Dog med nogle alt for dyre kontrakter fra tidligere tider.
Hobro - AaB den 21. august
Re: Hobro - AaB den 21. august
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
-
PonySlaystation
- Superliga

Men han har jo overhovedet ikke fået udviklet holdet i det år han har været her. AaB taber til noget der minder om et halvt hold af AaB rejects. Det må simpelthen kunne gøres bedre.jens fup skrev: ↑21. aug 2026, 19:55Jeg har heller ikke en skid tillid til Højer længere, men vi kan ikke blive ved med at fyre os ud af den her situation, og tro at det er en universalløsning på alle problemerne. Det er et langt, surt træk, der skal til, hvor vi begynder at udvikle på de unge talenter og sluse dem ind på førsteholdet - og når Højer's kontrakt står til at udløbe, skal den naturligvis ikke fornyes. Men at fyre ham nu, er bare at grave det hul, vi står i, endnu dybere.
Ingen plan
Han er helt off og at vi er så langt fra at være med i en kampmi 1. Div er helt godnat
Han skal ud nu
Hobros træner er meget mere tydelig og de har også en klar plan mod deres modstander
Højer raus asap
Hold op hvor det midterforsvar også dårligt.
Hvis Pudel er så langt væk så få hentet den makker til Tiedemann, lej Noel ud og send Makoli lang langt væk
Spinkelt grundlag, men Persyn ser da ud til at kunne noget.
Godt han fik hele 7 minutter plus tillægstid til at vise sig frem …
Godt han fik hele 7 minutter plus tillægstid til at vise sig frem …
Det var ringe
Jeg forstår ikke udskiftningen af Mathias “Sick Boy” Kubel. Han viste noget dynamik, som rev det ordinære Hobro-forrsvar over.
Jeg forstår ikke udskiftningen af Mathias “Sick Boy” Kubel. Han viste noget dynamik, som rev det ordinære Hobro-forrsvar over.
På hvilken måde, om man må agere djævelens advokat her. Er det udtryk for afmagt og/eller (ikke helt uforståelig) virkelighedsflugt at blive ved med at pege på Steffen Højer som det strukturelle problem i en for længst sammenbrudt ligning. Vores spillertrup er i bedste fald på niveau med sidste sæsons- hvilket vil sige den suverænt ringeste i klubbens sammenlignelige historie- og nej, man kan ikke bare træne sig til Superliga uanset kvalitet - og slet ikke i løbet af en sommerpause! I så fald kunne man bare have forfremmet serie 3 - holdet og sparet en masse penge.PonySlaystation skrev: ↑21. aug 2026, 20:00Men han har jo overhovedet ikke fået udviklet holdet i det år han har været her. AaB taber til noget der minder om et halvt hold af AaB rejects. Det må simpelthen kunne gøres bedre.jens fup skrev: ↑21. aug 2026, 19:55Jeg har heller ikke en skid tillid til Højer længere, men vi kan ikke blive ved med at fyre os ud af den her situation, og tro at det er en universalløsning på alle problemerne. Det er et langt, surt træk, der skal til, hvor vi begynder at udvikle på de unge talenter og sluse dem ind på førsteholdet - og når Højer's kontrakt står til at udløbe, skal den naturligvis ikke fornyes. Men at fyre ham nu, er bare at grave det hul, vi står i, endnu dybere.
Og nok så væsentligt: Hvad forventer folk, at AaB vil kunne tiltrække af trænere på højere hylde eller tilsvarende hylde end Steffen Højer? Man kan jo bekendt ikke bruge penge på spillertrup og trænere… der allerede er brugt på at finansiere et personalebudget, som stadig hører hjemme i den øverste halvdel - altså af Superligaen!
Vi mangler en "Begbie" på den midtbane
Det er en prøvelse, at være forelsket i dig
AaB vil være i toppen…man har investeret i profiler som Tiedemann, Normann, Kaasa og man har en træner der ikke magter at udvikle holdet!! Vi står HELT stille.
