Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)
Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)
Det er ikke fordi, jeg er 100% uenig i, at vi mangler noget fysik - særligt i forhold til dødbolde. Men en anden tilgang kunne jo være, at man ønsker at bygge et hold, der er så stærkt på bolden, at man undgår nærkampe. Lidt som FC Nordsjælland. Så kan man så diskutere, om det er en realistisk strategi, men er den væsentlig ringere, end at bygge et pølerhold?
Det, som mange i tråden efterlyser på 6'eren, er jo en Frederik Børsting-type. Men ville I sætte ham til at spille defensiv midt? Nej vel? Så ville folk jo råbe op om, at hans tekniske niveau er for ringe.
Jeg ville da også allerhelst have en Jeppe Grønning/Rasmus Würtz/Tobias Linderoth-type. Det ville John Møller nok også. Men på den rigtige kvalitetshylde kan vi på ingen måde være med hverken økonomisk eller attraktionsmæssigt. Derfor må vi vælge..
Det, som mange i tråden efterlyser på 6'eren, er jo en Frederik Børsting-type. Men ville I sætte ham til at spille defensiv midt? Nej vel? Så ville folk jo råbe op om, at hans tekniske niveau er for ringe.
Jeg ville da også allerhelst have en Jeppe Grønning/Rasmus Würtz/Tobias Linderoth-type. Det ville John Møller nok også. Men på den rigtige kvalitetshylde kan vi på ingen måde være med hverken økonomisk eller attraktionsmæssigt. Derfor må vi vælge..
Han spillede jo 8´er i den periode, hvor vi reddede røven fra nedrykning. Men det er tydeligt, at Højer ikke ser Børstings vej i forbindelse med en midtbaneplads. Højer vil åbenbart have boldmassage og dårlige opdækning i feltet. Det er hvad jeg vil huske ham for.DenSataniskeHest skrev: ↑31. aug 2026, 13:30jeg fatter ikke man ikke har forsøgt børsting som opryder (selv om jeg syntes han er langsom og dårlig) så må han da kunne funger ehvis han har en kreativ der kan sætte spillet op ved siden af ham.. så kan han knokle igennem der.. der må han trods alt kommer bedr til sin ret end som back...
Jeg synes, det er vanvittigt at nogle hidser sig op over hans vægt (som er hevet fra nettet). Hvem aner, hvornår den vægt er skrevet.
Jeg mener, at vi mest af alt mangler talent og lederskab. Det er det, som jeg vil dømme ham efter. Så jeg venter lige til at han har fået 10-15 kampe på det her hold, før jeg rigtigt vil hidse mig op.
Jeg mener, at vi mest af alt mangler talent og lederskab. Det er det, som jeg vil dømme ham efter. Så jeg venter lige til at han har fået 10-15 kampe på det her hold, før jeg rigtigt vil hidse mig op.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.
Jeg hidser mig op over de generelle evner som vores trænerteam har vist + det faktum, at John Møller ikke har formået at skibbe flere ubrugelige ud af vagten, hvilket sandsynligvis kunne have skaffet os bedre spillere.Kunji skrev: ↑31. aug 2026, 13:38Jeg synes, det er vanvittigt at nogle hidser sig op over hans vægt (som er hevet fra nettet). Hvem aner, hvornår den vægt er skrevet.
Isoleret set ser Tielemans ud til at være en fin spiller indtil videre, men vores sportslige ledelse har endnu ikke formået at adressere den største svaghed i truppen - opdækning i feltet, fysik og duelstyrke. Dette er noget af det mest simple at arbejde med og få forbedret - det er bare ikke sket, hvilket siger en del om vores trænerteam.
Og virker det særligt sandsynligt, at vores hold pludselig skulle være i stand til at spille uden om modstanderne, på baner der bliver dårligere og dårligere? Jeg mener det er et aldeles håbløst projekt, som Møller og Højer er ude i.
-
DenSataniskeHest
- Allstar

