DBU Pokalen 26/27

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Nautrup88
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Rinne

Re: DBU Pokalen 26/27

Indlæg af Nautrup88 » 25. aug 2026, 20:43

Mon vi er derhenne hvor vi bare skulle lukke klubben efterhånden.

Sapiens
1. div
1. div

Indlæg af Sapiens » 25. aug 2026, 20:48

Funky skrev:
25. aug 2026, 20:32
Er man ikke i udvikling, så er man i afvikling. Indtil i aftes troede jeg på, AaB var i udvikling, selv om de sidste kampe ikke har givet point, og der har været dårlige halvlege. Efter i aften er det svært at fastholde den tro. Jo, der er bedring af økonomien, bedre parter-aftaler, mindre tysker-indflydelse (ingen, angiveligt), men fodboldmæssigt set er man vel nu i frit fald, med al tro på de begyndende positive takter i dele af spillet helt tabt på gulvet.
Halleluja, du har endelig lugtet lunten. Hvis du mister troen, ja så ved jeg snart ikke, vi er sunket dybt desværre..

Mikki89
1. div
1. div
Favoritspiller: Lucas Andersen

Indlæg af Mikki89 » 25. aug 2026, 20:49

Ja, man ved snart ikke, hvad man skal sige. Man tror hele tiden det bedste og så bliver man skuffet gang på gang. Jeg er stor fortaler for kontinuitet, men det skal jo være på baggrund af, at man kan se fremskridt og det er der ikke under Højer og Zink. Derfor mener jeg at træneren bør udskiftes. Jeg kan dog ikke se nogen mening i at fyre både den adm. Direktør og John Møller. Så ville alt være totalt anarki og kaos.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 25. aug 2026, 20:49

Hanga skrev:
25. aug 2026, 20:43
Funky skrev:
25. aug 2026, 20:37
Pungrotten skrev:
25. aug 2026, 20:35
Kasper skrev:
25. aug 2026, 20:16
Alpa Chino skrev:
25. aug 2026, 20:15
Møller er jo til grin hvis han ikke fyrer Højer og Zink.
Han skal ikke fyre nogen. Han skal med ud. Og det skal direktøren også.
Bare rolig, han er også snart fortid.
Hvor ved du det fra? Og hvorfor skulle direktøren ud?
Altså forretningen sejler jo også så det ville vel ikke være verdens største chok. Nøj jeg savner Stephan Schors på den position. Kæmpe selvmål af den daværende bestyrelse at hælde ham ud for Bælum.
Forretningen sejler da mindre og mindre, efterhånden som han får rebet sejlene. Jeg er mere overrasket og imponeret over, at han gider.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Pungrotten
Landshold
Landshold

Indlæg af Pungrotten » 25. aug 2026, 20:50

Jeg er efterhånden sjældent aktiv herinde. Men i dag må jeg til tasterne.

Jeg er kommet på stadion siden 80’erne.
Fik ofte lov til at komme ned i omklædningsrummet til spillerne efter kampene. Thorst, Simonsen, Mini, Jens Jessen, Jan Pedersen. Peter Møller stak hovedet forbi til min konfirmation (uden tvivl frivillig tvang..).
AaB har fyldt alt for mig. Jeg er vokset op på stadion.
Men i hele mit liv.. Der har AaB aldrig været dårlige end de er lige nu. I dag, i dette øjeblik. Det her må være det mest pinlige enkeltstående resultat jeg kan mindes. Aldrig været værre.. Det gør fandme ondt at tænke på.

Jeg gik forbi stadionhallen i går. Der var en lille skurvogn som var en slags AaB museum. Man kunne skrive på en seddel hvad AaB betød for én. Jeg skrev smerte.

Det må være som at være i et voldeligt forhold, hvor der bliver lovet at NU bliver det bedre. Men det gør det ikke. Man får stryg igen. Det bliver værre.

Jeg hører der er en redningskrans på vej. Jeg håber det er rigtigt. Samtidigt, så har jeg lige nu godt nok svært ved at tro på noget som helst positivt i forbindelse med AaB. Jeg er modløs.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 25. aug 2026, 20:51

Sapiens skrev:
25. aug 2026, 20:48
Funky skrev:
Er man ikke i udvikling, så er man i afvikling. Indtil i aftes troede jeg på, AaB var i udvikling, selv om de sidste kampe ikke har givet point, og der har været dårlige halvlege. Efter i aften er det svært at fastholde den tro. Jo, der er bedring af økonomien, bedre parter-aftaler, mindre tysker-indflydelse (ingen, angiveligt), men fodboldmæssigt set er man vel nu i frit fald, med al tro på de begyndende positive takter i dele af spillet helt tabt på gulvet.
Halleluja, du har endelig lugtet lunten. Hvis du mister troen, ja så ved jeg snart ikke, vi er sunket dybt desværre..
Njah, jeg synes, lugten ændrede sig markant her til aften. Det må jeg sige.
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Sapiens
1. div
1. div

