Esbjerg - AaB d. 10.10.26
Re: Esbjerg - AaB d. 10.10.26
Den tiedemann karantæne er godt nok dyr for os, vi spiller jo faktisk rigtig godt og burde være foran 3-0, men vores forsvar er slet ikke afstemt og de scorer to gange ud af ingenting.
Lidt samme historie som mod Vendsyssel, men den her kamp ender vel 3-3.
Lidt samme historie som mod Vendsyssel, men den her kamp ender vel 3-3.
-
jens fup
- Landshold

- Favoritspiller: Søren Thorst, Søren Dissing, Calle Facius, David Nielsen
- Geografisk sted: Et langskud fra Hornevej
Det virker i min optik snarere som om Pudel er røget ned i hierakiet.
'If you are first you are first.
If you are second you are nothing.'
Bill Shankly
Bill Shankly
Altså, selv om jeg er kæmpe-fan, så erkender jeg da gerne, at Søndergaard må være strøget foran ham. Men der lyder nu som om, det mere handler om, at han har brug for mere tid for - forhåbentlig - at komme helt tilbage igen efter sin skade.jens fup skrev: ↑10. okt 2026, 14:28Det virker i min optik snarere som om Pudel er røget ned i hierakiet.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Nu ser jeg ikke kampen, men ifølge statistikken derfra så fører AaB 0,74 - 0,51 , altså med knapt en kvart scoring målt på omtalte Xg, som jeg nu heller ikke giver det store for. Til gengæld fører Esbjerg 3-1 i skud på mål og 2-1 i store chancer. Boldbesiddelse 60-40 i AaBs favør samt 8-4 i afslutninger , herunder blokerede.jens fup skrev: ↑10. okt 2026, 14:18Jeg giver ikke en skid for Xg, men vi er 2-3 mål i underskudv lige nu.
Det tyder ikke ligefrem på, at AaB burde have ført med op til flere mål ved halvtid???
Det beviser for mig først og fremmest, at tal ikke giver et fuldgyldigt billede. Det er komplet gak at vi ikke går til pause 2 mål oppe.Superior skrev: ↑10. okt 2026, 14:37Nu ser jeg ikke kampen, men ifølge statistikken derfra så fører AaB 0,74 - 0,51 , altså med knapt en kvart scoring målt på omtalte Xg, som jeg nu heller ikke giver det store for. Til gengæld fører 3-1 i skud på mål og 2-1 i store chancer. Boldbesiddelse 60-40 i AaBs favør samt 8-4 i afslutninger , herunder blokerede.jens fup skrev: ↑10. okt 2026, 14:18Jeg giver ikke en skid for Xg, men vi er 2-3 mål i underskudv lige nu.
Det tyder ikke ligefrem på den totale AaB - dominans, der fremstilles herinde?
Der har været to kæmpechancer som er strøget lige forbi stolpen på ydersiden, som nok teknisk set ikke tæller som skud på mål, men store var de altså. Især hvis man havde spillet bolden til en fri medspiller i stedet for at skyde.Superior skrev: ↑10. okt 2026, 14:37Nu ser jeg ikke kampen, men ifølge statistikken derfra så fører AaB 0,74 - 0,51 , altså med knapt en kvart scoring målt på omtalte Xg, som jeg nu heller ikke giver det store for. Til gengæld fører Esbjerg 3-1 i skud på mål og 2-1 i store chancer. Boldbesiddelse 60-40 i AaBs favør samt 8-4 i afslutninger , herunder blokerede.jens fup skrev: ↑10. okt 2026, 14:18Jeg giver ikke en skid for Xg, men vi er 2-3 mål i underskudv lige nu.
Det tyder ikke ligefrem på, at AaB burde have ført med op til flere mål ved halvtid???
-
jens fup
- Landshold

Det er afslutninger, som ikke giver ret meget i det latterlige Xg-regnskab, men det er cm fra at det giver stolpe-ind i stedet for forbi, og det kunne det lige så godt have været, uden at det havde påvirket Xg.NewView skrev: ↑10. okt 2026, 14:40Der har været to kæmpechancer som er strøget lige forbi stolpen på ydersiden, som nok teknisk set ikke tæller som skud på mål, men store var de altså. Især hvis man havde spillet bolden til en fri medspiller i stedet for at skyde.Superior skrev: ↑10. okt 2026, 14:37Nu ser jeg ikke kampen, men ifølge statistikken derfra så fører AaB 0,74 - 0,51 , altså med knapt en kvart scoring målt på omtalte Xg, som jeg nu heller ikke giver det store for. Til gengæld fører Esbjerg 3-1 i skud på mål og 2-1 i store chancer. Boldbesiddelse 60-40 i AaBs favør samt 8-4 i afslutninger , herunder blokerede.jens fup skrev: ↑10. okt 2026, 14:18Jeg giver ikke en skid for Xg, men vi er 2-3 mål i underskudv lige nu.
Bill Shankly
Bill Shankly
elendig dommer
Og så bliver man også snydt for straffe... dejligt.
Snydt igen!!! Hvad sker der med dommerstanden i den her lorterække??!!
Det er muligvis nr. 2 han overser. Det er godt nok ærgerligt.
-
jens fup
- Landshold

Kæmpe straffe alle dage - og to gange om lørdagen!!
Bill Shankly
Bill Shankly
Den danske dommerstand, altså….og i superligaen står VAR-fejlene også i kø.
-
jens fup
- Landshold

Det er lige dét - VAR forstærker kun dommernes fejl, fordi det bliver direkte misbrugt af deres kollegaer til at dække over hinanden. Så kan man sige undskyld 2 uger senere og erkende at Nordsjælland skulle have haft rødt kort eller FCM's mål burde være annulleret. Det sidste ville have givet Fredericia 3 point i stedet for uafgjort, og så havde de undgået nedrykning. Fodbolddommerne herhjemme er simpelthen herrer over - måske ikke liv og død, men sgu over arbejdspladser!
Når vi udveksler dommere med fx Cypern, så har jeg oprigtig ondt af klubberne dernede, for det må være et niveau eller to lavere end de normalt er vant til...
Bill Shankly
Bill Shankly
-
R Rosenberg
- Allstar

Altså, med ankomsten af Søndergaard er Pudel naturligvis nede som nummer 3 eller 4. Hvilket jo også er helt naturligt.jens fup skrev: ↑10. okt 2026, 14:28Det virker i min optik snarere som om Pudel er røget ned i hierakiet.
Måske endda 5, hvis man vurderer, at man kan lave en mønt på Noel.
Åh Gud, hvor jeg savner Lynge!
Skaden til Brian kommer til at koste
Vi mangler en i boksen i dag og noget mere fysik.
Vi mangler en i boksen i dag og noget mere fysik.
-
jens fup
- Landshold

Jeg spurgte lige på Nordjyske's liveblog - de mener at han er helt nede som nr. 6!R Rosenberg skrev: ↑10. okt 2026, 14:51Altså, med ankomsten af Søndergaard er Pudel naturligvis nede som nummer 3 eller 4. Hvilket jo også er helt naturligt.jens fup skrev: ↑10. okt 2026, 14:28Det virker i min optik snarere som om Pudel er røget ned i hierakiet.
Måske endda 5, hvis man vurderer, at man kan lave en mønt på Noel.
Bill Shankly
Bill Shankly
Lidt en død periode lige nu.
Fin aktion af de Boer udenfor feltet, dér blev Søndergaard presset hårdt.
Fin aktion af de Boer udenfor feltet, dér blev Søndergaard presset hårdt.