Viborg FF - AaB (11. maj 2025)

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
calciomania
2. div
2. div
Geografisk sted: Aalborg

Re: Viborg FF - AaB (11. maj 2025)

Indlæg af calciomania » 12. maj 2025, 00:20

Klaus skrev:
11. maj 2025, 22:31
Er stolt af mine medfans i dag. Fuld knald på, selvom vi igen, igen blev røvrendt af vanvittige personlige fejl...

Men en ting på tribunen undrer mig. I hele 2. Halvleg fik de store flag fuld pedal over hele endetribunen, det betød at alle der stod bagved havde begrænset udsyn hele halvlegen. Hvorfor er det egentlig man gør det. Stemningen bliver jo ikke forbedret ved at man forhindrer medfans i at se kampen. Tidligere har man delt tribunen op, så man kunne vælge at stå et sted, hvor man rent faktisk kunne se noget, hvis man ønskede det. Andre gange har man flaget ved scoringer, men taget hensyn til de bagvedstående ved at holde lange pauser med flageriet, men ikke i dag. Er der nogen, der kan gøre mig klogere på dette.
Jeg har ingen insiderviden desangående.

Men jeg tænker udefra set, at det nok handler om at man til en så vigtig kamp ville give den ekstra gas og rent visuelt mener jeg nu alligevel, at sådan noget flageri kan se flot og imponerende ud, når man ser det på afstand. Og måske kan det give spillerne én eller to procent ekstra kick/motivation.

Jeg kan godt se, at det kan være generende at stå bag, men måske har man tænkt at netop til en så vigtig kamp måtte folk ofre sig ekstra, herunder ved at afgive noget af deres udsyn, for den gode sags tjeneste.

Man kan sagtens have forskellige holdninger dertil. Nogle vil mene, at det er nødvendigt, at der er nogle få, der sætter dagsordenen, så alle går i samlet flok og så er det bare ærgerligt, hvis enkelte føler sig generet. Mens andre vil gå ind for mere demokrati og at folk selv skal have lov at bestemme, om folk foran dem skal have lov at flage. Det er nok en snak, man som fan, må tage med de ledende elementer i en fangruppering - hvis man har noget at indvende eller vil spørge ind til, hvordan det fungerer eller hvordan retningslinjerne er blandt fans på stemningstribunen.

Men ja, kunne da være interessant at høre, om der er nogen højt på strå i fangrupperingen, som vil byde ind med, hvordan det fungerer. Selv tænker jeg, at det er vigtigt at være åben om, hvordan retningslinjerne er blandt stemningsskabende fans, så man ved hvad man går ind til og så kan man jo vurdere, om man ønsker at være en del af et stemningsafsnit, når man har hørt hvordan det fungerer og hvad der forventes af én. Hvis f.eks. capo´erne ønsker at flage gennem hele kampen, så mener jeg, at det nok er en god idé at kommunikere dette klart fra kampstart, for så er der nok større chancer for at de får alle med end hvis de bare flager hele kampen uden at have meldt det ud på forhånd. Og hvis én eller anden så ikke er indforstået med dette, så kan man enten blive væk eller man kan se, om det er muligt at stille sig helt ude i siden, så man ikke står umiddelbart bag flagene. Jeg tænker, at det vel burde være muligt at dele tribunen lidt op alt efter, hvor meget man ønsker at deltage i flageri og også i sangene, så de, der er mest aktive, står i midten eller i hvert fald samlet, mens de mere passive så kan stå ude i siderne.

Men jeg synes nu også, at det virker som om, at det reelt er sådan det fungerer normalt. Altså at de mest højrøstede og aktive fans står samlet i midten og de mere passive eller knapt så højrøstede står ude i siderne af f.eks. Vesttribunen.

