Desværre ikke nok for Silkeborg. Også svært, når F.U.CK's 12, 13, og 14 mand (dommer, VAR-dommer og assistent!) undlader at dømme århundredets indtil nu tydeligste straffespark.
AaB´ere i andre klubber / udlandet
-
jens fup
- Superliga

- Favoritspiller: Søren Thorst, Søren Dissing, Calle Facius, David Nielsen
- Geografisk sted: Et langskud fra Hornevej
Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet
'If you are first you are first.
If you are second you are nothing.'
Bill Shankly
Bill Shankly
-
DenSataniskeHest
- Allstar

- Favoritspiller: Frank
Jeg fatter ikke man ikke fyrede Højer og ansatte Thomasberg men det er self ikke sikkert han gider nu. Han var meget opsat på at komme til AaB dengang vi forhandlede med ham.Hanga skrev: ↑30. jul 2026, 11:39Opsigtsvækkende nyhed fra Odense i dag må man sige. Zorninger er tydeligvis en træner der forlanger meget af sin klub og omgivelser så at der opstod uenighed kommer ikke som jordens største overraskelse, men de har jo præsteret rigtig godt med det udgangspunkt de havde, og de har gjort det med noget spændende fodbold efter min mening. Med Thomasberg får de en helt anden træner type, så det skal blive spændende om han kan tage det videre med succes.R Rosenberg skrev: ↑30. jul 2026, 11:22Oprykkerne fra Odense henter den tidligere AaB'er Thomasberg som ny træner.
Havde vi hentet ham i Randers dengang, var vi aldrig rykket ned første gang - og dermed næppe heller anden gang.
Men næ nej, vi ville ikke betale, selvom han var klar, så vi ville hellere have spændende talenter som Friis, Hiljemark, Menno etc. AaB classic - hvis ikke andre spænder ben for os, skal vi nok losse os selv i løgene.
Jeg er helt enig med dig i at en væsentlig del af vores deroute startede post Cifuentes og den pinlige proces som vi kørte med først Thomasberg og derefter med Friis. Vi kan kun gisne om hvor vi havde stået hvis man fra starten havde betalt det som Thomasberg kostede (og som vi i sidste ende endte med at betale for Friis), men det er da i hvert fald ikke helt ude i hampen at antage, at en faglig kompetent og prøvet træner som Thomasberg havde skabt et mere stabilt AaB hold. Havde vi fået den aftale lukket fra start, ville han desuden have haft en hel vinteroptakt til at arbejde med holdet. I stedet fik vi Friis ind efter at forårssæsonen var startet. Samtidig havde vores troværdighed lidt et alvorligt knæk.
Vi er blevet for the meget amatør klub..
Det var lige netop pga sådanne situationer, at man ville have VAR. Når lortet ikke kan levere det, det burde, så er der altså ikke nogen grund til at bevare det.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Dansk VAR er en joke. Minutlange pauser mens en eller anden trainee sidder og tegner streger i paint på en Commodore 64 for at påvise at en skægstub måske var offside.
RAUS RAUS SSE!
-
jens fup
- Superliga

Det bliver en endnu større og afsindigt dårlig joke, når man i dagens EB kan læse at dommeren udtaler at det burde have været et straffe. Vi taler om at en dommer, mindst en af hans linjevogtere, muligvis også 4.dommeren, men i alle tilfælde både VAR-dommer og VAR-assistent, ser situationen. Ikke én af dem kommer frem til den rigtige konklusion. Og det er bare det her tilfælde, der var så oplagt. I sidste sæson var der en episode i 3-3 kampen mellem Fredericia og HerningIkast - jeg kan ikke huske om Fredericia fik underkendt et regulært mål, eller om hedebastarden fik godkendt et ved en fejl. Men de to point havde betydet overlevelse for Fredericia!Jakobsen skrev: ↑4. aug 2026, 09:31Dansk VAR er en joke. Minutlange pauser mens en eller anden trainee sidder og tegner streger i paint på en Commodore 64 for at påvise at en skægstub måske var offside.
