Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)
Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)
I transferbloggen peger Ydesen på at AaB kører hårdt på for at hente en stopper. Det undrer mig lidt, nu Tiedemann fik comeback i fredags.
Jeg havde hellere set at man først og fremmest gik efter en god 6’er. Men det kan selvfølgelig også være et tegn på at Pudel stadig er langt fra det nødvendige niveau.
Jeg havde hellere set at man først og fremmest gik efter en god 6’er. Men det kan selvfølgelig også være et tegn på at Pudel stadig er langt fra det nødvendige niveau.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Nej når ugen er omme ,så kommer meldingen om at man desværre ikke kunne finde den fornødne kvalitet , men man synes også den trup vi har er stærk nok til at kunne konkurere med toppen i rækkenbaresi skrev: ↑24. aug 2026, 09:09stærkt hentet af HObro . Tidligere angriber Frederik Christensen hjem på en fri transfer på en 3 års. han gjorde det godt for dem og sådan en AaB godt kunne have suppleret truppen med så vi ikke kun har brian. (helenius tror jeg ikke på grundet skader og kelvin tror jeg ikke på)
Højer er ikke i nærheden af at blive fyret lige nu, jeg tror faktisk slet ikke det er et tema på Hornevej.Jakobsen skrev: ↑24. aug 2026, 12:03Jeg synes den debat er svær. Jeg er ikke imponeret, men jeg er også i tvivl om hvorvidt en anden træner kan gøre det så meget bedre med forhåndenværende materiale.
Det er dog nogle åbenlyse advarsellamper hos mig. Det virker lidt som, at Højer har fundet noget der delvist virker og så bare holder fast i det uden sådan for alvor at kunne sadle om. Jo han viste os på Inside eventet, at han skifter over i 3-4-3 og det er fint så vidt det giver en anden defensiv struktur, men hvad med med det offensive? Det skal dog også siges, at der bare er få strenge at spille på, hvilket delvist forsvarer Højer omend jeg slet ikke begriber den lange lange snor til Adedeji eller den fejlslagne 6'er omskoling af Jasson (udover det åbenlyse i at vi mangler en 6'er). Jasson knokler, men hans boldtab er for farlige på den plads.
Det der så taler for Højer i min verden er, at han da i højere grad har fået holde til at ligne en enhed og, at jeg tror kontinuitet overordnet set er en god ting i AaB. Derudover vil mit næste spørgsmål så være, hvor meget bedre en træner vi reelt kan få lige nu?
Jeg tror ikke nødvendigvis, at et stort navn er en rigtig løsning for os lige nu eller noget vi kan få. Så ville jeg nok næsten hellere have en ung and up coming divisionstræner, som ville være god for i divisionerne og som kunne vokse med AaB op i Superligaen og have et par gode sæsoner der.
Apropos det med up and coming kan det selvfølgelig være det er blevet for dyrt at handle i 1.divi, men i guder hvor så jeg gerne vi tog sultne profiler fra de andre hold som kunne være med AaB på vejen tilbage og vokse sammen med AaB tilbage i Superligastatus.
Den model så jeg egentlig meget hellere end eller anden potentielt udbrændt +30 spiller der må "nøjes" med AaB.
Af flere årsager
- Vi har ikke råd til flere personaleudgifter til fyrede trænere.
- Efter utallige trænerfyringer, har man besluttet sig for, at holdet har brug for kontinuitet på trænerbænken.
- Kvaliteten på holdet bare ikke meget højere end hvad vi præsterer pt. Sad but true.
- Spillet er blevet en tand bedre end i foråret. Der er delte meninger om dette herinde, men det tror jeg faktisk der bred enighed om det på Hornevej.
- Skulle man have fyret Højer, ville det være sket sidste sæson hvor bunden faldt helt ud af holdet mod eksempelvis Aarhus Fremad eller Middelfart.
- Spillerne viser god vilje og gejst, også selvom vi kommer bagud.
Lad os i stedet håbe på reelle forstærkninger til holdet på de positioner vi er svagest. Det vil sige venstre back, defensiv midt eller højre wing.
