Ståle? Som i Ståle Solbakken???Dennis Nielsen skrev: ↑29. aug 2026, 18:22Jeg har ikke tillid til Højer og jeg har sjældent tillid de trænere, der kommer direkte fra u21 landshold. Her er spillerne helt automatisk på - der er den indre motivation måske lidt mere på.
Der er heller ikke et organisatorisk rod fra toppen, der drypper nedad i hierarkiet.
De fleste der har arbejdet under inkompetent øverste ledelse ved, at det skaber en eller anden stemning, hvor man ryster på hovedet over beslutninger og retning. Så meget at tillid og tro lige mister et par %.
Det betyder ikke, at Højer er frikendt i min bog, det betyder, at træneren skal have nogle ret klare retningslinjer og kan lede tropperne med en markant autoritet, der modvirker det ledelesmæssige rod.
Der slår Højer mig som en vatpik. Han ligner en stor undskyldning og som en, der har taget sin lederuddannelse internt i DBU eller på pædagog seminaret.
Kunne jeg frit vælge træner pt, ville jeg banke på hos Ståle.
På den mere realistiske hylde, er der David. Han mangler måske lidt på den talktiske del.
Problemet med de typer er, at de vil blive fyret. Præcis som Wichmann.
Med tyskerne vefd roret får vi bare endnu en vatpik.
Nu skrev du jo godt nok "kunne vælge frit" og tog således brodden af på forhånd. Ikke desto mindre må jeg påpege nødvendigheden af at bevæge sig en smule op i fugleperspektiv her for at få indblik i en virkelighed, der ganske vist er så dyster, at det er forståeligt at anskue klubbens situation fra frøperspektiv og gerne helt nede fra under græsset, når vi taler "AaB" i sin nuværende version.
Når et mandskab leverer skuffende resultater, udtrykkes typisk ønsker om en eller anden "no nonsense" - type eller "et dumt svin", der kan råbe og skrige, sparke til vandflasker, skabe sig tosset i omklædningsrummet osv.
Man overvurderer ved samme lejlighed en træners betydning, for uanset hvem fanden man havde stående på den sidelinje, kan vedkommende aldrig bevæge sig ind på den bane, hvor han kunne gøre den virkelige forskel. Og nok er AaBs nuværende resultater utvivlsomt skuffende - eller nærmere komplet bizarre - anskuet i et blot nærhistorisk perspektiv fra et hvilket som helst standpunkt i al sammenlignelig fortid. Ingen havde i deres vildeste febervildelser så sent som i et ellers komplet frygteligt 2023 forestillet sig noget i nærheden af det, vi har været ulykkelige vidner de sidste par år - and counting, for samtlige pile i den her klub peger lige lukt ned i et endnu dybere helvedes dyb end det nuværende.
0-0 på hjemmebane mod HB Køge afspejler imidlertid i mine øjne spillertruppens reelle niveau - og flugter såmænd meget godt med 1-0 og 2-1 - sejre over hhv. Hillerød og Aarhus Fremad efterfulgt af 1-1 og 0-3 hjemme mod hhv. Kolding og Fredericia garneret med et 1-2 - nederlag i Hobro. De 2 point, vi har fået i de sidste 4 kampe, kan vi vel ikke indvende det store mod, hvorimod vi nok sjældent ville være kommet ud af de to indledende kampe mod Hillerød og Aarhus Fremad med maximal gevinst. De kampe kunnet snildt være sluttet uafgjort eller endt med det modsatte resultat for den sags skyld. Jeg vil således vurdere de 8 point, vi står med efter de første 6 kampe for lettere misvisende i forhold til mandskabets generelle spillemæssige niveau. I hvert fald ikke for lidt! Her ser vi så helt bort fra det ufattelige resultat i pokalturneringen i afvigende uge og dertil, at AaB i foruroligende grad bevægede sig på kanten af at sætte en 2-0 - føring over styr mod Holstebro i runden før (hvilket de nok nærmest havde ønsket, at de havde gjort i dag!).
Såfremt AaB kunne nå at hive et par millioner op ad brønden til at sponsere fyringen af Steffen Højer, inden de siver ud i et af de tusinde huller i samme brønd, kunne klubben såmænd nok tiltrække den efterspurgte "no nonsense" - type eller "det dumme svin", der kan råbe og skrige, sparke til vandflasker, skabe sig tosset i omklædningsrummet osv.
Det ville bare ikke blive Ståle Solbakken eller for den sags skyld David Nielsen. Det ville blive Peter Hyballah - eller Bernio Verhagen, om man må være en smule polemisk. Klubben ville befinde sig i et endnu større økonomisk morads end det nuværende - til gengæld ville spilletruppen være i samme forfatning som den nuværende!