Sindssygt dårligt trænerarbejde
Sindssygt dårligt trænerarbejde
Hørt. Det er ikke Højer, der er problemet.Superior skrev: ↑21. aug 2026, 20:13På hvilken måde, om man må agere djævelens advokat her. Er det udtryk for afmagt og/eller (ikke helt uforståelig) virkelighedsflugt at blive ved med at pege på Steffen Højer som det strukturelle problem i en for længst sammenbrudt ligning. Vores spillertrup er i bedste fald på niveau med sidste sæsons- hvilket vil sige den suverænt ringeste i klubbens sammenlignelige historie- og nej, man kan ikke bare træne sig til Superliga uanset kvalitet - og slet ikke i løbet af en sommerpause! I så fald kunne man bare have forfremmet serie 3 - holdet og sparet en masse penge.PonySlaystation skrev: ↑21. aug 2026, 20:00Men han har jo overhovedet ikke fået udviklet holdet i det år han har været her. AaB taber til noget der minder om et halvt hold af AaB rejects. Det må simpelthen kunne gøres bedre.jens fup skrev: ↑21. aug 2026, 19:55Jeg har heller ikke en skid tillid til Højer længere, men vi kan ikke blive ved med at fyre os ud af den her situation, og tro at det er en universalløsning på alle problemerne. Det er et langt, surt træk, der skal til, hvor vi begynder at udvikle på de unge talenter og sluse dem ind på førsteholdet - og når Højer's kontrakt står til at udløbe, skal den naturligvis ikke fornyes. Men at fyre ham nu, er bare at grave det hul, vi står i, endnu dybere.
Og nok så væsentligt: Hvad forventer folk, at AaB vil kunne tiltrække af trænere på højere hylde eller tilsvarende hylde end Steffen Højer? Man kan jo bekendt ikke bruge penge på spillertrup og trænere… der allerede er brugt på at finansiere et personalebudget, som stadig hører hjemme i den øverste halvdel - altså af Superligaen!
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Så er der 10 dage til at gå hentet de profiler ind som holdet skriger på ,
Uden indkøb af superliga kvalitet ligner det en kamp for at undgå nedrykning,
Uden indkøb af superliga kvalitet ligner det en kamp for at undgå nedrykning,
Tiedemann har jo ligesom ikke rigtigt kunne bidrage i et års tid. Og på den måde er han billedet på Højers problem: Hans trup er papirs-tynd. Lige så snart, de bedste spillere er ude eller rammer et formdyk, så er vi på niveau med et - åbenbart godt (jeg er stadig ikke imponeret) - Hobro-hold, hvor skarphed i feltet bliver udslagsgivende. Altså: Højer er ikke træner for et Superliga-hold. Langt fra. At forestille sig, at en anden træner skulle få noget helt andet ud af den trup er ønsketænkning.
Den mængde individuelle fejl der bliver begået i dag, særligt i offensive situationer, skriger til himlen, og peger ikke på træneren for mig at se.
Sæt dalsgård ind i stedet for højer , det kan næppe blive ringere nu
Der er mange problemer. Ikke kun Højer. Men trænerteamet har på et år ikke formået at skabe noget struktur og bund i holdet - og da slet ikke det dér med at skabe et fodboldhold, der kan true modstanderens mål. Tænker ikke, vi har råd til at fyre flere trænere, men Højer har altså heller ikke vist sig som del af løsningen so far.Funky skrev: ↑21. aug 2026, 20:25Hørt. Det er ikke Højer, der er problemet.Superior skrev: ↑21. aug 2026, 20:13På hvilken måde, om man må agere djævelens advokat her. Er det udtryk for afmagt og/eller (ikke helt uforståelig) virkelighedsflugt at blive ved med at pege på Steffen Højer som det strukturelle problem i en for længst sammenbrudt ligning. Vores spillertrup er i bedste fald på niveau med sidste sæsons- hvilket vil sige den suverænt ringeste i klubbens sammenlignelige historie- og nej, man kan ikke bare træne sig til Superliga uanset kvalitet - og slet ikke i løbet af en sommerpause! I så fald kunne man bare have forfremmet serie 3 - holdet og sparet en masse penge.PonySlaystation skrev: ↑21. aug 2026, 20:00Men han har jo overhovedet ikke fået udviklet holdet i det år han har været her. AaB taber til noget der minder om et halvt hold af AaB rejects. Det må simpelthen kunne gøres bedre.jens fup skrev: ↑21. aug 2026, 19:55Jeg har heller ikke en skid tillid til Højer længere, men vi kan ikke blive ved med at fyre os ud af den her situation, og tro at det er en universalløsning på alle problemerne. Det er et langt, surt træk, der skal til, hvor vi begynder at udvikle på de unge talenter og sluse dem ind på førsteholdet - og når Højer's kontrakt står til at udløbe, skal den naturligvis ikke fornyes. Men at fyre ham nu, er bare at grave det hul, vi står i, endnu dybere.
