Aab-Frederica 14/8-2026 19:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Baatnakken
1. div
1. div
Favoritspiller: Prica

Re: Aab-Frederica 14/8-2026 19:00

Indlæg af Baatnakken » 14. aug 2026, 21:43

Ahmen i guder hvor er det elendigt. Bernio Verhagen ville kunne forstærke dette hold i den nuværende forfatning

haghdk
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af haghdk » 14. aug 2026, 21:45

Olev74 skrev:
14. aug 2026, 21:40
Et er at spillernes kvalitet ikke er på det ønskede niveau, men at man fra Højer og co's side så ikke tilpasser sig. Flere gange så vi at sikre boldbesiddelser 8-10-15 meter over midten partout skal ned og runde målmanden. Og når vores forsvarsspillere nu en gang ikke kan spille sig i gennem presset bliver bolden banket op til Brian til en i bedste fald fifty-fifty samme sted hvor vi et halvt minut forinden havde bolden under kontrol. Selv frispark skal sendes tilbage til keeperen. Indkast helt nede i sidste tredjedel.

Selv når vi er bagud, går vi stille og roligt når vi har en dødbold. F.eks. ved Thomsens indskiftning: i stedet for at Bertil står klar, venter vi til dommeren fløjter før vi gør os klar. Sekunder ja, men hvis nu lidt vilje.
Den der forstår jeg heller ikke rigtig noget af. Det sker tit når der er mulighed for en kontra. Det virker næsten som om at de synes det er unfair hvis de er i overtal i angrebet.

DellOrto
Ynglinge
Ynglinge
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af DellOrto » 14. aug 2026, 21:50

Det er næsten virkelighedsfornægtelse at forvente, at AaB skulle have flyttet sig markant hen over sommerferien. Hvor kommer den forventning fra? Og hvorfor er vi utilfredse, når vi spiller præcis på det niveau, som vores spillertrup tilsiger?
Venner, vi blev nummer 7 sidste år, og nu møder vi en fornuftigt spillende Superliga-nedrykker. Et hold, der er hurtigere, stærkere, mere teknisk og bedre spillende – og som samtidig har en træner, der ved præcis, hvordan han vil spille.
Lad os lige opsummere, hvad vi faktisk har.
Børsting – en nulbon hentet i 2. division. En gut med fightervilje og et hjerte af guld. Kommer han til baglinjen? Nej. Slår han gudeindlæg? Også nej. Teknik? Heller ikke. Alt i alt en spiller på et niveau mellem 1. og 2. division.
Marc Nielsen – hentet i en 1. divisionsklub, og springet til Superligaen blev ganske enkelt for stort. Han har et okay indlæg, men det er også nogenlunde det.
Jasson – hentet til Superligaen. Manden med den mindste skridtlængde, fylder ingenting, har dårlig fysik og absolut ingen fart. Han har på intet tidspunkt vist, at han kunne blive en profil – selv i dansk 1. division.
Arnorsson – backup til backup. Ikke god nok lige nu. Mangler balance og kvalitet i det korte pasningsspil. Måske kommer det. Jeg er skeptisk.
Kåsa – en fin midtbanespiller, men har været ustabil. Det kan være, han finder formen og kan bygge på.
Hopness – godt løbepensum. Intet andet.
Adedeji – manden, der ikke kunne spille sig på holdet i Lillestrøm i norsk 1. division. Forklaringerne kan selvfølgelig være mange.
Normann – vores absolut eneste profil. Målfarlig, opportunistisk og med et godt spark. Rigtig godt hentet!!!
Jeg gider ikke gå alle spillerne igennem, men I forstår pointen.
Leverpostejen driver ned ad væggene på Hornevej, men vi fatter det stadig ikke. Vi tror, at fordi vi er AaB, så må vi da kunne noget – per definition.
Men det kan vi ikke.
Måske kan vi slutte i top 6. Men oprykning? Hvordan? Og i hvilken verden?
Vi henter en pakke Stryhns og beder Højer om at lave en ribeye.
Det er en prøvelse, at være forelsket i dig

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 14. aug 2026, 22:00

Hanga skrev:
14. aug 2026, 21:10
Men hey husk at det så meget bedre ud med organisationen i træningskampene...
Det gjorde det nu også, samt i perioder i alle foregående kampe. Det er bare et faktum.

I dag møder vi et - til sidst meget - bedre hold. De skabte også de største chancer i 1.halvleg, men niveauforskellen var ikke så stor, som til sidst.

Tilbage fra stadion-tanker:

Dette AaB-hold kommer ikke foran FCF, så vi kan håbe på, at det gør ingen andre heller. De spiller klart det bedste fodbold i rækken og ligner en stensikker oprykker.