- Favoritspiller: Frank
Er det overhvodet sikkert vi får Tielemans? er han ikke rejst tilbage med klubben for at se om han kan blive løsrevet fra sin kontrakt?
Den var officiel tidligere idag.DenSataniskeHest skrev: ↑31. aug 2026, 14:01Er det overhvodet sikkert vi får Tielemans? er han ikke rejst tilbage med klubben for at se om han kan blive løsrevet fra sin kontrakt?
Øh... han ER annonceretDenSataniskeHest skrev: ↑31. aug 2026, 14:01Er det overhvodet sikkert vi får Tielemans? er han ikke rejst tilbage med klubben for at se om han kan blive løsrevet fra sin kontrakt?
// gwailo
Jeg er sikker på, at John Møller gerne vil have spillere ud af vagten, men hvis der ikke er købere, så er det jo ligemeget? Hvis Jasson ikke kan finde en anden klub, der vil give ham ligeså meget i løn, så bliver han sgu da. Så kan man forsøge at ophæve, men det kræver jo ligesom OGSÅ at spillerne er med på den. Ellers kan vi betale kontrakten ud - det sparer man heller ingen penge ved.
Meldinger går jo netop på, at Møller hellere end gerne vil slanke truppen, men at de spillere vi vil af med får så fin en løn, at de hellere vil blive kontrakten ud.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.
Ja klart, det er ikke nemt, og for mange spillere har fået for gode kontrakter af den inkompetente tyske ledelse, MEN det er nu en sportschefs lod at være i stand til at styrke en trup både ved ind- og ud. Det er jo essentielt ift. at få den rette kvalitet ind.Kunji skrev: ↑31. aug 2026, 14:11Jeg er sikker på, at John Møller gerne vil have spillere ud af vagten, men hvis der ikke er købere, så er det jo ligemeget? Hvis Jasson ikke kan finde en anden klub, der vil give ham ligeså meget i løn, så bliver han sgu da. Så kan man forsøge at ophæve, men det kræver jo ligesom OGSÅ at spillerne er med på den. Ellers kan vi betale kontrakten ud - det sparer man heller ingen penge ved.
Meldinger går jo netop på, at Møller hellere end gerne vil slanke truppen, men at de spillere vi vil af med får så fin en løn, at de hellere vil blive kontrakten ud.
Det handler også om erfaring og netværk, og Møller har ikke været sportschef før, så det er naturligt, hvis han endnu ikke har det største netværk.
-
R Rosenberg
- Allstar

Det kan man vist ikke rigtigt, med sin integritet i behold, diskutere, for det kræver jo dygtige boldspillere. Og dem har vi mig bekendt én af.BoT skrev: ↑31. aug 2026, 13:30Det er ikke fordi, jeg er 100% uenig i, at vi mangler noget fysik - særligt i forhold til dødbolde. Men en anden tilgang kunne jo være, at man ønsker at bygge et hold, der er så stærkt på bolden, at man undgår nærkampe. Lidt som FC Nordsjælland. Så kan man så diskutere, om det er en realistisk strategi, men er den væsentlig ringere, end at bygge et pølerhold?
Men en kombination er jo også en mulighed, og jeg tror sådan set, det er det, de fleste af os efterlyser.
Vi har fint med bold-massører og også et par stykker, der også kan spille bold endda. Men vi mangler hårdhed, vi mangler ledelse, vi mangler villighed til at tonse igennem (på mere end Børsting-niveau).
Og med den nuværende trup ville det ikke kræve mere en 2 eller 3 af den slags. Og alligevel bliver man ved med at hente DBU-Steffen-massører.
Åh Gud, hvor jeg savner Lynge!
-
[Rosengren]
- Drenge

Selve vægten på 63 kg. er fra hans tid i Exelsior, så den er opdateret.Kunji skrev: ↑31. aug 2026, 13:38Jeg synes, det er vanvittigt at nogle hidser sig op over hans vægt (som er hevet fra nettet). Hvem aner, hvornår den vægt er skrevet.
Sådan en nyhed kan vi li'
Tja. Knap så fedt at de afviste buddet.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Hvilken type er han? Jeg kender ikke rigtig til ham.
Dengang havde man spurgt på ham. Men lader til man er vendt tilbage med bud.
Det er en nyhed på den måde at AaB har budt igen og forsøger vist stadigForza skrev: ↑31. aug 2026, 14:48Dengang havde man spurgt på ham. Men lader til man er vendt tilbage med bud.