DBU Pokalen 26/27
Re: DBU Pokalen 26/27
Jeg skal lige forstå den ret: SSE 22 har som ejer simpelthen intet ansvar for den nuværende situation, og AaB ville på bagkant af 35 års nonstop Superliga uanset hvad være endt i en tilsvarende eller værre situation - eksempelvis være røget ud af pokalturneringen til et serie 1 - hold med et personalebudger til den øverste halvdel af Superligaen!!!
Med andre ord: Alle - som i alle - ville med at tilsvarende budget have præsteret mindst lige så ringe eller endnu værre end SSE 22. De er måske ligefrem - en slags helte …
Der er gået tre dage, siden den største enkeltstående katastrofe i klubbens historie fandt sted. Denne er fulgt i kølvandet på den ene sportslige og økonomiske katastrofe efter den anden gennem nu små tre år.
Og vanviddet og virkelighedsfornægtelsen er - efter et par dages tiltrængt pause - tilbage i højeste gear.
Det begynder at dæmre for mig, hvorfor et foretagende som SDE endte i lige præcis denne klub!
Med andre ord: Alle - som i alle - ville med at tilsvarende budget have præsteret mindst lige så ringe eller endnu værre end SSE 22. De er måske ligefrem - en slags helte …
Der er gået tre dage, siden den største enkeltstående katastrofe i klubbens historie fandt sted. Denne er fulgt i kølvandet på den ene sportslige og økonomiske katastrofe efter den anden gennem nu små tre år.
Og vanviddet og virkelighedsfornægtelsen er - efter et par dages tiltrængt pause - tilbage i højeste gear.
Det begynder at dæmre for mig, hvorfor et foretagende som SDE endte i lige præcis denne klub!
-
DenSataniskeHest
- Allstar

- Favoritspiller: Frank
Du kunne også prøve at læse. Ingen skriver sse22 ikke har fucket op.. Men at AaB nedtur begyndte før de kom... Hvorfor er det så svært at forstå? AaB var højst sandsynligt konkurs uden de penge fra sse22.. Det fritager ikke sse22 for ansvar for de kunne have gjort det meget bedre se bare de andre mindre klubber.. Men samtidig er der sku fair at ingen klub har lavet så mange fejl og ben spend på sig selv som AaB... Talentløs bestyrelseSuperior skrev: ↑28. aug 2026, 15:05Jeg skal lige forstå den ret: SSE 22 har som ejer simpelthen intet ansvar for den nuværende situation, og AaB ville på bagkant af 35 års nonstop Superliga uanset hvad være endt i en tilsvarende eller værre situation - eksempelvis være røget ud af pokalturneringen til et serie 1 - hold med et personalebudger til den øverste halvdel af Superligaen!!!
Der synes fortsat i visse kredse på nærværende side at herske en - skulle vi være diplomatiske og kalde det - manglende viden om, hvad et ejerskab indebærer. Jeg går ud fra, at denne uvidenhed må stamme fra manglende erfaring med voksenlivet, herunder eksempelvis det at eje en bil, et hus, nogle aktier - for slet ikke at tale om at besidde aktiemajoritet i et firma, men den lader vi ligge for nærværende. Rimeligvis burde man have stiftet et rudimentært bekendtskab med begrebet "ejerskab" allerede i folkeskolen, men den kan jo lige være smuttet undervejs.
Jeg er tidligere lærer, så vi forsøger endnu en gang med helt grundlæggende pædagogik: Man vælger selv, om man vil være ejer af f.eks. et hus, en bil, aktier - eller en fodboldklub. I de fleste tilfælde vil den genstand, man selv vælger at eje, have været ejet af andre, før man selv valgte at eje lige præcis den genstand; det være sig et f.eks. en ejendom. Eller - en fodboldklub.
Ejerskab kan indebære fordele i forhold til at optimere pengebeholdning og derfor antage karakter af investering. Således har undertegnede nok oprindeligt måtte betale et vist beløb for at eje ejendom samt aktier, som i en periode ikke var til min rådighed som likvider, herunder eksempelvis bemeldte ejendom. Til gengæld er jeg endt med at stå tilbage med et markant større beløb, som det beløb jeg oprindeligt gav afkald for i en periode - for derved netop af egen fri vilje at blive ... ejer. Dette kaldes som nævnt - investering.
Jeg tror, at de fleste også herinde har fanget lige præcis ovenstående aspekt, hvad angår det at være ejer eller investor.
Til gengæld synes et andet - og uhyre væsentligt - aspekt af ejerskab og investering at være gået under radaren blandt et afgrænset segment på denne debatside: ansvar og risiko.
Det sidste først: Enhver investering indebærer en risiko. Man kan med andre ord ikke være sikker på, at man ender med at stå tilbage med et højere beløb end det beløb, man oprindeligt betalte for frivilligt at være ejer af f.eks. en ejendom, nogle aktier - eller en fodboldklub. Og det bliver værre endnu: Man kan ende med at stå tilbage med 0 kroner, uanset hvor mange penge man oprindeligt betalte for det frivillige ejerskab.
Og her vender vi tilbage til ansvaret: Da et frivilligt ejerskab af f.eks. en ejendom, aktier eller en fodboldklub - som det nu burde være alle bekendt - indebærer en risiko for ejeren, burde det andet aspekt af ejerskab nu også fremstå tydeligt: ansvar. Fordi de fleste mennesker tjener på at eje en ejendom, indebærer dette som nævnt hverken, at alle tjener på at have en ejendom eller at alle har krav på at tjene på ejerskab af en ejendom. Eller - en fodboldklub.
Når man har ansvar og risiko ved frivilligt at overtage et ejerskab af et objekt, som andre har ejet, før man selv af egen fri vilje overtog dette ansvar - er tiden nu moden til at introducere et tredje begreb i forbindelse med ejerskab: forberedelse!
Derfor besigtigede jeg eksempelvis den ejendom, jeg sammen med sin senere hustru valgte at købe - før jeg besluttede mig for at eje den pågældende ejendom, da jeg var bevidst om, at ejerskab også medfører risiko og ansvar. Det samme princip har gjort sig gældende for mit ejerskab af aktier, og hér måtte jeg betale nogle lærepenge, før jeg lærte lektien: nemlig at undersøge.
