Gør Dem ingen ulejlighed, det betyder intet. Men i fald De insisterer, er udskyldning modtaget og godtaget.Hovedet skrev: ↑25. aug 2026, 20:53Hvortil jeg tirsdag den 25. august kl. 17:37 skrev følgende:R Rosenberg skrev: ↑25. aug 2026, 17:08Mon ikke de jorder mighty AaB også.Hovedet skrev: ↑25. aug 2026, 16:34Og på Viaplay i øvrigt. Åh, beklager, det havde Jonas vist nævnt tidligere i tråden.
Til den mere kuriøse side: Man kan ikke påstå, at Vatanspor har vist sig frem fra den ydmyge side efter oprykningen fra serie 1. De første 4 kampe i Jyllandsserien 2 (der findes vist to af dem nu om stunder) er således vundet med cifrene 8-1, 4-0, 6-1 og 5-0! Hvortil så kommer 4-1 - sejren over Nørresundbys Danmarksseriehold i pokalturneringen.
Når AaB forhåbentlig vender tilbage til standsmæssig Superligastatus, kan jeg godt leve med et marginalt ringere udlæg i den første sæson efter oprykningen end 4 kampe med 4 sejre og en målscore på 23-2...
Og dertil tør jeg godt replicere med et klart og utvetydigt - nej!
Jeg må blot erkende, at virkeligheden nok engang overhalede fantasien, blåøjet optimist på AaBs vegne som jeg jo er ... en uforbeholden undskyldning sendes den rosenbergske vej![]()
DBU Pokalen 26/27
-
R Rosenberg
- Allstar

Re: DBU Pokalen 26/27
Ædruelighedens stemme
Ja det var da hurtigt, Vatanspor-spilleren kunne komme ind under huden på Persyn. Nå, one more thing to worry about.Soren skrev: ↑25. aug 2026, 21:13Nej de var bare nærmest underlegneHanga skrev: ↑25. aug 2026, 21:07Men AaB var ikke decideret dårligedoukas skrev: ↑25. aug 2026, 21:06De træner to gange om ugen!!!!Soren skrev: ↑25. aug 2026, 20:56Netop hjemkommet fra Sødalaskolen.
En rigtig pokalkamp på en knastør og meget knoldet bane.
Hjemmeholdet er inde i en god stime og efter fire kampe har de fire sejre og en målscore på 23-2 i Jyllandsserien. Så det var et hold med en vis selvtillid, vi mødte. Og de havde noget at have det i. Generelt var de fysisk stærkere, hurtigere og de ville det bare mere. Gode tilbageløb og så gik de efter alle bolde.
Modsat os, der ikke spille decideret dårligt men bare utroligt kønsløst. Vi spillede den langsomt rundt om deres hold men prøvede ikke for alvor på gennembrud, og når vi prøvede at udfordre så blev vi fysisk overmatchet af deres spillere. Indlæg prøvede vi heller ikke for alvor at nå frem til
Så alt i alt en meget skuffende aften og et fortjent nederlag![]()
Det er som om at vi prøver at spille som et tophold uden at have spillerne til det. Vores mentalitet er helt væk. Vi skal vise meget mere ærgerrighed og vilje til at opnå noget.
Et lille observation om indstillingen. Efter et par minutter var Persyn inde i en nærkamp med deres angriber Abdi som scorede. Efter nærkampen sagde Persyn: Don’t touch me, sådan lidt fornærmet. Hvilket Vatanspor-spilleren grinede af
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
-
raekkeettre
- Allstar

