Den mand er have kunnet levere det han render desværre rundt i FCK som assistent fordi Bernhard fyrede ham og patetisk nok betaler vi så stadig løn til FCKs assistenttræner.Kunji skrev: ↑29. aug 2026, 21:53Selvfølgelig kan en anden træner få mere ud af den her trup. Truppen er skævt sat sammen, og der er nogle åbenlyse mangler, men der mangler energi. Der mangler vilje. Der mangler glæde.
Selvfølgelig skal vi ikke have en eller anden pauseklovn ind, men det må simpelthen være muligt at få et menneske ind, som udstråler vindermentalitet. Det er fuldstændigt vanvittigt, hvor dårligt det her hold er til at skabe chancer. Vi er blevet gode til at generobre bolden, og vi er blevet gode til at holde på bolden, men der er ingen plan for, hvad vi vil med bolden. Det er ren Wieghorst at kigge på.
Jeg har brug for en træner, der kommer ind med en plan om at være solide bagud, kyniske på dødbolde og som enten kan sætte noget fart i bolden eller skifte om til en meget mere direkte stil. Vi er ude af stand til at løbe en kontra.
Lørdag 22/8 klokken 14: Cirkus Bernhard - HB Køge
Re: Lørdag 22/8 klokken 14: Cirkus Bernhard - HB Køge
RAUS RAUS SSE!
SSE players Adedeji, Jasson, Müller and de Boer not wanted!
Jeg fik den tanke, da kampen gik i gang, at der kun var to AaB'ere i startopstillingen: Børsting på 31 år og Noel på 19 år. Skærer man det helt ind til benet, var der reelt kun én nordjyde.
Hvad er det, der foregår?
Børsting er hentet tilbage fra 2. division uden det nødvendige niveau (ingen bashing – jeg elsker hans fight), og så en 19-årig. That's it !!
Hvor er udbyttet af de godt 10 år med talentårgange mellem dem? Vi bruger omkring 15 millioner kroner om året på talentudvikling.
Hvad er strategien? Hvorfor udvikler vi ikke flere spillere med kvalitet? Hvorfor står vi ikke med fem nordjyder i truppen, som ved, hvad AaB er, og som føler, at klubben er mere end en lønseddel eller endnu et skridt i en karriereplan?
Hvor er den 27-årige Risgård, den 25-årige Augo eller den 30-årige Jimmy Nielsen? Spillere, som både havde niveauet og en naturlig tilknytning til klubben.
Helenius stopper til vinter – det er jeg overbevist om. Når han gør, forsvinder det sidste direkte bindeled til et andet AaB.
Børsting er hentet tilbage fra 2. division uden det nødvendige niveau (ingen bashing – jeg elsker hans fight), og så en 19-årig. That's it !!
Hvor er udbyttet af de godt 10 år med talentårgange mellem dem? Vi bruger omkring 15 millioner kroner om året på talentudvikling.
Hvad er strategien? Hvorfor udvikler vi ikke flere spillere med kvalitet? Hvorfor står vi ikke med fem nordjyder i truppen, som ved, hvad AaB er, og som føler, at klubben er mere end en lønseddel eller endnu et skridt i en karriereplan?
Hvor er den 27-årige Risgård, den 25-årige Augo eller den 30-årige Jimmy Nielsen? Spillere, som både havde niveauet og en naturlig tilknytning til klubben.
Helenius stopper til vinter – det er jeg overbevist om. Når han gør, forsvinder det sidste direkte bindeled til et andet AaB.
Det er en prøvelse, at være forelsket i dig
Jeg tror det hænger sammen med, at fodbolden har ændret sig i den forstand, at har man en ung spiller med bare lidt potentiale så ryger de lynhurtigt, eksempelvis Bomholt, Davidsen, Otoa og nu også interesse for Møller.DellOrto skrev: ↑29. aug 2026, 23:52Jeg fik den tanke, da kampen gik i gang, at der kun var to AaB'ere i startopstillingen: Børsting på 31 år og Noel på 19 år. Skærer man det helt ind til benet, var der reelt kun én nordjyde.
