Sports excellence 22

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Patmand
Allstar
Allstar

Re: Sports excellence 22

Indlæg af Patmand » 5. jun 2025, 15:17

Baatnakken skrev:
5. jun 2025, 14:30
AaBager skrev:
5. jun 2025, 14:03
Baatnakken skrev:
5. jun 2025, 13:27
AaBager skrev:
5. jun 2025, 13:14
FlæskeFrank skrev:
5. jun 2025, 12:52
AaBager skrev:
5. jun 2025, 11:59
Din hensigt er at fremstille det som om, din analyse af tingene er den eneste rigtige og få alle der ikke er enige med dig, til at se dumme og virkelighedsfjerne ud.

SSE er ved at ødelægge den klub vi alle elsker, det er hvad jeg opponerer imod. Jeg er fan og har aldrig krævet 200 mio fra nogen. Jeg kræver først og fremmest ordentlighed.
Hvad er den ordentlighed for noget. Er det at prøve at skabe en sund forretning? Er det at fyre en træner, som mobber?

Hvad er det for nogle ting, som der menes, AaB skulle være bedre til?

Igen hvem forventede en nedrykning i vinters og var utilfreds med tingenes tilstand? Jeg tror ikke, at du kan finde mange på debatsiden, som synes det var et realistisk scenarie i vinters.
Jeg kan ikke tale for andre, men for mig er måden man

- frøs legender ud af klubben
- fyrede en kompetent lokal akademichef, fordi "vi alene vide"
- har skabt en ledelseskulptur baseret på latterliggørelse og frygt, igen fordi "vi alene vide"
- undervurderede ligaen på, selvom mange forsøgte at råbe dem op, igen igen fordi "vi alene vide"

ikke ordentlighed og slet ikke excellent. At tro man står med de vises sten og affejer alle andres viden, er dømt til at gå galt. Det gjorde det så også.
Er det, det enkeltstående tilfælde med med mennos mobning du ophøjer til en "kultur" er det SSE22 der har dikteret at han skulle omtale en medarbejder som fedladen, eller hvordan tænker du de er ansvarlige for det
Nej det er ikke kun det tilfælde, der blev nævnt andre tilfælde i Ottesens blogindlæg. Men ledelsen er ansvarlig for arbejdsmiljøet på alle arbejdspladser, således også den af SSE indsatte ledelse i AaB.
Præcis han fik derfor også en skriftlig advarsel og blev fyret
Øøøh nej, han blev ikke fyret for at mobbe. Han blev fyret pga. dårlige resultater.

Fik han en skriftlig advarsel?
Farzam - Tipsbladet skrev:
Vil du ikke bare fortælle sandheden så?

– Jeg vil slet ikke involveres i denne slags diskussion. Jeg ved, det er forkert, og jeg vil bare ignorere det, for det er ikke sandt. Jeg har ikke fået en officiel advarsel. Jeg har ikke fået en skriftlig advarsel om det.

DenSataniskeHest
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Frank

Indlæg af DenSataniskeHest » 5. jun 2025, 15:26

AaBager skrev:
5. jun 2025, 14:58
DenSataniskeHest skrev:
5. jun 2025, 14:27
raekkeettre skrev:
5. jun 2025, 14:23
KongGulerod skrev:
5. jun 2025, 11:26
AaBager skrev:
5. jun 2025, 11:14
KongGulerod skrev:
5. jun 2025, 11:01

Jeg er helt enig i at der skal mange penge til før det kan gøre en reel forskel. Men prøv lige at bruge et par minutter på at overveje hvor forkælet en tankegang der hersker herinde.

Baseret på tråden herinde og på Facebook kan vi opsummere det således:

Fansene kræver følgende af en ejer:
200 millioner i investering i klubben. Jeg gentager: 200 milllioner!
Dertil er der følgende krav:
- Du skal være nordjyde. Hvis ikke er du ond og vil kun AaB det værste.
- Du må ikke tjene penge på din investering. Det må altså under ingen omstændigheder anses som en investeringscase. Der er med andre ord tale om en form for velgørenhed.
- Hvis du ikke har succes indenfor 2 år, så er du uduelig og bliver desværre nødt til at sælge dine ejerandele med et tab. Bad luck, men sådan er gamet her i Aalborg. MEDMINDRE du lige vil smide yderligere af dine egne penge i din allerede dårlige investering. I mellemtiden vil fanscenen hjælpe ved at opsige sæsonkort, sponsorater og lignende.