Truppen er ikke imponerende. Virkelig ikke. Men tror alligevel mange af konkurrenterne ville være glade for at overtage en del af vores spillere.
Ej, stop nu.Funky skrev: ↑21. aug 2026, 20:25Hørt. Det er ikke Højer, der er problemet.Superior skrev: ↑21. aug 2026, 20:13På hvilken måde, om man må agere djævelens advokat her. Er det udtryk for afmagt og/eller (ikke helt uforståelig) virkelighedsflugt at blive ved med at pege på Steffen Højer som det strukturelle problem i en for længst sammenbrudt ligning. Vores spillertrup er i bedste fald på niveau med sidste sæsons- hvilket vil sige den suverænt ringeste i klubbens sammenlignelige historie- og nej, man kan ikke bare træne sig til Superliga uanset kvalitet - og slet ikke i løbet af en sommerpause! I så fald kunne man bare have forfremmet serie 3 - holdet og sparet en masse penge.PonySlaystation skrev: ↑21. aug 2026, 20:00Men han har jo overhovedet ikke fået udviklet holdet i det år han har været her. AaB taber til noget der minder om et halvt hold af AaB rejects. Det må simpelthen kunne gøres bedre.jens fup skrev: ↑21. aug 2026, 19:55Jeg har heller ikke en skid tillid til Højer længere, men vi kan ikke blive ved med at fyre os ud af den her situation, og tro at det er en universalløsning på alle problemerne. Det er et langt, surt træk, der skal til, hvor vi begynder at udvikle på de unge talenter og sluse dem ind på førsteholdet - og når Højer's kontrakt står til at udløbe, skal den naturligvis ikke fornyes. Men at fyre ham nu, er bare at grave det hul, vi står i, endnu dybere.
Fordi klubben har sejlet i en årrække, så kan man sgu ikke bare fritage træneren for al ansvar for hvordan holdet præsterer.
Når der ingen struktur, vilje eller udvikling på enkeltspiller-niveau eller som hold, så falder det altså tilbage på træneren og hans team. Det kan vi ikke bare tørre af på tyskere eller andet. Højer har altså et ansvar for at Arnor sejler, at 1.divisionsprofiler fra andre klubber som Kubel og Marc Nielsen er helt væk niveaumæssigt. Han har også ansvaret for vores taktiske setup, som er helt væk og uden nogen form for struktur. Vi løber altså og får smæk af semi-proffer. Det kan godt være vi ikke er et naturligt top-2 hold med de spillere vi har, men Højer har fandme en markant del af ansvaret. Og han har bare slet ikke leveret.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!
- KongGulerod
- Landshold

Det vender på tirsdag!
Hvordan kan folk skrive det ikke er Højer ?
Han har været her i 1 år med sit 4-3-3 lort haft 2 lange opstarter og intet fungerer
Vi ligner amatører
Han spiller holdt totalt forkert
Han har været her i 1 år med sit 4-3-3 lort haft 2 lange opstarter og intet fungerer
Vi ligner amatører
Han spiller holdt totalt forkert
-
PonySlaystation
- Superliga

Det er nok lidt af begge dele. Men uden jeg på nogen måde har kompetencerne til reelt at vurdere potentialet af spillerne, så må jeg antage at AaB har den. Og de har lige tabt til en stor del af dem som der ikke blev satset på i AaB, altså må det vel enten være træner arbejdet eller det forhøjede nitrat niveau i drikkevandet der er noget galt med. Det har selvfølgelig været galt i mange år og med mange trænere, så det er nok nitraten.Superior skrev: ↑21. aug 2026, 20:13På hvilken måde, om man må agere djævelens advokat her. Er det udtryk for afmagt og/eller (ikke helt uforståelig) virkelighedsflugt at blive ved med at pege på Steffen Højer som det strukturelle problem i en for længst sammenbrudt ligning. Vores spillertrup er i bedste fald på niveau med sidste sæsons- hvilket vil sige den suverænt ringeste i klubbens sammenlignelige historie- og nej, man kan ikke bare træne sig til Superliga uanset kvalitet - og slet ikke i løbet af en sommerpause! I så fald kunne man bare have forfremmet serie 3 - holdet og sparet en masse penge.PonySlaystation skrev: ↑21. aug 2026, 20:00Men han har jo overhovedet ikke fået udviklet holdet i det år han har været her. AaB taber til noget der minder om et halvt hold af AaB rejects. Det må simpelthen kunne gøres bedre.jens fup skrev: ↑21. aug 2026, 19:55Jeg har heller ikke en skid tillid til Højer længere, men vi kan ikke blive ved med at fyre os ud af den her situation, og tro at det er en universalløsning på alle problemerne. Det er et langt, surt træk, der skal til, hvor vi begynder at udvikle på de unge talenter og sluse dem ind på førsteholdet - og når Højer's kontrakt står til at udløbe, skal den naturligvis ikke fornyes. Men at fyre ham nu, er bare at grave det hul, vi står i, endnu dybere.
