Pontoppi skrev: ↑14. sep 2026, 20:48
Funky skrev: ↑14. sep 2026, 20:44
Jeg er så uenig i, at flere af de spillere, du nævner, har fået for mange minutter.
det synes jeg godt man kan sige…. flere af de spillere havde ingen spids kompetencer og var ikke meget større “talenter” end noel…
Ud fra hhv dine og mine formuleringer kan det jo være, vi også taler om forskellige spillere

Men som en anden debattør påpeger, så har flere unge spillere, som har haft svært ved at slå igennem i AaB - eller opnå anerkendelse herinde (hvilket ofte er en sværere øvelse, virker det nogle gange til) - alligevel opnået at blive hentet til større adresser og dér klare sig godt. De har vist sig at være bedre spillere med større karrierer foran sig, end de er blevet spået af nogle debattører herinde.
Jeg håber meget, det samme gør sig gældende for Noel, og at vi selv får mere glæde af hans fodboldevner, før han evt. ryger videre i karrieren. Vi har ikke været superdygtige til at opnå det tidligere, og i Noels tilfælde har jeg svært ved at se, at vi skulle lykkes med det, hvis han skal spille VB. Samtidig gør Philip Søndergaards indtog det heller ikke ligefrem lettere for ham at erobre en plads i centerforsvaret.
Det minder mig lidt om unge Ross, som aldrig fandt/fik den rolle på holdet, hvor han kunne udvikle sig til en tydeligere profil for os, og nu spiller han så i SIF. Det ærgrer mig ikke på hans vegne, al held og lykke til ham, men jeg er da ærgerlig på AaB’s vegne. Hvorfor har vi ikke kunnet lykkes bedre med at få flere af de unge spillere helt op på et højt præsterende niveau imens de spiller hér? Det er jo ikke fordi, de ikke får masser af kampe; Noel med over 60 nu.
Dalsgaard er forhåbentlig hentet med henblik på, at vi skal være bedre til at give talenterne det rigtige afsæt for at præstere fra dag 1 når de rykker op, for dér er der da virkelig noget gevinst at hente. Det kan jo ikke passe, at når vi beviseligt frembringer dygtige unge spillere, så skal de alligevel bruge flere sæsoner på finde det niveau frem, som gør dem til gevinster på holdet. Det er spild på alle mulige måder.