- Favoritspiller: Lars Thomsen
Jeg tænker stadigvæk ikke det er træneren. Det du simpelthen ikke....men hold da op der er nogle spillere som Møller har en uge til at skibbe afsted! Så hellere spille med vores u19 hold der lige har slået FCK.Funky skrev: ↑25. aug 2026, 21:19Ja det var da hurtigt, Vatanspor-spilleren kunne komme ind under huden på Persyn. Nå, one more thing to worry about.Soren skrev: ↑25. aug 2026, 21:13Nej de var bare nærmest underlegneHanga skrev: ↑25. aug 2026, 21:07Men AaB var ikke decideret dårligedoukas skrev: ↑25. aug 2026, 21:06De træner to gange om ugen!!!!Soren skrev: ↑25. aug 2026, 20:56Netop hjemkommet fra Sødalaskolen.
En rigtig pokalkamp på en knastør og meget knoldet bane.
Hjemmeholdet er inde i en god stime og efter fire kampe har de fire sejre og en målscore på 23-2 i Jyllandsserien. Så det var et hold med en vis selvtillid, vi mødte. Og de havde noget at have det i. Generelt var de fysisk stærkere, hurtigere og de ville det bare mere. Gode tilbageløb og så gik de efter alle bolde.
Modsat os, der ikke spille decideret dårligt men bare utroligt kønsløst. Vi spillede den langsomt rundt om deres hold men prøvede ikke for alvor på gennembrud, og når vi prøvede at udfordre så blev vi fysisk overmatchet af deres spillere. Indlæg prøvede vi heller ikke for alvor at nå frem til
Så alt i alt en meget skuffende aften og et fortjent nederlag![]()
Det er som om at vi prøver at spille som et tophold uden at have spillerne til det. Vores mentalitet er helt væk. Vi skal vise meget mere ærgerrighed og vilje til at opnå noget.
Et lille observation om indstillingen. Efter et par minutter var Persyn inde i en nærkamp med deres angriber Abdi som scorede. Efter nærkampen sagde Persyn: Don’t touch me, sådan lidt fornærmet. Hvilket Vatanspor-spilleren grinede af
Dagens citat - på dagen hvor vi både mistede Dolly og (den lille resterende del af) vores værdighed!
Jeg har kun to gange tidligere advokeret for en trænerfyrring (Bruce og Svaghesten), men selvom jeg er stor fortaler for kontiunitet, så kan jeg simpelthen ikke forestille mig, at Højer har det der skal til, for at vende skuden. Træls - for han er super-sympatisk! Men alt andet end Højer (og Zinck), tak!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index
Der er en kamp tilbage før transfer vinduet lukker, hvor spillerne kan få ro i deres hoveder, om hvad der skal ske med dem frem til næste transfer vindue åbner.
En anden årsag til indsatsen tror jeg er frygten for stort nederlag ved en næste pokal runde mod superliga hold. Den er nu afværget.
Vatanspor var klart bedst til at vinde nedfalds bolde og få den spillet videre til medspillere, det er jo faktisk altid bedste hold på banen som vinder den del af spillet.
Jeg tror Grønkjær havde afværget begge mål i foråret.
En anden årsag til indsatsen tror jeg er frygten for stort nederlag ved en næste pokal runde mod superliga hold. Den er nu afværget.
Vatanspor var klart bedst til at vinde nedfalds bolde og få den spillet videre til medspillere, det er jo faktisk altid bedste hold på banen som vinder den del af spillet.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere
Spændende bud.634 skrev: ↑25. aug 2026, 21:36Der er en kamp tilbage før transfer vinduet lukker, hvor spillerne kan få ro i deres hoveder, om hvad der skal ske med dem frem til næste transfer vindue åbner.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.
-
Reyad
- Allstar

- Favoritspiller: Ib Simonsen
- Geografisk sted: 5500
Jeg tror simpelthen der er brug for et wake-up call. Man kunne drømme om noget Ala Horsens, hvor Niki Zimling på ingen tid vendte det hele. Men hvem der er villig til at kaste sig over patienten AaB - det ved jeg sgu ikke. Theis Larsen er et bud. Martin Thomsen? Kasper Lorentzen?
Jeg tror absolut ikke AaB har brug for et navn ala Glen eller David. Tværtimod.
Så kunne man måske endda få ham succestræneren fra Thisted ind som assistent.
Men - når alt kommer til alt, så er AaB bare rådden ind til benet. Truppen er navnemæssigt god nok - men alle spillere falder markant i niveau, når de ryger ind på vores hold. Kubel som det vildeste eksempel. Så længe det er sådan, er det nærmest underordnet hvem John Møller henter - og derfor er det nok nødvendigt med en ny træner.
Jeg tror absolut ikke AaB har brug for et navn ala Glen eller David. Tværtimod.
Så kunne man måske endda få ham succestræneren fra Thisted ind som assistent.
Men - når alt kommer til alt, så er AaB bare rådden ind til benet. Truppen er navnemæssigt god nok - men alle spillere falder markant i niveau, når de ryger ind på vores hold. Kubel som det vildeste eksempel. Så længe det er sådan, er det nærmest underordnet hvem John Møller henter - og derfor er det nok nødvendigt med en ny træner.
-
Alpa Chino
- Superliga

Tænk at spille så dårligt at Dolly Parton stiller træskoene.
-
RufusTheDog
- 2. div

Kunji skrev: ↑25. aug 2026, 21:41Spændende bud.634 skrev: ↑25. aug 2026, 21:36Der er en kamp tilbage før transfer vinduet lukker, hvor spillerne kan få ro i deres hoveder, om hvad der skal ske med dem frem til næste transfer vindue åbner.
Es ist nie zu früh für Frühburgunder und nie zu spät für Spätburgunder.
Og det ved jeg da godt, men det er signalværdien. Lad være med at opføre sig som noget man ikke er lige nu.RufusTheDog skrev: ↑25. aug 2026, 20:15Jeg tænker næppe, at dem, der designer tredjetrøjen, også har ansvaret for at skabe en sund performancekultur på træningsbanen. Man må vel godt forvente, at en professionel fodboldklub kan arbejde med flere ting på én gang.
At der bliver brugt tid på design, identitet og merchandise, er ikke årsagen til, at holdet præsterer dårligt. Kritikken af det sportslige er helt fair – men den skal rettes mod dem, der faktisk har ansvaret for det.
RAUS RAUS SSE!
-
RufusTheDog
- 2. div

