AB-AaB Lørdag 5.9, 14.00
Re: AB-AaB Lørdag 5.9, 14.00
Er Helenius skadet?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
-
R Rosenberg
- Allstar

Vestergaard.Kokkefar skrev: ↑5. sep 2026, 14:32Søndergaard.Funky skrev: ↑5. sep 2026, 14:32Vi kunne minimere muligheden for comebacks til modstanderen ved at undgå den slags slinger, som Noel lige leverede. Vi taber stadig lidt for mange tæmninger og nærkampe, hvor man kan undre sig over, at spillere fra AB kan komme ud on top, til at jeg kan sidde roligt i stolen. Ham Østergaard kan ikke blive klar hurtigt nok, og så må man måske give Marc Nielsen en chance igen-igen-igen.
Åh Gud, hvor jeg savner Lynge!
-
jens fup
- Landshold

- Favoritspiller: Søren Thorst, Søren Dissing, Calle Facius, David Nielsen
- Geografisk sted: Et langskud fra Hornevej
De sidste 10 minutter inden pausen har været ganske gode. Nu skal de nok ned og have noget af den der sløvende te, der gør at det hele kollapser i anden halvleg....
'If you are first you are first.
If you are second you are nothing.'
Bill Shankly
Bill Shankly
Det er simpelthen den største fadæse vi ikke har fået hentet en venstre back.Kunji skrev: ↑5. sep 2026, 14:30Han kan simpelthen frustrere mig så meget. Han fik også en bold tidligere, hvor Normann lægger den af til ham, vender på sin modstander og løber i dybden. Noel vender om og afleverer bolden bagud i stedet.
Han ligner for mig en af de klassiske AaB-tilfælde, hvor talentet ikke helt bliver til det man håbede, men nu spiller vi ham fandme alligevel.
-
R Rosenberg
- Allstar

Steffen Højer special blend. Skabt i samarbejde med Orifarm.
Åh Gud, hvor jeg savner Lynge!
En meget jævnbyrdig første halvleg. Jeg er bekymret for Noels side. Jeg synes de kommer alt for let bagom ham. Vi er foran på individuel klasse fra Normann og halv tvivlsomt murafbejde fra AB. Men dejligt med en føring. 
-
jens fup
- Landshold

Problemet i en nøddeskal er, at vi simpelthen ikke er attraktive nok for de spillere, der kunne give noget soliditet på den plads. Det gælder først og fremmest sportsligt, men sikkert også økonomisk.troelsh skrev: ↑5. sep 2026, 14:50Det er simpelthen den største fadæse vi ikke har fået hentet en venstre back.Kunji skrev: ↑5. sep 2026, 14:30Han kan simpelthen frustrere mig så meget. Han fik også en bold tidligere, hvor Normann lægger den af til ham, vender på sin modstander og løber i dybden. Noel vender om og afleverer bolden bagud i stedet.
Han ligner for mig en af de klassiske AaB-tilfælde, hvor talentet ikke helt bliver til det man håbede, men nu spiller vi ham fandme alligevel.
Bill Shankly
Bill Shankly
Nogen højere?R Rosenberg skrev: ↑5. sep 2026, 14:47Vestergaard.Kokkefar skrev: ↑5. sep 2026, 14:32Søndergaard.Funky skrev: ↑5. sep 2026, 14:32Vi kunne minimere muligheden for comebacks til modstanderen ved at undgå den slags slinger, som Noel lige leverede. Vi taber stadig lidt for mange tæmninger og nærkampe, hvor man kan undre sig over, at spillere fra AB kan komme ud on top, til at jeg kan sidde roligt i stolen. Ham Østergaard kan ikke blive klar hurtigt nok, og så må man måske give Marc Nielsen en chance igen-igen-igen.
-
jens fup
- Landshold

Kanye-tossen har en søn, der hedder East West.... Og ellers mangler vi Nørgaard.Funky skrev: ↑5. sep 2026, 14:55Nogen højere?R Rosenberg skrev: ↑5. sep 2026, 14:47Vestergaard.Kokkefar skrev: ↑5. sep 2026, 14:32Søndergaard.Funky skrev: ↑5. sep 2026, 14:32Vi kunne minimere muligheden for comebacks til modstanderen ved at undgå den slags slinger, som Noel lige leverede. Vi taber stadig lidt for mange tæmninger og nærkampe, hvor man kan undre sig over, at spillere fra AB kan komme ud on top, til at jeg kan sidde roligt i stolen. Ham Østergaard kan ikke blive klar hurtigt nok, og så må man måske give Marc Nielsen en chance igen-igen-igen.
Bill Shankly
Bill Shankly
Jeg siger ikke vi skal hente Nuno Mendes, men vi burde kunne hente en fornuftig back med vores lønramme, i hvert fald ikke en der koster mindst en kæmpe chance pr. Kampjens fup skrev: ↑5. sep 2026, 14:53Problemet i en nøddeskal er, at vi simpelthen ikke er attraktive nok for de spillere, der kunne give noget soliditet på den plads. Det gælder først og fremmest sportsligt, men sikkert også økonomisk.troelsh skrev: ↑5. sep 2026, 14:50Det er simpelthen den største fadæse vi ikke har fået hentet en venstre back.Kunji skrev: ↑5. sep 2026, 14:30Han kan simpelthen frustrere mig så meget. Han fik også en bold tidligere, hvor Normann lægger den af til ham, vender på sin modstander og løber i dybden. Noel vender om og afleverer bolden bagud i stedet.
Rart at vi har fået en højre back der kan slå et indlæg.
-
jens fup
- Landshold

Pause-teen har da ikke nået at virke endnu. Men det kommer.... man har set for mange AaB-kampe til at tro andet.
Bill Shankly
Bill Shankly
kan nogen lige lave en ishockey tackling på deres lorte målmand
Det er sgu en spøjs linje.
Forsvaret sejler endnu en gang
Det har overordnet set været en ganske god start på 2.halvleg, men jeg synes stadig, der sløses for meget på kritiske pladser. Jeg kigger på dig, Jasson. Fint at han knokler på for at rydde op efter sig selv, men han kunne lade være med at lægge bolden lige i skoen på en modstander til at begynde med.
Kæmpe friløber til AB, som heldigvis misbruges. Ham Mullins kører totalt rundt med Jasson, Møller og Noel.
Hahaha gult kort til AaBs nummer 17, Andreas Jonsson.