Indlæg af Sapiens » 25. aug 2026, 20:52

Det må simpelthen være enden for Steffen Højer, jeg havde egentligt sagt at hvis vi ikke vandt på lørdag, så måtte han være fortid. Men jeg havde aldrig i min vildeste fantasi forestillet mig at vi ville ryge ud til et seriehold i pokalen, det er simpelthen så pinligt, måske det pinligste i klubbens historie?

Sapiens
1. div
1. div

Indlæg af Sapiens » 25. aug 2026, 20:53

Funky skrev:
25. aug 2026, 20:51
Sapiens skrev:
25. aug 2026, 20:48
Funky skrev:
Njah, jeg synes, lugten ændrede sig markant her til aften. Det må jeg sige.
Fair nok

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 25. aug 2026, 20:53

R Rosenberg skrev:
25. aug 2026, 17:08
Hovedet skrev:
25. aug 2026, 16:34
Sapiens skrev:
25. aug 2026, 10:38
Funky skrev:
25. aug 2026, 09:16
Er der nogen som ved, om dagens kamp mod Vatanspor (lyder som et Balkan-helvede eller tyrkisk dampbad, men er åbenbart en århusiansk klub) vises, og i givet fald - hvor/af hvem? Pokalturnering.dk røber ikke noget i skrivende stund.
Den bliver vist på Pokalturnering.dk
Og på Viaplay i øvrigt. Åh, beklager, det havde Jonas vist nævnt tidligere i tråden.

Til den mere kuriøse side: Man kan ikke påstå, at Vatanspor har vist sig frem fra den ydmyge side efter oprykningen fra serie 1. De første 4 kampe i Jyllandsserien 2 (der findes vist to af dem nu om stunder) er således vundet med cifrene 8-1, 4-0, 6-1 og 5-0! Hvortil så kommer 4-1 - sejren over Nørresundbys Danmarksseriehold i pokalturneringen.

Når AaB forhåbentlig vender tilbage til standsmæssig Superligastatus, kan jeg godt leve med et marginalt ringere udlæg i den første sæson efter oprykningen end 4 kampe med 4 sejre og en målscore på 23-2...
Mon ikke de jorder mighty AaB også.
Hvortil jeg tirsdag den 25. august kl. 17:37 skrev følgende:

Og dertil tør jeg godt replicere med et klart og utvetydigt - nej!

Jeg må blot erkende, at virkeligheden nok engang overhalede fantasien, blåøjet optimist på AaBs vegne som jeg jo er ... en uforbeholden undskyldning sendes den rosenbergske vej :aabfan:

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 25. aug 2026, 20:54

Funky skrev:
25. aug 2026, 20:49
Hanga skrev:
Funky skrev:
Pungrotten skrev:
Kasper skrev:
Alpa Chino skrev:
25. aug 2026, 20:15
Møller er jo til grin hvis han ikke fyrer Højer og Zink.
Altså forretningen sejler jo også så det ville vel ikke være verdens største chok. Nøj jeg savner Stephan Schors på den position. Kæmpe selvmål af den daværende bestyrelse at hælde ham ud for Bælum.
Forretningen sejler da mindre og mindre, efterhånden som han får rebet sejlene. Jeg er mere overrasket og imponeret over, at han gider.
Altså det sidste er jeg enig i. Jeg kan sådan set godt li ham. Men det første er jeg slet ikke enig i. Det har for det første taget alt for lang tid at få omkostningerne nedad og de er alt for langt fra at være i mål. Procentuelt bruger vi nu også endnu mere af omsætningen på personale end tidligere. Vi er kun længere fra at gå i 0.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Sapiens
1. div
1. div

Indlæg af Sapiens » 25. aug 2026, 20:54

Pungrotten skrev:
25. aug 2026, 20:50
Jeg er efterhånden sjældent aktiv herinde. Men i dag må jeg til tasterne.

Jeg er kommet på stadion siden 80’erne.
Fik ofte lov til at komme ned i omklædningsrummet til spillerne efter kampene. Thorst, Simonsen, Mini, Jens Jessen, Jan Pedersen. Peter Møller stak hovedet forbi til min konfirmation (uden tvivl frivillig tvang..).
AaB har fyldt alt for mig. Jeg er vokset op på stadion.
Men i hele mit liv.. Der har AaB aldrig været dårlige end de er lige nu. I dag, i dette øjeblik. Det her må være det mest pinlige enkeltstående resultat jeg kan mindes. Aldrig været værre.. Det gør fandme ondt at tænke på.