Vi får simpelthen ikke lov at beholde dem ret længe.
Det er der som sådan ikke et problem i, hvis vi så bare får dem erstattet med tilsvarende kvalitet, også kommer vi til problemet.
I 2025 solgte vi rub og stub, som i alt med kvalitet, men vi har ikke erstattet dem med tilsvarende kvalitet. Pengene er primært gået til at dække andre udgifter.
Kan i huske det hold Højer overtog? Det var ikke engang godt nok til at spille 1. Division, nu har vi hentet lidt ind, der har hævet niveauet til omkring midten af 1. Division.
Det er vores primære problem.
Vores sekundære problem synes jeg er Højer.
I går fejler han (igen) taktisk. Vi har eksempelvis ingen rigtige backs på banen, dvs indlæggene skal komme fra Børsting og Noel. Stakkels Nwadike siger jeg bare.
Da Persyn omsider kommer ind, går Nwadike ud …
Køge stiller sig lavt, og det skal brydes op, ind kommer dybdeløberen John og ugidelige Adedeji, tiltrods for vi har en William Thomsen på bænken, der netop har lidt x faktor.
I min bog kan vi ligeså godt nedgradere John og Adedeji til træningskegler, og erstatte dem permanent med Thomsen og en anden u19 gut. Det er der i det mindste lidt fremtid i.
Spot on analyse. Og selvom det gør ondt at indse det ikke virkede med Højer, så er det altså nu de skal handle og sige tak for denne gang til ham.troelsh skrev: ↑30. aug 2026, 03:22Jeg tror det hænger sammen med, at fodbolden har ændret sig i den forstand, at har man en ung spiller med bare lidt potentiale så ryger de lynhurtigt, eksempelvis Bomholt, Davidsen, Otoa og nu også interesse for Møller.DellOrto skrev: ↑29. aug 2026, 23:52Jeg fik den tanke, da kampen gik i gang, at der kun var to AaB'ere i startopstillingen: Børsting på 31 år og Noel på 19 år. Skærer man det helt ind til benet, var der reelt kun én nordjyde.
Det er der som sådan ikke et problem i, hvis vi så bare får dem erstattet med tilsvarende kvalitet, også kommer vi til problemet.
I 2025 solgte vi rub og stub, som i alt med kvalitet, men vi har ikke erstattet dem med tilsvarende kvalitet. Pengene er primært gået til at dække andre udgifter.
Kan i huske det hold Højer overtog? Det var ikke engang godt nok til at spille 1. Division, nu har vi hentet lidt ind, der har hævet niveauet til omkring midten af 1. Division.
I går fejler han (igen) taktisk. Vi har eksempelvis ingen rigtige backs på banen, dvs indlæggene skal komme fra Børsting og Noel. Stakkels Nwadike siger jeg bare.
Køge stiller sig lavt, og det skal brydes op, ind kommer dybdeløberen John og ugidelige Adedeji, tiltrods for vi har en William Thomsen på bænken, der netop har lidt x faktor.
I min bog kan vi ligeså godt nedgradere John og Adedeji til træningskegler, og erstatte dem permanent med Thomsen og en anden u19 gut. Det er der i det mindste lidt fremtid i.
-
Dennis Nielsen
- Allstar

Lige præcis.R Rosenberg skrev: ↑29. aug 2026, 19:02Ja, AaB's ledelse og bestyrelse slår mig heller ikke just som nogen, der ønsker modspil, eller som ønsker en træner, der tør stille krav.Dennis Nielsen skrev: ↑29. aug 2026, 18:22Jeg har ikke tillid til Højer og jeg har sjældent tillid de trænere, der kommer direkte fra u21 landshold. Her er spillerne helt automatisk på - der er den indre motivation måske lidt mere på.
Der er heller ikke et organisatorisk rod fra toppen, der drypper nedad i hierarkiet.