Ikke bare er systemet ikke bedre end sit svageste led, men også det næst- og tredjesvageste får urimelig indflydelse på resultaterne. Man kan slå med en terning og opnå større retfærdighed end VAR giver. Skrot lortet, siger jeg!
Bill Shankly
Bill Shankly
Nu er det self. IT manden i mig der taler, men for mig at se er teknologien ikke hovedproblemet - selvom der ganske givet er ting i det tekniske der kan forbedres.jens fup skrev: ↑4. aug 2026, 12:52Det bliver en endnu større og afsindigt dårlig joke, når man i dagens EB kan læse at dommeren udtaler at det burde have været et straffe. Vi taler om at en dommer, mindst en af hans linjevogtere, muligvis også 4.dommeren, men i alle tilfælde både VAR-dommer og VAR-assistent, ser situationen. Ikke én af dem kommer frem til den rigtige konklusion. Og det er bare det her tilfælde, der var så oplagt. I sidste sæson var der en episode i 3-3 kampen mellem Fredericia og HerningIkast - jeg kan ikke huske om Fredericia fik underkendt et regulært mål, eller om hedebastarden fik godkendt et ved en fejl. Men de to point havde betydet overlevelse for Fredericia!Jakobsen skrev: ↑4. aug 2026, 09:31Dansk VAR er en joke. Minutlange pauser mens en eller anden trainee sidder og tegner streger i paint på en Commodore 64 for at påvise at en skægstub måske var offside.
Ikke bare er systemet ikke bedre end sit svageste led, men også det næst- og tredjesvageste får urimelig indflydelse på resultaterne. Man kan slå med en terning og opnå større retfærdighed end VAR giver. Skrot lortet, siger jeg!
Problemet er de danske dommere, hvordan de bruger den og de regler der er omkring og det falder nok i lige så høj grad tilbage på alle de sygdomme der er i dommersystemet. Der har jo været stor kritik af dommer Michael Johansen og, at det er et slik-røv system. Jeg er ikke modstander af VAR, men jeg er kæmpe modstander af den måde bruger det på.
RAUS RAUS SSE!
Fuldstændig enig. VAR giver ikke en dyt mere ‘retfærdighed’, men ødelægger til gengæld noget af oplevelsen ved fodbold. Og så savner jeg i øvrigt en lidt mere kritiske sportspresse, som ikke bare agerer mikrofonholder for et dommerteam som siger “undskyld, nu vil vi fremover være ENDNU mere skarpe…”, men beder om konkrete forklaringer på, HVORDAN man kunne undgå at se noget så åbenlyst derude i VAR-vognen. Sov vedkommende? Lad os nu høre, hvad problemet egentlig var. For det giver stadig ingen mening overhovedet, at man ikke kaldte dommeren til skærmen.jens fup skrev: ↑4. aug 2026, 12:52Det bliver en endnu større og afsindigt dårlig joke, når man i dagens EB kan læse at dommeren udtaler at det burde have været et straffe. Vi taler om at en dommer, mindst en af hans linjevogtere, muligvis også 4.dommeren, men i alle tilfælde både VAR-dommer og VAR-assistent, ser situationen. Ikke én af dem kommer frem til den rigtige konklusion. Og det er bare det her tilfælde, der var så oplagt. I sidste sæson var der en episode i 3-3 kampen mellem Fredericia og HerningIkast - jeg kan ikke huske om Fredericia fik underkendt et regulært mål, eller om hedebastarden fik godkendt et ved en fejl. Men de to point havde betydet overlevelse for Fredericia!Jakobsen skrev: ↑4. aug 2026, 09:31Dansk VAR er en joke. Minutlange pauser mens en eller anden trainee sidder og tegner streger i paint på en Commodore 64 for at påvise at en skægstub måske var offside.