For jeg var nemlig bevidst om, at mit frivillige ejerskab indebar en risiko, og at jeg selv stod med et ansvar for at minimere denne risiko. Med andre ord kunne jeg ikke bare bebrejde tidligere ejere af min ejendom eller mine aktier og undlade at foretage mig noget som helst i forhold til mit frivillige ejerskab, skønt vi naturligvis alle ville nyde at befinde os i en verden, hvor ejerskab ikke indebar hverken risiko eller ansvar, og man i øvrigt aldrig behøvede at røre en finger.
Nøjagtigt det samme princip havde gjort sig gældende, hvis jeg havde besluttet mig for frivilligt at eje - en fodboldklub.
Med andre ord: Det er bedøvende ligegyldigt i forhold til de nuværende - og hold fast: frivillige , jævnfør ovenstående - ejeres forvaltning af AaB, hvad tidligere ejere måtte have gjort eller ikke gjort, herunder diverse danmarksmesterskaber, europæiske deltagelser, årtiers nonstop ophold i Superligaens øverste halvdel, der ud fra almindelig logik også må være de sagnomspundne tidligere ledelsers ansvar.
Så der findes slet ingen grund til evindelig "jamen, hvad med" og "jamen, hvad med" - dette kaldes whataboutism, som udgør den underfrankeredes yndlingsredskab til at forplumre enhver debat og på denne side tillige udøves med en helt ekstrem selektivitet, der bortretoucherer det ene simple faktum efter det andet, såsom bemeldte danmarksmesterskaber; for det er fuldstændig ligegyldigt i forhold til de nuværende og frivillige ejere af klubben. Da ejerskab som bekendt indebærer risiko og ansvar og dertil som nævnt indgås af egen fri vilje, stod det den nuværende ejerkreds frit for at undlade at engagere sig i AaB efter årelang forberedelsestid. Det, man i de kredse kalder due diligence.
Så hvis situationen i AaB omkring 2023 var fuldstændig håbløs i forhold til at skabe den topklub i landet (som AaB så allerede havde været i årtier inden da, for nu at sætte trumf på), måtte den potentielle ejer naturligvis have undladt at investere i pågældende ejerskab. Da man immervæk må formode, at disse har bekendt med temmelig elementære begreber som risiko og ansvar ved investering og ejerskab.
Derimod er det interessant, at samme nuværende frivillige ejer efter flere års due diligence proklamerede, at AaB skulle være en topklub i landet (hvilket vi så ser bort fra, at klubben faktisk var i forvejen). For det er det absolut eneste parameter, de skal vurderes på! Og nå ja, ligeledes at dette skulle ske på en "bæredygtig" måde.
Og så kommer vi tilbage til: stillingen i Danmarksturneringen og de regnskaber, som ejerkredsen har været i stand til at fremvise gennem de seneste 3 år. Lad os for den almindelige perfiditets skyld medtage forgårsdagens resultat i pokalturneringen.
Jeg nåede som lærer lige at stifte bekendtskab med 12-skalaen og har et fuldstændigt objektivt grundlag at vurdere den nuværende ejers virke på: nemlig stillingen i Danmarksturneringen og regnskaberne. Ingen af disse lever op til hverken topklub i Danmark eller økonomisk bæredygtighed. Og skønt det selvsagt er irrelevant, jævnfør ovenstående, så er det lige så objektivt korrekt, at de nuværende ejeres virke i AaB har været endda uendelig meget ringere end alle tidligere ejeres. Sidstnævnte er som nævnt ligegyldigt.
Hvis man samtidig medtager parametre som trænerfyringer og kommunikation; pynter disse dele på ingen måde i helhedsindtrykket og udgør faktisk skærpende omstændigheder.
Dommen er soleklar: karakteren hedder - 3
Og nej, som nuværende og frivillig ejer er det ingen undskyldning, at Lynge fejlede stort med indkøbet af Clemens Zwijnenberg tilbage i 1997, at Indrek Zelensky brændte en kæmpechance i Brøndby i 2001, at den bulgarske linjevogter i Kyiv snød Allan Gaarde i 1999, at Per Søndergaard endte med at brænde nællerne på ejendomsovertagelser i 2008 eller noget, at Lynge ligeledes fejlede stort med ansættelse af Bruce Rioch i samme år, og at Børge Bach ikke rykkede op efter sig i kølvandet på et toiletbesøg i AaBs kantine i 1993.
Jeg er tidligere lærer, så vi forsøger endnu en gang med helt grundlæggende pædagogik: Man vælger selv, om man vil være ejer af f.eks. et hus, en bil, aktier - eller en fodboldklub. I de fleste tilfælde vil den genstand, man selv vælger at eje, have været ejet af andre, før man selv valgte at eje lige præcis den genstand; det være sig et f.eks. en ejendom. Eller - en fodboldklub.
Ejerskab kan indebære fordele i forhold til at optimere pengebeholdning og derfor antage karakter af investering. Således har undertegnede nok oprindeligt måtte betale et vist beløb for at eje ejendom samt aktier, som i en periode ikke var til min rådighed som likvider, herunder eksempelvis bemeldte ejendom. Til gengæld er jeg endt med at stå tilbage med et markant større beløb, som det beløb jeg oprindeligt gav afkald for i en periode - for derved netop af egen fri vilje at blive ... ejer. Dette kaldes som nævnt - investering.
Jeg tror, at de fleste også herinde har fanget lige præcis ovenstående aspekt, hvad angår det at være ejer eller investor.
Til gengæld synes et andet - og uhyre væsentligt - aspekt af ejerskab og investering at være gået under radaren blandt et afgrænset segment på denne debatside: ansvar og risiko.
Det sidste først: Enhver investering indebærer en risiko. Man kan med andre ord ikke være sikker på, at man ender med at stå tilbage med et højere beløb end det beløb, man oprindeligt betalte for frivilligt at være ejer af f.eks. en ejendom, nogle aktier - eller en fodboldklub. Og det bliver værre endnu: Man kan ende med at stå tilbage med 0 kroner, uanset hvor mange penge man oprindeligt betalte for det frivillige ejerskab.
