne med at 1-2 af Makolli, Olsson og Noel sendes videre. Olsson står jo nok først for når han ikke spiller nu. Med Noel er han jo også i spil til VB, men jeg synes bare det fordrer man spiller på en noget anden måde lidt ala Arsenal med stoppere som backs fordi man vil kontrollere kampene ihjel. Noel kan jo ikke ligge og lege wingback med de ting han kan. Makolli står jo nok foran de to andre, men det er ikke en spiller jeg ville græde over vi mistede.
Jeg tvivler desuden også på, at Jasson er helt billig at have rendende.
Ædruelighedens stemme
Jeg mente selvfølgelig sportsligt set ingen grund til panik. Jeg er med på, at Müller er rygtet til at hæve en stor hyre, som man nok gerne vil veksle til investeringer andre steder i gesjæften. AaB’s jagt på en helt ny keeper indikerer måske, at de ikke helt deler din vurdering af Grønkjær. Vi får se, hvad der sker.R Rosenberg skrev: ↑26. jul 2026, 17:01Nej, det handler ikke om panik, men om at vi har en ung keeper, der er bedre, og at Müller hiver en grotesk løn, der ikke modsvarer hans betydning.Funky skrev: ↑26. jul 2026, 16:12Jeg vil da umiddelbart også tro, at det kunne være klubbens ønskescenarie, al den stund at de efter sigende har været ude og byde på en helt 4. Keeper. Sådant som Müller er startet er der imidlertid ingen grund til panik, hvis det bliver til lidt mindre end som så.R Rosenberg skrev: ↑26. jul 2026, 15:19Smask lige de Boer på den liste også - det vil være en våd drøm, som viste sig ikke at være en drøm men en aften på Gøglerbåden, hvis de 6 kunne sendes videre.Funky skrev: ↑26. jul 2026, 14:32Jeg kunne godt forestille mig, at vi også tilføjer John og måske endda Jasson og Müller til den liste.baresi skrev: ↑26. jul 2026, 13:47Inden vinduet lukker der tror jeg atJakobsen skrev: ↑25. jul 2026, 19:54
Hvis vi får en kvalitetsstopper må vi næsten regne med at 1-2 af Makolli, Olsson og Noel sendes videre. Olsson står jo nok først for når han ikke spiller nu. Med Noel er han jo også i spil til VB, men jeg synes bare det fordrer man spiller på en noget anden måde lidt ala Arsenal med stoppere som backs fordi man vil kontrollere kampene ihjel. Noel kan jo ikke ligge og lege wingback med de ting han kan. Makolli står jo nok foran de to andre, men det er ikke en spiller jeg ville græde over vi mistede.
Jeg tvivler desuden også på, at Jasson er helt billig at have rendende.
Og nej, Jasson ligger givetvis også godt til i lønhierarkiet.
Fik bare en melding omJimmy1 skrev: ↑26. jul 2026, 16:11Hvad får dig til at sige det om Skovgaard? Meldingen var at han skulle tilbage og kæmpe om at være 2 valg. Men hvis han sendes videre burde vi vel have givet Fjeldgaard kontrakt som vi i det mindste havde 3 der kunne spille 9’er.baresi skrev: ↑26. jul 2026, 13:47Inden vinduet lukker der tror jeg atJakobsen skrev: ↑25. jul 2026, 19:54Hvis vi får en kvalitetsstopper må vi næsten regne med at 1-2 af Makolli, Olsson og Noel sendes videre. Olsson står jo nok først for når han ikke spiller nu. Med Noel er han jo også i spil til VB, men jeg synes bare det fordrer man spiller på en noget anden måde lidt ala Arsenal med stoppere som backs fordi man vil kontrollere kampene ihjel. Noel kan jo ikke ligge og lege wingback med de ting han kan. Makolli står jo nok foran de to andre, men det er ikke en spiller jeg ville græde over vi mistede.