Jeg gik forbi stadionhallen i går. Der var en lille skurvogn som var en slags AaB museum. Man kunne skrive på en seddel hvad AaB betød for én. Jeg skrev smerte.

Det må være som at være i et voldeligt forhold, hvor der bliver lovet at NU bliver det bedre. Men det gør det ikke. Man får stryg igen. Det bliver værre.

Jeg hører der er en redningskrans på vej. Jeg håber det er rigtigt. Samtidigt, så har jeg lige nu godt nok svært ved at tro på noget som helst positivt i forbindelse med AaB. Jeg er modløs.
Smerte for os fans og ligegyldighed for alle omkring, det gør ondt.
Hører du mere konkret hvad der menes med en redningskrans? Snakker vi ejerskifte, eller "bare" trænerskifte?

Soren
1. div
1. div

Indlæg af Soren » 25. aug 2026, 20:56

Netop hjemkommet fra Sødalaskolen.

En rigtig pokalkamp på en knastør og meget knoldet bane.

Hjemmeholdet er inde i en god stime og efter fire kampe har de fire sejre og en målscore på 23-2 i Jyllandsserien. Så det var et hold med en vis selvtillid, vi mødte. Og de havde noget at have det i. Generelt var de fysisk stærkere, hurtigere og de ville det bare mere. Gode tilbageløb og så gik de efter alle bolde.

Modsat os, der ikke spille decideret dårligt men bare utroligt kønsløst. Vi spillede den langsomt rundt om deres hold men prøvede ikke for alvor på gennembrud, og når vi prøvede at udfordre så blev vi fysisk overmatchet af deres spillere. Indlæg prøvede vi heller ikke for alvor at nå frem til

Så alt i alt en meget skuffende aften og et fortjent nederlag

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 25. aug 2026, 20:59

Hanga skrev:
25. aug 2026, 20:54
Funky skrev:
Hanga skrev:
Funky skrev:
Pungrotten skrev:
Kasper skrev:

Altså det sidste er jeg enig i. Jeg kan sådan set godt li ham. Men det første er jeg slet ikke enig i. Det har for det første taget alt for lang tid at få omkostningerne nedad og de er alt for langt fra at være i mål. Procentuelt bruger vi nu også endnu mere af omsætningen på personale end tidligere. Vi er kun længere fra at gå i 0.
Set i bakspejlet kan man altid mene, de skulle have skåret til hurtigere. Men vi ved dels ikke, hvor muligt det egentlig var, og dels havde man nok satset - også økonomisk - på en hurtig oprykning. Og det meste af tiden skriger vi i øvrigt herinde, at de skal “turde satse”.
Anyways, jeg tror ikke, han er vores problem, og han har da om nogen vist i Viborg, hvad han kan. Fuld støtte til ham herfra. Nu handler denne tråd også om det, vi nu kan kalde AaB’s sportsligt set mest pinlige enkeltstående indsats - måske nogensinde.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar

Indlæg af Hanga » 25. aug 2026, 21:00

Funky skrev:
25. aug 2026, 20:59
Hanga skrev:
Funky skrev:
Hanga skrev:
Funky skrev:
Pungrotten skrev:

Set i bakspejlet kan man altid mene, de skulle have skåret til hurtigere. Men vi ved dels ikke, hvor muligt det egentlig var, og dels havde man nok satset - også økonomisk - på en hurtig oprykning. Og det meste af tiden skriger vi i øvrigt herinde, at de skal “turde satse”.
Anyways, jeg tror ikke, han er vores problem, og han har da om nogen vist i Viborg, hvad han kan. Fuld støtte til ham herfra. Nu handler denne tråd også om det, vi nu kan kalde AaB’s sportsligt set mest pinlige enkeltstående indsats - måske nogensinde.
Ikke jeg. Jeg har længe skreget for at AaB først og fremmest skal stramme bæltet ind og få forretningen på ret køl, og at dette ikke kan ske ved at pisse i bukserne i håbet om en hurtig men ubæredygtig oprykning. Så nej, det er ikke set i bakspejlet herfra.

AaB har de sidste mange årtier levet fra kapitalindsprøjtning til kapitalindsprøjtning. Intet tyder på at der kommer nogen med en ny stor potion penge som vi kan leve af. Forretningen SKAL tilpasses.