Jeg ved godt at jeg sætter tingene på spidsen og overdriver en smule, men det er reelt set de krav fanscenen stiller.
...og så har vi blandt andre dig på den anden fløj, der vil forsvare SSE til døden og ikke synes de har lavet nogen fejl overhovedet - alt dårligt er skabt af den tidligere ledelse. Jeg ved godt jeg sætter tingene på spidsen, men det...
Min hensigt er ikke at forsvare SSE. I bagklogskabens klare lys er det tydeligt at se, at de har begået massevis af fejl. Dette har jeg også skrevet flere gange i denne tråd. Jeg forsøger blot at påpege absurditeten af de krav der stilles.
Jeg tænker også, hvor var alt det her da Bælum og IAO og en uduelig bestyrelse smadret alt sportsligt, økonomisk og ikke mindst ordenligheden i vores klub. SSE har forsøgt at rede stumperne, men har fejlet på alle måder. Men det er da ved gud ikke dem der har ført vores klub ned i sumpen. Der var vi allerede da de overtog os. Jeg vil bare sige jeg personligt manglede den her reaktion - da alt stod i flammer før SSE.
nej nej bring ikke fornuft ind i det her, vi skla bare have naboens sønner version2 og klubben tilbage på nordjyske hænder, så bliver alt godt.. Selv om det var de samme nordjyske ejere uden planer, vision eller bare nogen form for evner til at drive en klub smadre klubben og tillod at alle andre superliga klubber drønnede forbi, så man nu er forbi gået af klubber som viborg, randers og alverdens andre pis klubber...

sse22 havde den rigtitige plan men manglede penge til at føre den ud i livet, og de få penge man havde klattede man væk fordi man undervurderet nivuet i ligaen og købte alt muligt ragelse...
Hvordan kan det være den rigtige plan, når man ikke har evner og midler til at udføre den? Burde en kompetent ledelse så ikke vælge en plan, der passede til ressourcerne?
Jo det kan du have en pointe i. Men jeg mener det var rigtigt set at man vil bygge AaB op omkring talent udvikling. Jeg savner bare man have økonomien til at invitere i holdet samtidig så overgangen kunne være mere smidig.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 5. jun 2025, 15:36

AaBager skrev:
5. jun 2025, 14:50
Buzz Killington skrev:
5. jun 2025, 14:42
AaBager skrev:
5. jun 2025, 13:14
FlæskeFrank skrev:
5. jun 2025, 12:52
AaBager skrev:
5. jun 2025, 11:59
Din hensigt er at fremstille det som om, din analyse af tingene er den eneste rigtige og få alle der ikke er enige med dig, til at se dumme og virkelighedsfjerne ud.

SSE er ved at ødelægge den klub vi alle elsker, det er hvad jeg opponerer imod. Jeg er fan og har aldrig krævet 200 mio fra nogen. Jeg kræver først og fremmest ordentlighed.
Hvad er den ordentlighed for noget. Er det at prøve at skabe en sund forretning? Er det at fyre en træner, som mobber?

Hvad er det for nogle ting, som der menes, AaB skulle være bedre til?

Igen hvem forventede en nedrykning i vinters og var utilfreds med tingenes tilstand? Jeg tror ikke, at du kan finde mange på debatsiden, som synes det var et realistisk scenarie i vinters.
Jeg kan ikke tale for andre, men for mig er måden man

- frøs legender ud af klubben
- fyrede en kompetent lokal akademichef, fordi "vi alene vide"
- har skabt en ledelseskulptur baseret på latterliggørelse og frygt, igen fordi "vi alene vide"
- undervurderede ligaen på, selvom mange forsøgte at råbe dem op, igen igen fordi "vi alene vide"

ikke ordentlighed og slet ikke excellent. At tro man står med de vises sten og affejer alle andres viden, er dømt til at gå galt. Det gjorde det så også.
Der er ikke noget galt med at bede dyre, gamle og underpræsterende spillere finde en anden klub. Så længe det eksekveres professionelt. Jeg har ikke hørt noget der antyder det modsatte.

