AaB - Kolding IF - 9.08.26

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Pontoppi
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Nomvethe

Re: AaB - Kolding IF - 9.08.26

Indlæg af Pontoppi » 9. aug 2026, 15:58

vi mangler mod…. og laver samme fejl som i Århus, efter en god halvleg bliver vi bange…
der var ellers rigtigt mange gode ting i 1 halvleg !
hjertet i nord :aabfan:

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 9. aug 2026, 15:59

Kunji skrev:
9. aug 2026, 15:24
Bunden af Børstings tekniske niveau kan altid overraske mig.
Børsting har nu 265 kampe i AaB trøjen, så at folk uge efter uge fortsat virker helt overrasket over hans vildt dårlige teknik, er den virkelige overraskelse :cheers:

Det må være et top 5 topic all time for debatsiden.

7 point efter 3 kampe - jeg havde taget det inden sæsonstart, men det er jo typisk at vi smider en begyndende god stime væk på denne måde.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 9. aug 2026, 16:00

Ærgerlig vi ikke kan følge op på den flotte 1. Halvleg.
Men desværre lidt en AaB classic, vi kommer jo slet ikke ud til anden halvleg og de får lagt et tryk i 10-15 minutter og scorer.

Jeg synes sgu Højer træffer nogle dårlige valg i dag, hvorfor skal Normann ud så tidligt og før Adedeji?
Hvorfor giver man ikke Persyn nogle minutter så dårlig kan formen vel ikke være?

Vi ser meget ordinære ud da Kaasa, Normann og Nwadike går ud.

Der skal hentes kvalitet ind, og jeg synes kraftigt man skal overveje at hente en offensiv spiller ind til højresiden, det er et større problem end venstre back og midten.

tommas jensen
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Wæhler / Augo / Thelander
Geografisk sted: Brønderslev

Indlæg af tommas jensen » 9. aug 2026, 16:03

Så kender man dem igen 🙄

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 9. aug 2026, 16:12

Gad vide hvad der blev sagt i halvlegen. Jeg er skræmt af så dårligt vi står defensivt på begge kanter. Og endnu mere skræmt over, at en halvlegspause tilsyneladende kan pille enhver kampvilje ud af holdet. I øvrigt fin stemning på stadion. Dem der kommer gør hvad de kan, hvilket er betydeligt mere end dem der bliver væk.

Sapiens
1. div
1. div

Indlæg af Sapiens » 9. aug 2026, 16:18

Ja vi ser desværre det sande niveau i anden halveg, vi kommer ikke i nærheden af oprykning igen denne sæson, medmindre der sker noget helt vildt.

Sapiens
1. div
1. div

Indlæg af Sapiens » 9. aug 2026, 16:21

Vi bliver rykket rundt næste fredag hvis vi spiller sådan, Fredericia og Vejle rykker stensikkert op igen

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Gentleman Finn » 9. aug 2026, 16:23

45 minutters dominans, vi skulle have scoret flere mål der. Men X'et er fair nok, vi kom ikke ud fra pausen og så dårlige ud de første 10 minutter i 2.

Vores bænk bør være god nok til at sætte mere præg til sidst, ellers kan vi godt bruge en forstærkning hvis der dukker noget godt op sidst i vinduet. Synes ikke der skete nok, selvom Kolding som sædvanlig altid står godt til kampe hvor de kan afvente. Kolding havner i den øverste halvdel gætter jeg på, kan se de også havde fortjent at få mere ud af deres første kampe.

Enig i at Kaasa, Normann og Brian får os til at se bedre ud i dag

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar

Indlæg af Gentleman Finn » 9. aug 2026, 16:24

Sapiens skrev:
9. aug 2026, 16:21
Vi bliver rykket rundt næste fredag hvis vi spiller sådan, Fredericia og Vejle rykker stensikkert op igen
Det kommer an på om det er 1. Halvleg eller 2. Vi genskaber. Men nu ser ingen af de 2 skræmmende ud, der er ingen grund til at gøre os ringere end vi er.