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 12. maj 2025, 00:49

calciomania skrev:
11. maj 2025, 20:17
DenSataniskeHest skrev:
11. maj 2025, 20:12
50m løfter Jo intet. Nedrykning alene koster 30m...
Så hjælper 50 mio da netop alligevel en del. Men har vi i øvrigt noget sikkert regnestykke, der siger 30 mio? Jeg har ikke set et sådant regnestykke og det afhænger jo også af så mange ting, som kan være svære at overskue, tænker jeg.

Men klart at der reelt nok skal endnu mere til end 50 mio. Men til en start ville det være fint, hvis nogen bare kom med 50 mio.

Synd at ham der storfiskeren Henning Kjeldsen ikke er så meget til sport. Oppe i Skagen bruger han jo læssevis af millioner på alle mulige projekter (hoteller, museer o.s.v.). Han skulle da lige have været AaB-fan, så kunne han sikkert godt have fundet på at spytte 100-200 mio ind i klubben he he
Undskyld, men hvor finder man en kæmpe idiot der har lyst til at komme med 50 mio. af sin private formue, for så med det samme at se ca. 40 mio. forsvinde?

Det er jo dumt med dumt på. De mennesker findes ikke.
Der er absolut ingen udsigt til at AaB i nærmeste fremtid får en positiv drift. Jeg sagde det før SSE22 kom til - det er en håbløs investering. Tyskerne er vidst ved at indse det.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 12. maj 2025, 09:02

Det sagt. Kan man se, at alene Midtjyllands ikke specielt imponerende europæiske deltagelse i år har kastet meget mere af sig. Så JO, AaB kan sagtens blive en god Business Case for tyskerne, men det kræver investeringer for man bliver ikke en del af top 6 med et discount hold.

Martino1
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Winsnes

Indlæg af Martino1 » 12. maj 2025, 09:11

Klaus skrev:
11. maj 2025, 22:31
Er stolt af mine medfans i dag. Fuld knald på, selvom vi igen, igen blev røvrendt af vanvittige personlige fejl...

Men en ting på tribunen undrer mig. I hele 2. Halvleg fik de store flag fuld pedal over hele endetribunen, det betød at alle der stod bagved havde begrænset udsyn hele halvlegen. Hvorfor er det egentlig man gør det. Stemningen bliver jo ikke forbedret ved at man forhindrer medfans i at se kampen. Tidligere har man delt tribunen op, så man kunne vælge at stå et sted, hvor man rent faktisk kunne se noget, hvis man ønskede det. Andre gange har man flaget ved scoringer, men taget hensyn til de bagvedstående ved at holde lange pauser med flageriet, men ikke i dag. Er der nogen, der kan gøre mig klogere på dette.
Med hensyn til flagene så var det også et problem sidst i Viborg. Alle bagved har ikke en chance for at se ret meget af banen og mange søgte helt ud til siderne og skabte et stort tomrum midt på tribunen. Det kan jo ikke være meningen…

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 12. maj 2025, 09:34

Klaus skrev:
12. maj 2025, 09:02
Det sagt. Kan man se, at alene Midtjyllands ikke specielt imponerende europæiske deltagelse i år har kastet meget mere af sig. Så JO, AaB kan sagtens blive en god Business Case for tyskerne, men det kræver investeringer for man bliver ikke en del af top 6 med et discount hold.
Det er tydeligt at mange af jer ikke har forstand på økonomi. Du kan ikke bare tage 5 bundklubber og så sige “nu gør vi bare lige som FCM allesammen”.
Der er jo ikke plads til de alle kan opnå europæisk gruppespil! Forestil dig de kæmpe investeringer AaB skulle foretage for at kunne konkurrere med FCM - og den vanvittige risiko forbundet hermed.

Der er ikke en business case!
Der er forskellige lag i Superligaen. Der er ikke plads til fem klubber der har et budget som FCK/FCM. Så ville det samlet set blive en ringe forretning for de 5 klubber.

