AaB - Kolding IF - 9.08.26

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
DarkHorse9000
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Oscar Hiljemark

Re: AaB - Kolding IF - 9.08.26

Indlæg af DarkHorse9000 » 10. aug 2026, 19:20

R Rosenberg skrev:
10. aug 2026, 18:23
DarkHorse9000 skrev:
10. aug 2026, 16:38
DenSataniskeHest skrev:
10. aug 2026, 14:35
Når selv i recap at børsting ligner en 2 div spiller, så står det sku slemt til.
Bare vi ikke glemmer han altid giver sig 120 procent, italesætter egne fejl og mangler, er ægte AaB-mand og en fantastisk rollemodel.
Det har aldrig rigtig haft den store effekt på banen eller i tabellen. Det var akkurat samme argumentation for ham, da han var i klubben sidst.

Men ja, et dejligt AaB-hjerte.
Børsting sikrer ikke oprykningen, men han trådte i karakter, da det så Aller mørkest ud. Som anfører hev han røven op på de unge, da overlevelsen skulle sikres i nedrykningsspillet. Så måtte han igen vige pladsen for de unge og så røg bunden ud mod Middelfart på hjemmebane. Det er guld værd med sådan en mand i truppen på nuværende tidspunkt.

Men som tidligere skrevet, skal han jo ikke spille fra start. Der SKAL være bedre muligheder.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 10. aug 2026, 19:43

R Rosenberg skrev:
DarkHorse9000 skrev:
DenSataniskeHest skrev:
Når selv i recap at børsting ligner en 2 div spiller, så står det sku slemt til.
Bare vi ikke glemmer han altid giver sig 120 procent, italesætter egne fejl og mangler, er ægte AaB-mand og en fantastisk rollemodel.
Det har aldrig rigtig haft den store effekt på banen eller i tabellen. Det var akkurat samme argumentation for ham, da han var i klubben sidst.

Jeg kan virkelig godt li personen Børsting, han er jo alt det vi gerne vil have at en AaB dreng skal være som person. Bærer AaB i hjertet og udenpå tøjet. Ydmyg udenfor banen, en fighter på banen.
Desværre har hans niveau altid været under det vi havde brug for, for at han kunne være mere end en indskiftningsspiller. En Børsting i sin bedste fodboldalder havde været en forstærkning til dette hold, men der er han ikke nu. Det er virkelig synd at han aldrig har prøvet at kunne indtage den rolle som en bærende spiller.

Men det er jo simpelthen for vildt at vi efter alle disse år stadig kan have den diskussion. Hans teknik er lort, hans fight er god. Sådan har det alle dage været. Det sidste er prisværdigt og også noget værd i perioder, men i længden ikke nok. Hvorfor er nogle overrasket?
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

DenSataniskeHest
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Frank

Indlæg af DenSataniskeHest » 10. aug 2026, 20:42

DarkHorse9000 skrev:
DenSataniskeHest skrev:
Det kan jeg også levere, skal jeg så også have kontrakt? Manden burde aldrig været hentet. Han er maksimalt 2 div spiller..

Børsting er den sidste fuck finger fra sse22

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 10. aug 2026, 20:56

Hanga skrev:
10. aug 2026, 19:43
R Rosenberg skrev:
DarkHorse9000 skrev:
DenSataniskeHest skrev:

Jeg kan virkelig godt li personen Børsting, han er jo alt det vi gerne vil have at en AaB dreng skal være som person. Bærer AaB i hjertet og udenpå tøjet. Ydmyg udenfor banen, en fighter på banen.
Desværre har hans niveau altid været under det vi havde brug for, for at han kunne være mere end en indskiftningsspiller. En Børsting i sin bedste fodboldalder havde været en forstærkning til dette hold, men der er han ikke nu. Det er virkelig synd at han aldrig har prøvet at kunne indtage den rolle som en bærende spiller.

Men det er jo simpelthen for vildt at vi efter alle disse år stadig kan have den diskussion. Hans teknik er lort, hans fight er god. Sådan har det alle dage været. Det sidste er prisværdigt og også noget værd i perioder, men i længden ikke nok. Hvorfor er nogle overrasket?
Det er der vel heller næppe nogen, der er.
Det er blot samme argument for hans berettigelse, der kommer ovenfor, som også kom for 5 år siden.
Og det er jo bare et dårligt argument for at have en spiller.

Det samme argument blev jo delvist også benyttet om Pallesen. Det gjorde ham jo bare ikke særligt god af den grund.
Ædruelighedens stemme

Sønderhof
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Indlæg af Sønderhof » 10. aug 2026, 22:58

DenSataniskeHest skrev:
10. aug 2026, 20:42
DarkHorse9000 skrev:
DenSataniskeHest skrev:
Det kan jeg også levere, skal jeg så også have kontrakt? Manden burde aldrig været hentet. Han er maksimalt 2 div spiller..