Der er heller intet galt i at afskedige en akademichef hvis denne ikke præsterer. Det er heller ikke fordi det er blevet værre for akademiet efterfølgende.

Hvor har du fra at der er skabt en ledelseskultur "basseret på latterliggørelse og frygt"? Jeg har hørt om et eksempel, hvor topledelsen netop tog konsekvensen af det og fyrede de involverede.

Men ja. Man undervurderede ligaen. Og det er i sig selv grund til at være skeptiske. Farcen omkring Wichmann er heller ikke betryggende.
Måden man skiller sig af med legender på, betyder rigtig meget for mig. Du er en anden type, fred være med det.

Figo blev ikke afskediget fordi han ikke præsterede, men fordi de var uenige om retningen. Tror du skal læse lidt op på tingenes tilstand. Det samme med ledelseskulturen. Læs Ottesens blog og lyt til Ydesen i Ripodsten og bliv klogere, så kan vi debattere bagefter..
Det kommer jeg helt sikkert ikke til. Så vi behøver ikke debattere.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

RicoBR02
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Strandli

Indlæg af RicoBR02 » 5. jun 2025, 16:12

https://www.facebook.com/share/r/1DsgDu3JYe/

Vi fortsætter! Stærkt arbejde af unitas!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 5. jun 2025, 16:56

Jeg synes bestyrelsesmedlem Kim Jacobsen kommer med flere gode betragtninger her.

https://bold.dk/fodbold/klubber/AaB/nyh ... er-klubben
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Ron Paul
2. div
2. div

Indlæg af Ron Paul » 5. jun 2025, 17:06

AaBager skrev:
Måden man skiller sig af med legender på, betyder rigtig meget for mig. Du er en anden type, fred være med det.

Figo blev ikke afskediget fordi han ikke præsterede, men fordi de var uenige om retningen. Tror du skal læse lidt op på tingenes tilstand. Det samme med ledelseskulturen. Læs Ottesens blog og lyt til Ydesen i Ripodsten og bliv klogere, så kan vi debattere bagefter..
Kan vi ikke godt lade være med at ophøje den blog til et sandhedsvidne om tingenes tilstand på Hornevej. Som skrevet andetsteds er det jo mest bare en sludder for en sladder, der bliver skrevet i den blog.

Brugeravatar
KongGulerod
Landshold
Landshold

Indlæg af KongGulerod » 5. jun 2025, 17:31

Hanga skrev:
5. jun 2025, 16:56
Jeg synes bestyrelsesmedlem Kim Jacobsen kommer med flere gode betragtninger her.

Dejligt at de endelig tager bladet fra munden og kommenterer på den seneste tids hændelser. Jeg kan dog godt frygte, at det vil falde for døve ører. Ansættelsen af den nye sportsdirektør kommer til at blive altafgørende for det videre forløb. Hvis det ikke falder i fansene og sponsorernes smag, så får de det meget svært…

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 5. jun 2025, 17:32

Ron Paul skrev:
5. jun 2025, 17:06
AaBager skrev:

Kan vi ikke godt lade være med at ophøje den blog til et sandhedsvidne om tingenes tilstand på Hornevej. Som skrevet andetsteds er det jo mest bare en sludder for en sladder, der bliver skrevet i den blog.
Jo tak. Det ville da gøre hele AaB-fanscenens intelligens en tjeneste ikke at gøre.
Ædruelighedens stemme

SteelHead
Drenge
Drenge
Favoritspiller: Andreas Johansson
Geografisk sted: København

Indlæg af SteelHead » 5. jun 2025, 18:13

Hanga skrev:

Jeg synes egentlig det er et ret skuffende interview…

Insinuere at fans’enes er i sin gode ret til at protestere, men at det skader klubben! - Nej SSE’s manglende kompetencer skader klubben…!
mobning, dårlig kultur, forældede træningsmetoder, enevældig ledelse og høje konsulenthonorarer er altsammen noget der skader klubben, som den aldrig er blevet skadet før…

De skal prise sig lykkelige for fans’nes engagement, for uden den var der snart ikke meget AaB A/S tilbage…