Jubril, Kubel eller John skal forhåbentlig ikke bruges der…
At han skal videre
Altså man prøver ihærdigt at komme af med en keeperFunky skrev: ↑26. jul 2026, 14:32Jeg kunne godt forestille mig, at vi også tilføjer John og måske endda Jasson og Müller til den liste.baresi skrev: ↑26. jul 2026, 13:47Inden vinduet lukker der tror jeg atJakobsen skrev: ↑25. jul 2026, 19:54Hvis vi får en kvalitetsstopper må vi næsten regne med at 1-2 af Makolli, Olsson og Noel sendes videre. Olsson står jo nok først for når han ikke spiller nu. Med Noel er han jo også i spil til VB, men jeg synes bare det fordrer man spiller på en noget anden måde lidt ala Arsenal med stoppere som backs fordi man vil kontrollere kampene ihjel. Noel kan jo ikke ligge og lege wingback med de ting han kan. Makolli står jo nok foran de to andre, men det er ikke en spiller jeg ville græde over vi mistede.
Og enig i kelvin.
Jasson er jeg usikker på
Isoleret set på Müllers evner som shootstopper, så har han ind i mellem fremragende redninger. Så enig i, at der kan være større prioriteter andre steder på banen, hvis midlerne er begrænsede.Funky skrev: ↑26. jul 2026, 16:12Jeg vil da umiddelbart også tro, at det kunne være klubbens ønskescenarie, al den stund at de efter sigende har været ude og byde på en helt 4. Keeper. Sådant som Müller er startet er der imidlertid ingen grund til panik, hvis det bliver til lidt mindre end som så.R Rosenberg skrev: ↑26. jul 2026, 15:19Smask lige de Boer på den liste også - det vil være en våd drøm, som viste sig ikke at være en drøm men en aften på Gøglerbåden, hvis de 6 kunne sendes videre.Funky skrev: ↑26. jul 2026, 14:32Jeg kunne godt forestille mig, at vi også tilføjer John og måske endda Jasson og Müller til den liste.baresi skrev: ↑26. jul 2026, 13:47Inden vinduet lukker der tror jeg atJakobsen skrev: ↑25. jul 2026, 19:54Hvis vi får en kvalitetsstopper må vi næsten regne med at 1-2 af Makolli, Olsson og Noel sendes videre. Olsson står jo nok først for når han ikke spiller nu. Med Noel er han jo også i spil til VB, men jeg synes bare det fordrer man spiller på en noget anden måde lidt ala Arsenal med stoppere som backs fordi man vil kontrollere kampene ihjel. Noel kan jo ikke ligge og lege wingback med de ting han kan. Makolli står jo nok foran de to andre, men det er ikke en spiller jeg ville græde over vi mistede.
Ift den tyske keepers spilforståelse kniber det ofte, hvor han forfalder til lange håbefulde bolde, og det er jo med al respekt ikke Sesko vi har oppe i front.
Det er det ikke, men med Nwadike som target man er det alligevel noget helt andet end John, Kubel, Normann og hvad vi ellers har på den offensive linje.andrii skrev: ↑26. jul 2026, 20:42Isoleret set på Müllers evner som shootstopper, så har han ind i mellem fremragende redninger. Så enig i, at der kan være større prioriteter andre steder på banen, hvis midlerne er begrænsede.Funky skrev: ↑26. jul 2026, 16:12Jeg vil da umiddelbart også tro, at det kunne være klubbens ønskescenarie, al den stund at de efter sigende har været ude og byde på en helt 4. Keeper. Sådant som Müller er startet er der imidlertid ingen grund til panik, hvis det bliver til lidt mindre end som så.R Rosenberg skrev: ↑26. jul 2026, 15:19Smask lige de Boer på den liste også - det vil være en våd drøm, som viste sig ikke at være en drøm men en aften på Gøglerbåden, hvis de 6 kunne sendes videre.Funky skrev: ↑26. jul 2026, 14:32Jeg kunne godt forestille mig, at vi også tilføjer John og måske endda Jasson og Müller til den liste.baresi skrev: ↑26. jul 2026, 13:47Inden vinduet lukker der tror jeg atJakobsen skrev: ↑25. jul 2026, 19:54
Ift den tyske keepers spilforståelse kniber det ofte, hvor han forfalder til lange håbefulde bolde, og det er jo med al respekt ikke Sesko vi har oppe i front.
