Lørdag 22/8 klokken 14: Cirkus Bernhard - HB Køge

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Hovedet
Allstar
Allstar

Re: Lørdag 22/8 klokken 14: Cirkus Bernhard - HB Køge

Indlæg af Hovedet » 29. aug 2026, 18:59

Dennis Nielsen skrev:
29. aug 2026, 18:22
Jeg har ikke tillid til Højer og jeg har sjældent tillid de trænere, der kommer direkte fra u21 landshold. Her er spillerne helt automatisk på - der er den indre motivation måske lidt mere på.

Der er heller ikke et organisatorisk rod fra toppen, der drypper nedad i hierarkiet.

De fleste der har arbejdet under inkompetent øverste ledelse ved, at det skaber en eller anden stemning, hvor man ryster på hovedet over beslutninger og retning. Så meget at tillid og tro lige mister et par %.

Det betyder ikke, at Højer er frikendt i min bog, det betyder, at træneren skal have nogle ret klare retningslinjer og kan lede tropperne med en markant autoritet, der modvirker det ledelesmæssige rod.

Der slår Højer mig som en vatpik. Han ligner en stor undskyldning og som en, der har taget sin lederuddannelse internt i DBU eller på pædagog seminaret.

Kunne jeg frit vælge træner pt, ville jeg banke på hos Ståle.

På den mere realistiske hylde, er der David. Han mangler måske lidt på den talktiske del.

Problemet med de typer er, at de vil blive fyret. Præcis som Wichmann.

Med tyskerne vefd roret får vi bare endnu en vatpik.
Ståle? Som i Ståle Solbakken???

Nu skrev du jo godt nok "kunne vælge frit" og tog således brodden af på forhånd. Ikke desto mindre må jeg påpege nødvendigheden af at bevæge sig en smule op i fugleperspektiv her for at få indblik i en virkelighed, der ganske vist er så dyster, at det er forståeligt at anskue klubbens situation fra frøperspektiv og gerne helt nede fra under græsset, når vi taler "AaB" i sin nuværende version.

Når et mandskab leverer skuffende resultater, udtrykkes typisk ønsker om en eller anden "no nonsense" - type eller "et dumt svin", der kan råbe og skrige, sparke til vandflasker, skabe sig tosset i omklædningsrummet osv.

Man overvurderer ved samme lejlighed en træners betydning, for uanset hvem fanden man havde stående på den sidelinje, kan vedkommende aldrig bevæge sig ind på den bane, hvor han kunne gøre den virkelige forskel. Og nok er AaBs nuværende resultater utvivlsomt skuffende - eller nærmere komplet bizarre - anskuet i et blot nærhistorisk perspektiv fra et hvilket som helst standpunkt i al sammenlignelig fortid. Ingen havde i deres vildeste febervildelser så sent som i et ellers komplet frygteligt 2023 forestillet sig noget i nærheden af det, vi har været ulykkelige vidner de sidste par år - and counting, for samtlige pile i den her klub peger lige lukt ned i et endnu dybere helvedes dyb end det nuværende.

0-0 på hjemmebane mod HB Køge afspejler imidlertid i mine øjne spillertruppens reelle niveau - og flugter såmænd meget godt med 1-0 og 2-1 - sejre over hhv. Hillerød og Aarhus Fremad efterfulgt af 1-1 og 0-3 hjemme mod hhv. Kolding og Fredericia garneret med et 1-2 - nederlag i Hobro. De 2 point, vi har fået i de sidste 4 kampe, kan vi vel ikke indvende det store mod, hvorimod vi nok sjældent ville være kommet ud af de to indledende kampe mod Hillerød og Aarhus Fremad med maximal gevinst. De kampe kunnet snildt være sluttet uafgjort eller endt med det modsatte resultat for den sags skyld. Jeg vil således vurdere de 8 point, vi står med efter de første 6 kampe for lettere misvisende i forhold til mandskabets generelle spillemæssige niveau. I hvert fald ikke for lidt! Her ser vi så helt bort fra det ufattelige resultat i pokalturneringen i afvigende uge og dertil, at AaB i foruroligende grad bevægede sig på kanten af at sætte en 2-0 - føring over styr mod Holstebro i runden før (hvilket de nok nærmest havde ønsket, at de havde gjort i dag!).

Såfremt AaB kunne nå at hive et par millioner op ad brønden til at sponsere fyringen af Steffen Højer, inden de siver ud i et af de tusinde huller i samme brønd, kunne klubben såmænd nok tiltrække den efterspurgte "no nonsense" - type eller "det dumme svin", der kan råbe og skrige, sparke til vandflasker, skabe sig tosset i omklædningsrummet osv.

Det ville bare ikke blive Ståle Solbakken eller for den sags skyld David Nielsen. Det ville blive Peter Hyballah - eller Bernio Verhagen, om man må være en smule polemisk. Klubben ville befinde sig i et endnu større økonomisk morads end det nuværende - til gengæld ville spilletruppen være i samme forfatning som den nuværende!

