Sports excellence 22

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
R Rosenberg
Allstar
Allstar

Re: Sports excellence 22

Indlæg af R Rosenberg » 14. aug 2026, 17:43

Belwas skrev:
14. aug 2026, 16:22
R Rosenberg skrev:
14. aug 2026, 13:52

Der er sådan cirka INGEN, der taler om svindel eller fiflerier.
R Rosenberg skrev:
14. aug 2026, 12:25

Præcis. Og selvfølgelig er der papir på det. Det er bare ikke specificeret i et regnskab, som det påstås, så det et kun bestyrelsen, Tuxen samt Bernhard og de andre svindlere, det ved det.
Yikes mand - kom nu lige... At betale penge der ikke fremgår af regnskab er ulovligt, og du brugte ordret svindlere direkte i ovenstående for kort tid siden. Hvorfor tror du vi er så mange der reagerer?

Jeg tænker for øvrigt de fleste af os er 100% enige i at BPTC har fejlet, er inkompetente, og de ydelser der var skrevet i aftalen er spild af penge (og som nævnt grænsende til interessekonflikt), og at de skal ud hurtigst muligt. Det er bare forkert og lavt debat niveau og påstå at der i AaB foregår svindel.
Det har jeg heller aldrig påstået, heller ikke i det, du citerer - men skrift kan naturligvis være en svær størrelse.

Og ja, jeg synes da, de er nogle svindlere - den blår, de smed i øjnene på både tidligere ledelse, sponsorer og omgivelser, men især trofaste, mangeårige fans, er i mine øjne svindleri.

Men jeg er ikke jurist, så jeg benytter termen i lægmandsmodus - det kan jeg se, man skal være varsom med.
Ædruelighedens stemme

DenSataniskeHest
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Frank

Indlæg af DenSataniskeHest » 14. aug 2026, 22:49

AaB får Peter sand ind for at få fodbold viden, noget han blev fyret for i fcm da den ikke var god nok, hvor han blev erstattet af en af vores egne som sse22 smed på porten.. Måske AaB bare skulle trækkes ud bagved og få en værdig død

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 14. aug 2026, 22:57

Jegt synes det er lidt vildt at BPTC debatten gøres til beskyldninger om svindel.
Dybest kan sådan nogle konsulentydelser jo været købt helt legalt omend de har været en totalt unødvendig udgiftspost.
Problemet består jo i, at det ikke har været vandtætte skodder mellem BPTC og AaB ifht. hvem der har syntes der skulle købes ydelser og hvad de har skullet koste. Det vil være klædeligt, at det hver eneste femører AaB har betalt i BPTCs kasse kommer til offentlighedens kendskab og den komplette ordlyd af den famøse samarbejdsaftale og alle eventuelle tilægsaftaler. Det samme gælder selvsagt udspecificerede fakturaer for alt hvad der er betalt til BPTC og her taler vi både timeforbrug, software og lign. ydelser, og ikke mindst hoteller til rejser og hoteller. Det bør altsammen frem i lyset.
RAUS RAUS SSE!

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 14. aug 2026, 23:38

Jakobsen skrev:
14. aug 2026, 22:57
Jegt synes det er lidt vildt at BPTC debatten gøres til beskyldninger om svindel.
Dybest kan sådan nogle konsulentydelser jo været købt helt legalt omend de har været en totalt unødvendig udgiftspost.
Problemet består jo i, at det ikke har været vandtætte skodder mellem BPTC og AaB ifht. hvem der har syntes der skulle købes ydelser og hvad de har skullet koste. Det vil være klædeligt, at det hver eneste femører AaB har betalt i BPTCs kasse kommer til offentlighedens kendskab og den komplette ordlyd af den famøse samarbejdsaftale og alle eventuelle tilægsaftaler. Det samme gælder selvsagt udspecificerede fakturaer for alt hvad der er betalt til BPTC og her taler vi både timeforbrug, software og lign. ydelser, og ikke mindst hoteller til rejser og hoteller. Det bør altsammen frem i lyset.
Det gør det jo heller ikke. Det bliver til beskyldninger om beskyldninger om svindel - på baggrund af nada.