Han nævner adskillige gange at SSE også har bidraget positivt, men nævner intet konkret udover penge…

Baatnakken
1. div
1. div
Favoritspiller: Prica

Indlæg af Baatnakken » 5. jun 2025, 18:19

SteelHead
Drenge
Drenge
Favoritspiller: Andreas Johansson
Geografisk sted: København

Indlæg af SteelHead » 5. jun 2025, 18:29

Klaus skrev:
5. jun 2025, 13:09
Vi kan bestemme meget, men ikke hvem der køber og sælger aktier i AaB. Jeg synes det er fint der kommer en ny ledelse ind, men grundvilkårerne er uændret, at der skal ballance i regnskabet. Jeg håber at en ny ledelse kan skabe ordentlighed i forhold til spillere, historie og klub. Jeg håber man med den baggrund kan tiltrække flere sponsorer og tilskuere. Men jeg tror også det er vigtigt få kommunikeret klart ud at de protester der har været ikke skyldes nedrykningen... Og skal det lykkes må vi samle os om klubben igen, det er den eneste vej.
Helt enig!

Oprykning i den kommende sæson er for mig ikke nær så vigtigt som at få SSE uden for majoritet, og at få et ordentligt værdisæt tilbage i klubben, samt kompetencer der kan bygge op påny…

AaBager
1. div
1. div
Favoritspiller: Peter Rasmussen

Indlæg af AaBager » 5. jun 2025, 18:40

Hvorfor?
Legaliser pyro!

Baatnakken
1. div
1. div
Favoritspiller: Prica

Indlæg af Baatnakken » 5. jun 2025, 19:10

AaBager skrev:
5. jun 2025, 18:40
Hvorfor?
Der er jo blevet reageret på protesterne, tyskerne er væk fra den daglige ledelse. Giv nu klubben en chance for at agere i den nye situation. Det der bliver en anelse skingert

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 5. jun 2025, 19:15

SteelHead skrev:
5. jun 2025, 18:13
Hanga skrev:

Insinuere at fans’enes er i sin gode ret til at protestere, men at det skader klubben! - Nej SSE’s manglende kompetencer skader klubben…!
mobning, dårlig kultur, forældede træningsmetoder, enevældig ledelse og høje konsulenthonorarer er altsammen noget der skader klubben, som den aldrig er blevet skadet før…

De skal prise sig lykkelige for fans’nes engagement, for uden den var der snart ikke meget AaB A/S tilbage…

Han nævner adskillige gange at SSE også har bidraget positivt, men nævner intet konkret udover penge…
Enig. Han forsøger nok at balancere, for tysken ejer jo stadig klubben, og han er dermed reelt deres repræsentant.

Men ja, jeg synes også, han taler tyskens sag lidt for ensidigt. Og især det med, at fans skader klubben, pisser mig af.
Ædruelighedens stemme

Martino1
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Winsnes

Indlæg af Martino1 » 5. jun 2025, 19:17

Baatnakken skrev:
5. jun 2025, 19:10
AaBager skrev:
Hvorfor?
Der er jo blevet reageret på protesterne, tyskerne er væk fra den daglige ledelse. Giv nu klubben en chance for at agere i den nye situation. Det der bliver en anelse skingert
En anelse synes du ;)

Brugeravatar
KongGulerod
Landshold
Landshold

Indlæg af KongGulerod » 5. jun 2025, 19:20

R Rosenberg skrev:
5. jun 2025, 19:15
SteelHead skrev:
Hanga skrev:

Enig. Han forsøger nok at balancere, for tysken ejer jo stadig klubben, og han er dermed reelt deres repræsentant.

Men ja, jeg synes også, han taler tyskens sag lidt for ensidigt. Og især det med, at fans skader klubben, pisser mig af.
Det er da et faktum at opsagte sæsonkort og sponsorater skader klubben. Det er der vel ikke noget odiøst i at sige?

haghdk
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af haghdk » 5. jun 2025, 19:25

AaBager skrev:
Hvorfor?
Jeg forholder mig også stadig lidt skeptisk indtil den nye ledelse har vist at SSE vitterligt er helt ude af den daglige drift. Jeg kan ikke slippe tanken om at Bernhard Peters stadig vil sidde nede i Hamborg og trække i snorene for at styre alle dukkerne. Jeg sover ikke trygt før SSE22 er helt ude.