Og her vender vi tilbage til ansvaret: Da et frivilligt ejerskab af f.eks. en ejendom, aktier eller en fodboldklub - som det nu burde være alle bekendt - indebærer en risiko for ejeren, burde det andet aspekt af ejerskab nu også fremstå tydeligt: ansvar. Fordi de fleste mennesker tjener på at eje en ejendom, indebærer dette som nævnt hverken, at alle tjener på at have en ejendom eller at alle har krav på at tjene på ejerskab af en ejendom. Eller - en fodboldklub.
Når man har ansvar og risiko ved frivilligt at overtage et ejerskab af et objekt, som andre har ejet, før man selv af egen fri vilje overtog dette ansvar - er tiden nu moden til at introducere et tredje begreb i forbindelse med ejerskab: forberedelse!
Derfor besigtigede jeg eksempelvis den ejendom, jeg sammen med sin senere hustru valgte at købe - før jeg besluttede mig for at eje den pågældende ejendom, da jeg var bevidst om, at ejerskab også medfører risiko og ansvar. Det samme princip har gjort sig gældende for mit ejerskab af aktier, og hér måtte jeg betale nogle lærepenge, før jeg lærte lektien: nemlig at undersøge.
For jeg var nemlig bevidst om, at mit frivillige ejerskab indebar en risiko, og at jeg selv stod med et ansvar for at minimere denne risiko. Med andre ord kunne jeg ikke bare bebrejde tidligere ejere af min ejendom eller mine aktier og undlade at foretage mig noget som helst i forhold til mit frivillige ejerskab, skønt vi naturligvis alle ville nyde at befinde os i en verden, hvor ejerskab ikke indebar hverken risiko eller ansvar, og man i øvrigt aldrig behøvede at røre en finger.
Nøjagtigt det samme princip havde gjort sig gældende, hvis jeg havde besluttet mig for frivilligt at eje - en fodboldklub.
Med andre ord: Det er bedøvende ligegyldigt i forhold til de nuværende - og hold fast: frivillige , jævnfør ovenstående - ejeres forvaltning af AaB, hvad tidligere ejere måtte have gjort eller ikke gjort, herunder diverse danmarksmesterskaber, europæiske deltagelser, årtiers nonstop ophold i Superligaens øverste halvdel, der ud fra almindelig logik også må være de sagnomspundne tidligere ledelsers ansvar.
Så der findes slet ingen grund til evindelig "jamen, hvad med" og "jamen, hvad med" - dette kaldes whataboutism, som udgør den underfrankeredes yndlingsredskab til at forplumre enhver debat og på denne side tillige udøves med en helt ekstrem selektivitet, der bortretoucherer det ene simple faktum efter det andet, såsom bemeldte danmarksmesterskaber; for det er fuldstændig ligegyldigt i forhold til de nuværende og frivillige ejere af klubben. Da ejerskab som bekendt indebærer risiko og ansvar og dertil som nævnt indgås af egen fri vilje, stod det den nuværende ejerkreds frit for at undlade at engagere sig i AaB efter årelang forberedelsestid. Det, man i de kredse kalder due diligence.
Så hvis situationen i AaB omkring 2023 var fuldstændig håbløs i forhold til at skabe den topklub i landet (som AaB så allerede havde været i årtier inden da, for nu at sætte trumf på), måtte den potentielle ejer naturligvis have undladt at investere i pågældende ejerskab. Da man immervæk må formode, at disse har bekendt med temmelig elementære begreber som risiko og ansvar ved investering og ejerskab.
Derimod er det interessant, at samme nuværende frivillige ejer efter flere års due diligence proklamerede, at AaB skulle være en topklub i landet (hvilket vi så ser bort fra, at klubben faktisk var i forvejen). For det er det absolut eneste parameter, de skal vurderes på! Og nå ja, ligeledes at dette skulle ske på en "bæredygtig" måde.
Og så kommer vi tilbage til: stillingen i Danmarksturneringen og de regnskaber, som ejerkredsen har været i stand til at fremvise gennem de seneste 3 år. Lad os for den almindelige perfiditets skyld medtage forgårsdagens resultat i pokalturneringen.
Jeg nåede som lærer lige at stifte bekendtskab med 12-skalaen og har et fuldstændigt objektivt grundlag at vurdere den nuværende ejers virke på: nemlig stillingen i Danmarksturneringen og regnskaberne. Ingen af disse lever op til hverken topklub i Danmark eller økonomisk bæredygtighed. Og skønt det selvsagt er irrelevant, jævnfør ovenstående, så er det lige så objektivt korrekt, at de nuværende ejeres virke i AaB har været endda uendelig meget ringere end alle tidligere ejeres. Sidstnævnte er som nævnt ligegyldigt.
Hvis man samtidig medtager parametre som trænerfyringer og kommunikation; pynter disse dele på ingen måde i helhedsindtrykket og udgør faktisk skærpende omstændigheder.
Dommen er soleklar: karakteren hedder - 3
Og nej, som nuværende og frivillig ejer er det ingen undskyldning, at Lynge fejlede stort med indkøbet af Clemens Zwijnenberg tilbage i 1997, at Indrek Zelensky brændte en kæmpechance i Brøndby i 2001, at den bulgarske linjevogter i Kyiv snød Allan Gaarde i 1999, at Per Søndergaard endte med at brænde nællerne på ejendomsovertagelser i 2008 eller noget, at Lynge ligeledes fejlede stort med ansættelse af Bruce Rioch i samme år, og at Børge Bach ikke rykkede op efter sig i kølvandet på et toiletbesøg i AaBs kantine i 1993.
hjertet i Hamborg og Venlo, hovedet i røven 
Kig på regnskabet efteråret 2014! Eller få nogen til at forklare det for dig og din ven. Han skriver i øst og vest om noget, der intet har med mit oprindelige indlæg at gøre, hvoraf han sakser en mindre passage midt i samme og udvælger sig alverdens ting fra årene før og efter og udelader alle de ting, der ikke passer ind i ligningen. Med andre ord, jævnfør indlægget om ejerskab, investering, ansvar og risiko. Sæt dig ind i tingene, før du kommer med dumsmarte kommentarer!DenSataniskeHest skrev: ↑28. aug 2026, 11:10Du udstiller sku dig selv meget godt her.. Det Pontoppi skriver er korrekt....Man kan være overrasket over AaB fans husker AaB´s historie så dårligtHovedet skrev: ↑28. aug 2026, 01:17Vil du omgående forføje dig fra min indbakke, du lallende idiot!Pontoppi skrev: ↑27. aug 2026, 18:09du lyver hurtigere end en hest kan rende !Hovedet skrev: ↑26. aug 2026, 19:47AaB var danske mestre og pokalvindere, havde kvalificeret sig til og avanceret fra Europa League, fuldstændig gældfri, balance i regnskabet og en likvid egenkapital på omtrent 120-130 millioner kroner. Dette var i 2014, så ikke blot kan man i forhold til inflation smide omtrent 40 millioner kroner oven i dette beløb overført til nutiden.