-
jens fup
- Superliga

Bortset fra vores holdning til VAR, så er vi helt enige. Min anke mod VAR går netop på at det er mennesker, der skal vurdere, og mennesker er fejlbarlige. Særligt danske dommere synes at være prone to mistakes, netop fordi det er et rygklapper-system efter Peter-Princippet, hvor en inkompetent størrelse forfremmer andre indtil de når det punkt, hvor de fejler og ikke er kompetente nok - i dette tilfælde forfremmelse til superliga-dommer.Jakobsen skrev: ↑4. aug 2026, 14:07Nu er det self. IT manden i mig der taler, men for mig at se er teknologien ikke hovedproblemet - selvom der ganske givet er ting i det tekniske der kan forbedres.jens fup skrev: ↑4. aug 2026, 12:52Det bliver en endnu større og afsindigt dårlig joke, når man i dagens EB kan læse at dommeren udtaler at det burde have været et straffe. Vi taler om at en dommer, mindst en af hans linjevogtere, muligvis også 4.dommeren, men i alle tilfælde både VAR-dommer og VAR-assistent, ser situationen. Ikke én af dem kommer frem til den rigtige konklusion. Og det er bare det her tilfælde, der var så oplagt. I sidste sæson var der en episode i 3-3 kampen mellem Fredericia og HerningIkast - jeg kan ikke huske om Fredericia fik underkendt et regulært mål, eller om hedebastarden fik godkendt et ved en fejl. Men de to point havde betydet overlevelse for Fredericia!Jakobsen skrev: ↑4. aug 2026, 09:31Dansk VAR er en joke. Minutlange pauser mens en eller anden trainee sidder og tegner streger i paint på en Commodore 64 for at påvise at en skægstub måske var offside.
Problemet er de danske dommere, hvordan de bruger den og de regler der er omkring og det falder nok i lige så høj grad tilbage på alle de sygdomme der er i dommersystemet. Der har jo været stor kritik af dommer Michael Johansen og, at det er et slik-røv system. Jeg er ikke modstander af VAR, men jeg er kæmpe modstander af den måde bruger det på.
Jeg skulle selvf have formuleret den sidste linje i mit forrige indlæg lidt anderledes, for du har ret i at teknologien er god - hvis den bruges rigtigt! Men netop fordi man kan opnå samme resultater ved at trække et tilfældigt kort i en bunke, som man får ved at sætte danske dommere hen til en skærm, mener jeg at vi er nødt til at skrotte VAR, indtil vi har folk der er modne og kompetente nok til at bruge det. Og det kan jeg ikke se vil være tilfældet så længe Michael Johansen sidder og spiller fandango på dommer-tronen i dansk fodbold. Af samme grund - selvom det nærmer sig en masochistisk tilgang til tilværelsen - nyder jeg kampene i 1.division uden de evindelige afbrydelser, som jo alligevel munder ud i kontroversielle kendelser.
Men det er stadig for billigt at komme 2-5 dage efter, og indrømme at man tog fejl, for jeg ser ingen konsekvenser for dommeren af den indrømmelse. Det kostede en nedrykning for Fredericia, det samme kan blive tilfældet for Silkeborg.
Bill Shankly
Bill Shankly
Det er da en kæmpe fordel for fodboldoplevelsen i 1.division, at man kan juble over et mål når det er scoret, og når dommeren dømmer forkert, nåja, så er vedkommende også kun et menneske, og så er man i de fleste tilfælde hurtigt videre.jens fup skrev: ↑4. aug 2026, 16:10Bortset fra vores holdning til VAR, så er vi helt enige. Min anke mod VAR går netop på at det er mennesker, der skal vurdere, og mennesker er fejlbarlige. Særligt danske dommere synes at være prone to mistakes, netop fordi det er et rygklapper-system efter Peter-Princippet, hvor en inkompetent størrelse forfremmer andre indtil de når det punkt, hvor de fejler og ikke er kompetente nok - i dette tilfælde forfremmelse til superliga-dommer.Jakobsen skrev: ↑4. aug 2026, 14:07Nu er det self. IT manden i mig der taler, men for mig at se er teknologien ikke hovedproblemet - selvom der ganske givet er ting i det tekniske der kan forbedres.jens fup skrev: ↑4. aug 2026, 12:52Det bliver en endnu større og afsindigt dårlig joke, når man i dagens EB kan læse at dommeren udtaler at det burde have været et straffe. Vi taler om at en dommer, mindst en af hans linjevogtere, muligvis også 4.dommeren, men i alle tilfælde både VAR-dommer og VAR-assistent, ser situationen. Ikke én af dem kommer frem til den rigtige konklusion. Og det er bare det her tilfælde, der var så oplagt. I sidste sæson var der en episode i 3-3 kampen mellem Fredericia og HerningIkast - jeg kan ikke huske om Fredericia fik underkendt et regulært mål, eller om hedebastarden fik godkendt et ved en fejl. Men de to point havde betydet overlevelse for Fredericia!Jakobsen skrev: ↑4. aug 2026, 09:31Dansk VAR er en joke. Minutlange pauser mens en eller anden trainee sidder og tegner streger i paint på en Commodore 64 for at påvise at en skægstub måske var offside.
