NicoBasso skrev: ↑14. aug 2026, 10:10
Meget positivt med Sand. Man kan krydse alt, hvad der krydses kan, for at han enten har nogle forbindelser i baghånden, som er klar til at komme med det sidste kapital, der kan sparke tyskerne ud, eller at han er i stand til at skabe sådanne forbindelser. Alt andet lige må det også være et tegn på, at tyskerne er ved at indse, at de er færdige.
Tyskerne har for længst afskrevet AaB. De skal ikke sparkes ud, de skal købes ud. Ergo kan vi konstatere, at interessen for at købe en notorisk dårlig drevet fodboldklub, i øjeblikket ikke er særlig stor.
Det forstår jeg sådan set godt, hvis man ser på det som en investeringscase, så får man ikke ret meget attraktivt i øjeblikket. Man får en underskudsforretning og man får en klub i 1. division, med en spillertrup der ikke indeholder ret mange spillere, der kan tage springet til Superligaen.
AaB er et dyrt håndværkertilbud og det kræver helt åbenlyst en del ressourcer, at få AaB på ret køl og tilbage i Superligaen.
Jeg udtrykte allerede skepsis før SSE købte sig ind i AaB. Jeg så ikke AaB som en særlig attraktiv investering dengang, modsat hvad flere gav udtryk for herinde. Nok nogle af dem der mente, at AaB måtte være alletiders reklamesøjle for tyske virksomheder i Danmark. Måske også nogle af de samme der mente, at AaB skulle opdyrke et marked i Peru med tilgangen af Edison Flores?
Nej, AaB skal ikke koncentrere sig om Tyskland eller Peru. AaB, og deres ejere, skal koncentrere sig om at skabe en virksomhed, med en økonomi der hænger sammen med udgangspunkt i Aalborg/Nordjylland.
Det har man forsømt i årtier, men det er det der er tvingende nødvendigt, også selvom man er nødt til at skrue ned for blusset.
Men hvis AaB ikke var en oplagt investering før SSE22, så er det selvfølgelig nu en total dødssejler.
Man må godt nok konstatere, at SSE22 var skandaløst dårlige til det fodboldmæssige, og det har naturligvis påvirket driften i høj grad. Man kan ikke hente 15-20 dårlige spillere - og så bare komme ud af de kontrakter igen, uden at betale en mindre formue. Og det har man så gjort, samtidigt med at de har skiftet en masse trænere og andet personale. Det er bare en ekstrem dyr øvelse.
Jeg tror ikke I behøver at lede efter konsulentydelser i regnskabet, for AaB er blevet drevet helt afsindigt dårligt med SSE22 ved roret.
Jeg syntes stadigvæk, at Nordjyske burde grave i de økonomiske problemer i AaB, men graverjournalisme rimer desværre ikke på Nordjyske ifm. dækningen af AaB.
Tyskerne vil gerne sælge, men har igennem deres inkompetence transformeret AaB fra en allerede dårlig økonomisk situation, til en fuldstændig horribel forretning.
Derfor trækker det salg ud. Tyskerne skal nok over tid blive møre.