De fleste der har arbejdet under inkompetent øverste ledelse ved, at det skaber en eller anden stemning, hvor man ryster på hovedet over beslutninger og retning. Så meget at tillid og tro lige mister et par %.
Det betyder ikke, at Højer er frikendt i min bog, det betyder, at træneren skal have nogle ret klare retningslinjer og kan lede tropperne med en markant autoritet, der modvirker det ledelesmæssige rod.
Der slår Højer mig som en vatpik. Han ligner en stor undskyldning og som en, der har taget sin lederuddannelse internt i DBU eller på pædagog seminaret.
Kunne jeg frit vælge træner pt, ville jeg banke på hos Ståle.
På den mere realistiske hylde, er der David. Han mangler måske lidt på den talktiske del.
Problemet med de typer er, at de vil blive fyret. Præcis som Wichmann.
Med tyskerne vefd roret får vi bare endnu en vatpik.
Det var netop tydeligt med Wichmann, hvor daddy Peters og hans tyndfede, uduelige søn blev tøsefornærmede.
Derfor ville trænere (typer) som Ståle, Kent, Wichmann og lignende aldrig have gang på jord i AaB, hvor kun yes-men er velkomne.
Det der er brug for, kan tyskerne ikke håndtere.
De vil hellere have typer a la menno og Højer, der makker ret og ikke en voksen ved rattet a la wichmann. Menno havde måske en snert af attitude og vildskab, men manglede erfaring, robusthed og selvfølgelig et ordentligt bagland.
Wichmann havde både erfaring og robusthed, og tog så debatten internt - det gik jo godt.
Det er komplet underordnet om Højer fyres eller ej, den næste bliver samme type og samme karakter. Klubben er rådden og det giver sjældent et godt resultat.
Tyskerne skal ud, og først der vender skuden. Alt den interne uro, forplanter sig på Hornevej.
Bestyrelsen der er delt op.
Tyskerne der siger, at de er ude af den "daglige drift"...
Investorer der måske eller måske ikke vil.
Udskiftning af trænere, ledere konstant.
Fans der ønsker tyskerne langt væk.
Der kunne skrives meget mere, men intet peger i retning af et miljø, der skriger af succes pt.
Præcis - de der SSE signings me absolut intet perspektiv eller positivt bidrag de skal bare væk!troelsh skrev: ↑30. aug 2026, 03:22Jeg tror det hænger sammen med, at fodbolden har ændret sig i den forstand, at har man en ung spiller med bare lidt potentiale så ryger de lynhurtigt, eksempelvis Bomholt, Davidsen, Otoa og nu også interesse for Møller.DellOrto skrev: ↑29. aug 2026, 23:52Jeg fik den tanke, da kampen gik i gang, at der kun var to AaB'ere i startopstillingen: Børsting på 31 år og Noel på 19 år. Skærer man det helt ind til benet, var der reelt kun én nordjyde.
De kan få min skyld få lov at være landets bedst lønnede Serie 1 spillere indtil de selv kommer kravlende og beder om at blive fritstillet.
RAUS RAUS SSE!
Han fejler altid taktisktroelsh skrev: ↑30. aug 2026, 03:22Jeg tror det hænger sammen med, at fodbolden har ændret sig i den forstand, at har man en ung spiller med bare lidt potentiale så ryger de lynhurtigt, eksempelvis Bomholt, Davidsen, Otoa og nu også interesse for Møller.DellOrto skrev: ↑29. aug 2026, 23:52Jeg fik den tanke, da kampen gik i gang, at der kun var to AaB'ere i startopstillingen: Børsting på 31 år og Noel på 19 år. Skærer man det helt ind til benet, var der reelt kun én nordjyde.
4–3-3 er hans eget system som han mener han kan finde ud af. Han har ikke spillerne til det i AaB og den måde han nu spiller 4-3-3 på er faktisk ikke pointen med 4-3-3
Han fejler katastrofalt i det system og spillerne føler sig efter 1 år . 1 helt fucking år - stadig ikke hjemme.
