Jeg har ingen insiderviden desangående.Klaus skrev: ↑11. maj 2025, 22:31Er stolt af mine medfans i dag. Fuld knald på, selvom vi igen, igen blev røvrendt af vanvittige personlige fejl...
Men en ting på tribunen undrer mig. I hele 2. Halvleg fik de store flag fuld pedal over hele endetribunen, det betød at alle der stod bagved havde begrænset udsyn hele halvlegen. Hvorfor er det egentlig man gør det. Stemningen bliver jo ikke forbedret ved at man forhindrer medfans i at se kampen. Tidligere har man delt tribunen op, så man kunne vælge at stå et sted, hvor man rent faktisk kunne se noget, hvis man ønskede det. Andre gange har man flaget ved scoringer, men taget hensyn til de bagvedstående ved at holde lange pauser med flageriet, men ikke i dag. Er der nogen, der kan gøre mig klogere på dette.
Men jeg tænker udefra set, at det nok handler om at man til en så vigtig kamp ville give den ekstra gas og rent visuelt mener jeg nu alligevel, at sådan noget flageri kan se flot og imponerende ud, når man ser det på afstand. Og måske kan det give spillerne én eller to procent ekstra kick/motivation.
Jeg kan godt se, at det kan være generende at stå bag, men måske har man tænkt at netop til en så vigtig kamp måtte folk ofre sig ekstra, herunder ved at afgive noget af deres udsyn, for den gode sags tjeneste.
Man kan sagtens have forskellige holdninger dertil. Nogle vil mene, at det er nødvendigt, at der er nogle få, der sætter dagsordenen, så alle går i samlet flok og så er det bare ærgerligt, hvis enkelte føler sig generet. Mens andre vil gå ind for mere demokrati og at folk selv skal have lov at bestemme, om folk foran dem skal have lov at flage. Det er nok en snak, man som fan, må tage med de ledende elementer i en fangruppering - hvis man har noget at indvende eller vil spørge ind til, hvordan det fungerer eller hvordan retningslinjerne er blandt fans på stemningstribunen.
Men ja, kunne da være interessant at høre, om der er nogen højt på strå i fangrupperingen, som vil byde ind med, hvordan det fungerer. Selv tænker jeg, at det er vigtigt at være åben om, hvordan retningslinjerne er blandt stemningsskabende fans, så man ved hvad man går ind til og så kan man jo vurdere, om man ønsker at være en del af et stemningsafsnit, når man har hørt hvordan det fungerer og hvad der forventes af én. Hvis f.eks. capo´erne ønsker at flage gennem hele kampen, så mener jeg, at det nok er en god idé at kommunikere dette klart fra kampstart, for så er der nok større chancer for at de får alle med end hvis de bare flager hele kampen uden at have meldt det ud på forhånd. Og hvis én eller anden så ikke er indforstået med dette, så kan man enten blive væk eller man kan se, om det er muligt at stille sig helt ude i siden, så man ikke står umiddelbart bag flagene. Jeg tænker, at det vel burde være muligt at dele tribunen lidt op alt efter, hvor meget man ønsker at deltage i flageri og også i sangene, så de, der er mest aktive, står i midten eller i hvert fald samlet, mens de mere passive så kan stå ude i siderne.
Men jeg synes nu også, at det virker som om, at det reelt er sådan det fungerer normalt. Altså at de mest højrøstede og aktive fans står samlet i midten og de mere passive eller knapt så højrøstede står ude i siderne af f.eks. Vesttribunen.