Jeg skulle selvf have formuleret den sidste linje i mit forrige indlæg lidt anderledes, for du har ret i at teknologien er god - hvis den bruges rigtigt! Men netop fordi man kan opnå samme resultater ved at trække et tilfældigt kort i en bunke, som man får ved at sætte danske dommere hen til en skærm, mener jeg at vi er nødt til at skrotte VAR, indtil vi har folk der er modne og kompetente nok til at bruge det. Og det kan jeg ikke se vil være tilfældet så længe Michael Johansen sidder og spiller fandango på dommer-tronen i dansk fodbold. Af samme grund - selvom det nærmer sig en masochistisk tilgang til tilværelsen - nyder jeg kampene i 1.division uden de evindelige afbrydelser, som jo alligevel munder ud i kontroversielle kendelser.
Men det er stadig for billigt at komme 2-5 dage efter, og indrømme at man tog fejl, for jeg ser ingen konsekvenser for dommeren af den indrømmelse. Det kostede en nedrykning for Fredericia, det samme kan blive tilfældet for Silkeborg.
- KongGulerod
- Landshold

Helt enig. Det er klart en af de største fordele ved 1. division. Da vi var i Superligaen sad jeg med følelsen af, at et VAR-tjek efter en scoring i langt højere grad var reglen end undtagelsen. Det synes jeg personligt ødelægger en stor del af oplevelsen, når man ser fodbold.Funky skrev: ↑4. aug 2026, 16:22Det er da en kæmpe fordel for fodboldoplevelsen i 1.division, at man kan juble over et mål når det er scoret, og når dommeren dømmer forkert, nåja, så er vedkommende også kun et menneske, og så er man i de fleste tilfælde hurtigt videre.jens fup skrev: ↑4. aug 2026, 16:10Bortset fra vores holdning til VAR, så er vi helt enige. Min anke mod VAR går netop på at det er mennesker, der skal vurdere, og mennesker er fejlbarlige. Særligt danske dommere synes at være prone to mistakes, netop fordi det er et rygklapper-system efter Peter-Princippet, hvor en inkompetent størrelse forfremmer andre indtil de når det punkt, hvor de fejler og ikke er kompetente nok - i dette tilfælde forfremmelse til superliga-dommer.Jakobsen skrev: ↑4. aug 2026, 14:07Nu er det self. IT manden i mig der taler, men for mig at se er teknologien ikke hovedproblemet - selvom der ganske givet er ting i det tekniske der kan forbedres.jens fup skrev: ↑4. aug 2026, 12:52Det bliver en endnu større og afsindigt dårlig joke, når man i dagens EB kan læse at dommeren udtaler at det burde have været et straffe. Vi taler om at en dommer, mindst en af hans linjevogtere, muligvis også 4.dommeren, men i alle tilfælde både VAR-dommer og VAR-assistent, ser situationen. Ikke én af dem kommer frem til den rigtige konklusion. Og det er bare det her tilfælde, der var så oplagt. I sidste sæson var der en episode i 3-3 kampen mellem Fredericia og HerningIkast - jeg kan ikke huske om Fredericia fik underkendt et regulært mål, eller om hedebastarden fik godkendt et ved en fejl. Men de to point havde betydet overlevelse for Fredericia!