-
9400Happiness
- Miniput

Reelt kan man vel sige, at vi som minimum er en målmand for mange, mens Maarup (Ydesen nævner også at det er en meget realistisk afgang) og Kelvin John også er i overskud, og stadigvæk vil være nogenlunde dobbeltdækket på alle positioner.baresi skrev: ↑26. jul 2026, 18:07Altså man prøver ihærdigt at komme af med en keeperFunky skrev: ↑26. jul 2026, 14:32Jeg kunne godt forestille mig, at vi også tilføjer John og måske endda Jasson og Müller til den liste.baresi skrev: ↑26. jul 2026, 13:47Inden vinduet lukker der tror jeg atJakobsen skrev: ↑25. jul 2026, 19:54Hvis vi får en kvalitetsstopper må vi næsten regne med at 1-2 af Makolli, Olsson og Noel sendes videre. Olsson står jo nok først for når han ikke spiller nu. Med Noel er han jo også i spil til VB, men jeg synes bare det fordrer man spiller på en noget anden måde lidt ala Arsenal med stoppere som backs fordi man vil kontrollere kampene ihjel. Noel kan jo ikke ligge og lege wingback med de ting han kan. Makolli står jo nok foran de to andre, men det er ikke en spiller jeg ville græde over vi mistede.
Og enig i kelvin.
Jasson er jeg usikker på
Derudover kan man også kigge på Olsson og Skovgaard, som vel i realiteten også burde komme ud at få spilletid andetsted.
En Olsson afgang vil kræve vi får hentet en stopper, mens Skovgaard ligger lige til højrebenet, da Nwadike vel allerede må betegnes som en spiller der er klar til startopstillingen. Eneste “men” er Helenius’ situation. Hvor klar er han? Og hvornår?
Det er dog to unge spillere, som måske kan komme på et par lejeophold med en nogenlunde dækket løn a la Tcacenco, og så vurderes senere på sæsonen.
Til sidst melder Ydesen også, at Marc Nielsen har tiltrukket sig interesse, og henter man en venstre back ind (man kigger på positionen), så puttes han på markedet.
Sker alt ovenstående, så har vi fået yderligere 6 ud, og der skal i min bog min. 3 ind.
En Stopper, en venstre back og en 6’er.
Grønkjær/De Boer
Persyn/Børsting Ny/Makolli Tiedemann/Pudel Ny/Noel
Håpnes/Jasson Ny/Bonde Kaasa/Møller
Kubel/Adedeji Nwadike/Helenius Normann/Thomsen
Rammer vi rigtigt med de tre ovenstående transfers, så burde holdet altså være kompetetive.
Ellers skal der kigges på trænerteamet.
Ovenstående er også set ud fra vi 100% sikkert også får en større udskiftning til næste sommer grundet kontraktudløb og spillere med kort tid til udløb, hvor jeg ser os nødsagsigt til at sælge, medmindre der kan forlænges.
Derfor er vi nødt til at gøre noget mere nu her, så vi ikke skal skifte 10 næste år.