AaB har jo ikke engang været i stand til at konkurrere med Randers/Silkeborg/Viborg ift. til at skabe en bæredygtig forretning. AaB har levet over evne i utallige år - og kan ikke finde det rigtige niveau hvor tingene hænger sammen.
Det er fuldstændig urealistisk at AaB pludselig skal til at konkurrere med FCM.

haghdk
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Robbie Fowler

Indlæg af haghdk » 12. maj 2025, 09:48

Hvis man ser Per Rishøjs interview med James Gow, så lyder Gow godt nok ikke som en mand der tror på det længere.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 12. maj 2025, 10:08

haghdk skrev:
12. maj 2025, 09:48
Hvis man ser Per Rishøjs interview med James Gow, så lyder Gow godt nok ikke som en mand der tror på det længere.
Og du er sikker på, at det ikke bare er, fordi de ikke forstår hinanden?
Ædruelighedens stemme

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 12. maj 2025, 10:09

haghdk skrev:
Manden er inkompetent.

haghdk
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Robbie Fowler

Indlæg af haghdk » 12. maj 2025, 10:14

R Rosenberg skrev:
12. maj 2025, 10:08
haghdk skrev:
Det er i tonelejet og udstrålingen mere end det der bliver sagt.

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 12. maj 2025, 10:26

haghdk skrev:
12. maj 2025, 10:14
R Rosenberg skrev:
12. maj 2025, 10:08
haghdk skrev:
Det er i tonelejet og udstrålingen mere end det der bliver sagt.
Jeg er ikke fan af Scouser Gow, men måske skulle Per Rishøj overveje at holde sig til interviews på dansk/aalborgensisk.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Geografisk sted: DK

Indlæg af Halil » 12. maj 2025, 10:29

Jesus Christ, hvor er det noget lort fra AaBs side. Ikke bare for tiden, men gennem hele foråret.

Det er håbløst ringe. Op til foråret havde AaB 7 point ned til 11 pladsen efter 17. runder med 17 point. Nu er der spillet 30 runder og AaB har 24 point og ligger på 11. pladsen.

Det er ekstremt dårligt.

Dårlig!

AaB har ikke været gode nok, når det har gjaldt. Personlige kogere i forsvar og angreb, hvor moralen er, at spillerne ikke er gode nok til suppebold.

Bedste eksempel er Oliver Ross gigant afbrænder og senest Müllers fejl. Det er simpelthen ikke godt nok, hvis AaB vil spille suppebold.

Jeg frygter livlinen mod Lyngby i sidste spillerunde bliver en begravelseskamp for AaB, hvor der intet er at spille for. Så rejses spørgsmålet: Hvad gør AaB så? Mere specifikt: Hvad gør SE22? En nedrykning vil endnu engang koste massivt økonomisk og på selvforståelsen. En tur i 1. div vil ikke give ro til en genopbygning af AaB(Et halmstrå af et argument som til tider ellers blev fremført ved sidste nedrykning).

Det ser brunt ud for AaB, men kors i skuret jeg håber på en eller anden vanvidscomeback mod Silkeborg og Lyngby, der resulterer i minimum 4 point og de andre kampe ellers flasker sig(f.eks. kan Vejle blot vinde de 3 sidste kampe også kan AaB gøre fra eller til for at blive oppe).

Kom nu for satan!
Uden Synd Ingen Frelse

calciomania
2. div
2. div

Indlæg af calciomania » 12. maj 2025, 11:20

Patmand skrev:
12. maj 2025, 00:49
calciomania skrev:
11. maj 2025, 20:17
DenSataniskeHest skrev:
11. maj 2025, 20:12
50m løfter Jo intet. Nedrykning alene koster 30m...
Så hjælper 50 mio da netop alligevel en del. Men har vi i øvrigt noget sikkert regnestykke, der siger 30 mio? Jeg har ikke set et sådant regnestykke og det afhænger jo også af så mange ting, som kan være svære at overskue, tænker jeg.