Hvor kommer den snak om fyrring af Højer fra?troelsh skrev: ↑24. aug 2026, 12:26Højer er ikke i nærheden af at blive fyret lige nu, jeg tror faktisk slet ikke det er et tema på Hornevej.Jakobsen skrev: ↑24. aug 2026, 12:03Jeg synes den debat er svær. Jeg er ikke imponeret, men jeg er også i tvivl om hvorvidt en anden træner kan gøre det så meget bedre med forhåndenværende materiale.
Det er dog nogle åbenlyse advarsellamper hos mig. Det virker lidt som, at Højer har fundet noget der delvist virker og så bare holder fast i det uden sådan for alvor at kunne sadle om. Jo han viste os på Inside eventet, at han skifter over i 3-4-3 og det er fint så vidt det giver en anden defensiv struktur, men hvad med med det offensive? Det skal dog også siges, at der bare er få strenge at spille på, hvilket delvist forsvarer Højer omend jeg slet ikke begriber den lange lange snor til Adedeji eller den fejlslagne 6'er omskoling af Jasson (udover det åbenlyse i at vi mangler en 6'er). Jasson knokler, men hans boldtab er for farlige på den plads.
Det der så taler for Højer i min verden er, at han da i højere grad har fået holde til at ligne en enhed og, at jeg tror kontinuitet overordnet set er en god ting i AaB. Derudover vil mit næste spørgsmål så være, hvor meget bedre en træner vi reelt kan få lige nu?
Jeg tror ikke nødvendigvis, at et stort navn er en rigtig løsning for os lige nu eller noget vi kan få. Så ville jeg nok næsten hellere have en ung and up coming divisionstræner, som ville være god for i divisionerne og som kunne vokse med AaB op i Superligaen og have et par gode sæsoner der.
Apropos det med up and coming kan det selvfølgelig være det er blevet for dyrt at handle i 1.divi, men i guder hvor så jeg gerne vi tog sultne profiler fra de andre hold som kunne være med AaB på vejen tilbage og vokse sammen med AaB tilbage i Superligastatus.
Den model så jeg egentlig meget hellere end eller anden potentielt udbrændt +30 spiller der må "nøjes" med AaB.
Af flere årsager
- Vi har ikke råd til flere personaleudgifter til fyrede trænere.
- Efter utallige trænerfyringer, har man besluttet sig for, at holdet har brug for kontinuitet på trænerbænken.
- Kvaliteten på holdet bare ikke meget højere end hvad vi præsterer pt. Sad but true.
- Spillet er blevet en tand bedre end i foråret. Der er delte meninger om dette herinde, men det tror jeg faktisk der bred enighed om det på Hornevej.
- Skulle man have fyret Højer, ville det være sket sidste sæson hvor bunden faldt helt ud af holdet mod eksempelvis Aarhus Fremad eller Middelfart.
- Spillerne viser god vilje og gejst, også selvom vi kommer bagud.
Lad os i stedet håbe på reelle forstærkninger til holdet på de positioner vi er svagest. Det vil sige venstre back, defensiv midt eller højre wing.
ja vi spiller ikke godt og vores spiller mangler 5-10% ekstra skarphed generelt, men det fortæller jo desværre mere om vores trup, end det gør om Højer.
lad os nu se om vi ikke kan få et par spiller ind der kan forstærke holdet og snart få de skadede spiller retur.
det vigtigste er vi får bygget holdet ordenligt op igen og der kommer en rød tråd i spillet, hele vejen fra førsteholdet ned til akadamiet.
der skal mere ro på i og omkring AaB end der har været de sidste mange år. så skal det hele nok vende men det er den lange seje træk der skal laves
Det undrer mig virkelig at så mange herinde fritager Højer for en stor del af ansvaret, og at hvis han bare får nok tid og et bedre materiale så vender det hele på magisk vis.
Hvad får jer til at tro på det? Da Højer var træner for Viborg i 1. Division formåede de aldrig at rykke op, så blev han fyret og se hvordan det er gået dem siden. Vi spiller mod trupper der på papiret stadig er markant ringere end vores, men de er klasser bedre end os på flere parametre. Jeg køber den simpelthen ikke når man siger vi ikke har råd til at fyre endnu en træner.
