Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)
Det ville være et godt signal at sælge Marc Nielsen, men tro, at vi får noget bedre end på den korte bane, er meget meget optimistisk.
Der er vel ingen, som kan nævne en venstreback i første division, som er interessant for os. Eller en ikke fast spillende i superligaen, som kunne være interesseret i os. Christian Sørensen kan vi nok hente. Dyr, gammel, kæmper med niveauet og skadet. What's not to like.
Der er vel ingen, som kan nævne en venstreback i første division, som er interessant for os. Eller en ikke fast spillende i superligaen, som kunne være interesseret i os. Christian Sørensen kan vi nok hente. Dyr, gammel, kæmper med niveauet og skadet. What's not to like.
- FlæskeFrank
Nu tror jeg heller ikke at Casper Højer er en mulighed, men det virker da som et underligt argument, at han ikke har nogen tilknytning til AaB eller Aalborg. Han spiller pt. i en tyrkisk oprykkerklub. Mig bekendt har han heller ikke nogen tilknytning til hverken klubben eller de yderste afkroge af det østlige Tyrkiet. De fleste af de spillere vi har hentet de seneste par år har da heller ikke haft nogen tilknytning til klubben eller sågar Danmark.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
jeg tror satme godt han kan erstattes på kort bane med noget der er bedre. nok ikke en gratis spiller, men ej heller dyr transfer. Det ville være et godt sted at starte at få ham ud og en ny ind, og så gå all in på den 6erFlæskeFrank skrev: ↑12. aug 2026, 13:40Det ville være et godt signal at sælge Marc Nielsen, men tro, at vi får noget bedre end på den korte bane, er meget meget optimistisk.
-
FlæskeFrank
- Allstar

Hvem? Navn tak.
Problemet er, at indtil de kommer til klubben ser vi ikke deres fejl, kun kvaliteten.
Problemet er, at indtil de kommer til klubben ser vi ikke deres fejl, kun kvaliteten.
- FlæskeFrank
Jeg er ikke agent men bruger en fodbold faglighed til helt simpelt at konkludere at en Marc Nielsen nok godt kvalitetssikrer mæssigt kan erstattes i dett vindue med en der er bedre også for rimelige penge.FlæskeFrank skrev: ↑12. aug 2026, 13:59Hvem? Navn tak.
Det skal man ikke lede mange steder efter
Han er virkelig ikke særlig god Marc n
-
FlæskeFrank
- Allstar

Marc Nielsen har en rigtig god indlægsfod, men defensive mangler.
Du har sjældent, en der er god offensiv og defensiv. Så tænker, at det er valget, som vi skal tage.
Jeg ser ikke bundter af bedre venstrebacks, som matcher Marc. Endsige bedre.
Dermed ikke sagt, at han måske ikke er systemets mand
Du har sjældent, en der er god offensiv og defensiv. Så tænker, at det er valget, som vi skal tage.
- FlæskeFrank
Ja ofte er valget - en back der dygtig defensivt og kan vikariere i midterforsvaret eller en der er offensiv indstillet og kan vikariere på kanten på midtbanen/angrebet.FlæskeFrank skrev: ↑12. aug 2026, 14:12Marc Nielsen har en rigtig god indlægsfod, men defensive mangler.
Jeg vil foreslå den defensive stærke der lukker af i vores situation.
Får vi en stærk 6er der er meget stærkere end 1 div kan vi godt have en offensiv back ellers ikke
Og det afhænger også rigtig meget af den midterstopper som er ved siden af den offensive back. Kan han dække ind?Laumag skrev: ↑12. aug 2026, 14:17Ja ofte er valget - en back der dygtig defensivt og kan vikariere i midterforsvaret eller en der er offensiv indstillet og kan vikariere på kanten på midtbanen/angrebet.FlæskeFrank skrev: ↑12. aug 2026, 14:12Marc Nielsen har en rigtig god indlægsfod, men defensive mangler.
Jeg vil foreslå den defensive stærke der lukker af i vores situation.
Får vi en stærk 6er der er meget stærkere end 1 div kan vi godt have en offensiv back ellers ikke
Samtidig er spillestilen også vigtig. Har man en angriber at sigte efter i boksen? Kommer der folk med i feltet når vi angriber? Ellers kan du jo slå verdens bedste indlæg, men hvis der ikke er nogen af sigte efter så er det lige meget.
Ser Marc N som en middelmådig 1 div spiller. Over middel offensivt og under middel defensivt. Ser begge backs og 6eren som vores svageste punkter. Men hellere have man finder 1 eller 2 gode der kan dække ind, end at man finder 3-4 middelmådige og får dækket alle hullerne.
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
Det er vel ikke så usædvanligt at en spiller tager ud på eventyr for derefter at vende tilbage til den klub han har fået sin fodboldopdragelse eller en klub, hvor han tidligere har haft en god tid. Rasmus Thelander kom fx tilbage til AaB flere gange, Zanka til FCK et hav af gange, etc. Det var bare dét.jonas386 skrev: ↑12. aug 2026, 13:57Nu tror jeg heller ikke at Casper Højer er en mulighed, men det virker da som et underligt argument, at han ikke har nogen tilknytning til AaB eller Aalborg. Han spiller pt. i en tyrkisk oprykkerklub. Mig bekendt har han heller ikke nogen tilknytning til hverken klubben eller de yderste afkroge af det østlige Tyrkiet. De fleste af de spillere vi har hentet de seneste par år har da heller ikke haft nogen tilknytning til klubben eller sågar Danmark.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
- Lucas Andersen 25. juli 2022
- Lucas Andersen 25. juli 2022
-
Rolf Engels
- 2. div