Og i øvrigt - I Viborg var han kommerciel chef, ikke administrerende direktør. Han tog et skridt op med ansættelsen i AaB men også med et helt andet ansvar.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 25. aug 2026, 21:03

Hanga skrev:
25. aug 2026, 21:00
Funky skrev:
25. aug 2026, 20:59
Hanga skrev:
Funky skrev:
Hanga skrev:
Funky skrev:

Ikke jeg. Jeg har længe skreget for at AaB først og fremmest skal stramme bæltet ind og få forretningen på ret køl, og at dette ikke kan ske ved at pisse i bukserne i håbet om en hurtig men ubæredygtig oprykning. Så nej, det er ikke set i bakspejlet herfra.

AaB har de sidste mange årtier levet fra kapitalindsprøjtning til kapitalindsprøjtning. Intet tyder på at der kommer nogen med en ny stor potion penge som vi kan leve af. Forretningen SKAL tilpasses.
Men hvor hårdt der skal skæres til, det bestemmer manden nok ikke alene. Jeg anerkender selvfølgelig, hvis du har sagt det fra day one. Jeg har bare ikke indtryk af, at han har gjort sit arbejde dårligt, tværtimod virker det for mig til, at han har gjort det fint under særdeles vanskelige vilkår. At han kan skrabe gode partner-aftaler hjem i denne situation er intet mindre end mirakuløst, og jeg synes også, vi har kunnet læse mellem linjerne, at han har spillet en rolle i at få “styr på” den tyske indflydelse.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 25. aug 2026, 21:06

Soren skrev:
25. aug 2026, 20:56

Hjemmeholdet er inde i en god stime og efter fire kampe har de fire sejre og en målscore på 23-2 i Jyllandsserien. Så det var et hold med en vis selvtillid, vi mødte. Og de havde noget at have det i. Generelt var de fysisk stærkere, hurtigere og de ville det bare mere. Gode tilbageløb og så gik de efter alle bolde.

Modsat os, der ikke spille decideret dårligt men bare utroligt kønsløst. Vi spillede den langsomt rundt om deres hold men prøvede ikke for alvor på gennembrud, og når vi prøvede at udfordre så blev vi fysisk overmatchet af deres spillere. Indlæg prøvede vi heller ikke for alvor at nå frem til

De træner to gange om ugen!!!!
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar

Indlæg af Hanga » 25. aug 2026, 21:07

doukas skrev:
25. aug 2026, 21:06
Soren skrev:

Men AaB var ikke decideret dårlige :D
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 25. aug 2026, 21:11

Man kunne jo også vende den om og se aftenens ikoniske resultat som den fjer i hatten, SSE 22 manglede for at færdiggøre sit kunstværk med AaB: nemlig det helt uden sammenligning mest skandaløse enkeltstående resultat i klubbens historie.

Det måtte vi så vente på i godt 3 år, skønt AaB siden 2023 har været oppe mod modstandere som Ege, Vejlby-Risskov, Morud og Marstal IF i pokalturneringen. Det er meget ulig SSE 22 at forpasse ikke færre end 4 oplagte muligheder for at skabe historisk skandale.

Femte gang viste sig imidlertid at være lykkens gang, og nu har vi vel nået det punkt, hvor der ikke er mere at komme efter for SSE 22 i forhold til at skabe historie. Nye eventyr venter i Venlo, og AaB må bygge videre på det enestående fundament, som det tyske konsortium har skabt på bare tre år.

Bundgaard
1. div
1. div
Geografisk sted: 9670

Indlæg af Bundgaard » 25. aug 2026, 21:12

Hanga skrev:
25. aug 2026, 21:07
doukas skrev:
Soren skrev:

Glemt du ikke og skrive ironi kan forkomme??

AaB var dårlig og langt under niveau, vi burde kunne sende danmarks serieholdet og stadigvæk vinde klart
AaB 4ever resten er Skod

GULDET ER VORES

Soren
1. div
1. div

Indlæg af Soren » 25. aug 2026, 21:13

Hanga skrev:
25. aug 2026, 21:07
doukas skrev:
Soren skrev:

Nej de var bare nærmest underlegne

Det er som om at vi prøver at spille som et tophold uden at have spillerne til det. Vores mentalitet er helt væk. Vi skal vise meget mere ærgerrighed og vilje til at opnå noget.

Et lille observation om indstillingen. Efter et par minutter var Persyn inde i en nærkamp med deres angriber Abdi som scorede. Efter nærkampen sagde Persyn: Don’t touch me, sådan lidt fornærmet. Hvilket Vatanspor-spilleren grinede af

Besvar