Vi har et hold med ret begrænset nærkampstyrke, sådan helt generelt. Der var alt for mange situationer, hvor FCF vinder bolden på midten efter en duel, selv om AaB endda er 1-2 mand i overtal i duellen.

Vores bagkæde er ikke god nok. Marc Nielsens offensive punch er forsvundet, og så er der altså ikke så meget mere. Makolli leverer blundere i hver eneste kamp, som der ikke er råd til. Noel virker bare usikker og langsom i boldomgangen. Det kan godt være, de to unge BLIVER gode nok - men vi skal dælme have Tiedemann og Pudel klar ASAP!

Jasson redder os i mange situationer ved at afmontere modstanderens pres. Det er livsvigtigt for os lige nu, men bruger vi ham rigtigt på den måde? Jeg kunne håbe på, at Persyn er klar fra start hurtigt, for jeg kunne godt tænke mig at få Børsting ind på midten og krige. Hverken Kaasa eller Håpnes har samme nærkampstyrke.

Müller er forhåbentlig klar igen snart. Han er tydeligvis den bedste målmand lige nu.

Forfærdelig kamp til sidst, FCF vinder fuldt fortjent, men på 3 grimme personlige fejl.

Jeg forstår egentlig godt, man tager Normann ud, han så tung ud og lykkedes ikke med noget.

Spillere, som var okay med mod ligaens bedste hold: Børsting - Brian - Jasson - Müller, måske også Adedeji.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Baatnakken
1. div
1. div
Favoritspiller: Prica

Indlæg af Baatnakken » 14. aug 2026, 22:11

Jeg savner godtnok gennembrudsspillere på dette hold, der er alt for mange boldflyttere, det går alt for langsomt. Adideji fatter jeg ikke en meter af, piveringe kamp efter kamp

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 14. aug 2026, 22:15

Baatnakken skrev:
14. aug 2026, 22:11
Jeg savner godtnok gennembrudsspillere på dette hold, der er alt for mange boldflyttere, det går alt for langsomt. Adideji fatter jeg ikke en meter af, piveringe kamp efter kamp
Han lykkedes nu med lidt i 1.halvleg i dag, trak nogle frispark og var med i lidt offensivt over højrekanten. Men ingen solo-gennembrud, nej.
Jeg synes også, han skal komme med mere.
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Dongdongwh0
2. div
2. div

Indlæg af Dongdongwh0 » 14. aug 2026, 22:18

Vores målmand der udgik midt i kampen, Vincent Müller, er kåret som kampens spiller. Hahahhah forhelvede man.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 14. aug 2026, 22:18

Ikke nogen god kamp fra vores side.
Den første halvdel af 1. Halvleg var egentlig ok, og derfra satte Fredericia sig på begivenhederne.

Fredericia har et bedre hold og er bedre spillet sammen end os, så det virker som en umulig opgave at slutte over dem i tabellen.

Selvom deres sejr var fuld fortjent, kunne alle tre mål have været forhindret, hvis ikke det var for personlige fejl/uopmærksomhed blandt vores spillere.

DenSataniskeHest
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Frank

Indlæg af DenSataniskeHest » 14. aug 2026, 22:20

Mephisto2 skrev:
14. aug 2026, 21:19
R Rosenberg skrev:
14. aug 2026, 21:14
Udover EfB er der vel ingen større deroute i dansk fodboldhistorie end AaB's. Og ingen mere brat.

Man kan endog argumentere, at vores er større, da EfB allerede var et elevatorhold gennem mange år, da de rykkede ud ad 1. division i 2022.

Det var fedt, at nogen solgte vores sjæl til en bande tyske fantaster, lurendrejere, fupmagere og taskenspillere.
Enig. Og fedt med en sportsdirektør, der solgte billigt og købte dyrt. Selvom der havde været en sag mod ham tidligere for noget lignende. Som vist dog blev opgivet. Men alarmklokkerne var der.
Bullshit.. du husker elendigt, Der var en lang periode med Allan gaarde hvor man smadre ligaen fordi man troede AaB var naturligt tophold, selv om AaB aldrig har været fast top hold, men nej man sørgede for at ligaen blev lavet så det blev svære at være et hold der ligger på 5-8 pladsen og så lige popper op og tager en medalje.. fordi man ikke fatter hvilken type klub man er..