AaB havde 70 mio i likvider ved indgangen til 2015…. kapitalforhøjelse på 74 mio. i april 2014 og næsten 50 mio. i overskud på Europa…. men solgte sine bedste spillere for småpenge i de to vinduer….
det er ingen hemmelighed at man med kapitalforhøjelsen i 2014 afværgede en truende konkurs…. grundet feriepenge sagen… det fik sponsorene at vide i vinterpausen….
nøjagtig som året før hvor vi havde negativ egenkapital… og i 2012 hvor man måtte låne 6 mio af moderklubben fordi banken havde smækket kassen i og man ikke kunne hente flere penge i ejerkredsen !
det er heller ingen hemmelighed at det samme var tæt på i 2009 hvor 150 mio i Champions League indtægter blev spist af bestyrelsens bygnings eventyr…. det er 4 gange på 6 år og så skal vi hører om at andre er håbløse til at drive forretning….
det er så åndsvagt at hører folk her inde skrue AaB op til at være en succeshistorie indtil 2014…. i perioder ja sportsligt- men for lånte penge og grundet gentagne kapital forhøjelser…. økonomisk har AaB været en dødsejler i mere end to årtier…
de gode resultater kom med en pris for man kan ikke forgælde sig til succes !![]()
Men lad det ej skille os sådan en regnvåd fredag. Jeg har nemlig ladet gøre en lille hyldestsang til vores nuværende ejerkreds på Tina Turners "Simply The Best", som du og Pontoppi kan synge i morgen kl. 14, når AaB entrerer Aalborg Stadion mod HB Køge. Jeg kan allerede nu afsløre, at I får rigtig god plads på tribunerne og således kan udnytte akustikken (I skal dog nok holde jer væk fra tribunen bag mål):
Det er ikke jeres skyld
Det er alle alle andres skyld
Det er Lynge Jakobsens skyld
Det er gamle ledelsers skyld
Opkræv honorar
Sælg alt hvad vi ejer og har
Forvandl os til dansk fodbolds nar
Vi elsker jer alligevel
hjertet i Hamborg og Venlo, hovedet i røven 
Det virker rigtig ærligt at lade som om, at folk kritiseter fejl begået for +20 år og det er problemet, når folk igen og igen påpeger at det er konstante fejl begået i perioden 2017 - 2023 der har.dræbt klubben.
Og analogien med huset ville nok fungere bedre hvis ikke det hele tiden sker, at folk køber et hus, og først senere finder ud af at der er råd i spærrene, råd i væggene, fugt i fundamentet, lækkende olietank gravet ned i haven, skimmelsvamp eller asbest i taget. Som i hele tiden.
Du giver vel heller ikke lægen skylden for den kræft der er kommet som et resultat af +20 smøger og en række elefantøl hver dag i 50 år. Behandlingen var måske ikke den rigtige og det kunne ikke reddes, men synderen er personlige valg truffet før og i en længere årrække. Den her klub er dræbt af nordjyder og såkaldte ægte AaBere.
Og analogien med huset ville nok fungere bedre hvis ikke det hele tiden sker, at folk køber et hus, og først senere finder ud af at der er råd i spærrene, råd i væggene, fugt i fundamentet, lækkende olietank gravet ned i haven, skimmelsvamp eller asbest i taget. Som i hele tiden.
Du giver vel heller ikke lægen skylden for den kræft der er kommet som et resultat af +20 smøger og en række elefantøl hver dag i 50 år. Behandlingen var måske ikke den rigtige og det kunne ikke reddes, men synderen er personlige valg truffet før og i en længere årrække. Den her klub er dræbt af nordjyder og såkaldte ægte AaBere.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
-
R Rosenberg
- Allstar

Det er jo ikke rigtigt.jonas386 skrev: ↑28. aug 2026, 14:30Det kan du jo mene, men alligevel måtte turen gå i 1. division efter flere sæsoner hvor nærmest intet havde fungerer. Helt uden tyskernes hjælp. Ved nedrykningen to sæsoner tidligere hentede vi kun tre point færre. Dårligt, bestemt, men ikke overbevisende meget ringere end ovenstående hold, som skulle forestille at være for godt til at rykke ned.R Rosenberg skrev: ↑28. aug 2026, 14:20Hold nu op.
AaB's trup i foråret 2023 var alt for god til at det burde være en mulighed at rykke ned.
Posavec, Thelander, Lucas, Pallesen, Højholt, Kramer, Fossum, Bakiz, tykke Prip, Helenius, Ementa, Ahlmann, Jørgensen osv.
Nogle af dem havde muligvis toppet, men flere af dem har tilsyneladende ganske fine karrierer kørende.
Klart nulbonner imellem også, men det er der altså i alle superligaklubber.
Den store åreladning kom med tyskerne. Og først med tyskerne. Især, da de overtog endeligt.
Man kan jo faktisk sige, at tyskerne formåede at opnå præcis det samme som en flok superligaprofiler med en flok hollandske og tyske lykkeriddere fra divisionerne. Det er egentlig ret sigende for hvilken klub de overtog.
Året før nedrykning endte man 5. Samme år som første nedrykning endte man i pokalfinalen.
Året før 9 (noget lort) og året før 5.
5 er generelt historien om AaB, så intet mærkeligt i det.
Det mærkelige er at mene, at "flere sæsoner, hvor nærmest intet havde fungeret".