Jeg synes den kritik er forfejlet. Børsting er ikke problemet, men løsningen, når lejespiller nr. 83 og andre spillere med mere talent end Børsting, underpræsterer og slår op i banen.

Det er respektløst overfor en klubmand af rang, at svine ham til fordi han for gud ved hvilken gang ender blandt utallige træneres foretrukne.

Det er desuden en gigantisk fejlslutning, at koblet ham til SSE22-shitshowet. Der er bund i Børsting, modsat 95% af alt SSE22 har hentet til klubben.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 11. aug 2026, 08:42

Kritikken på Børsting som højreback stammer vel også mest på baggrund af hans to store forspildte chancer foran mål.

Han har vel som højreback lavet en godkendt indsats. Måske ikke som målmager, men det skal højrebacken ikke være. Og her har han jo faktisk lavet et mål i tre ligakampe...

Hvorfor var Pudel ikke på bænken? Hakker hans genoptræning?
- FlæskeFrank

DarkHorse9000
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Oscar Hiljemark

Indlæg af DarkHorse9000 » 11. aug 2026, 08:49

DenSataniskeHest skrev:
DarkHorse9000 skrev:
DenSataniskeHest skrev:

Det eneste helhjertede løb, vi to havde lavet i minut 70 mod Hillerød, var til ølboden :D

Jeg er ikke overraskende uenig. Børsting er en meget vigtig kulturbærer i den nuværende trup.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 11. aug 2026, 08:54

Iøvrigt havde vi i de to første kampe kvindelige dommere, hvor vi vandt. Mens det var en mandelig dommer sidst, hvor alt åbenbart var lort...
- FlæskeFrank

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 11. aug 2026, 10:05

FlæskeFrank skrev:
11. aug 2026, 08:54
Iøvrigt havde vi i de to første kampe kvindelige dommere, hvor vi vandt. Mens det var en mandelig dommer sidst, hvor alt åbenbart var lort...
Svært at se der skulle være nogen korrelation mellem kønnet på dommeren og spillernes præstation på banen :-D.

1. Halvleg i søndags var måske den bedste halvleg under Højer, hvorimod 2. Halvleg var det ringeste denne sæson.

DenSataniskeHest
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Frank

Indlæg af DenSataniskeHest » 11. aug 2026, 10:58

Sønderhof skrev:
10. aug 2026, 22:58
DenSataniskeHest skrev:
DarkHorse9000 skrev:
DenSataniskeHest skrev:

Jeg synes den kritik er forfejlet. Børsting er ikke problemet, men løsningen, når lejespiller nr. 83 og andre spillere med mere talent end Børsting, underpræsterer og slår op i banen.

Det er respektløst overfor en klubmand af rang, at svine ham til fordi han for gud ved hvilken gang ender blandt utallige træneres foretrukne.

Det er desuden en gigantisk fejlslutning, at koblet ham til SSE22-shitshowet. Der er bund i Børsting, modsat 95% af alt SSE22 har hentet til klubben.
at man har købt dårliger spiller, gør da ikke den korrekte løsning at købe endnu en spiller der er dårlig.. når det er synet forstår man sku god AaB er i nedadgående spiral....

Bunden i børsting høre knap 2 div til...

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 11. aug 2026, 11:57

Sønderhof skrev:
DenSataniskeHest skrev:
DarkHorse9000 skrev:
DenSataniskeHest skrev:

Enig, det er en mærkelig respektløs tilgang til en ægte AaB’er. Børsting har leveret en top-prof indsats på en mindre end optimal plads, og foruden at prise hans fightervilje (helt gak hvor lidt det værdisættes) kunne man også pege på, at nej, han har ikke stærk teknik, men han må dælme have noget spilintelligens, når han kan rykkes rundt på banen på den måde og løse opgaver. Vi har til sammenligning flere spillere, som har svært ved at shine på deres favorit-pladser.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Gentleman Finn » 11. aug 2026, 12:37

De samme brugere (især Den sataniske hest), bruger en masse energi på at save Børsting helt over og gør ham ringere end han er, er de samme der gør det ved alle. Saglig kritik er jo rigtig fint, eller hård kritik for den sags skyld, men når en stor del af ens indlæg er udfald mod spillere under bæltestedet, så gør det i hvert fald til tider ulideligt at læse med herinde. Synes endda Børsting har gjort det meget fornuftigt her i starten, selvom han har disse tekniske kiksere til tider der er nemme for nogle at pege ud. Men at kalde ham en til bunden af 2. Div etc. pisser mig af, det er ikke en måde at behandle en rigtig AaB'er, der åbenlyst giver 100% hver gang for klubben.