- Favoritspiller: Otoa
Du mener simpelthen ikke, at Marc Nielsen kan erstattes på den korte bane, af spillere der er realistiske for os?FlæskeFrank skrev: ↑12. aug 2026, 13:40Det ville være et godt signal at sælge Marc Nielsen, men tro, at vi får noget bedre end på den korte bane, er meget meget optimistisk.
Det kan godt være, at nogle herinde skal være mere realistiske på, hvem vi kan hente. Men andre har godt nok også brug for at vide, at vi stadig er en relativt attraktiv klub...
men der er kommet mange flere penge i 1 div. end bare for 3 - 5 år siden !
der er altså oprykkerhold i 1 div der køre med 5-10 mio. i underskud….
de to oprykkere til superligaen køre på budgetter på +40 mio ! det er totalt uden sammenligning med tidligere….
og generelt er der kommet flere penge ind i de skandinaviske ligaer hvilket drypper på klubber i næstbedste række….
De store million salg er ikke kun længere de 4-6 større klubber der kan det… det sker også ned i de lavere rækker
hjertet i nord 
Klart, men hvis de klubber nu af den ene eller anden grund ikke er interesserede, så har fodboldspillere i dag jo heller ikke finere fornemmelser end at et par år i Horsens, Vendsyssel eller Aalborg bestemt er på tegnebrættet.Gnu skrev: ↑12. aug 2026, 14:52Det er vel ikke så usædvanligt at en spiller tager ud på eventyr for derefter at vende tilbage til den klub han har fået sin fodboldopdragelse eller en klub, hvor han tidligere har haft en god tid. Rasmus Thelander kom fx tilbage til AaB flere gange, Zanka til FCK et hav af gange, etc. Det var bare dét.jonas386 skrev: ↑12. aug 2026, 13:57Nu tror jeg heller ikke at Casper Højer er en mulighed, men det virker da som et underligt argument, at han ikke har nogen tilknytning til AaB eller Aalborg. Han spiller pt. i en tyrkisk oprykkerklub. Mig bekendt har han heller ikke nogen tilknytning til hverken klubben eller de yderste afkroge af det østlige Tyrkiet. De fleste af de spillere vi har hentet de seneste par år har da heller ikke haft nogen tilknytning til klubben eller sågar Danmark.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
- Brodernumsi
- Allstar

- Favoritspiller: Enevoldsen
- Geografisk sted: Vestbyen
Hvorfor er det imponerende, at AB har et driftunderskud på 18 mil?Pontoppi skrev: ↑12. aug 2026, 15:01men der er kommet mange flere penge i 1 div. end bare for 3 - 5 år siden !
der er altså oprykkerhold i 1 div der køre med 5-10 mio. i underskud….
de to oprykkere til superligaen køre på budgetter på +40 mio ! det er totalt uden sammenligning med tidligere….
og generelt er der kommet flere penge ind i de skandinaviske ligaer hvilket drypper på klubber i næstbedste række….
De store million salg er ikke kun længere de 4-6 større klubber der kan det… det sker også ned i de lavere rækker
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.
-
R Rosenberg
- Allstar

Du ved jo bedre end de fleste, at der er forskel på strategi og kommunikation.BoT skrev: ↑12. aug 2026, 09:39Men det er vel også den eneste rigtige strategi? Det giver jo ikke mening at købe en ny venstreback bare for at købe en ny venstreback. Han skal jo være en del bedre, end dem, man allerede har. Og hvis folk tror, at der står lange køer af billige spillere derude, der gerne vil til AaB, og som er bedre end dem, vi har, så bliver I forhåbentlig meget klogere på et tidspunkt.Rolf Engels skrev: ↑12. aug 2026, 09:21Jeg synes mere og mere den fortælling man er ved at bygge op, i forhold til kravene om kvalitet, lugter af, at man er ved at skabe en kattelem for at komme ud af vinduet uden yderligere indkøb.
Det er fint med høje krav om kvalitet, men i søndags så vi jo noget så tydeligt, at holdet skriger på en ny venstre back. Man behøver altså ikke have voldsomt høje krav til en ny venstre back før han er markant bedre end Marc Nielsen. Men givetvis man ikke kan komme af med ham, og så er det jo lettere at fortælle, at man ikke kan finde den nødvendige kvalitet
Den med kattelemmen er jo en AaB Classic. "Vi kunne desværre ikke finde nogen med høj nok kvalitet, så her er der en lang næse til jer i stedet".
Selvfølgelig hænger væsentligt bedre spillere ikke på træerne, men du skal ikke bilde mig ind, at der ikke findes ledige spillere derude, som ikke kunne forstærke det nuværende hold markant, og som ville sige ok til AaB. Der skal altså ikke meget til for at forstærke et af de ringeste hold i klubbens historie (tak, SSE22).
Ædruelighedens stemme