I alle kampe har han løbende ændret til 3-4-3 eller rettere 5-2-3 fordi det er 2 defensive han står med på wingbacks
Igen tåbeligt
Hjemme mod bundproppen Køge som er et elendigt hold fra ende til anden der tør han så ikke spille sit eget 4-3-3 spil men går sgu i hans version af 3-4-3 med Børsting og håpnes på wingback
Alle ved at Børsting ikke slår indlæg eller kommer i raids med bolde eller i 1-2 kombinationer . Han forsvarer med hjertet uden på trøjen men wingback - Holy shit ..
håpnes - jamen alle kan jo se at han er fejlplaceret som 8er fordi han er mere defensiv oprydder og at han spiller hurtigere end han egentlig kan når han har bolden.
Ham sætter man så som venstre wingback
Vi står tilbage med Norman brian og Kubel der skal klare alt selv og det gør de så individuelt.
Højer er en katastrofe taktisk og gør alt forkert.
Desuden er han ikke manden der kan så spillere til at arbejde for ham og det er næsten et større problem og der er utilfreds med ham i bestyrelses lokalet
Jeg kan godt li John Møller som sportschef ift rekruttering men kommunikation der får han minus …
Det er da et selvmål at give Højer den garanti ihærdigt han kunne nøjes med at sige at han er fredet men at sige at vi skal have kontinuitet og det lange seje træk.
Det er også dumt taktisk .for de er ved at grave deres egen grav.
De lever ikke op til egen forventninger eller omverdenens forventninger
Under 3000 tilskuere - jeg vurderer at de snart rammer et nyt lavpunkt med under 2500 og under 2000
Folk er trætte af at høre på floskler..
de skal handle nu og fjerne Højer asap og zinck naturligvis
Men Højer er en katastrofe for det her hold
100% enig
Højer er en taktisk katastrofe, han udnytter på ingen måde de få spidskompetencer nogle få af vores spillere har
Og ja, Nordjylland har endegyldigt tabt troen på AaB, sponsorerne flygter til Aalborg håndbold og tilskuerne fra stadion bliver hellere hjemme
Utroligt AaB kan blive ved med at skuffe og synke dybere
Højer er en taktisk katastrofe, han udnytter på ingen måde de få spidskompetencer nogle få af vores spillere har
Og ja, Nordjylland har endegyldigt tabt troen på AaB, sponsorerne flygter til Aalborg håndbold og tilskuerne fra stadion bliver hellere hjemme
Utroligt AaB kan blive ved med at skuffe og synke dybere
Stærkt interview af Helenius
Super skarp og siger jo alt det holdet mangler og peger også fingre af motivation og løb for hinanden og ærgerrighed - og han får også sagt at de unge sådan set ikke er ærgerrige nok. .
Han peger på alt det der ikke virker - vi kommunikerer ikke osv.
Højers interview :
Det siger netop alt om hans gøren og laden: han er opgivende og er så forsvarende og intetsigende. Han kan ikke sætte en retning .
og ingen tør nævne at AaB vil rykke op. “Alle i 1. Div vil jo rykke op”
Jeg kunne fortsætte men hør Højers interview - han siger jo alt om hvor inkompetent er…
Men at man kan give ham sådan en garanti som John Møller det er jo grotesk
Kontinuitet
Kæft et bæord
Super skarp og siger jo alt det holdet mangler og peger også fingre af motivation og løb for hinanden og ærgerrighed - og han får også sagt at de unge sådan set ikke er ærgerrige nok. .
Han peger på alt det der ikke virker - vi kommunikerer ikke osv.
Højers interview :
Det siger netop alt om hans gøren og laden: han er opgivende og er så forsvarende og intetsigende. Han kan ikke sætte en retning .
og ingen tør nævne at AaB vil rykke op. “Alle i 1. Div vil jo rykke op”
Jeg kunne fortsætte men hør Højers interview - han siger jo alt om hvor inkompetent er…
Men at man kan give ham sådan en garanti som John Møller det er jo grotesk
Kontinuitet
Kæft et bæord