Så ikke kampen i går, men har nu fået set den - og det var da på en måde godt for blodtrykket at vide på forhånd, hvad resultatet ville blive
Betragtninger:
Adedeji spiller vel sin bedste kamp for os, og ligner en ganske betryggende afløser for Nwakide, når han skal afsted. Med den arbejdsiver, han udviste, bliver han i det hele taget svær at holde ude af start-11. Kubel skal spille endnu bedre end i går for at holde ham bag sig…
Tiedemann bliver tydeligvis snydt af, at han tror, Makolli rammer den bold, han går op efter. Og så ser det næsten ud som om, han faktisk ikke ved, hvor tæt Smed er på ham, da han vender rundt og prøver at losse bolden væk i hovedhøjde. Det er stadig Tiedemanns fejl, men jeg forstår den egentlig godt - jeg ville også have troet, Makolli faktisk ville få hovedet på bolden, når han upresset går op efter den på den måde.
Hvidovres 1-1 mål: Det er for det første fjollet at bebrejde Müller, at han bare ‘står på flade fødder og ikke springer efter bolden’. For han står ikke på flade fødder, han tager faktisk et skridt ind mod midten af målet ca. samtidig med, at Prip skyder, og kan dermed ikke springe tilbage i den retning, han lige har bevæget sig fra. Man kan nærmere bebrejde ham, at muren så må være forkert placeret, eller at han kommer i tvivl, om Prip vil skyde mod det hjørne, han først stod og dækkede, eller om han vil krølle bolden over muren og over i det modsatte hjørne. Han går i hvert fald efter det sidste, og stoler dermed ikke på, at muren kan dække det hjørne godt nok. Hvilket måske i øvrigt er rigtigt, afstanden var fin til at få bolden over muren og dykke ned i målet, hvis det var det, Prip var gået efter.
For det andet redder han 2-3 andre store chancer, som Hvidovre nemt kunne have scoret på, så samlet set var hans indsats stadig så rigeligt i plus.
Perssyn: Solid forstærkning.
Søndergaard: Solid forstærkning.
Jasson: Ved at være et uundværligt anker på midtbanen.
Kaasa: Savner stadig lidt fra ham.
Vores defensiv efter udvisningen roses stort, og hjerte mangler det intet af, men jeg synes sgu, vi inviterer LIDT for meget til et pres som det, der fører til 2-2 målet. Det er nok en konsekvens af, at vi i lange perioder står enormt langt tilbage for at undgå at blive løbet i ryggen. Og det gør vi jo nok, fordi vi har mindst et par positioner, som ikke kan håndtere den slags. Jeg tænker på Møller og Noel.
Det bedste ved 2.halvleg er efter min mening reaktionen efter 2-2, hvor Normann kommer til en god afslutning, vi måske bliver snydt for et bette straffe, og der er lidt andre gode tilløb til noget. Jeg gad godt, vi havde spillet mere af kampen på den måde i undertal. Men lidt for ofte blev godt bolderobringer vekslet til alibi-tilbagelægninger til Müller, som så måtte hjerne bolden langt. Jeg tænker på Noel.
Den finske dommer var tæt på fejlfri og et klart kvalitetsløft i fht hvad vi ellers ofte ser var dommersiden.
Nu har jeg nævnt Noel 2 gange, og ikke for det positive, og jeg synes altså ikke, han fungerer særligt godt på VB. Jo, stor defensiv indsats, men der kommer godt nok ikke meget frem ad banen, og rummet bag ham er en invitation til angreb, hver gang han bevæger sig frem. Han ER midterforsvarer, punktum.
Alt i alt, fin kamp, stor, stor fight på en svær baggrund, men vi kunne godt have gjort det endnu mere svært for Hvidovre. Indtrykket er, at holdet er i fremgang, der er flere, som træder frem og tager ansvar.