Esbjerg - AaB d. 10.10.26
-
R Rosenberg
- Allstar

Re: Esbjerg - AaB d. 10.10.26
Skal vi nu ikke lige slå koldt vand i blodet, venner. EfB er altså ikke et dårligt hold. De ligger altså kun nummer 12 og har alligevel 1 sejr i 10 kampe.
Ingen havde vel forventet en AaB-walkover mod et så formstærkt hold.
Åh Gud, hvor jeg savner Lynge!
Det var AaB , der havde 3 skud på mål - og scorede 3 gange. Esbjerg havde 4 skud på mål, men måtte nøjes med 3 mål.
Voldsom effektivitet generelt i øvrigt.
Fun fact: Med undtagelse af uafgjort hjemme mod HB Køge er AaB det eneste hold, som Esbjerg har fået point mod siden 2. spillerunde den 1. august. Esbjerg kommer frisk fra henholdsvis 0-3 og 0-2 mod oprykkerne AB og Vendsyssel.
-
jens fup
- Landshold

- Favoritspiller: Søren Thorst, Søren Dissing, Calle Facius, David Nielsen
- Geografisk sted: Et langskud fra Hornevej
Når det gælder defensiven, vil jeg give dig ret, men ikke offensiven. Vi mangler kvalitet i forsvaret, især i venstre side. I angrebet mangler vi heldet, kvaliteten er der til mere.
'If you are first you are first.
If you are second you are nothing.'
Bill Shankly
If you are second you are nothing.'
Bill Shankly
Forholdvis enig - men de skal jo sparke langt flere ind end tilfældet er!
Fuldt forventeligt at deres rygrad og mentalitet er bedre end vores.R Rosenberg skrev: ↑10. okt 2026, 15:31Skal vi nu ikke lige slå koldt vand i blodet, venner. EfB er altså ikke et dårligt hold. De ligger altså kun nummer 12 og har alligevel 1 sejr i 10 kampe.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
De sidste par kampe har jeg slet ikke være sur på Højer. En udskiftning her og der, jojo. Men jeg synes holdet for første gang i evigheder har spillet godt. Men den manglede kynisme i begge ender har kostet 6 point de sidste kampe. Alle kampe burde retteligt have været sejre.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.
-
raekkeettre
- Allstar

- Favoritspiller: Lars Thomsen
Jasson er super frem af banen men forn11 år i træk mangler vi den 6'er....det er jo vildt...det er så tydelig,.når vi bliver presset falder vores midtbane sammen. Så må vi prøve Søndergaard på den plads...han er også forholdsvis god med bolden. Men han kan sgu hjælpe med bare at hjælpe forsvaret lidt...
Det er satme dyrekøbt at noel skal spille fordi man skal gøre ham til salgsobjekt… vanvittigt
Hvis ik man tør bruge Marc n derude så sæt makolli derud med Tiedemann og Søndergaard i midten
Hvis ik man tør bruge Marc n derude så sæt makolli derud med Tiedemann og Søndergaard i midten
Vi har jo heller ikke mødt alle modstanderne endnu - vi mangler stadig Vejle, før der kan konkluderes endegyldigt.Forza skrev: ↑10. okt 2026, 15:39Fuldt forventeligt at deres rygrad og mentalitet er bedre end vores.R Rosenberg skrev: ↑10. okt 2026, 15:31Skal vi nu ikke lige slå koldt vand i blodet, venner. EfB er altså ikke et dårligt hold. De ligger altså kun nummer 12 og har alligevel 1 sejr i 10 kampe.
Dog er det lettere bekymrende, at næsten halvdelen af de 14 point blev hentet i sæsonens første 2 kampe. Men på daværende tidspunkt red vi stadig på bølgen efter træningskampene i den magiske sommerpause. Vi er kommet lidt ned på jorden igen, og det er måske også sundt nok. Vi holder imidlertid stadig lige akkurat Hobro (med mindre de vinder i morgen) og Vendsyssel bag os, så - selv om det spidser til - er vi altså stadig nr. 1 i Nordjylland og med længder nummer 1 i Aalborg foran Vejgaard.
hjertet i Hamborg og Venlo, hovedet i røven 
Det er værd at bemærke at det faktisk er alle tre gange hvor vi kommer foran, så løber Esbjerg nærmest direkte ned og reducerer.
Der mangler noget rutine og robusthed i holdet.
Var vi kommet foran med to i denne kamp, tror jeg vi havde havde vundet stort
Der mangler noget rutine og robusthed i holdet.
Var vi kommet foran med to i denne kamp, tror jeg vi havde havde vundet stort
"Sports Strategy Excellence"
RAUS RAUS SSE!
SSE players Adedeji, Jasson, Müller and de Boer not wanted!
SSE players Adedeji, Jasson, Müller and de Boer not wanted!
Hedder det ærværdige konsortium ikke Nordic Football Group nu om stunder? Mig bekendt er de oprindelige Magic Six nu reduceret til en Magic Duo i form af de ualmindeligt standhaftige klæbeånder, Bernhard & Sønnike, der pure nægter at opgive deres Imperium.
Ok så målene skyldes Jassonraekkeettre skrev: ↑10. okt 2026, 15:46Jasson er super frem af banen men forn11 år i træk mangler vi den 6'er....det er jo vildt...det er så tydelig,.når vi bliver presset falder vores midtbane sammen. Så må vi prøve Søndergaard på den plads...han er også forholdsvis god med bolden. Men han kan sgu hjælpe med bare at hjælpe forsvaret lidt...
Nu blev Brian skadet i Japan desværre så inkl den skade så står jeg med en fornemmelse at en VB og en 9er ville spille os sikkert i top 3 muligvis top 2.
For resten af holdet pt syns jeg er konkurrence dygtigt når vi ikke har skaber
Med Müller og Tiedemann havde vi ikke tabt i dag
-
R Rosenberg
- Allstar