MEN ... Det her er da et skridt i den rigtige retning.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 5. jun 2025, 19:39

Hanga skrev:

Tjo - jeg ville umiddelbart kalde det temmelig intetsigende. Jeg bliver ikke klogere på hverken retning eller tiltag i den uhyggelige nære fremtid, der skal udspille sig inden sæsonstart om cirka 6 uger. Det er beklageligvis ikke tilstrækkeligt, at der til den tid formentlig sidder en træner og en sportsdirektør i klubben.

Dertil kommer skamridningen af begrebet "nuance". Leder man længe nok, kan man finde et hår i suppen ved et klokkeklart 13-tal. Og leder man længe nok den anden vej, kan man også finde en dråbe suppe i håret ved det klokkeklare 0. Dertil kommer, at det ligeledes fremstår uhyre uklart, hvilke nuancer han hentyder til. Selv jeg, som ikke forsømmer nogen lejlighed til at trække vores investorer gennem snart dette, snart hine søle, kan i tilfældet SSE 22 finde to klokkeklare og ubestridelige succeshistorier: Melker Widell og Mathias Jørgensen! Som endda pudsigt nok udspillede sig inden for det første halve år af tyskernes regeringstid, hvor status tillige var, at oprykningen næsten allerede var en realitet.

Havde de i samme vinterpause overladt ansvaret for den daglige drift til kompetente fagpersoner og ved samme lejlighed taget deres investorforpligtelse mere alvorligt; så havde AaB spillet med i medaljeslutspillet i år, eller dog i værste fald konkurreret med Viborg eller Silkeborg om den europæiske play off - kamp.

Klubben står i brand, og det er ikke nu, at der er behov for tågede udmeldinger om "nuancer", hvad angår flammernes farve. Lige så lidt er der ganske rigtigt heller intet behov for at bære endnu mere brænde til de tyske hekses bål, da de jo allerede har sat sig på hesten på vej mod Bloksbjerg. En mere akademisk diskussion om pil op eller ned på dumpekarakteren må tilhøre en roligere fremtid.

En ejer kan sagtens sætte sig selv uden for indflydelse i den daglige drift. Det ville endda være det eneste fornuftige at gøre, såfremt man intet begreb har om det, man ejer. Ud fra den simple cost-benefit analyse, at man som ejer profiterer heraf (og oven i købet i et vist omfang kan fedte lorten af på andre, hvis det ikke går som håbet).

Så hvad skal der ske nu? Er målet stadigvæk - som det faktisk blev ekspliceret formuleret just efter nedrykningens realitet - at AaB skal omgående tilbage til Superligaen? Og hvordan skal dette mål nås?

Det er vigtigt, at der nu kommer konkrete udmeldinger - og at disse konkrete udmeldinger indeholder kimen til håb om fremtiden. For heri ligger nøglen til voldsomt at booste både tilskuer- og sponsorinteresse for AaB og derved skaffe kapital. I denne opfordring ligger også den latente advarsel om mere uld i mund og defensivt og på forhånd udskyldende og bortforklarende sniksnak om "bæredygtighed", "ansvarlighed" og "talentsatsning". Det er nu, der afgør, om der overhovedet skal være en fremtid.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 5. jun 2025, 19:58

KongGulerod skrev:
5. jun 2025, 19:20
R Rosenberg skrev:
5. jun 2025, 19:15
SteelHead skrev:
Hanga skrev:

Det er da et faktum at opsagte sæsonkort og sponsorater skader klubben. Det er der vel ikke noget odiøst i at sige?
Tysken skadede klubben. Opsigelse af sæsonkort og sponsorater er afledt af deres havari. Uden tyskens vanvid var det ikke sket.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
hit666
Allstar
Allstar
Favoritspiller: rade prica

Indlæg af hit666 » 5. jun 2025, 20:05

Martino1 skrev:
5. jun 2025, 19:17
Baatnakken skrev:
5. jun 2025, 19:10
AaBager skrev:
Hvorfor?
En anelse synes du ;)
ja for hvis de troer at SSE22 gir deres aktier for en slik så bliver de klogere
AaB AaB AaB AaB

Besvar