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 9. aug 2026, 16:28

Lad os lige snakke Steffen Højer og taktik.
1. Halvleg den sædvanlige 4-3-3 samme start 11er som altid
Vi fortjener at føre bevares. Men så er det altså heller ikke bedre. Gode ting men det skal også forventes mod så ringe et Kolding hold
Men vi spiller stadig meget langsomt og det er jo ik fordi vi skaber store chancer indenfor målrammen - men vi kommer frem til farlige situationer

2. Halvleg.
Kommer elendigt ud og ingen energi eller lyst til at være der
1-1 og så skifter Højer til 3-4-3
Undrer mig at vi skifter Når vi skal vinde og ikke når vi skal forsvare.
Men taktisk inden udskiftninger ser 3-4-3 sån ud
Makolli - arnorsson - Marc
Børsting - Jasson - kaasa - håpnes
Adedeji - Brian - Normann

Wingbacks handler om at få overlap indlæg og endda målchancer fra wingnacken - der står vi så med Børsting og håpnes . Udover det Marc og arnorsson i 3 mands kæde .
Det er jo helt væk.
Og hvis Højer mener 3-4-3 er bedre balanceret hvorfor så ikke starte sådan.
Højer forvandler ikke det her hold og han har ikke vist mig noget endnu der gør at man tror på hans evner
De 2 første kampe har heller ikke være sådan at man tænker - Wow nu er vi der…

Spillere:
Arnorsson er en skandale i alt hvad han foretager sig.
Han sejler rundt
Adedeji løber og tænker i tomgang
Marc ser sgu heller ikke for god ud
Børsting får man det man får nemlig fight - man kan ikke bede om mere
Normann hvorfor skal han skiftes ud ?
Kubel har et par gode aktioner men der er intet arbejde i ham. Som om han fysisk simpelthen ikke kan være med.
Kaasa håpnes inden formations skifte og faktisk også Jasson i dag før det udmærket

Men formationen er stadig skæv og vi spiller agu ik særligt godt.

Holdet skriger på forstærkninger men mest af alt et spil koncept hvor vi kan fjerne de ringeste spillere på holdet og bruge vores styrker lidt bedre

Højer bestod satme ik i dag og det gjorde energien fra spillerne heller ikke
Jammerligt

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 9. aug 2026, 16:30

Sapiens skrev:
9. aug 2026, 16:18
Ja vi ser desværre det sande niveau i anden halveg, vi kommer ikke i nærheden af oprykning igen denne sæson, medmindre der sker noget helt vildt.
Arh is på, vi har vundet to og spillet en uafgjort vi nok skulle have vundet.

Det er for tidligt at konkludere noget, og Fredericia ser heller ikke ligefrem sprudlende ud i deres kampe.

haghdk
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Robbie Fowler

Indlæg af haghdk » 9. aug 2026, 16:42

troelsh skrev:
9. aug 2026, 16:30
Sapiens skrev:

Det er for tidligt at konkludere noget, og Fredericia ser heller ikke ligefrem sprudlende ud i deres kampe.
Enig ... Rolig nu ... Så ringe spillede vi heller ikke i dag. Rigtig god 1. halvleg hvor vi dominerer og burde have været foran med minimum to. Så er der 10 minutter i 2. halvleg der var ret skidt hvor Kolding får scoret.

Vi burde have vundet. I sidste sæson havde vi tabt den her kamp.

Sapiens
1. div
1. div

Indlæg af Sapiens » 9. aug 2026, 16:55

haghdk skrev:
9. aug 2026, 16:42
troelsh skrev:
Sapiens skrev:

Enig ... Rolig nu ... Så ringe spillede vi heller ikke i dag. Rigtig god 1. halvleg hvor vi dominerer og burde have været foran med minimum to. Så er der 10 minutter i 2. halvleg der var ret skidt hvor Kolding får scoret.

Det er virkelig vildt med den optimisme, vi har jo ikke spillet blændende fodbold på noget tidspunkt og vores hold er meget skrøbeligt og virker stadig uden en generel plan. Vores træner kan ikke motivere holdet tilstrækkeligt, for slet ikke at snakke om hans in-game management som er totalt fraværende. Hvis vi beholder truppen og steffen højer som træner, så rykker vi heller ikke op.

haghdk
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Robbie Fowler

Indlæg af haghdk » 9. aug 2026, 17:02

Sapiens skrev:
9. aug 2026, 16:55
haghdk skrev:
troelsh skrev:
Sapiens skrev:

Det er virkelig vildt med den optimisme, vi har jo ikke spillet blændende fodbold på noget tidspunkt og vores hold er meget skrøbeligt og virker stadig uden en generel plan. Vores træner kan ikke motivere holdet tilstrækkeligt, for slet ikke at snakke om hans in-game management som er totalt fraværende. Hvis vi beholder truppen og steffen højer som træner, så rykker vi heller ikke op.
Man kan jo også sige det samme om pessimismen. Jeg ser helt klart et hold der spiller bedre end for bare 3-4 måneder siden. Det er langt fra perfekt, men en klar forbedring.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 9. aug 2026, 17:10

Tilbage fra stadion, her er indtrykkene:

Allerførst, lad det være sagt, havde AaB gået til pause med 2-0 eller 3-1, så havde ingen kunnet øffe over det. Man spiller samlet set en rigtig fornuftig halvleg, synes jeg. Og så havde AaB nok vundet kampen.

Men det gør man ikke, fordi man ikke slår mønt af sine chancer, og fordi man indleder 2.halvleg virkelig skidt, vi sad bare og ventede på det Kolding-mål til sidst, og derefter kommer man aldrig rigtig ovenpå igen.

Spillere:

Dette var så kampen, man skulle se, hvis man ville forstå, hvorfor AaB har ledt efter både CB og VB. Hvis det skal siges helt kort, så er hverken Makolli eller Noel gode nok. Noel virker simpelthen nervøs og usikker i alt, hvad han foretager sig, han vinder for få nærkampe efter min mening, og han har tydeligvis (og af en årsag) fået besked på at spille sikkert, dvs. bagud og til siderne, hvilket forstås, for når han prøver andet, jøsses. Jeg sad længe og tænkte: "Makolli, derimod...", men så forærer han totalt uprovokeret Kolding en giga-chance, som Müller heldigvis redder - og det er et tilbagevendende tema med ham. Han har nogle koncentrationssvigt, man simpelthen ikke kan blive ved med at tillade. Jeg vil i øvrigt mene, at en del af den dårlige 2.halvleg skal forklares ud fra den usikkerhed, som breder sig fra CB-positionerne.

Marc N: Ham har jeg længe været fortaler for, fordi han har bragt noget offensiv kvalitet. Det er ligesom forsvundet, og så er det altså begrænset, hvad ellers der skal holde ham i start-11.

Adedeji: Har tidligere fået ros for en stor defensiv indsats, og han omtales som en spiller, der kan drible nogle modstandere. Ingen af delene så man for alvor i dag. Han kommer til nogle gode chancer - som han brænder, og det virker generelt til at gå lidt for langsomt, når han skal agere. Men hvem skal starte i stedet for ham? John eller Kubel? Ingen af dem har vist det...

Den centrale midt med Kaasa, Håpnes og Jasson fungerer egentlig ret godt, dvs. så længe, Jasson formår enten at skille sig hurtigt af med bolden eller holde fast i den, så har en en meget central rolle. I dag fyldte han på positiv måde ret meget i spillet. Håpnes og Kaasa spiller ikke deres bedste kampe. Men det er nok klogt at prøve at holde fast i trioen.

Brian gør, hvad han kan i sådan en kamp, ham kan man ikke laste noget.

Alt i alt: Jeg gætter på, at Både Tiedemann og Pudel kan komme til at spille. Med mere stabilitet i det centrale forsvar er der basis for yderligere kvalitetsløft. Makolli og Noel må tilbage til at få indhop.

PS: Kampens spiller var Müller.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 9. aug 2026, 17:11

Jeg er med på det optimistiske hold.
Vi ligner et fodboldhold for første gang i meget lang tid.
Og så er jeg helt pjattet med vores unge stopper par. Noel med hans bedste kamp for AaB idag.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Alpa Chino
Superliga
Superliga

Indlæg af Alpa Chino » 9. aug 2026, 17:18

Sammenlignet med sidste år spiller vi meget bedre.

Vi mangler kvalitet på sidste tredjedel, men ellers er vi meget mere solide.

Vi har mødt Hillerød, Asrhus Fremad og Kolding. De var altså i toppen sidste år.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 9. aug 2026, 17:21

Sapiens skrev:
9. aug 2026, 16:55
haghdk skrev:
troelsh skrev:
Sapiens skrev:

Enig mht. optimismen. Men barren er nok også sat ret lavt efter de rædsler, vi har oplevet under Peters' ejerskab, så der skal nok ikke så meget til for at vække optimismen.
Men ret beset er det jo på et forfærdeligt lavt niveau, vi dingler rundt.