Og enig. Men det kommer jo ikke til at ske.
Ædruelighedens stemme

Pontoppi
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Nomvethe

Indlæg af Pontoppi » 15. aug 2026, 06:52

Jakobsen skrev:
14. aug 2026, 22:57
Det vil være klædeligt, at det hver eneste femører AaB har betalt i BPTCs kasse kommer til offentlighedens kendskab og den komplette ordlyd af den famøse samarbejdsaftale og alle eventuelle tilægsaftaler.
samarbejds aftalen fremgår af tidl regnskab og er udpenslet i sin helhed !

herunder vilkår for opsigelse osv samt at en siddende bestyrelse til enhver tid kan afslutte samarbejdet hvis indhold af ydelser ikke lever op til kravene…. og så er den jo tegnet af en DANSK bestyrelse inden tyskerne kom ind….

det er helt absurt at nogen herinde påstår at man bare kan overfakturerer penge ud af bagdøren i en børs noteret virksomhed !

og i næste instans…. at nogen er så dumme at poste 55 mio i en fodbold klub for så at hive små beløb ud igen over tid….

desuden leverer samme firma faglig sparring til flere klubber i 1 og 2 bundesliga så helt fata morgana kan det jo ikke være….

men stil nu op og spørg om det på en general forsamling så…. i stedet for at konspirerer på livet løs her inde….
hjertet i nord :aabfan:

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 15. aug 2026, 09:56

For en del år siden skrev jeg AaB bliver til Vejle.. Jeg blev svinet til men endnu engang ramte jeg rigtigt.

Lige som folk svingede mig til da jeg beskrev hvor dårlig klubbens økonomi var, dette var ting jeg skrev før sse22 kom. Selv samme brugere sidder nu og snakker om konspiration hvor sse22 drænet penge ud af en klub de havde smidt 55m I.

Man forstår sku godt samfundet er blevet så fakta resistent

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 15. aug 2026, 11:37

gravballe skrev:
15. aug 2026, 09:56
For en del år siden skrev jeg AaB bliver til Vejle.. Jeg blev svinet til men endnu engang ramte jeg rigtigt.

Lige som folk svingede mig til da jeg beskrev hvor dårlig klubbens økonomi var, dette var ting jeg skrev før sse22 kom. Selv samme brugere sidder nu og snakker om konspiration hvor sse22 drænet penge ud af en klub de havde smidt 55m I.

Det er da træls som du hele tiden bliver svinet til. STOP MED AT SVINE GRAVBALLE TIL.

:aabfan: Kom så AaB :aabfan:
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 15. aug 2026, 11:50

NicoBasso skrev:
14. aug 2026, 10:10
Meget positivt med Sand. Man kan krydse alt, hvad der krydses kan, for at han enten har nogle forbindelser i baghånden, som er klar til at komme med det sidste kapital, der kan sparke tyskerne ud, eller at han er i stand til at skabe sådanne forbindelser. Alt andet lige må det også være et tegn på, at tyskerne er ved at indse, at de er færdige.
Tyskerne har for længst afskrevet AaB. De skal ikke sparkes ud, de skal købes ud. Ergo kan vi konstatere, at interessen for at købe en notorisk dårlig drevet fodboldklub, i øjeblikket ikke er særlig stor.

Det forstår jeg sådan set godt, hvis man ser på det som en investeringscase, så får man ikke ret meget attraktivt i øjeblikket. Man får en underskudsforretning og man får en klub i 1. division, med en spillertrup der ikke indeholder ret mange spillere, der kan tage springet til Superligaen.
AaB er et dyrt håndværkertilbud og det kræver helt åbenlyst en del ressourcer, at få AaB på ret køl og tilbage i Superligaen.

Jeg udtrykte allerede skepsis før SSE købte sig ind i AaB. Jeg så ikke AaB som en særlig attraktiv investering dengang, modsat hvad flere gav udtryk for herinde. Nok nogle af dem der mente, at AaB måtte være alletiders reklamesøjle for tyske virksomheder i Danmark. Måske også nogle af de samme der mente, at AaB skulle opdyrke et marked i Peru med tilgangen af Edison Flores?
Nej, AaB skal ikke koncentrere sig om Tyskland eller Peru. AaB, og deres ejere, skal koncentrere sig om at skabe en virksomhed, med en økonomi der hænger sammen med udgangspunkt i Aalborg/Nordjylland.
Det har man forsømt i årtier, men det er det der er tvingende nødvendigt, også selvom man er nødt til at skrue ned for blusset.