Men klart at der reelt nok skal endnu mere til end 50 mio. Men til en start ville det være fint, hvis nogen bare kom med 50 mio.

Synd at ham der storfiskeren Henning Kjeldsen ikke er så meget til sport. Oppe i Skagen bruger han jo læssevis af millioner på alle mulige projekter (hoteller, museer o.s.v.). Han skulle da lige have været AaB-fan, så kunne han sikkert godt have fundet på at spytte 100-200 mio ind i klubben he he
Undskyld, men hvor finder man en kæmpe idiot der har lyst til at komme med 50 mio. af sin private formue, for så med det samme at se ca. 40 mio. forsvinde?

Det er jo dumt med dumt på. De mennesker findes ikke.
Der er absolut ingen udsigt til at AaB i nærmeste fremtid får en positiv drift. Jeg sagde det før SSE22 kom til - det er en håbløs investering. Tyskerne er vidst ved at indse det.
Jeg tror heller ikke lige, at vi skal regne med at en sådan Julemand dukker op, nej.

Men sådanne typer findes jo. Typer, der er stenrige og er så meget fan af et bestemt hold, at de bruger halvdelen af deres formue på holdet - selvom det INTET overskud giver for dem, tværtimod.

Så jeg drømte egentlig bare om, at en sådan dukkede op. Men tror heller ikke selv så meget på det...

Thequest71
Lilleput
Lilleput

Indlæg af Thequest71 » 12. maj 2025, 11:36

Flashscore siger rødt kort til AaB i 90+7. Det så jeg ikke, er der noget der har noget info på det ? Eller tager Flashscore fejl ?

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar

Indlæg af Halil » 12. maj 2025, 11:43

Thequest71 skrev:
12. maj 2025, 11:36
Flashscore siger rødt kort til AaB i 90+7. Det så jeg ikke, er der noget der har noget info på det ? Eller tager Flashscore fejl ?
Flashscore tager fejl.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 12. maj 2025, 12:49

Jeg er begyndt at overveje, om der er blevet lagt for meget ansvar på Mathias Jørgensens skuldre. Er der en enkelt spiller, der pt. har leveret de fleste kampafgørende fejl, er det ham. Også i går er der jo to situationer, hvor han simpelthen sparker forbi bolden på chancer inde i feltet.

Men manden er 24 år og gjort til anfører i en klub, der ville komme til at kæmpe med ryggen mod muren hele sæsonen. Som viceanfører fik han en nu 23-årig, Melker Widell - der også har brændt den ene giga-chance efter den anden her i foråret.

Er det et urimeligt pres at lægge på to så uerfarne spillere? Det kan man godt - i bagklogskabens klare lys - konkludere. Men jeg ved også, hvad det næste spørgsmål så bliver: Hvem skulle have været anfører i stedet? Og her rammer man vel problemets kerne. Der er og var ikke den tilstrækkelige rutine i truppen. Lars Kramer er vokset i løbet af sæsonen, men var ikke nødvendigvis start-11'er, da sæsonen gik i gang. Helenius har været for meget skadet, og Thelander valgte man jo re konsekvent at tage afsked med. Det var nok en fejl.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 12. maj 2025, 12:54

BoT skrev:
12. maj 2025, 12:49
Jeg er begyndt at overveje, om der er blevet lagt for meget ansvar på Mathias Jørgensens skuldre. Er der en enkelt spiller, der pt. har leveret de fleste kampafgørende fejl, er det ham. Også i går er der jo to situationer, hvor han simpelthen sparker forbi bolden på chancer inde i feltet.

Men manden er 24 år og gjort til anfører i en klub, der ville komme til at kæmpe med ryggen mod muren hele sæsonen. Som viceanfører fik han en nu 23-årig, Melker Widell - der også har brændt den ene giga-chance efter den anden her i foråret.