De er ikke helt tosset, men jeg ville gerne se det sådan her9400Happiness skrev: ↑26. jul 2026, 23:02Reelt kan man vel sige, at vi som minimum er en målmand for mange, mens Maarup (Ydesen nævner også at det er en meget realistisk afgang) og Kelvin John også er i overskud, og stadigvæk vil være nogenlunde dobbeltdækket på alle positioner.baresi skrev: ↑26. jul 2026, 18:07Altså man prøver ihærdigt at komme af med en keeperFunky skrev: ↑26. jul 2026, 14:32Jeg kunne godt forestille mig, at vi også tilføjer John og måske endda Jasson og Müller til den liste.baresi skrev: ↑26. jul 2026, 13:47Inden vinduet lukker der tror jeg atJakobsen skrev: ↑25. jul 2026, 19:54Hvis vi får en kvalitetsstopper må vi næsten regne med at 1-2 af Makolli, Olsson og Noel sendes videre. Olsson står jo nok først for når han ikke spiller nu. Med Noel er han jo også i spil til VB, men jeg synes bare det fordrer man spiller på en noget anden måde lidt ala Arsenal med stoppere som backs fordi man vil kontrollere kampene ihjel. Noel kan jo ikke ligge og lege wingback med de ting han kan. Makolli står jo nok foran de to andre, men det er ikke en spiller jeg ville græde over vi mistede.
Og enig i kelvin.
Jasson er jeg usikker på
Derudover kan man også kigge på Olsson og Skovgaard, som vel i realiteten også burde komme ud at få spilletid andetsted.
En Olsson afgang vil kræve vi får hentet en stopper, mens Skovgaard ligger lige til højrebenet, da Nwadike vel allerede må betegnes som en spiller der er klar til startopstillingen. Eneste “men” er Helenius’ situation. Hvor klar er han? Og hvornår?
Det er dog to unge spillere, som måske kan komme på et par lejeophold med en nogenlunde dækket løn a la Tcacenco, og så vurderes senere på sæsonen.
Til sidst melder Ydesen også, at Marc Nielsen har tiltrukket sig interesse, og henter man en venstre back ind (man kigger på positionen), så puttes han på markedet.
Sker alt ovenstående, så har vi fået yderligere 6 ud, og der skal i min bog min. 3 ind.
En Stopper, en venstre back og en 6’er.
Grønkjær/De Boer
Persyn/Børsting Ny/Makolli Tiedemann/Pudel Ny/Noel
Håpnes/Jasson Ny/Bonde Kaasa/Møller
Kubel/Adedeji Nwadike/Helenius Normann/Thomsen
Rammer vi rigtigt med de tre ovenstående transfers, så burde holdet altså være kompetetive.
Ellers skal der kigges på trænerteamet.
Ovenstående er også set ud fra vi 100% sikkert også får en større udskiftning til næste sommer grundet kontraktudløb og spillere med kort tid til udløb, hvor jeg ser os nødsagsigt til at sælge, medmindre der kan forlænges.
Derfor er vi nødt til at gøre noget mere nu her, så vi ikke skal skifte 10 næste år.
Første målmand: Grønkjær
Reserve målmand: Müller/Ny (Meget mere pålidelig end de boer og giver os reelt mulighed for at skifte, hvis Grønkjær har formkrise eller lign.)
Forsvar
A-kæde: Persyn, Tiedeman, Pudel, Ny
B-Kæde: Kallesøe, Ny, Makolli, Noel
Midtbane
A-kæde: Håpnes, Ny, Kaasa
B-Kæde: Børsting, Bonde, Møller
Angreb:
A-kæde: Kubel, Nwadike, Normann
B-kæde: Thomsen, Helenius, Pihl/Ny
Marc Nielsen er ikke must-sell for mig medmindre man kan finde en klar upgrade eller få en rigtig rigtig god pris.
Men farvel til flg. ud fra kvalitet, niveau og kontrakt: Adedeji, Jasson, Maarup, Kelvin, Olsson, de Boer, Skovgaard
Det kunne måske give mening at beholde Skovgaard for at have en 9'er udover Brian og Helenius, men man kunne jo også finde en bedre.
Jasson synes jeg bare man skal cashe ind på og få fundet en rigtig 6'er.
Adedeji - jeg bliver bare aldrig fan.
RAUS RAUS SSE!