VAR i Superligaen handler desværre om at finde fejl ved mål fra åbent spil og derudover finde strafbare forseelser som ingen har bedt om når bolden hældes ind i feltet.KongGulerod skrev: ↑4. aug 2026, 16:56Helt enig. Det er klart en af de største fordele ved 1. division. Da vi var i Superligaen sad jeg med følelsen af, at et VAR-tjek efter en scoring i langt højere grad var reglen end undtagelsen. Det synes jeg personligt ødelægger en stor del af oplevelsen, når man ser fodbold.Funky skrev: ↑4. aug 2026, 16:22Det er da en kæmpe fordel for fodboldoplevelsen i 1.division, at man kan juble over et mål når det er scoret, og når dommeren dømmer forkert, nåja, så er vedkommende også kun et menneske, og så er man i de fleste tilfælde hurtigt videre.jens fup skrev: ↑4. aug 2026, 16:10Bortset fra vores holdning til VAR, så er vi helt enige. Min anke mod VAR går netop på at det er mennesker, der skal vurdere, og mennesker er fejlbarlige. Særligt danske dommere synes at være prone to mistakes, netop fordi det er et rygklapper-system efter Peter-Princippet, hvor en inkompetent størrelse forfremmer andre indtil de når det punkt, hvor de fejler og ikke er kompetente nok - i dette tilfælde forfremmelse til superliga-dommer.Jakobsen skrev: ↑4. aug 2026, 14:07Nu er det self. IT manden i mig der taler, men for mig at se er teknologien ikke hovedproblemet - selvom der ganske givet er ting i det tekniske der kan forbedres.jens fup skrev: ↑4. aug 2026, 12:52Det bliver en endnu større og afsindigt dårlig joke, når man i dagens EB kan læse at dommeren udtaler at det burde have været et straffe. Vi taler om at en dommer, mindst en af hans linjevogtere, muligvis også 4.dommeren, men i alle tilfælde både VAR-dommer og VAR-assistent, ser situationen. Ikke én af dem kommer frem til den rigtige konklusion. Og det er bare det her tilfælde, der var så oplagt. I sidste sæson var der en episode i 3-3 kampen mellem Fredericia og HerningIkast - jeg kan ikke huske om Fredericia fik underkendt et regulært mål, eller om hedebastarden fik godkendt et ved en fejl. Men de to point havde betydet overlevelse for Fredericia!
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
-
jens fup
- Superliga

Jeg husker omkring introduktionen af VAR at det blev sagt at det var et instrument, der skulle hjælpe med at rette fejl som kunne ses fra månen! Om de så stod på solsystemets yderste planet, ville både Stevie Wonder, Andrea Bocelli og Ray Charles (berømte blinde sangere for de der ikke ved det) få øje på dét straffespark, som Silkeborg blev snydt for! Det siger alt om hvor ringe dommerstandarden er herhjemme. Når man ikke engang kan dømme med støttepædagog, så hører man ikke hjemme blandt eliten - det gælder også støttepædagogen.jonas386 skrev: ↑4. aug 2026, 18:01VAR i Superligaen handler desværre om at finde fejl ved mål fra åbent spil og derudover finde strafbare forseelser som ingen har bedt om når bolden hældes ind i feltet.KongGulerod skrev: ↑4. aug 2026, 16:56Helt enig. Det er klart en af de største fordele ved 1. division. Da vi var i Superligaen sad jeg med følelsen af, at et VAR-tjek efter en scoring i langt højere grad var reglen end undtagelsen. Det synes jeg personligt ødelægger en stor del af oplevelsen, når man ser fodbold.Funky skrev: ↑4. aug 2026, 16:22Det er da en kæmpe fordel for fodboldoplevelsen i 1.division, at man kan juble over et mål når det er scoret, og når dommeren dømmer forkert, nåja, så er vedkommende også kun et menneske, og så er man i de fleste tilfælde hurtigt videre.jens fup skrev: ↑4. aug 2026, 16:10Bortset fra vores holdning til VAR, så er vi helt enige. Min anke mod VAR går netop på at det er mennesker, der skal vurdere, og mennesker er fejlbarlige. Særligt danske dommere synes at være prone to mistakes, netop fordi det er et rygklapper-system efter Peter-Princippet, hvor en inkompetent størrelse forfremmer andre indtil de når det punkt, hvor de fejler og ikke er kompetente nok - i dette tilfælde forfremmelse til superliga-dommer.Jakobsen skrev: ↑4. aug 2026, 14:07Nu er det self. IT manden i mig der taler, men for mig at se er teknologien ikke hovedproblemet - selvom der ganske givet er ting i det tekniske der kan forbedres.jens fup skrev: ↑4. aug 2026, 12:52
Det bliver en endnu større og afsindigt dårlig joke, når man i dagens EB kan læse at dommeren udtaler at det burde have været et straffe. Vi taler om at en dommer, mindst en af hans linjevogtere, muligvis også 4.dommeren, men i alle tilfælde både VAR-dommer og VAR-assistent, ser situationen. Ikke én af dem kommer frem til den rigtige konklusion. Og det er bare det her tilfælde, der var så oplagt. I sidste sæson var der en episode i 3-3 kampen mellem Fredericia og HerningIkast - jeg kan ikke huske om Fredericia fik underkendt et regulært mål, eller om hedebastarden fik godkendt et ved en fejl. Men de to point havde betydet overlevelse for Fredericia!