bælum formår ikke at hæve indtjeningen selv om det er derfor man ansætter ham.. han snakker og snakker.. der sker ikke en skid.. Man ansætter Inge med store planer, men da pengene skal hentes får man ingen, og kommunen gider ikke være med til at betale for en skole... så få måneder efter han starter, er hele hans budget fucked... det har ikke en skid med Okora handlen at gøre.. og det er dumt at påstå det... Det er heller ikke sse22 skyld, sel vom de ikke har gjort det godt.. nej fejlen kommer kort efter 2014... da AaB har et mesterskab fordi samlet ungdoms talenter peaker på samme tid, og man får et mesterskab.. AaB sælger historien om enestående talent arbejde, selv om det enlig ikke rigtig var noget specielt.. man var heldig, bestyrelsen tror på deres egen historie og tror man kan kopiere den opskrift igen...

faktisk tror jeg ikke der findes nogen klub i historien i dk der har lavet så mange selvmål som AaB... det hele er bare dumt med dumt på.. måske bedre at lade den dø...

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 14. aug 2026, 22:24

Dongdongwh0 skrev:
14. aug 2026, 22:18
Vores målmand der udgik midt i kampen, Vincent Müller, er kåret som kampens spiller. Hahahhah forhelvede man.
Ikke uforståeligt, men Børsting eller Jasson kunne også have fortjent det.

Alexis
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Martin P

Indlæg af Alexis » 14. aug 2026, 22:29

Har lige set målene. Deres 2 mål. Altså hvad fanden har Makolli gang i. Det er fuldstændig opgivende og ligeglad adfærd. Det her er noget man på ingen måde kan acceptere som klub eller træner. Hvis han er i nærheden af holdet i næste kamp, så er der noget helt galt. Fair nok at være dårlig eller lave fejl. Men ikke at gide løbe 10 meter på hjemmebane bagud 1-0 er uacceptabelt

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 14. aug 2026, 22:29

troelsh skrev:
14. aug 2026, 22:18
Ikke nogen god kamp fra vores side.
Den første halvdel af 1. Halvleg var egentlig ok, og derfra satte Fredericia sig på begivenhederne.

Fredericia har et bedre hold og er bedre spillet sammen end os, så det virker som en umulig opgave at slutte over dem i tabellen.

Selvom deres sejr var fuld fortjent, kunne alle tre mål have været forhindret, hvis ikke det var for personlige fejl/uopmærksomhed blandt vores spillere.
Yep, vi har set den samme kamp. Jeg synes dog, det virkede til, man lige fik rebet sejlene lidt igen i slutningen af 1.halvleg efter en god FCF-periode. Så at de kommer ud og får foræret sådant et lortemål, det var også ærgerligt.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 14. aug 2026, 22:31

Alexis skrev:
14. aug 2026, 22:29
Har lige set målene. Deres 2 mål. Altså hvad fanden har Makolli gang i. Det er fuldstændig opgivende og ligeglad adfærd. Det her er noget man på ingen måde kan acceptere som klub eller træner. Hvis han er i nærheden af holdet i næste kamp, så er der noget helt galt. Fair nok at være dårlig eller lave fejl. Men ikke at gide løbe 10 meter på hjemmebane bagud 1-0 er uacceptabelt
Det er ikke fordi, han er ugidelig, i masser af situationer kaster han sig jo rundt og løber over en halv bane. Men han har et problem med at koncentrerere sig, og så er han også nogle gange for nonchalant.

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar

Indlæg af Mephisto2 » 14. aug 2026, 22:34

DenSataniskeHest skrev:
14. aug 2026, 22:20
Mephisto2 skrev:
R Rosenberg skrev:
Udover EfB er der vel ingen større deroute i dansk fodboldhistorie end AaB's. Og ingen mere brat.

Man kan endog argumentere, at vores er større, da EfB allerede var et elevatorhold gennem mange år, da de rykkede ud ad 1. division i 2022.

Det var fedt, at nogen solgte vores sjæl til en bande tyske fantaster, lurendrejere, fupmagere og taskenspillere.
Enig. Og fedt med en sportsdirektør, der solgte billigt og købte dyrt. Selvom der havde været en sag mod ham tidligere for noget lignende. Som vist dog blev opgivet. Men alarmklokkerne var der.
Bullshit.. du husker elendigt, Der var en lang periode med Allan gaarde hvor man smadre ligaen fordi man troede AaB var naturligt tophold, selv om AaB aldrig har været fast top hold, men nej man sørgede for at ligaen blev lavet så det blev svære at være et hold der ligger på 5-8 pladsen og så lige popper op og tager en medalje.. fordi man ikke fatter hvilken type klub man er..