Åh Gud, hvor jeg savner Lynge!
Og der er jo også det rene sludder. Perioden på de nævnte 20-25 år byder eksempelvis på to danske mesterskaber, en doubletitel samt 3 europæiske gruppespil og i hvert fald 2 år med særdeles spektakulære resultater. På stående fod husket endte AaB med undtagelse af 3 sæsoner i den bedste halvdel, og de to af dem snævert udenfor. Der var så katastrofesæsonen 2010/2011 med næsten - nedrykning (siden har SSE sat helt nye standarder i så henseende, men lad det nu ligge).R Rosenberg skrev: ↑28. aug 2026, 19:37Det er jo ikke rigtigt.jonas386 skrev: ↑28. aug 2026, 14:30Det kan du jo mene, men alligevel måtte turen gå i 1. division efter flere sæsoner hvor nærmest intet havde fungerer. Helt uden tyskernes hjælp. Ved nedrykningen to sæsoner tidligere hentede vi kun tre point færre. Dårligt, bestemt, men ikke overbevisende meget ringere end ovenstående hold, som skulle forestille at være for godt til at rykke ned.R Rosenberg skrev: ↑28. aug 2026, 14:20Hold nu op.
AaB's trup i foråret 2023 var alt for god til at det burde være en mulighed at rykke ned.
Posavec, Thelander, Lucas, Pallesen, Højholt, Kramer, Fossum, Bakiz, tykke Prip, Helenius, Ementa, Ahlmann, Jørgensen osv.
Nogle af dem havde muligvis toppet, men flere af dem har tilsyneladende ganske fine karrierer kørende.
Den store åreladning kom med tyskerne. Og først med tyskerne. Især, da de overtog endeligt.
Man kan jo faktisk sige, at tyskerne formåede at opnå præcis det samme som en flok superligaprofiler med en flok hollandske og tyske lykkeriddere fra divisionerne. Det er egentlig ret sigende for hvilken klub de overtog.
Året før nedrykning endte man 5. Samme år som første nedrykning endte man i pokalfinalen.
Det mærkelige er at mene, at "flere sæsoner, hvor nærmest intet havde fungeret".
Pointen er: Når “tidligere ledelser “ skal tillægges alverdens dårligdomme, som tilsyneladende har gjort de nuværende ejere til uskyldige ofre herfor. Hvem skal så have æren for 4 mesterskaber, 4 europæiske gruppespil, 117 pokalfinaler og 33 års nonstop ophold i Superligaen, heraf 90 % i den øverste halvdel?
Og hvordan har det været muligt for disse ledelser at fremvise sådanne resultater, eftersom enhver ledelse i AaBs historie per se - ifølge den i 2024 opståede SSE-logik - må have været ofre for de tidligere ledelsers dårligdomme.
Eller gælder denne logik ene og alene for den nuværende ejerkreds? Og skal den nuværende ejerkreds ikke stå på mål for sin ambition om at gøre AaB til “en topklub i Danmark” efter flere års forberedelser; hvor man må formode, at den nuværende ejerkreds var bevidst om alle de forfærdelige ledelser, der var gået for dem?
Du har ikke set AaB spille i perioden fornemmer jeg. Det er jo fair nok. Jeg tror ikke et sekund på, at der findes en eneste AaB fan der har set kampene jævnligt, der har siddet med en fornemmelse over længere tid, at klubben har været på rette spor, siden Lars Søndergaard blev fyret. Cifuentes satte kortvarigt prop i nedturen, men det var for lidt og over for kort tid.Superior skrev: ↑28. aug 2026, 22:20Og der er jo også det rene sludder. Perioden på de nævnte 20-25 år byder eksempelvis på to danske mesterskaber, en doubletitel samt 3 europæiske gruppespil og i hvert fald 2 år med særdeles spektakulære resultater. På stående fod husket endte AaB med undtagelse af 3 sæsoner i den bedste halvdel, og de to af dem snævert udenfor. Der var så katastrofesæsonen 2010/2011 med næsten - nedrykning (siden har SSE sat helt nye standarder i så henseende, men lad det nu ligge).R Rosenberg skrev: ↑28. aug 2026, 19:37Det er jo ikke rigtigt.jonas386 skrev: ↑28. aug 2026, 14:30Det kan du jo mene, men alligevel måtte turen gå i 1. division efter flere sæsoner hvor nærmest intet havde fungerer. Helt uden tyskernes hjælp. Ved nedrykningen to sæsoner tidligere hentede vi kun tre point færre. Dårligt, bestemt, men ikke overbevisende meget ringere end ovenstående hold, som skulle forestille at være for godt til at rykke ned.R Rosenberg skrev: ↑28. aug 2026, 14:20Hold nu op.
Pointen er: Når “tidligere ledelser “ skal tillægges alverdens dårligdomme, som tilsyneladende har gjort de nuværende ejere til uskyldige ofre herfor. Hvem skal så have æren for 4 mesterskaber, 4 europæiske gruppespil, 117 pokalfinaler og 33 års nonstop ophold i Superligaen, heraf 90 % i den øverste halvdel?
Og hvordan har det været muligt for disse ledelser at fremvise sådanne resultater, eftersom enhver ledelse i AaBs historie per se - ifølge den i 2024 opståede SSE-logik - må have været ofre for de tidligere ledelsers dårligdomme.
Eller gælder denne logik ene og alene for den nuværende ejerkreds? Og skal den nuværende ejerkreds ikke stå på mål for sin ambition om at gøre AaB til “en topklub i Danmark” efter flere års forberedelser; hvor man må formode, at den nuværende ejerkreds var bevidst om alle de forfærdelige ledelser, der var gået for dem?
Ift til "tidligere tider", så er Superligaen ikke en statisk størrelse. Ligesom AaB heller ikke er det. Ligesom at der er ret stor forskel på AaB anno 1995, 2008, 2014 og 2016, så er der også ret stor forskel på Superligaen. Vi er blevet markant ringere siden 2014, samtidig med at flere af de øvrige klubber er blevet markant bedre, navnlig FCN, Viborg, SIF, Randers og nu også AGF.