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 29. aug 2026, 19:02

Dennis Nielsen skrev:
29. aug 2026, 18:22
Jeg har ikke tillid til Højer og jeg har sjældent tillid de trænere, der kommer direkte fra u21 landshold. Her er spillerne helt automatisk på - der er den indre motivation måske lidt mere på.

Der er heller ikke et organisatorisk rod fra toppen, der drypper nedad i hierarkiet.

De fleste der har arbejdet under inkompetent øverste ledelse ved, at det skaber en eller anden stemning, hvor man ryster på hovedet over beslutninger og retning. Så meget at tillid og tro lige mister et par %.

Det betyder ikke, at Højer er frikendt i min bog, det betyder, at træneren skal have nogle ret klare retningslinjer og kan lede tropperne med en markant autoritet, der modvirker det ledelesmæssige rod.

Der slår Højer mig som en vatpik. Han ligner en stor undskyldning og som en, der har taget sin lederuddannelse internt i DBU eller på pædagog seminaret.

Kunne jeg frit vælge træner pt, ville jeg banke på hos Ståle.

På den mere realistiske hylde, er der David. Han mangler måske lidt på den talktiske del.

Problemet med de typer er, at de vil blive fyret. Præcis som Wichmann.

Med tyskerne vefd roret får vi bare endnu en vatpik.
Ja, AaB's ledelse og bestyrelse slår mig heller ikke just som nogen, der ønsker modspil, eller som ønsker en træner, der tør stille krav.

Det var netop tydeligt med Wichmann, hvor daddy Peters og hans tyndfede, uduelige søn blev tøsefornærmede.

Derfor ville trænere (typer) som Ståle, Kent, Wichmann og lignende aldrig have gang på jord i AaB, hvor kun yes-men er velkomne.
Ædruelighedens stemme

haghdk
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af haghdk » 29. aug 2026, 19:18

Har lige set interviewet med Højer... Han lyder godt nok heller ikke som en der tror på det...

Og Møller udtaler sig på en måde der gør at han kommer til at se dum ud hvis han fyrer Højer på mandag ...

Shit en lorte situation vi er i p.t.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 29. aug 2026, 19:30

haghdk skrev:
29. aug 2026, 19:18
Har lige set interviewet med Højer... Han lyder godt nok heller ikke som en der tror på det...

Og Møller udtaler sig på en måde der gør at han kommer til at se dum ud hvis han fyrer Højer på mandag ...

Enig mht. interviewet. Det lyder som en slagen mand og det må det gøre uanset om man er på hold fyr eller hold kontinuitet.
RAUS RAUS SSE!

SSE players Adedeji, Jasson, Müller and de Boer not wanted!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 29. aug 2026, 19:31

haghdk skrev:

Møller fyrer ikke Højer på mandag, er mit bud.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 29. aug 2026, 19:33

haghdk skrev:

Hvilket interview drejer det sig om?
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 29. aug 2026, 19:33

Jakobsen skrev:
29. aug 2026, 19:30
haghdk skrev:

Enig mht. interviewet. Det lyder som en slagen mand og det må det gøre uanset om man er på hold fyr eller hold kontinuitet.
Jeg ved ikke, om han lyder specielt slagen, han lyder skuffet. Jeg har desuden indtryk af, at han gør meget for at skærme spillerne. Måske FOR meget.
Jeg vil anbefale at man hører Rishøjs interview med Helenius. Han taler lidt mere frit.
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

haghdk
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af haghdk » 29. aug 2026, 19:37

R Rosenberg skrev:
29. aug 2026, 19:33
haghdk skrev:

https://www.viaplaysportnews.dk/sport/f ... rg-lige-nu

DenSataniskeHest
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Frank

Indlæg af DenSataniskeHest » 29. aug 2026, 19:39

Jakobsen skrev:
29. aug 2026, 19:30
haghdk skrev:

Så kunne han passende have respekt nok til at sige op.

Reyad
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Indlæg af Reyad » 29. aug 2026, 20:08

Få nu fyret Højer. Kontinuitet ER vigtigt - men jo ikke noget værd, når det er kontinuerligt elendigt

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 29. aug 2026, 20:19

Højer er på alle plan en katastrofe og han spiller også ud af top 6 så let som ingenting og sikrer endnu en ligegyldig sæson eller en n sæson hvor man ikke skal kæmpe om at rykke ned i 2. Div.
Han skulle været fyret i sommers for han har ikke evnerne taktisk eller menneskeligt til at få den her trup i gang
Han sejler rundt

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 29. aug 2026, 20:28

haghdk skrev:
29. aug 2026, 19:37
R Rosenberg skrev:
29. aug 2026, 19:33
haghdk skrev:

https://www.viaplaysportnews.dk/sport/f ... rg-lige-nu
:kiss:
Ædruelighedens stemme

jens fup
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Søren Thorst, Søren Dissing, Calle Facius, David Nielsen
Geografisk sted: Et langskud fra Hornevej