Er det et urimeligt pres at lægge på to så uerfarne spillere? Det kan man godt - i bagklogskabens klare lys - konkludere. Men jeg ved også, hvad det næste spørgsmål så bliver: Hvem skulle have været anfører i stedet? Og her rammer man vel problemets kerne. Der er og var ikke den tilstrækkelige rutine i truppen. Lars Kramer er vokset i løbet af sæsonen, men var ikke nødvendigvis start-11'er, da sæsonen gik i gang. Helenius har været for meget skadet, og Thelander valgte man jo re konsekvent at tage afsked med. Det var nok en fejl.
Du har ret. Jeg er enig. Anføreren skulle naturligvis have været: ........ den der rutinerede fighter på midtbanen, man (Scouser James) glemte at hente.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar

Indlæg af Halil » 12. maj 2025, 12:57

BoT skrev:

Tja, det er jo det muliges kunst, som du skriver.

Hvis ikke det var Mathias Jørgensen, hvem var det så?

Tænker iøvrigt, at du er noget hurtig ude med konklusionen - Umiddelbart er Melker og Mathias ikke bedre, så tænker ikke er presset fra kaptajnarmbåndet der tynger, men fordi det blot er niveauet for dem på nuværende tidspunkt.
Uden Synd Ingen Frelse

Dennis Nielsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Dennis Nielsen » 12. maj 2025, 18:14

R Rosenberg skrev:
12. maj 2025, 12:54
BoT skrev:

Du har ret. Jeg er enig. Anføreren skulle naturligvis have været: ........ den der rutinerede fighter på midtbanen, man (Scouser James) glemte at hente.
Yes!

Vi var nogle stykker - dig inklusive - der skreg på sådan en type. Faktisk også mere til midteraksen.

Ligeledes var vi også nogle der påpegede, at vi var i gang med at spare os til fattigdom. Da den sparekniv og i det omfang, har været for meget og for hurtigt.

De skulle have hentet en 6'r og en ægte striker. Det ville have gjort en forskel. Det var trods alt billigere end nedrykning...

Brizzie1885
2. div
2. div
Favoritspiller: Widell

Indlæg af Brizzie1885 » 12. maj 2025, 18:26

R Rosenberg skrev:
11. maj 2025, 19:28
Forza skrev:
11. maj 2025, 19:27
Funky skrev:
11. maj 2025, 19:25
MJ + Helenius. Havde vi kunnet køre med det igennem hele sæsonen (og van Damme havde villet det), så havde vi ikke ligget, hvor vi ligger nu.
Enig. Det har simpelthen været hjernedødt at man ikke har udnyttet mere at Helenius var i truppen.
Sikkert en politisk beslutning.
Forklar mig gerne, Rosenborg, hvad ledelsen skulle få ud af at fryse Helenius ude? Altså, udover at sabotere sig selv. Hvis vi rykker ned, er SSE22-projektet reelt dødt, og det pynter jo gevaldigt på deres CV, når de skal charme sig videre til næste klub.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 12. maj 2025, 21:27

Brizzie1885 skrev:
12. maj 2025, 18:26
R Rosenberg skrev:
11. maj 2025, 19:28
Forza skrev:
11. maj 2025, 19:27
Funky skrev:
11. maj 2025, 19:25
MJ + Helenius. Havde vi kunnet køre med det igennem hele sæsonen (og van Damme havde villet det), så havde vi ikke ligget, hvor vi ligger nu.
Enig. Det har simpelthen været hjernedødt at man ikke har udnyttet mere at Helenius var i truppen.
Sikkert en politisk beslutning.
Forklar mig gerne, Rosenborg, hvad ledelsen skulle få ud af at fryse Helenius ude? Altså, udover at sabotere sig selv. Hvis vi rykker ned, er SSE22-projektet reelt dødt, og det pynter jo gevaldigt på deres CV, når de skal charme sig videre til næste klub.
Vel nogenlunde det samme, som man ville opnå ved at fryse Thelander og Posavec ud og lykkedes med.
Ædruelighedens stemme

Besvar