Jeg er da helt med på at kritisere ejerskabet for at have undervurderet opgaven og ikke gjort det godt nok (eller nok i det hele taget) til at vende udviklingen. De købte et sminket fallitbo, troede en klat maling og lidt lappearbejde ville være godt nok. Det er åbenlyst ikke tilfældet, og i perioden hvor fundamentet ikke er blevet fixet, har den allerede-eksisterende råd fået lov til at brede sig yderligere.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
-
R Rosenberg
- Allstar

Nej, de købte "et sminket fallitbo" (hvilket jeg er uenig i). De tilførte derefter nul og en skid maling og lappearbejde, men valgte i stedet bare at sælge det resterende indbo for derefter at sætte en tændstik til lortet.jonas386 skrev: ↑28. aug 2026, 22:27Du har ikke set AaB spille i perioden fornemmer jeg. Det er jo fair nok. Jeg tror ikke et sekund på, at der findes en eneste AaB fan der har set kampene jævnligt, der har siddet med en fornemmelse over længere tid, at klubben har været på rette spor, siden Lars Søndergaard blev fyret. Cifuentes satte kortvarigt prop i nedturen, men det var for lidt og over for kort tid.Superior skrev: ↑28. aug 2026, 22:20Og der er jo også det rene sludder. Perioden på de nævnte 20-25 år byder eksempelvis på to danske mesterskaber, en doubletitel samt 3 europæiske gruppespil og i hvert fald 2 år med særdeles spektakulære resultater. På stående fod husket endte AaB med undtagelse af 3 sæsoner i den bedste halvdel, og de to af dem snævert udenfor. Der var så katastrofesæsonen 2010/2011 med næsten - nedrykning (siden har SSE sat helt nye standarder i så henseende, men lad det nu ligge).R Rosenberg skrev: ↑28. aug 2026, 19:37Det er jo ikke rigtigt.jonas386 skrev: ↑28. aug 2026, 14:30Det kan du jo mene, men alligevel måtte turen gå i 1. division efter flere sæsoner hvor nærmest intet havde fungerer. Helt uden tyskernes hjælp. Ved nedrykningen to sæsoner tidligere hentede vi kun tre point færre. Dårligt, bestemt, men ikke overbevisende meget ringere end ovenstående hold, som skulle forestille at være for godt til at rykke ned.R Rosenberg skrev: ↑28. aug 2026, 14:20Hold nu op.
Ift til "tidligere tider", så er Superligaen ikke en statisk størrelse. Ligesom AaB heller ikke er det. Ligesom at der er ret stor forskel på AaB anno 1995, 2008, 2014 og 2016, så er der også ret stor forskel på Superligaen. Vi er blevet markant ringere siden 2014, samtidig med at flere af de øvrige klubber er blevet markant bedre, navnlig FCN, Viborg, SIF, Randers og nu også AGF.
Jeg er da helt med på at kritisere ejerskabet for at have undervurderet opgaven og ikke gjort det godt nok (eller nok i det hele taget) til at vende udviklingen. De købte et sminket fallitbo, troede en klat maling og lidt lappearbejde ville være godt nok. Det er åbenlyst ikke tilfældet, og i perioden hvor fundamentet ikke er blevet fixet, har den allerede-eksisterende råd fået lov til at brede sig yderligere.
Det narrativ, som I er nogen, der har gang i, med at tyskerne da forsøgte at redde på noget helt sygt, men ikke helt nok, er decideret kontrafaktisk. Det er tyskerne og ingen andre, der har kørt AaB helt ud i ukendeligheden og direkte ned i kloakken.
Tyskerne overtog en kræftpatient..
En kræftpatient som ikke helt havde forstået omfanget af sygdommen, og troede, at bare de drak et ingefærshot , så skulle kræften nok gå væk, fordi det var jo forudbestemt at patienten ikke bare var sygdomsfri, men var gudsbenådet i sig selv..
Tyskerne valgte så at spille med på det narrativ, og snød patienten ved at lade patientens vanvittige narrativ forblive virkeligheden, hvorfor tyskerne ikke behøvede at ofre penge på kemo..
Mens patienten så var uopmærksom, og fortsat troede at patienten var hellig i dansk fodbold, ja så solgte tyskerne alt af værdi i boligen..
Og kræftpatienten.. Tja kræftpatienten er efterhånden ved at forstå, at kræften var virkelig, og nu vil man gerne have kemo, men opdager nu, at tyskerne har ingen interesse i at betale for kemo..
Tyskerne har en stor del af skylden, men patienten, ja det er der den primære årsag ligger..
Ud på Hornevej har der nu været 10 år, hvor der har været én tanke som har gennemsyret bygningerne og selvforståelse:
AaB var forudbestemt son en del af dansk fodbold, og der var bare er spørgsmål om tid, så ville AaB helt automatisk være tilbage i toppen af dansk fodbold..
Tyskerne har skyld .
Men årsagen til AaBs deroute.. Ja den ligger ude på Hornevej, hvor selvfedmen gjorde, at alle mente, at det da nok skulle gå..
P. S. Og læg mærke til at der ikke er nogen tråd, selv om det er i morgen at AaB spiller en turneringskamp..
40 år som fan af AaB for mig personligt..
Jeg glemmer ikke AaB!
Men beklager, AaB fylder stort set intet i mit liv mere, fordi hvorfor skulle AaB efterhånden det?
En kræftpatient som ikke helt havde forstået omfanget af sygdommen, og troede, at bare de drak et ingefærshot , så skulle kræften nok gå væk, fordi det var jo forudbestemt at patienten ikke bare var sygdomsfri, men var gudsbenådet i sig selv..
Tyskerne valgte så at spille med på det narrativ, og snød patienten ved at lade patientens vanvittige narrativ forblive virkeligheden, hvorfor tyskerne ikke behøvede at ofre penge på kemo..
Mens patienten så var uopmærksom, og fortsat troede at patienten var hellig i dansk fodbold, ja så solgte tyskerne alt af værdi i boligen..
Og kræftpatienten.. Tja kræftpatienten er efterhånden ved at forstå, at kræften var virkelig, og nu vil man gerne have kemo, men opdager nu, at tyskerne har ingen interesse i at betale for kemo..
Tyskerne har en stor del af skylden, men patienten, ja det er der den primære årsag ligger..
