Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
R Rosenberg
Allstar
Allstar

Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

Indlæg af R Rosenberg » 14. sep 2026, 18:47

Rams skrev:
14. sep 2026, 18:37
Jeg er med på at det er bekvemt at skyde på de lokale drenge, men det er en enestående evne til at ramme forkert på profilerne, der har drænet kassen helt og aldeles. Vi havde et fremragende udgangspunkt i 2016 og fuckede det hele op med en Safranko, Edison Flores, Andreas Poulsen og en lang række af nulbonner.
Enig. Men det ændrer jo ikke på, at vejen til førsteholdet har været lige kort nok, eller at det har været lige nemt nok at få kampe, selvom talentet ikke var så stort.

Ingen af de unge bærer skyld for noget som helst. Men det er jo heller ikke, hvad det handler om.
Åh Gud, hvor jeg savner Lynge!

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 14. sep 2026, 18:47

raekkeettre skrev:
14. sep 2026, 17:20
R Rosenberg skrev:
14. sep 2026, 16:37
Funky skrev:
14. sep 2026, 16:21
R Rosenberg skrev:
14. sep 2026, 15:48
NicoBasso skrev:
14. sep 2026, 13:39
baresi skrev:
14. sep 2026, 11:24

jeg stemmer i med persyn også, synes han allerede nu viser takter på at være den bedste højre dør i mange år. Han er også stærk defensivt, og så kan han komme frem over isen med en god fod. han ser sgu fin ud.
Enig i at vi ser svage ud på VB, problemet er lidt at vi er nødt til at satse på Noel, det ikke godt at han ikke har udviklet sig mere end han har, men han er stadigvæk kun 19 år, vi skal tro på ham efter min mening. Jeg synes også han har virket bedre på VB end som midterstopper, men selvfølgelig stadigvæk ikke godt nok og i mange kampe, har han været den dårligste
Jovist, men 20 om et par uger og 65 kampe for førsteholdet. AaB har i alt, alt for mange år holdt på "talenter", der vitterligt ikke var gode nok, og især under Gaarde var det storslemt.

Jeg er med på, at vi er blevet en klub, der ikke bare kan hente spillere efter forgodtbefindende, og at vi er nødt til også at bruge, hvad vi har på lager.

Men på et eller andet tidspunkt må man også trække stregen.

Personligt så jeg gerne et hold bestående af ene hjemmedyrkede drenge. Der er bare desværre alt for langt mellem snapsene.
Jeg synes, den er tricky. Kasper Davidsen, Bommeren og MC er nylige eksempler på unge spillere, som skulle bruge tid for at slå igennem. Unge Ross er et eksempel på, at vi nok også har haft vilkår i AaB, som i det hele taget har gjort det svært for unge spillere at slå igennem. Men det, som adskiller de tre spillere fra Noel er i mine øjne, at vi lidt oftere så nogle ‘peak performances’ fra dem, hvor det ser ud til at være sværere for Noel efter hans første optrædener, som så blev afbrudt af en langvarig skade -og særligt ude på den VB.

Jeg håber da stadig meget på knægten, og håber virkelig på, der snart kommer sådan en kamp hvor man kan sige: Han var tydeligt banens bedste (eller bare blandt de 3 bedste).
Ja, jeg synes jo så netop, at to af dem, du nævner, aldrig skulle have haft det antal kampe, de fik - det er præcis sådanne eksempler, jeg mener.

Det kan godt være, at der er svære vilkår nu, men det ændrer ikke på, at alt for mange har fået alt for mange minutter tidligere (MC, Børsting, Blåbberen, Solkongen, Pohl etc, etc). Måske af fattigdom, måske af naivt håb, måske af inkompetence.
Vi har haft 10 spillere de sidste 12 år som har opnåede 30 kampe eller mere for AaB inden de blev 21 år. Alle den gang vi spillede i Superligaen. Og kun 2 spillede eller spiller ikke i udlandet og eller på et højere niveau end der hvor AaB er nu. Og det er Blåbjerg som stoppede karrieren som superliga spillere og så Hannesbo. Samtlige andre spillere har gjort det bedre end der hvor vi er, samtidig med de spillede i superligaen for os.
Og?
Åh Gud, hvor jeg savner Lynge!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 14. sep 2026, 20:44

R Rosenberg skrev:
14. sep 2026, 16:37
Funky skrev:
14. sep 2026, 16:21
R Rosenberg skrev:
14. sep 2026, 15:48
NicoBasso skrev:
14. sep 2026, 13:39
baresi skrev:
14. sep 2026, 11:24
Hanga skrev:
14. sep 2026, 10:50

Som med alle nye spillere vil jeg mane til tålmodighed inden der fældes en dom. Vi har brug for at se dem præstere over en længere periode. Rigtig mange spillere er startet positivt ud for så at falde gevaldigt i niveau over tid. Men jeg er enig i at de begge ligner gode tilføjelser, især er det positivt at så ung en spiller som Søndergaard er gået ind på holdet og har set så stærk ud.
jeg stemmer i med persyn også, synes han allerede nu viser takter på at være den bedste højre dør i mange år. Han er også stærk defensivt, og så kan han komme frem over isen med en god fod. han ser sgu fin ud.
Enig i at vi ser svage ud på VB, problemet er lidt at vi er nødt til at satse på Noel, det ikke godt at han ikke har udviklet sig mere end han har, men han er stadigvæk kun 19 år, vi skal tro på ham efter min mening. Jeg synes også han har virket bedre på VB end som midterstopper, men selvfølgelig stadigvæk ikke godt nok og i mange kampe, har han været den dårligste
Jovist, men 20 om et par uger og 65 kampe for førsteholdet. AaB har i alt, alt for mange år holdt på "talenter", der vitterligt ikke var gode nok, og især under Gaarde var det storslemt.