Pontoppi
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Nomvethe

Indlæg af Pontoppi » 11. aug 2026, 13:16

Gentleman Finn skrev:
11. aug 2026, 12:37
De samme brugere (især Den sataniske hest), bruger en masse energi på at save Børsting helt over og gør ham ringere end han er, er de samme der gør det ved alle. Saglig kritik er jo rigtig fint, eller hård kritik for den sags skyld, men når en stor del af ens indlæg er udfald mod spillere under bæltestedet, så gør det i hvert fald til tider ulideligt at læse med herinde. Synes endda Børsting har gjort det meget fornuftigt her i starten, selvom han har disse tekniske kiksere til tider der er nemme for nogle at pege ud. Men at kalde ham en til bunden af 2. Div etc. pisser mig af, det er ikke en måde at behandle en rigtig AaB'er, der åbenlyst giver 100% hver gang for klubben.
enig….

og jeg vil faktisk tro at Børsting havde fået mere spilletid centralt hvis ikke det havde være for Højers mærkelige experimenter sidste sæson hvor han konsekvent nægted at spille ham uanset hvor ringe hans konkurrenter var…

jeg mener ikke Børsting er elendig selvom han teknisk er under niveau…. Jason er heller ikke elendig selvom nogen gør alt for at svine ham til udelukkende fordi han er købt i en bestemt periode….
hjertet i nord :aabfan:

AlbertE
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Ingen

Indlæg af AlbertE » 11. aug 2026, 13:41

Børsting er en fin spiller og have i truppen, men jeg kunne godt tænke mig han ikke skulle være starter, det synes jeg hans generelle niveau er for lavt til, men han kan dække flere positioner og er altid garant for hårdt arbejde så han er en god backup spiller. Håber Persyn viser sig at være god så kan han overtage den back.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar

Indlæg af Gentleman Finn » 11. aug 2026, 13:59

Funky skrev:
11. aug 2026, 11:57
Sønderhof skrev:
DenSataniskeHest skrev:
DarkHorse9000 skrev:
DenSataniskeHest skrev:

Enig, det er en mærkelig respektløs tilgang til en ægte AaB’er. Børsting har leveret en top-prof indsats på en mindre end optimal plads, og foruden at prise hans fightervilje (helt gak hvor lidt det værdisættes) kunne man også pege på, at nej, han har ikke stærk teknik, men han må dælme have noget spilintelligens, når han kan rykkes rundt på banen på den måde og løse opgaver. Vi har til sammenligning flere spillere, som har svært ved at shine på deres favorit-pladser.
Du fik sagt det bedre end jeg kunne her efter natarbejdet. Synes også han har gjort det hæderligt her i starten. Han skubber brystkassen frem og giver 100%. Kan spille mange pladser, vi får brug for at han er på sit bedste, uanset hvor han spiller og hvor meget tid han får. Den type har alle hold brug for, og ja det er nemt at se rødt hvis han har en stor teknisk fejl, men det er ikke ensbetydende med at det samlede niveau har været ringe.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar

Indlæg af Gentleman Finn » 11. aug 2026, 14:12

Pontoppi skrev:
11. aug 2026, 13:16
Gentleman Finn skrev:
11. aug 2026, 12:37
enig….

og jeg vil faktisk tro at Børsting havde fået mere spilletid centralt hvis ikke det havde være for Højers mærkelige experimenter sidste sæson hvor han konsekvent nægted at spille ham uanset hvor ringe hans konkurrenter var…

jeg mener ikke Børsting er elendig selvom han teknisk er under niveau…. Jason er heller ikke elendig selvom nogen gør alt for at svine ham til udelukkende fordi han er købt i en bestemt periode….
Som sagt har jeg intet imod kritik, men det under bæltestedet er trættende.

Hvor og hvornår Børsting skal bruges lader jeg være helt op til Højer, han kan godt bruges centralt eller i højre side længere fremme, hvor han til tider kan score mål, og hjælpe taktisk hvis vi er i en svær periode i kampen. Centralt synes jeg egentligt det fungerer så længe Kaasa er på banen, men vi kan sagtens bruge en central midtbane mere, der kan dominere mere.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar

Indlæg af Gentleman Finn » 11. aug 2026, 14:16

AlbertE skrev:
11. aug 2026, 13:41
Børsting er en fin spiller og have i truppen, men jeg kunne godt tænke mig han ikke skulle være starter, det synes jeg hans generelle niveau er for lavt til, men han kan dække flere positioner og er altid garant for hårdt arbejde så han er en god backup spiller. Håber Persyn viser sig at være god så kan han overtage den back.
Klart, helt fair, selvom jeg egentligt synes han er startet bedre end sidste sæson. Han er fin til at komme ind og stabilisere ting også, hvis det er fra bænken, jeg kan jo godt se ham komme ind både i højresiden længere fremme hvor han snuser mål op ind i mellem, på backen og centralt. Men det er vigtigt for ham at få flere minutter end han gjorde sidste sæson, hvis vi skal have det bedste ud af ham. Ellers mister man kampformen.

Vi kan sagtens bruge en bedre midtbanespiller centralt, der kan dominere mere, i øvrigt. Det har jeg skreget på længe, Kaasa er fin men vi kan godt bruge mere, så konkurrencen fra bænken er bedre centralt.

Besvar