Trænerjagt

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
KongGulerod
Landshold
Landshold

Re: Trænerjagt

Indlæg af KongGulerod » 31. aug 2026, 22:27

Vi bliver simpelthen nødt til at slå én ting fast.

Der er en grund til, at det er spillere der handles til flere hundrede millioner og ikke trænere. De bedste trænere tjener omkring det samme som de bedste spillere. Med andre ord, kan en god træner forventes at indbringe samme antal point som en dygtig spiller. Hvis trænere havde så stor betydning som mange vil give dem herinde, så blev de handlet til enorme summer og tjente langt mere. I gennemsnit bliver lønomkostninger fordelt efter den forventede pointgevinst: Angriber > Midtbane > Forsvar > Målmand. Alt andet ville være inefficient. Jeg er sikker på, at Pep Guardiola ville gøre det bedre end Højer, men han vinder ikke Champions League med AaB bare fordi han har gjort det med andre klubber.

DenSataniskeHest
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Frank

Indlæg af DenSataniskeHest » 31. aug 2026, 23:04

KongGulerod skrev:
31. aug 2026, 22:27

Der er en grund til, at det er spillere der handles til flere hundrede millioner og ikke trænere. De bedste trænere tjener omkring det samme som de bedste spillere. Med andre ord, kan en god træner forventes at indbringe samme antal point som en dygtig spiller. Hvis trænere havde så stor betydning som mange vil give dem herinde, så blev de handlet til enorme summer og tjente langt mere. I gennemsnit bliver lønomkostninger fordelt efter den forventede pointgevinst: Angriber > Midtbane > Forsvar > Målmand. Alt andet ville være inefficient. Jeg er sikker på, at Pep Guardiola ville gøre det bedre end Højer, men han vinder ikke Champions League med AaB bare fordi han har gjort det med andre klubber.
Nej men det gælder også om at have den rette trænet til den rette situation. Det har AaB ikke. Kunne han havde gjort det bedre hvis AaB situation var anderledes? Givetvis men hans tekniske distributioner tvivler jeg på han er en træner der formår at ændre kampe taktisk.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 1. sep 2026, 00:34

DenSataniskeHest skrev:
31. aug 2026, 23:04
KongGulerod skrev:
31. aug 2026, 22:27

Nej men det gælder også om at have den rette trænet til den rette situation. Det har AaB ikke. Kunne han havde gjort det bedre hvis AaB situation var anderledes? Givetvis men hans tekniske distributioner tvivler jeg på han er en træner der formår at ændre kampe taktisk.
Spot on vil jeg mene.
Højer er for mig ikke at se den klare, tydelige og lidt hårde leder der skal til for den trup her.
Det gælder både ledelesstil og fodboldfilosofi sådan set. Vi har brug for en der hanker op i det her og ikke misforstået stiller sig op og forsvarer spillerne hver gang og hans fodboldideer passer jo bare ikke med noget som helst af det vi har.
RAUS RAUS SSE!

SSE players Adedeji, Jasson, Müller and de Boer not wanted!

Besvar