Rams skrev: ↑14. sep 2026, 18:37
Jeg er med på at det er bekvemt at skyde på de lokale drenge, men det er en enestående evne til at ramme forkert på profilerne, der har drænet kassen helt og aldeles. Vi havde et fremragende udgangspunkt i 2016 og fuckede det hele op med en Safranko, Edison Flores, Andreas Poulsen og en lang række af nulbonner.
Indkøbene under Gaarde var horrible, men det var alt snakken om at ligge højt på CIES ranglisten nu altså også.
Der er ingen tvivl om, at klubbens få penge brugt forkert på alle de der lykkeriddere fra Øst og Vest samt spillere der mildest talt ikke var scoutet rigtigt/var en plan med som f.eks. Flores.
Der var unge spillere vi aldrig fik forløst fordi de simpelthen ikke blev uddannet ordentligt til voksenfodbold og der var unge spillere vi ikke så det bedste af fordi vi ikke havde et fugnerende hold og koncept. Den del har jeg egentlig aldrig vært i tvivl om, men der blev også smidt mange unge spillere ind som hverken var klar til en fast rolle eller der i deres udvikling, hvor de var dygtige nok så for mig at se fejlede man faktisk både med de unge og de købte.
Man kan pege på Gaarde og jeg hælder også til, at han var en generalist der aldrig for alvor opbyggede fodboldfaglighed eller strategisk dygtighed til det job. Han kunne alle de der management floskler man lærer på CBS og lignende uddannelser og han har sikkert fået 12 i alle eksamerne, men der er mange af de der CBS typer der ikke består bullshittesten når de så får et rigtigt arbejde og jeg ser Gaarde i den gruppe.
Det falder dog også tilbage på en bestyrelse og en forfejlet strategi med, at man bare kunne snyde markedet med talenter år efter år og ikke så fodboldens økonomiske udvikling eller at sådan en talentstrategi kun virker hvis akademiet udvikler nok dygtige spillere og, at vi kan få dem op på et førstehold er fungerer. AaBs deroute indtil SSE kan først og fremmest krediteres folkene fra Enggaard og Cubic.