Jeg synes ikke, det er korrekt, at der ikke har været nogen udvikling på spiller- eller hold-niveau. Det var der i optaktskampene, og det blev fint båret ind i de første kampe. En spiller som Jasson har også løftet sig. Kampen i dag har også elementer, som er bedre på hold-niveau, end i en del af foråret. Men det er skuffende, at flere spillere ikke kan holde niveau fra optakten og koncentrere sig i 90 minutter. Det MÅ altså også være et spiller-ansvar. Og jeg gentager gerne nok engang: Makolli, Noel og Marc N - jeg er bange for, at de simpelthen bare ikke har niveauet. De to unge kan stadig nå at få det, men de skal jo for f… ikke være startere lige nu. Marc N - hvem ringer til politiet og efterlyser det offensive niveau fra ham, som i sin tid gjorde ham relevant?Frygah skrev: ↑21. aug 2026, 20:44Ej, stop nu.Funky skrev: ↑21. aug 2026, 20:25Hørt. Det er ikke Højer, der er problemet.Superior skrev: ↑21. aug 2026, 20:13På hvilken måde, om man må agere djævelens advokat her. Er det udtryk for afmagt og/eller (ikke helt uforståelig) virkelighedsflugt at blive ved med at pege på Steffen Højer som det strukturelle problem i en for længst sammenbrudt ligning. Vores spillertrup er i bedste fald på niveau med sidste sæsons- hvilket vil sige den suverænt ringeste i klubbens sammenlignelige historie- og nej, man kan ikke bare træne sig til Superliga uanset kvalitet - og slet ikke i løbet af en sommerpause! I så fald kunne man bare have forfremmet serie 3 - holdet og sparet en masse penge.PonySlaystation skrev: ↑21. aug 2026, 20:00Men han har jo overhovedet ikke fået udviklet holdet i det år han har været her. AaB taber til noget der minder om et halvt hold af AaB rejects. Det må simpelthen kunne gøres bedre.jens fup skrev: ↑21. aug 2026, 19:55Jeg har heller ikke en skid tillid til Højer længere, men vi kan ikke blive ved med at fyre os ud af den her situation, og tro at det er en universalløsning på alle problemerne. Det er et langt, surt træk, der skal til, hvor vi begynder at udvikle på de unge talenter og sluse dem ind på førsteholdet - og når Højer's kontrakt står til at udløbe, skal den naturligvis ikke fornyes. Men at fyre ham nu, er bare at grave det hul, vi står i, endnu dybere.
Fordi klubben har sejlet i en årrække, så kan man sgu ikke bare fritage træneren for al ansvar for hvordan holdet præsterer.
Når der ingen struktur, vilje eller udvikling på enkeltspiller-niveau eller som hold, så falder det altså tilbage på træneren og hans team. Det kan vi ikke bare tørre af på tyskere eller andet. Højer har altså et ansvar for at Arnor sejler, at 1.divisionsprofiler fra andre klubber som Kubel og Marc Nielsen er helt væk niveaumæssigt. Han har også ansvaret for vores taktiske setup, som er helt væk og uden nogen form for struktur. Vi løber altså og får smæk af semi-proffer. Det kan godt være vi ikke er et naturligt top-2 hold med de spillere vi har, men Højer har fandme en markant del af ansvaret. Og han har bare slet ikke leveret.