Iglerne i folkemunde.
Åh Gud, hvor jeg savner Lynge!
-
raekkeettre
- Allstar

- Favoritspiller: Lars Thomsen
Det skyldes ikke Jasson, det skyldes at vi IKKE har en defensiv 6er der hjælper forsvaret både på jorden og i luften og ved hvor han defensivt skal stå. Jeg synes Jasson har gjort det fint, men den plads han spiller mangler vi simpelthen nogle kompetencer vi har manglet i 11 årsan skrev: ↑10. okt 2026, 16:07Ok så målene skyldes Jassonraekkeettre skrev: ↑10. okt 2026, 15:46Jasson er super frem af banen men forn11 år i træk mangler vi den 6'er....det er jo vildt...det er så tydelig,.når vi bliver presset falder vores midtbane sammen. Så må vi prøve Søndergaard på den plads...han er også forholdsvis god med bolden. Men han kan sgu hjælpe med bare at hjælpe forsvaret lidt...![]()
Fuldstændig enig. Der mangler ikke meget, før tingene vil kunne flaske sig for os.baresi skrev: ↑10. okt 2026, 16:07Nu blev Brian skadet i Japan desværre så inkl den skade så står jeg med en fornemmelse at en VB og en 9er ville spille os sikkert i top 3 muligvis top 2.
Vil ønske vi kan hente Frederik Elkjær i vinterpausen hvor han har udløb i Lillestrøm
Rimeligvis tabte vi ikke uden Müller og Tiedemannbaresi skrev: ↑10. okt 2026, 16:07Nu blev Brian skadet i Japan desværre så inkl den skade så står jeg med en fornemmelse at en VB og en 9er ville spille os sikkert i top 3 muligvis top 2.
Hvad med ham Pudel, som blev nævnt tidligere i tråden? Jeg havde ærligt talt glemt ham. Har han ikke været skadet i over et år nu efterhånden? Og apropos skader - hvordan går det egentlig med Nicklas Helenius?
hjertet i Hamborg og Venlo, hovedet i røven 
Helt enig. Spillet har været markant bedre siden Køge-kampen. Vi kombinerer os igennem nedefra og kommer til rigeligt med chancer til at vinde kampene.Kunji skrev: ↑10. okt 2026, 15:44De sidste par kampe har jeg slet ikke være sur på Højer. En udskiftning her og der, jojo. Men jeg synes holdet for første gang i evigheder har spillet godt. Men den manglede kynisme i begge ender har kostet 6 point de sidste kampe. Alle kampe burde retteligt have været sejre.
Selvfølgelig er det pisse frusterende den måde vi har smidt sikre sejre i overtiden i to runde i streg, men jeg er langt mere optimistisk end tidligere, fordi vi endelig lykkedes med at skabe kampene på vores præmisser.