Men hvis AaB ikke var en oplagt investering før SSE22, så er det selvfølgelig nu en total dødssejler.
Man må godt nok konstatere, at SSE22 var skandaløst dårlige til det fodboldmæssige, og det har naturligvis påvirket driften i høj grad. Man kan ikke hente 15-20 dårlige spillere - og så bare komme ud af de kontrakter igen, uden at betale en mindre formue. Og det har man så gjort, samtidigt med at de har skiftet en masse trænere og andet personale. Det er bare en ekstrem dyr øvelse.

Jeg tror ikke I behøver at lede efter konsulentydelser i regnskabet, for AaB er blevet drevet helt afsindigt dårligt med SSE22 ved roret.
Jeg syntes stadigvæk, at Nordjyske burde grave i de økonomiske problemer i AaB, men graverjournalisme rimer desværre ikke på Nordjyske ifm. dækningen af AaB.

Tyskerne vil gerne sælge, men har igennem deres inkompetence transformeret AaB fra en allerede dårlig økonomisk situation, til en fuldstændig horribel forretning.
Derfor trækker det salg ud. Tyskerne skal nok over tid blive møre.

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 15. aug 2026, 11:57

Buzz Killington skrev:
15. aug 2026, 11:37
gravballe skrev:

Det er da træls som du hele tiden bliver svinet til. STOP MED AT SVINE GRAVBALLE TIL.

Det er sku lidt sjovt at se er samme bruger sige jeg ikke anede hvad jeg snakkede om sidde og spille kloge nu.. Imens man stadig ikke vil anerkende jeg havde fucking ret.. Men nej lad os opfinde lysky metoder som sse22 kunne bruge til at dræbe klubben for små penge... AaB var I nedadgående spiral længe før de kom.. Afviklingen af AaB skete under bælum

DenSataniskeHest
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Frank

Indlæg af DenSataniskeHest » 15. aug 2026, 12:01

Patmand skrev:
15. aug 2026, 11:50
NicoBasso skrev:
Meget positivt med Sand. Man kan krydse alt, hvad der krydses kan, for at han enten har nogle forbindelser i baghånden, som er klar til at komme med det sidste kapital, der kan sparke tyskerne ud, eller at han er i stand til at skabe sådanne forbindelser. Alt andet lige må det også være et tegn på, at tyskerne er ved at indse, at de er færdige.
Tyskerne har for længst afskrevet AaB. De skal ikke sparkes ud, de skal købes ud. Ergo kan vi konstatere, at interessen for at købe en notorisk dårlig drevet fodboldklub, i øjeblikket ikke er særlig stor.

Det forstår jeg sådan set godt, hvis man ser på det som en investeringscase, så får man ikke ret meget attraktivt i øjeblikket. Man får en underskudsforretning og man får en klub i 1. division, med en spillertrup der ikke indeholder ret mange spillere, der vil kunne tage springet til Superligaen.
AaB er et dyrt håndværkertilbud og det kræver helt åbenlyst en del ressourcer, at få AaB på ret køl og tilbage i Superligaen.

Jeg udtrykte allerede skepsis før SSE købte sig ind i AaB. Jeg så ikke AaB som en særlig attraktiv investering dengang, modsat hvad flere gav udtryk for herinde. Nok nogle af dem der mente, at AaB måtte være alletiders reklamesøjle for tyske virksomheder i Danmark. Måske også nogle af de samme der mente, at AaB skulle opdyrke et marked i Peru med tilgangen af Edison Flores?
Nej, AaB skal ikke koncentrere sig om Tyskland eller Peru. AaB, og deres ejere, skal koncentrere sig om at skabe en virksomhed, med en økonomi der hænger sammen med udgangspunkt i Aalborg/Nordjylland.
Det har man forsømt i årtier, men det er det der er tvingende nødvendigt, også selvom man er nødt til at skrue ned for blusset.