Indlæg af jens fup » 29. aug 2026, 21:25

baresi skrev:
29. aug 2026, 20:19
Højer er på alle plan en katastrofe og han spiller også ud af top 6 så let som ingenting og sikrer endnu en ligegyldig sæson eller en n sæson hvor man ikke skal kæmpe om at rykke ned i 2. Div.
Han skulle været fyret i sommers for han har ikke evnerne taktisk eller menneskeligt til at få den her trup i gang
Han sejler rundt
Problemet er at jeg ikke kan se nogen der kan få den her trup i gang, men bare det at få en træner , der tør prøve noget nyt, én med en plan B, måske endda en plan A til at starte med, vil være foretrække. Med Højer er det samme elendighed kamp efter kamp, og hans udskiftninger - når de endelig kommer - ændrer aldrig kampbilledet fordi det er 1:1.
'If you are first you are first.
If you are second you are nothing.'
Bill Shankly

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 29. aug 2026, 21:52

V&K er maje ude med riven efter de unge/yngre i interviewet med Rishøj. Deres manglende ærgerrighed og motivation.

Meget symptomatisk peger det igen tilbage på strategi og sportslig ledelse, hvor håbløst det er for en klub i AaB's situation at have så mange youngsters i truppen, når det er mænd, der mangles.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 29. aug 2026, 21:53

Selvfølgelig kan en anden træner få mere ud af den her trup. Truppen er skævt sat sammen, og der er nogle åbenlyse mangler, men der mangler energi. Der mangler vilje. Der mangler glæde.

Selvfølgelig skal vi ikke have en eller anden pauseklovn ind, men det må simpelthen være muligt at få et menneske ind, som udstråler vindermentalitet. Det er fuldstændigt vanvittigt, hvor dårligt det her hold er til at skabe chancer. Vi er blevet gode til at generobre bolden, og vi er blevet gode til at holde på bolden, men der er ingen plan for, hvad vi vil med bolden. Det er ren Wieghorst at kigge på.

Jeg har brug for en træner, der kommer ind med en plan om at være solide bagud, kyniske på dødbolde og som enten kan sætte noget fart i bolden eller skifte om til en meget mere direkte stil. Vi er ude af stand til at løbe en kontra.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 29. aug 2026, 22:07

Kunji skrev:
29. aug 2026, 21:53
Selvfølgelig kan en anden træner få mere ud af den her trup. Truppen er skævt sat sammen, og der er nogle åbenlyse mangler, men der mangler energi. Der mangler vilje. Der mangler glæde.

Selvfølgelig skal vi ikke have en eller anden pauseklovn ind, men det må simpelthen være muligt at få et menneske ind, som udstråler vindermentalitet. Det er fuldstændigt vanvittigt, hvor dårligt det her hold er til at skabe chancer. Vi er blevet gode til at generobre bolden, og vi er blevet gode til at holde på bolden, men der er ingen plan for, hvad vi vil med bolden. Det er ren Wieghorst at kigge på.

Jeg har brug for en træner, der kommer ind med en plan om at være solide bagud, kyniske på dødbolde og som enten kan sætte noget fart i bolden eller skifte om til en meget mere direkte stil. Vi er ude af stand til at løbe en kontra.
Altså Thomasberg et al?
Ædruelighedens stemme

Sapiens
1. div
1. div

Indlæg af Sapiens » 29. aug 2026, 22:07

Ja hvad skal man sige efterhånden.. det bliver jo lidt det samme igen og igen.

Jeg kan konstatere at da jeg hørte Højer på et arrangement ved nordjyske for et måneds tid siden, hvor han snakkede om de taktiske dispositioner, var jeg ved at falde i søvn efter 5 minutter... Han var såå tør og kedelig og hvis det er samme følelse spillerne sidder med, ja så er vi dødsdømte

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 29. aug 2026, 22:13

R Rosenberg skrev:
29. aug 2026, 22:07
Kunji skrev:

Altså Thomasberg et al?
Præcis. Jeg er stadig arrig over, at Peters smed Wichmann ud igen. Jeg tror, han er lige det, vi har brug for pt.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 29. aug 2026, 22:32

Kunji skrev:
29. aug 2026, 22:13
R Rosenberg skrev:
29. aug 2026, 22:07
Kunji skrev:

Altså Thomasberg et al?
Præcis. Jeg er stadig arrig over, at Peters smed Wichmann ud igen. Jeg tror, han er lige det, vi har brug for pt.
Ja, enig - men det var jo et ego, der ikke kunne håndtere ærlighed. For han er jo trods alt god nok til at være nuværende assistent i FCK samt tidligere i Berlin.

Jeg tror også, at tingene havde set noget anderledes ud ikke blot denne, men også sidste sæson, hvis Peters og søn ikke var blevet tøsefornærmede.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 29. aug 2026, 22:36

Kunji skrev:

Vilje, glæde…der mangler kvalitet. Af den rå, fodboldmæssige slags, hvor man kan tæmme en bold, lægge et præcist indlæg, vinde en nærkamp. Og af den mentale slags, hvor man tager opgaven ‘at hand’ seriøst og bare fokuserer på at levere. Kræver det af sig selv. Kræver det af hinanden.

Besvar