bælum formår ikke at hæve indtjeningen selv om det er derfor man ansætter ham.. han snakker og snakker.. der sker ikke en skid.. Man ansætter Inge med store planer, men da pengene skal hentes får man ingen, og kommunen gider ikke være med til at betale for en skole... så få måneder efter han starter, er hele hans budget fucked... det har ikke en skid med Okora handlen at gøre.. og det er dumt at påstå det... Det er heller ikke sse22 skyld, sel vom de ikke har gjort det godt.. nej fejlen kommer kort efter 2014... da AaB har et mesterskab fordi samlet ungdoms talenter peaker på samme tid, og man får et mesterskab.. AaB sælger historien om enestående talent arbejde, selv om det enlig ikke rigtig var noget specielt.. man var heldig, bestyrelsen tror på deres egen historie og tror man kan kopiere den opskrift igen...

faktisk tror jeg ikke der findes nogen klub i historien i dk der har lavet så mange selvmål som AaB... det hele er bare dumt med dumt på.. måske bedre at lade den dø...
Er det dig, Inge?? 😘

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 14. aug 2026, 22:47

Højer er glad for det ikke endte i et kollaps og 5-0
Jamen fedt. Så var 3-0 jo meget godt i den kontekst.
Få nu det trænerteam sendt til Bagdad som man sagde i den gamle skøjtehal …

DenSataniskeHest
Allstar
Allstar

Indlæg af DenSataniskeHest » 14. aug 2026, 22:47

Mephisto2 skrev:
14. aug 2026, 22:34
DenSataniskeHest skrev:
14. aug 2026, 22:20
Mephisto2 skrev:
R Rosenberg skrev:

Er det dig, Inge?? 😘
Nej Mikkel det er det ikke. Prøv nu bare at være lidt begavet selv om det er svært. At påstå AaB er endt hvor de er pga angivelige ulovligheder er dumt.

DenSataniskeHest
Allstar
Allstar

Indlæg af DenSataniskeHest » 14. aug 2026, 22:48

baresi skrev:
14. aug 2026, 22:47
Højer er glad for det ikke endte i et kollaps og 5-0
Jamen fedt. Så var 3-0 jo meget godt i den kontekst.
Få nu det trænerteam sendt til Bagdad som man sagde i den gamle skøjtehal …
Højer skulle være smidt ud for længst det er intet sket med spillet i den tid han har haft. Endnu et år i 1 div

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 14. aug 2026, 23:15

Funky skrev:
14. aug 2026, 22:00
Hanga skrev:
Det gjorde det nu også, samt i perioder i alle foregående kampe. Det er bare et faktum.
Tillykke med det så 😝Tilbage er så indtrykket at vi ikke er meget bedre bedre når det kommer til stykket. Og deri er naturligvis den pointe jeg hele tiden har forsøgt at fremføre... lad os nu lige se, hvor vi rent faktisk står. Og for mig at se er svaret at vi er stort set samme sted. Hvilken overraskelse.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 14. aug 2026, 23:18

Funky skrev:
14. aug 2026, 22:31
Alexis skrev:
14. aug 2026, 22:29
Det er ikke fordi, han er ugidelig, i masser af situationer kaster han sig jo rundt og løber over en halv bane. Men han har et problem med at koncentrerere sig, og så er han også nogle gange for nonchalant.
Undrer mig over, at der ikke er kommenteret på Marc Nielsens ageren i samme sekvens. For mig ligner det, at han klart har mulighed for at løbe bolden op eller i det mindste tackle, så indlægget slet kommer ind i feltet.

Men ja, også dårligt af Makolli.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 14. aug 2026, 23:28

Hanga skrev:
14. aug 2026, 23:15
Funky skrev:
14. aug 2026, 22:00
Hanga skrev:
Tillykke med det så 😝Tilbage er så indtrykket at vi ikke er meget bedre bedre når det kommer til stykket. Og deri er naturligvis den pointe jeg hele tiden har forsøgt at fremføre... lad os nu lige se, hvor vi rent faktisk står. Og for mig at se er svaret at vi er stort set samme sted. Hvilken overraskelse.
Så vi er enige om, at organisationen faktisk har været bedre i mere end træningskampene - fint. Er vi så “ikke så meget bedre, når det kommer til stykket”? For mig at se, så kommer det an på, hvor meget tryk du vil lægge på “MEGET bedre”. Jeg mener fortsat, vi er klart bedre nu end i foråret. Det kan der sagtens være plads til, uden at vi er er gode nok til at rykke op, for der var dælme nogle mørke, mørke stunder i foråret. Og jeg synes også, mit øvrige indlæg peger på en del punkter, hvor vi ikke er gode nok.

Besvar