Men hvis AaB ikke var en oplagt investering før SSE22, så er det selvfølgelig nu en total dødssejler.
Man må godt nok konstatere, at SSE22 var skandaløst dårlige til det fodboldmæssige, og det har naturligvis påvirket driften i høj grad. Man kan ikke hente 15-20 dårlige spillere - og så bare komme ud af de kontrakter igen, uden at betale en mindre formue. Og det har man så gjort, samtidigt med at de har skiftet en masse trænere og andet personale. Det er bare en ekstrem dyr øvelse.

Jeg tror ikke I behøver at lede efter konsulentydelser i regnskabet, for AaB er blevet drevet helt afsindigt dårligt med SSE22 ved roret.
Jeg syntes stadigvæk, at Nordjyske burde grave i de økonomiske problemer i AaB, men graverjournalisme rimer desværre ikke på Nordjyske ifm. dækningen af AaB.

Tyskerne vil gerne sælge, men har igennem deres inkompetence transformeret AaB fra en allerede dårlig økonomisk situation, til en fuldstændig horribel forretning.
Jeg kan ikke engang se værdien I at købe sse22 ud hvis det ikke betyder man kommer med 200-300m til at flytte AaB hurtigt op igen. Krudtet med noget kompetencer. Det sker ikke så kan man lige så godt lade sse22 blive og drive klubben som en 1 div klub..

Peter sand tvivler jeg på giver noget værdi.. Manden blev fyret i fcm pga han var for dårlig fodbold fagligt. Men ok det er selvfølgelig også en anden rolle i AaB..

Baatnakken
1. div
1. div
Favoritspiller: Prica

Indlæg af Baatnakken » 15. aug 2026, 12:05

gravballe skrev:
15. aug 2026, 11:57
Buzz Killington skrev:
gravballe skrev:

Det er sku lidt sjovt at se er samme bruger sige jeg ikke anede hvad jeg snakkede om sidde og spille kloge nu.. Imens man stadig ikke vil anerkende jeg havde fucking ret.. Men nej lad os opfinde lysky metoder som sse22 kunne bruge til at dræbe klubben for små penge... AaB var I nedadgående spiral længe før de kom.. Afviklingen af AaB skete under bælum
https://youtu.be/56UdzUFZm58?is=d3tyx6xzyH6jmZuu

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 15. aug 2026, 12:14

gravballe skrev:
15. aug 2026, 11:57
Buzz Killington skrev:
gravballe skrev:

Du får det altid til at lyde som om, at du som den eneste kunne se omfanget af klubbens problemer og i hvilken retning det gik. Det er noget vrøvl. Læg nu den martyr rolle fra dig.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 15. aug 2026, 12:34

DenSataniskeHest skrev:
15. aug 2026, 12:01
Patmand skrev:
15. aug 2026, 11:50
NicoBasso skrev:

Det forstår jeg sådan set godt, hvis man ser på det som en investeringscase, så får man ikke ret meget attraktivt i øjeblikket. Man får en underskudsforretning og man får en klub i 1. division, med en spillertrup der ikke indeholder ret mange spillere, der vil kunne tage springet til Superligaen.

Jeg kan ikke engang se værdien I at købe sse22 ud hvis det ikke betyder man kommer med 200-300m til at flytte AaB hurtigt op igen. Krudtet med noget kompetencer. Det sker ikke så kan man lige så godt lade sse22 blive og drive klubben som en 1 div klub..

Peter sand tvivler jeg på giver noget værdi.. Manden blev fyret i fcm pga han var for dårlig fodbold fagligt. Men ok det er selvfølgelig også en anden rolle i AaB..
Jeg tror heller ikke en bestyrelsespost til Peter Sand rykker alverden.

Nej, der kommer ikke nogen der er skøre nok, til at pumpe 2-300 millioner i en nødlidende førstedivisionsklub. Det kan vi hurtigt blive enige om. Først skal de købe SSE22’s aktiepost på ca. 50% og så måske de resterende aktier.

Hvis man skal have ejere udefra, så skal de kunne se en fornuftig investeringscase i AaB på sigt, og det kan man ikke.

Billede

Har vi de her formuende filantroper i Aalborg og omegn, der har lyst til at miste penge i den størrelsesorden? Jeg tror det ikke.

Besvar