Bill Shankly
Bill Shankly
Det kunne være ret sjovt at høre kommunikationen under de VAR kendelser der og her tænker jeg råbåndet og ikke de lunser som Michael Johansen giver til Viashit. Der må jo sidde nogen der bliver overrullet/overhørt eller er der simpelthen en kultur, hvor folk ikke tør melde ind?jens fup skrev: ↑4. aug 2026, 18:11Jeg husker omkring introduktionen af VAR at det blev sagt at det var et instrument, der skulle hjælpe med at rette fejl som kunne ses fra månen! Om de så stod på solsystemets yderste planet, ville både Stevie Wonder, Andrea Bocelli og Ray Charles (berømte blinde sangere for de der ikke ved det) få øje på dét straffespark, som Silkeborg blev snydt for! Det siger alt om hvor ringe dommerstandarden er herhjemme. Når man ikke engang kan dømme med støttepædagog, så hører man ikke hjemme blandt eliten - det gælder også støttepædagogen.jonas386 skrev: ↑4. aug 2026, 18:01VAR i Superligaen handler desværre om at finde fejl ved mål fra åbent spil og derudover finde strafbare forseelser som ingen har bedt om når bolden hældes ind i feltet.KongGulerod skrev: ↑4. aug 2026, 16:56Helt enig. Det er klart en af de største fordele ved 1. division. Da vi var i Superligaen sad jeg med følelsen af, at et VAR-tjek efter en scoring i langt højere grad var reglen end undtagelsen. Det synes jeg personligt ødelægger en stor del af oplevelsen, når man ser fodbold.Funky skrev: ↑4. aug 2026, 16:22Det er da en kæmpe fordel for fodboldoplevelsen i 1.division, at man kan juble over et mål når det er scoret, og når dommeren dømmer forkert, nåja, så er vedkommende også kun et menneske, og så er man i de fleste tilfælde hurtigt videre.jens fup skrev: ↑4. aug 2026, 16:10Bortset fra vores holdning til VAR, så er vi helt enige. Min anke mod VAR går netop på at det er mennesker, der skal vurdere, og mennesker er fejlbarlige. Særligt danske dommere synes at være prone to mistakes, netop fordi det er et rygklapper-system efter Peter-Princippet, hvor en inkompetent størrelse forfremmer andre indtil de når det punkt, hvor de fejler og ikke er kompetente nok - i dette tilfælde forfremmelse til superliga-dommer.Jakobsen skrev: ↑4. aug 2026, 14:07
Nu er det self. IT manden i mig der taler, men for mig at se er teknologien ikke hovedproblemet - selvom der ganske givet er ting i det tekniske der kan forbedres.
Der må jo være nogle af de her dommere der kan se det, men som ikke siger noget/bliver overhørt.
Alternativt er hele lortet fixet, men det er trods alt for vild en slutning omend dommere som Putros godt kunne efterlade indtryk deraf. Hans bror burde været en meget eftertraget fodboldspiller alene af den grund, at man så ikke kan få Putros som dommer.
RAUS RAUS SSE!