I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
-
R Rosenberg
- Allstar

Winterburn skrev: ↑22. aug 2026, 17:17
R Rosenberg skrev: ↑22. aug 2026, 17:13
Winterburn skrev: ↑22. aug 2026, 15:20
R Rosenberg skrev: ↑22. aug 2026, 13:42
Winterburn skrev: ↑22. aug 2026, 13:33
Laumag skrev: ↑22. aug 2026, 12:04
Enig - det vil kun spæde endnu mere til galehus og kaos indtrykket.
Tror heller ikke en fyring af Højer er vejen frem.
Problemet er større end det.
Truppen er skæv sammensat. Der mangler et missing link som min forstand ikke er god nok til at se. En Keane agtig 6’er har vi skreget på længe. Men er det nok? Er det løsningen?
Overall mangler der format i AaB. Lige fra banen og op på ledelsesgangen.
Der mangler en talknuser på CFO.
Vores CEO er mere CCO materiale (og god til det).
Og så mangler der penge. Mange penge. Hvor skal de komme fra? Eksterne investorer- men som investor skal man kunne se en ide med at investere. Den kan jeg sgu ikke se i AaB
Så skal det være en milliardær med hjertet på det rette sted. Hvor er den person?
Men nu er denne tråd transferønsker.
Ønsker blot stabilitet- både nu og fremover
Er han?
Ja i den henseende at han er en dygtigere marketing mand end CEO. Tror han skal fritages for det overordnede ansvar da han ikke er CEO materiale men god til sin egentlige metie.
Er selv i en virksomhed hvor finansmanden er blevet CEO og nu er alt Excel ark osv.
så en ordentlig leder med organisatorisk baggrund og stærk personlighed med egenskaber til at få folk med er hvad der er brug for.
Alt starter fra toppen - og det er her AaB skal starte
Ja, måske bedre til det - men betyder det, at han er god (nok)? For man har da mig bekendt ikke rykket sig voldsomt på indtægter uden for stadion, siden han trådte til. Til gengæld har man øget personaleudgifter in absurd grad.
Enig han ikke er super, men har da landet nogle gode sponsorater på det seneste. Som jeg forstår ret gode baseret på beretninger herinde
Og mit argument er han måske kunne gøre det bedre hvis en mere organisatorisk leder tog taktstokken som CEO
Ja, det er jeg ikke uenig i. Det ville være fint med én, der kunne tænke bedre og mere strategisk og visionært.
Og så kunne man hive Schors ind som CFO i samme ombæring.
Ædruelighedens stemme
-
Gaarde6
- Allstar

- Geografisk sted: Sæby Nordjylland
baresi skrev: ↑22. aug 2026, 14:50
et spørgsmål til jer der mener man bør beholde Højer.
hvad er det I ser der gør at han er den rette? ren og skær nysgerrighed
Jeg er ikke selv, sikker på at Højer er den rigtige.
Min pointe er bare at, hver gang vi er i krise. Så fyrer vi træneren.
Og det har hjulpet 0 og nix.
Tror faktisk problemet findes længere oppe i systemet (manglende penge)
-
raekkeettre
- Allstar

- Favoritspiller: Lars Thomsen
Gaarde6 skrev: ↑22. aug 2026, 18:08
baresi skrev: ↑22. aug 2026, 14:50
et spørgsmål til jer der mener man bør beholde Højer.
hvad er det I ser der gør at han er den rette? ren og skær nysgerrighed
Jeg er ikke selv, sikker på at Højer er den rigtige.
Min pointe er bare at, hver gang vi er i krise. Så fyrer vi træneren.
Og det har hjulpet 0 og nix.
Tror faktisk problemet findes længere oppe i systemet (manglende penge)
Jeg synes....og det er for egen regning....at kunne se hvad det er vi vil, jeg synes for første gang i 100 år at 4-3-3 begynder at ligne noget. Men kvaliteten...altså vi har en der bare vælter om og se bliver der scoret....etc etc....igen med undtagelse af de sidste 45 mod Fredericia, så kan jeg med tydelighed se hvad vi vil. MEN vi mangler kvalitet. Og kan faktisk godt lig muligheden for 5-4-1 når vi skal holde siderne mod indlæg eller forsvare noget mere. Det giver os noget modsvar som vi også træner i kamp.
-
Alpa Chino
- Superliga

Jeg kan også godt se hvad han vil.
Højer vil spille boldbesidende 4-3-3 som han har lært gennem DBU og som Morten Olsen også praktiserede i mange år.
Det eneste vi har som rent faktisk passer til den formation er Normann på den ene kant, samt Kubel og John på den anden kant, samt Kaasa som højre offensive midt.
Resten sejler.
Jasson bruges på den defensive midt og Håbnes på venstre offensive midt. Hvorfor bytter Højer ikke om på dem?
Vores angriber ligger for meget alene og er ikke dygtig til at skabe noget selv. Tænk hvis vi spillede 4-4-2 med en angriber tæt på ham?
Marc Nielsen er elendig defensivt og Børsting er elendig offensivt. Genialt.
Derudover er den ene stopper altid overtændt og den anden laver for mange fejl. De har så også kun Jasson til at hjælpe sig.
-
Hovedet
- Allstar

Winterburn skrev: ↑22. aug 2026, 16:28
Sidder og ser Ipswich-Sunderland
Slog mig at Sunderland netop havde samme problemer som AaB sidder med nu. Men de er efter nogle kedelige år i de nedre divisioner tilbage i PL og etablerede.
Måske man burde studere hvad de gjorde for at vende skuden og komme retur til højeste niveau?
Det er sgu ikke raketvidenskab. Væk med den nuværende ejerkreds! Dertil kommer, at sammenligningen med Sunderland ikke holder, jævnfør Sunderlands og AaBs respektive positioner i henholdsvis engelsk og dansk fodbold. Hvis man skulle sammenligne AaB med et tilsvarende hold i England set over 35 år, ville det snarere være Chelsea eller deromkring. Du skal med andre ord forestille dig, at en klub i England med årtiers næsten uafbrudt ophold i den bedste tredjedel af Premier League, med regelmæssige optrædener i Europa Cuppen og med et budget omkring top 6 i Premier League - og nærmest fra det ene øjeblik til det andet - ikke blot var forvandlet til strukturel blød mellemvare i The Championship, men heller ikke havde målsætninger om andet end "at spille med i toppen af The Championship". Forestil dig lige dét ramaskrig, der ville lyde, hvis vi overfører AaBs situation til de store kanoner i engelsk fodbold.