Ud på Hornevej har der nu været 10 år, hvor der har været én tanke som har gennemsyret bygningerne og selvforståelse:
AaB var forudbestemt son en del af dansk fodbold, og der var bare er spørgsmål om tid, så ville AaB helt automatisk være tilbage i toppen af dansk fodbold..
Tyskerne har skyld .
Men årsagen til AaBs deroute.. Ja den ligger ude på Hornevej, hvor selvfedmen gjorde, at alle mente, at det da nok skulle gå..
P. S. Og læg mærke til at der ikke er nogen tråd, selv om det er i morgen at AaB spiller en turneringskamp..
Jeg glemmer ikke AaB!
Men beklager, AaB fylder stort set intet i mit liv mere, fordi hvorfor skulle AaB efterhånden det?
-
DenSataniskeHest
- Allstar

lol... så tyskerne smider 50m af deres egne væk, i et forsøg på at smadre AaB? come on.. det er tilladt at tænke selv...R Rosenberg skrev: ↑28. aug 2026, 23:23Nej, de købte "et sminket fallitbo" (hvilket jeg er uenig i). De tilførte derefter nul og en skid maling og lappearbejde, men valgte i stedet bare at sælge det resterende indbo for derefter at sætte en tændstik til lortet.jonas386 skrev: ↑28. aug 2026, 22:27Du har ikke set AaB spille i perioden fornemmer jeg. Det er jo fair nok. Jeg tror ikke et sekund på, at der findes en eneste AaB fan der har set kampene jævnligt, der har siddet med en fornemmelse over længere tid, at klubben har været på rette spor, siden Lars Søndergaard blev fyret. Cifuentes satte kortvarigt prop i nedturen, men det var for lidt og over for kort tid.Superior skrev: ↑28. aug 2026, 22:20Og der er jo også det rene sludder. Perioden på de nævnte 20-25 år byder eksempelvis på to danske mesterskaber, en doubletitel samt 3 europæiske gruppespil og i hvert fald 2 år med særdeles spektakulære resultater. På stående fod husket endte AaB med undtagelse af 3 sæsoner i den bedste halvdel, og de to af dem snævert udenfor. Der var så katastrofesæsonen 2010/2011 med næsten - nedrykning (siden har SSE sat helt nye standarder i så henseende, men lad det nu ligge).R Rosenberg skrev: ↑28. aug 2026, 19:37Det er jo ikke rigtigt.jonas386 skrev: ↑28. aug 2026, 14:30Det kan du jo mene, men alligevel måtte turen gå i 1. division efter flere sæsoner hvor nærmest intet havde fungerer. Helt uden tyskernes hjælp. Ved nedrykningen to sæsoner tidligere hentede vi kun tre point færre. Dårligt, bestemt, men ikke overbevisende meget ringere end ovenstående hold, som skulle forestille at være for godt til at rykke ned.R Rosenberg skrev: ↑28. aug 2026, 14:20Hold nu op.
Det narrativ, som I er nogen, der har gang i, med at tyskerne da forsøgte at redde på noget helt sygt, men ikke helt nok, er decideret kontrafaktisk. Det er tyskerne og ingen andre, der har kørt AaB helt ud i ukendeligheden og direkte ned i kloakken.
Det er desuden også en grim anklage at påstå bare fordi man skriver AaB var godt på vej i graven før tyskerne kom, at vi så forsøge at undsige deres ansvar? det er ikke seriøst debat skik.
Da AaB rykkede ned, var man storts et falit uden de penge de kom med, og da de så skød flere penge ind blev man også reddet fra det.
Ja de har ikke lykkes med en skid.. ja deres plan var elendig, ja jeg kritisede dem næsten fra start af.. det var tydeligt deres store plan aldrig fandtes.. men at påstå uden sse22 vil AaB være bedre end nu.. SSE kom ind fordi ingen andre gad bruge penge på AaB mere... erhverslivet havde lukket kassen, det var tydligt efter den fejlslagen kapital udvidelse.. både den da inge kom og den man forsøgte her sidst.....
måske verden bare ikke er så sort og hvid....
Dit råb i cyberspace er hørt. Kamptråd oprettetDalbjerg skrev: ↑28. aug 2026, 23:41Tyskerne overtog en kræftpatient..
Tyskerne har skyld .
Jeg glemmer ikke AaB!
-
R Rosenberg
- Allstar

Og du snakker om seriøs debatskik: "tyskerne smider 50 mio. af deres egne penge i et forsøg på at smadre AaB"DenSataniskeHest skrev: ↑28. aug 2026, 23:44lol... så tyskerne smider 50m af deres egne væk, i et forsøg på at smadre AaB? come on.. det er tilladt at tænke selv...R Rosenberg skrev: ↑28. aug 2026, 23:23Nej, de købte "et sminket fallitbo" (hvilket jeg er uenig i). De tilførte derefter nul og en skid maling og lappearbejde, men valgte i stedet bare at sælge det resterende indbo for derefter at sætte en tændstik til lortet.jonas386 skrev: ↑28. aug 2026, 22:27Du har ikke set AaB spille i perioden fornemmer jeg. Det er jo fair nok. Jeg tror ikke et sekund på, at der findes en eneste AaB fan der har set kampene jævnligt, der har siddet med en fornemmelse over længere tid, at klubben har været på rette spor, siden Lars Søndergaard blev fyret. Cifuentes satte kortvarigt prop i nedturen, men det var for lidt og over for kort tid.Superior skrev: ↑28. aug 2026, 22:20Og der er jo også det rene sludder. Perioden på de nævnte 20-25 år byder eksempelvis på to danske mesterskaber, en doubletitel samt 3 europæiske gruppespil og i hvert fald 2 år med særdeles spektakulære resultater. På stående fod husket endte AaB med undtagelse af 3 sæsoner i den bedste halvdel, og de to af dem snævert udenfor. Der var så katastrofesæsonen 2010/2011 med næsten - nedrykning (siden har SSE sat helt nye standarder i så henseende, men lad det nu ligge).R Rosenberg skrev: ↑28. aug 2026, 19:37Det er jo ikke rigtigt.jonas386 skrev: ↑28. aug 2026, 14:30
Det kan du jo mene, men alligevel måtte turen gå i 1. division efter flere sæsoner hvor nærmest intet havde fungerer. Helt uden tyskernes hjælp. Ved nedrykningen to sæsoner tidligere hentede vi kun tre point færre. Dårligt, bestemt, men ikke overbevisende meget ringere end ovenstående hold, som skulle forestille at være for godt til at rykke ned.