Hvis du godt ved det, så er det da helt gakket at foreslå at sløjfe noget af det eneste, der rent faktisk fungerer i klubben lige nu. Signalværdien bliver næppe bedre af, at man også begynder at gøre de velfungerende dele dårligere.Jakobsen skrev: ↑25. aug 2026, 21:58Og det ved jeg da godt, men det er signalværdien. Lad være med at opføre sig som noget man ikke er lige nu.RufusTheDog skrev: ↑25. aug 2026, 20:15Jeg tænker næppe, at dem, der designer tredjetrøjen, også har ansvaret for at skabe en sund performancekultur på træningsbanen. Man må vel godt forvente, at en professionel fodboldklub kan arbejde med flere ting på én gang.
At der bliver brugt tid på design, identitet og merchandise, er ikke årsagen til, at holdet præsterer dårligt. Kritikken af det sportslige er helt fair – men den skal rettes mod dem, der faktisk har ansvaret for det.
Det er fair, at du ikke er fan, men salgstallene er vist mere end solide, situationen taget i betragtning.
Es ist nie zu früh für Frühburgunder und nie zu spät für Spätburgunder.
Redningskrans?Pungrotten skrev: ↑25. aug 2026, 20:50Jeg er efterhånden sjældent aktiv herinde. Men i dag må jeg til tasterne.
Jeg er kommet på stadion siden 80’erne.
Fik ofte lov til at komme ned i omklædningsrummet til spillerne efter kampene. Thorst, Simonsen, Mini, Jens Jessen, Jan Pedersen. Peter Møller stak hovedet forbi til min konfirmation (uden tvivl frivillig tvang..).
AaB har fyldt alt for mig. Jeg er vokset op på stadion.
Men i hele mit liv.. Der har AaB aldrig været dårlige end de er lige nu. I dag, i dette øjeblik. Det her må være det mest pinlige enkeltstående resultat jeg kan mindes. Aldrig været værre.. Det gør fandme ondt at tænke på.
Jeg gik forbi stadionhallen i går. Der var en lille skurvogn som var en slags AaB museum. Man kunne skrive på en seddel hvad AaB betød for én. Jeg skrev smerte.
Det må være som at være i et voldeligt forhold, hvor der bliver lovet at NU bliver det bedre. Men det gør det ikke. Man får stryg igen. Det bliver værre.
Jeg hører der er en redningskrans på vej. Jeg håber det er rigtigt. Samtidigt, så har jeg lige nu godt nok svært ved at tro på noget som helst positivt i forbindelse med AaB. Jeg er modløs.
- KongGulerod
- Landshold

Der er nok nærmere brug for en redningsflåde.Dr.Jones skrev: ↑25. aug 2026, 22:13Redningskrans?Pungrotten skrev: ↑25. aug 2026, 20:50Jeg er efterhånden sjældent aktiv herinde. Men i dag må jeg til tasterne.
Fik ofte lov til at komme ned i omklædningsrummet til spillerne efter kampene. Thorst, Simonsen, Mini, Jens Jessen, Jan Pedersen. Peter Møller stak hovedet forbi til min konfirmation (uden tvivl frivillig tvang..).
Men i hele mit liv.. Der har AaB aldrig været dårlige end de er lige nu. I dag, i dette øjeblik. Det her må være det mest pinlige enkeltstående resultat jeg kan mindes. Aldrig været værre.. Det gør fandme ondt at tænke på.
Jeg gik forbi stadionhallen i går. Der var en lille skurvogn som var en slags AaB museum. Man kunne skrive på en seddel hvad AaB betød for én. Jeg skrev smerte.
Det må være som at være i et voldeligt forhold, hvor der bliver lovet at NU bliver det bedre. Men det gør det ikke. Man får stryg igen. Det bliver værre.
Jeg hører der er en redningskrans på vej. Jeg håber det er rigtigt. Samtidigt, så har jeg lige nu godt nok svært ved at tro på noget som helst positivt i forbindelse med AaB. Jeg er modløs.
-
R Rosenberg
- Allstar

Hospitalsskib.KongGulerod skrev: ↑25. aug 2026, 22:24Der er nok nærmere brug for en redningsflåde.Dr.Jones skrev: ↑25. aug 2026, 22:13Redningskrans?Pungrotten skrev: ↑25. aug 2026, 20:50Jeg er efterhånden sjældent aktiv herinde. Men i dag må jeg til tasterne.
Ædruelighedens stemme