Jeg er med på holdet, der mener, at 1. halvleg er ok. Og at føringen er fuldt fortjent og måske endda kunne være en pind mere. Men den måde, man kommer ud i anden halvleg - er du bims, det er det glade vanvid.

Og det falder jo tilbage på min største bekymring (udover for mange dårlige spillere): Steffen Højer.
Han formår jo ikke at motivere de spillere, og han forekommer ikke at evne at ændre kampene fra sin position. Han er ikke proaktiv, han reagerer (sent) i stedet for at agere, han har ingen manøvrer, som ændrer slagets gang.

Jeg tror heller ikke, at vi rykker frem i bussen med ham som træner. Uanset hvor rar, flink og sympatisk han er.
Ædruelighedens stemme

jens fup
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Søren Thorst, Søren Dissing, Calle Facius, David Nielsen
Geografisk sted: Et langskud fra Hornevej

Indlæg af jens fup » 9. aug 2026, 17:24

Den 2. halvleg jeg lige er kommet hjem fra, var så meget mere skuffende som at drengene jo totalt spiller Kolding ud af brættet i de første 45 minutter. Det er stadig bekymrende at der kan være så store udsving efter bare et kvarters pause. Én ting er at man ikke kan spille heavy metal-fodbold med tungt pres i 45 minutter i træk, det er jeg helt indforstået med. Men at man totalt mister initiativet efter pausen, det er bare ikke godt nok.

På positivsiden: Hey! Vi er sgu stadig ubesejrede og med i pokalen.
Når kræfterne er til det, sidder presspillet lige i skabet
I første halvleg var forsvaret kompakt og stod stærkt - langt fra lige så godt efter pausen.

De negative: Jasson og Jubril holder aaaaalt for længe på bolden, når de har en aktion i 9 ud af 10 tilfælde.
Og så skal lige netop de to bare langt væk fra bolden, når vi har frispark!!
Kubel ligner +4,5 mio kr hældt i afløbet - det er da fint at Steffen Højer stadig tror på ham; det gør jeg så til gengæld ikke.
Nwadike ER et fysisk monster, som går hen og bliver en ræddi god spiller for os, men han kan åbenbart endnu ikke holde til mere end en time, og det er et problem fordi han i dén grad tvinger modstanderne til at bruge kræfter på ham. Jeg oplevede at både kampen i dag og pokalkampen skiftede karakter, da han måtte udskiftes.
'If you are first you are first.
If you are second you are nothing.'
Bill Shankly

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar

Indlæg af Gentleman Finn » 9. aug 2026, 17:31

jens fup skrev:
9. aug 2026, 17:24
Den 2. halvleg jeg lige er kommet hjem fra, var så meget mere skuffende som at drengene jo totalt spiller Kolding ud af brættet i de første 45 minutter. Det er stadig bekymrende at der kan være så store udsving efter bare et kvarters pause. Én ting er at man ikke kan spille heavy metal-fodbold med tungt pres i 45 minutter i træk, det er jeg helt indforstået med. Men at man totalt mister initiativet efter pausen, det er bare ikke godt nok.

På positivsiden: Hey! Vi er sgu stadig ubesejrede og med i pokalen.
Når kræfterne er til det, sidder presspillet lige i skabet
I første halvleg var forsvaret kompakt og stod stærkt - langt fra lige så godt efter pausen.

De negative: Jasson og Jubril holder aaaaalt for længe på bolden, når de har en aktion i 9 ud af 10 tilfælde.
Og så skal lige netop de to bare langt væk fra bolden, når vi har frispark!!
Kubel ligner +4,5 mio kr hældt i afløbet - det er da fint at Steffen Højer stadig tror på ham; det gør jeg så til gengæld ikke.
Nwadike ER et fysisk monster, som går hen og bliver en ræddi god spiller for os, men han kan åbenbart endnu ikke holde til mere end en time, og det er et problem fordi han i dén grad tvinger modstanderne til at bruge kræfter på ham. Jeg oplevede at både kampen i dag og pokalkampen skiftede karakter, da han måtte udskiftes.
Ro på med at stemple Kubel ude, der er bold i ham, det er stadig early days, vi skal have fundet en måde at bruge ham bedre på.

Nwadike er i gang med sin første senior sæson, han skal bygge på fysikken. Det er normalt. Det skal nok blive bedre i løbet af sæsonen. Men vi har også Nicklas der bør have nogle mål i støvlerne til os, når han er i form

Besvar