Det er desuden også en grim anklage at påstå bare fordi man skriver AaB var godt på vej i graven før tyskerne kom, at vi så forsøge at undsige deres ansvar? det er ikke seriøst debat skik.
Da AaB rykkede ned, var man storts et falit uden de penge de kom med, og da de så skød flere penge ind blev man også reddet fra det.
Ja de har ikke lykkes med en skid.. ja deres plan var elendig, ja jeg kritisede dem næsten fra start af.. det var tydeligt deres store plan aldrig fandtes.. men at påstå uden sse22 vil AaB være bedre end nu.. SSE kom ind fordi ingen andre gad bruge penge på AaB mere... erhverslivet havde lukket kassen, det var tydligt efter den fejlslagen kapital udvidelse.. både den da inge kom og den man forsøgte her sidst.....
Det har sådan cirka NUL personer hævdet, og stråmænd hører ikke just under 'seriøs debatskik'.
Hvad der er blevet hævdet, er, at tyskerne kom ind med deres storhedsvanvid, tømte butikken for alt af værdi og evner, hvilket smadrede lortet til ukendelighed på alle ledder og kanter.
Gjorde de det for at smadre AaB? Nej da, hvorfor skulle de. Gjorde de det, fordi de er dybt inkompetente? Ja.
Ligesom, hvis man satte en psykiater til at lave thoraxkirurgi.
-
DenSataniskeHest
- Allstar

Tømt? De har drænet.. Tømt et hvis de har tjent penge på AaB.. Det har de næppeR Rosenberg skrev: ↑29. aug 2026, 10:29Og du snakker om seriøs debatskik: "tyskerne smider 50 mio. af deres egne penge i et forsøg på at smadre AaB"DenSataniskeHest skrev: ↑28. aug 2026, 23:44lol... så tyskerne smider 50m af deres egne væk, i et forsøg på at smadre AaB? come on.. det er tilladt at tænke selv...R Rosenberg skrev: ↑28. aug 2026, 23:23Nej, de købte "et sminket fallitbo" (hvilket jeg er uenig i). De tilførte derefter nul og en skid maling og lappearbejde, men valgte i stedet bare at sælge det resterende indbo for derefter at sætte en tændstik til lortet.jonas386 skrev: ↑28. aug 2026, 22:27Du har ikke set AaB spille i perioden fornemmer jeg. Det er jo fair nok. Jeg tror ikke et sekund på, at der findes en eneste AaB fan der har set kampene jævnligt, der har siddet med en fornemmelse over længere tid, at klubben har været på rette spor, siden Lars Søndergaard blev fyret. Cifuentes satte kortvarigt prop i nedturen, men det var for lidt og over for kort tid.Superior skrev: ↑28. aug 2026, 22:20Og der er jo også det rene sludder. Perioden på de nævnte 20-25 år byder eksempelvis på to danske mesterskaber, en doubletitel samt 3 europæiske gruppespil og i hvert fald 2 år med særdeles spektakulære resultater. På stående fod husket endte AaB med undtagelse af 3 sæsoner i den bedste halvdel, og de to af dem snævert udenfor. Der var så katastrofesæsonen 2010/2011 med næsten - nedrykning (siden har SSE sat helt nye standarder i så henseende, men lad det nu ligge).R Rosenberg skrev: ↑28. aug 2026, 19:37
Det er jo ikke rigtigt.
Det har sådan cirka NUL personer hævdet, og stråmænd hører ikke just under 'seriøs debatskik'.
Hvad der er blevet hævdet, er, at tyskerne kom ind med deres storhedsvanvid, tømte butikken for alt af værdi og evner, hvilket smadrede lortet til ukendelighed på alle ledder og kanter.
Gjorde de det for at smadre AaB? Nej da, hvorfor skulle de. Gjorde de det, fordi de er dybt inkompetente? Ja.
-
R Rosenberg
- Allstar

Semantik er vist også irrelevant her.DenSataniskeHest skrev: ↑29. aug 2026, 10:37Tømt? De har drænet.. Tømt et hvis de har tjent penge på AaB.. Det har de næppeR Rosenberg skrev: ↑29. aug 2026, 10:29Og du snakker om seriøs debatskik: "tyskerne smider 50 mio. af deres egne penge i et forsøg på at smadre AaB"DenSataniskeHest skrev: ↑28. aug 2026, 23:44lol... så tyskerne smider 50m af deres egne væk, i et forsøg på at smadre AaB? come on.. det er tilladt at tænke selv...R Rosenberg skrev: ↑28. aug 2026, 23:23Nej, de købte "et sminket fallitbo" (hvilket jeg er uenig i). De tilførte derefter nul og en skid maling og lappearbejde, men valgte i stedet bare at sælge det resterende indbo for derefter at sætte en tændstik til lortet.jonas386 skrev: ↑28. aug 2026, 22:27Du har ikke set AaB spille i perioden fornemmer jeg. Det er jo fair nok. Jeg tror ikke et sekund på, at der findes en eneste AaB fan der har set kampene jævnligt, der har siddet med en fornemmelse over længere tid, at klubben har været på rette spor, siden Lars Søndergaard blev fyret. Cifuentes satte kortvarigt prop i nedturen, men det var for lidt og over for kort tid.Superior skrev: ↑28. aug 2026, 22:20
Og der er jo også det rene sludder. Perioden på de nævnte 20-25 år byder eksempelvis på to danske mesterskaber, en doubletitel samt 3 europæiske gruppespil og i hvert fald 2 år med særdeles spektakulære resultater. På stående fod husket endte AaB med undtagelse af 3 sæsoner i den bedste halvdel, og de to af dem snævert udenfor. Der var så katastrofesæsonen 2010/2011 med næsten - nedrykning (siden har SSE sat helt nye standarder i så henseende, men lad det nu ligge).