Jeg er med på, at vi er blevet en klub, der ikke bare kan hente spillere efter forgodtbefindende, og at vi er nødt til også at bruge, hvad vi har på lager.

Men på et eller andet tidspunkt må man også trække stregen.

Personligt så jeg gerne et hold bestående af ene hjemmedyrkede drenge. Der er bare desværre alt for langt mellem snapsene.
Jeg synes, den er tricky. Kasper Davidsen, Bommeren og MC er nylige eksempler på unge spillere, som skulle bruge tid for at slå igennem. Unge Ross er et eksempel på, at vi nok også har haft vilkår i AaB, som i det hele taget har gjort det svært for unge spillere at slå igennem. Men det, som adskiller de tre spillere fra Noel er i mine øjne, at vi lidt oftere så nogle ‘peak performances’ fra dem, hvor det ser ud til at være sværere for Noel efter hans første optrædener, som så blev afbrudt af en langvarig skade -og særligt ude på den VB.

Jeg håber da stadig meget på knægten, og håber virkelig på, der snart kommer sådan en kamp hvor man kan sige: Han var tydeligt banens bedste (eller bare blandt de 3 bedste).
Ja, jeg synes jo så netop, at to af dem, du nævner, aldrig skulle have haft det antal kampe, de fik - det er præcis sådanne eksempler, jeg mener.

Det kan godt være, at der er svære vilkår nu, men det ændrer ikke på, at alt for mange har fået alt for mange minutter tidligere (MC, Børsting, Blåbberen, Solkongen, Pohl etc, etc). Måske af fattigdom, måske af naivt håb, måske af inkompetence.
Jeg er så uenig i, at flere af de spillere, du nævner, har fået for mange minutter.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Pontoppi
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Nomvethe

Indlæg af Pontoppi » 14. sep 2026, 20:48

Funky skrev:
14. sep 2026, 20:44
Jeg er så uenig i, at flere af de spillere, du nævner, har fået for mange minutter.
det synes jeg godt man kan sige…. flere af de spillere havde ingen spids kompetencer og var ikke meget større “talenter” end noel…
hovedet - røven…

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 14. sep 2026, 21:47

Rams skrev:
14. sep 2026, 18:37
Jeg er med på at det er bekvemt at skyde på de lokale drenge, men det er en enestående evne til at ramme forkert på profilerne, der har drænet kassen helt og aldeles. Vi havde et fremragende udgangspunkt i 2016 og fuckede det hele op med en Safranko, Edison Flores, Andreas Poulsen og en lang række af nulbonner.
Indkøbene under Gaarde var horrible, men det var alt snakken om at ligge højt på CIES ranglisten nu altså også.
Der er ingen tvivl om, at klubbens få penge brugt forkert på alle de der lykkeriddere fra Øst og Vest samt spillere der mildest talt ikke var scoutet rigtigt/var en plan med som f.eks. Flores.
Der var unge spillere vi aldrig fik forløst fordi de simpelthen ikke blev uddannet ordentligt til voksenfodbold og der var unge spillere vi ikke så det bedste af fordi vi ikke havde et fugnerende hold og koncept. Den del har jeg egentlig aldrig vært i tvivl om, men der blev også smidt mange unge spillere ind som hverken var klar til en fast rolle eller der i deres udvikling, hvor de var dygtige nok så for mig at se fejlede man faktisk både med de unge og de købte.
Man kan pege på Gaarde og jeg hælder også til, at han var en generalist der aldrig for alvor opbyggede fodboldfaglighed eller strategisk dygtighed til det job. Han kunne alle de der management floskler man lærer på CBS og lignende uddannelser og han har sikkert fået 12 i alle eksamerne, men der er mange af de der CBS typer der ikke består bullshittesten når de så får et rigtigt arbejde og jeg ser Gaarde i den gruppe.
Det falder dog også tilbage på en bestyrelse og en forfejlet strategi med, at man bare kunne snyde markedet med talenter år efter år og ikke så fodboldens økonomiske udvikling eller at sådan en talentstrategi kun virker hvis akademiet udvikler nok dygtige spillere og, at vi kan få dem op på et førstehold er fungerer. AaBs deroute indtil SSE kan først og fremmest krediteres folkene fra Enggaard og Cubic.
RAUS RAUS SSE!

SSE players Adedeji, Jasson, Müller and de Boer not wanted!

Besvar