Jeg synes ikke vi har råd til at beholde Højer meget længere, det bliver endnu dyrere i længden at holde fast i ham. Hvis ikke vi vinder på lørdag mod HB Køge, så skal han simpelthen være fortid.
Sønderjyske spillede ad helvede til i 1. division inden de fyrede deres træner og erstattede ham med en ung dygtig træner som havde gjort det godt i en mindre klub B93. Nu er han træner i Brøndby, med succes, fordi de fyrede deres træner som var elendig for dem. Se hvordan sønderjyske klarer sig nu med en anden markant ringere træner. Det har bare stor betydning.
Hvad får jer til at tro på det? Da Højer var træner for Viborg i 1. Division formåede de aldrig at rykke op, så blev han fyret og se hvordan det er gået dem siden. Vi spiller mod trupper der på papiret stadig er markant ringere end vores, men de er klasser bedre end os på flere parametre. Jeg køber den simpelthen ikke når man siger vi ikke har råd til at fyre endnu en træner.
Jeg synes ikke vi har råd til at beholde Højer meget længere, det bliver endnu dyrere i længden at holde fast i ham. Hvis ikke vi vinder på lørdag mod HB Køge, så skal han simpelthen være fortid.
Sønderjyske spillede ad helvede til i 1. division inden de fyrede deres træner og erstattede ham med en ung dygtig træner som havde gjort det godt i en mindre klub B93. Nu er han træner i Brøndby, med succes, fordi de fyrede deres træner som var elendig for dem. Se hvordan sønderjyske klarer sig nu med en anden markant ringere træner. Det har bare stor betydning.
Planen er en ung stopper ind som supplement til makolli og Tiedemann . Pudel er man usikker på ift knæet.Forza skrev: ↑24. aug 2026, 12:19I transferbloggen peger Ydesen på at AaB kører hårdt på for at hente en stopper. Det undrer mig lidt, nu Tiedemann fik comeback i fredags.
Olsson skal væk og arnorsson skal overtage venstre back når Tiedemann er helt klar.
Det er forsvars planen lige nu.
Alt der kan skubbe Arnorsson væk fra spilletid i forsvaret er jo egentlig også fornuftigt. Men ham på backen bliver jeg aldrig fan af. Han er under middel offensivt og defensivt.baresi skrev: ↑24. aug 2026, 13:54Planen er en ung stopper ind som supplement til makolli og Tiedemann . Pudel er man usikker på ift knæet.Forza skrev: ↑24. aug 2026, 12:19I transferbloggen peger Ydesen på at AaB kører hårdt på for at hente en stopper. Det undrer mig lidt, nu Tiedemann fik comeback i fredags.
Olsson skal væk og arnorsson skal overtage venstre back når Tiedemann er helt klar.
------------------------------------------------
Har du det fra kilder i AaB? Det er jeg godt nok ærgerlig over at høre.baresi skrev: ↑24. aug 2026, 13:54Planen er en ung stopper ind som supplement til makolli og Tiedemann . Pudel er man usikker på ift knæet.Forza skrev: ↑24. aug 2026, 12:19I transferbloggen peger Ydesen på at AaB kører hårdt på for at hente en stopper. Det undrer mig lidt, nu Tiedemann fik comeback i fredags.
Hvem end i AaB der synes Noel skal spille venstre back, skulle tvinges til at se 1. halveg mod Holstebro 50 gange. Han kan ikke slå et indlæg.
- Ham der Emil
- Allstar

- Favoritspiller: David Beckham og Martin P
- Geografisk sted: 50939
Helt enig.Sapiens skrev: ↑24. aug 2026, 13:05Det undrer mig virkelig at så mange herinde fritager Højer for en stor del af ansvaret, og at hvis han bare får nok tid og et bedre materiale så vender det hele på magisk vis.
Selv da han var U21 træner - med et af de bedste hold vi nogensinde har haft - formåede han ikke at spille flot eller god fodbold.
Har aldrig, og bliver nok aldrig, fan af ham som træner.
Et Hjerte - En Klub