Transferønsker vol. 37 (Sommervinduet 24)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Besvar
Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 37 (Sommervinduet 24)

Indlæg af Gaarde6 » 25. jun 2024, 10:22

Martino1 skrev:
25. jun 2024, 09:50
Forza skrev:
25. jun 2024, 09:10
Martino1 skrev:
25. jun 2024, 09:02
Forza skrev:
25. jun 2024, 08:23
R Rosenberg skrev:
25. jun 2024, 08:15
baresi skrev:
25. jun 2024, 08:08

Ham
Håber jeg for alt i verden ikke vi sælger nu.
Senere men ikke nu.
Stor fysisk pakke
Mål igang assist mangler lidt men skal nok komme og så har han gjort det klart bedre defensivt
Desuden kommer han med noget vildskab og mentalitet der er brug for.
Han er blevet en nøglespiller syns jeg.
Enig. Han har virkelig øget sin værdi for holdet.

Men det ville passe fint med strategien at sælge de bedste og erstatte med nogen fra Kyrgyz Premier League.
Men problemet er også at man kun gav ham en 3-årig kontrakt. Så han har halvandet år tilbage nu. Ergo skal han sælges nu hvis vi skal have gode penge for ham.
Jeg synes omvendt at sporene fra Fossum, Ferreira og Prip skræmmer så meget at jeg synes de skal cashe ind NU. Han har spillet sig op i Nordicbet ligaen, men hvor stort er potentialet egentlig herfra? Han er en fin spiller absolut, men jo ingen stjernespiller i Suppen.
Jeg kan godt følge dig i den tankegang.

Omvendt ligger vi med røven i vandskorpen. Få spillere har været profiler med pil opad for os. Han er en af de få.

Jeg synes det hele må afhænge af hvad AaB tilbydes.
Selvfølgelig - de skal op med et seriøst beløb; ellers synes jeg klart de skal beholde ham.
Men har vi råd til det ? Altså at beholde ham ?
Vi kommer jo nærmest konstant ud med minus 10-40 millioner i underskud.
Der skal sælges spillere. Længere er den ikke.

Nu har vi ENDELIG en daglig ledelse, som prøver at vende tingene. Skære ned på de høje lønninger og satse på spillere, som skal sælges videre.

Kan godt være det ser rodet ud med alle de udskiftninger. Kan også være vi ender med at rykke ned. Men vi kan ikke smide 100 millioner i underskud hvert 3-4 år.

Så indtil vi får solgt nogle spillere fast. Eller vi finder 20-30 millioner mere i sponsor indtægter årligt. Så er det nok det her vi skal vænne os til. At når der er en interesse i en spiller med 1 år tilbage. Så bliver de solgt.
Specielt de spillere som ikke er under den magiske grænse på 125.000 om måneden i løn (mener det var det beløb som kom frem et sted ?)

Jeg er nok en af de få, som glæder mig over at det endelig ser ud til at blive ryddet op i evigheders rod med økonomien i AaB.
Synes faktisk ejerne gør det helt rigtige, ved at satse ungt og sælge ud af de løntunge. Det her træk skal til før eller siden. Vi dør, hvis vi fortsætter med de sidste mange års regnskaber.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 25. jun 2024, 11:02

Jeg frygter, at dette fokus på discountløsninger kan koste endnu en nedrykning, som vil have endnu mere vidtrækkende konsekvenser end den første.

Overordnet er der to måder at skabe balance i sin drift, hvad enten man er multinational virksomhed eller husbestyrerinde:
Sænke udgifter eller øge indtægter.

Jeg ved af gode grunde ikke, hvad der foregår på de indre linjer, men jeg kan konstatere, at alle vores konkurrenter har været gode til den anden del, mens det umiddelbart virker, som om at den nye ledelse har deres primære fokus på den første del.

Det tror jeg bare ikke er en farbar vej i moderne fodbold.
Ædruelighedens stemme

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 25. jun 2024, 11:14

Pengene skal jo komme et sted fra. Medmindre man er villig til at gamble med en potentiel konkurs, kan man ikke bare hæve indtægterne. Der skal nogle spillere med salgspotentiale, sejre og tålmodighed til.

Bælum spenderede kassen i truppen for at undgå nedrykning, det lykkedes ikke, og er den primære grund til at tyskerne bare ikke har særlig meget at arbejde med. Jeg tror tingene havde set noget anderledes ud, hvis Bælum ikke havde valgt at tømme kassen sidste vinter..
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 25. jun 2024, 11:18

R Rosenberg skrev:
25. jun 2024, 11:02
Jeg frygter, at dette fokus på discountløsninger kan koste endnu en nedrykning, som vil have endnu mere vidtrækkende konsekvenser end den første.

Overordnet er der to måder at skabe balance i sin drift, hvad enten man er multinational virksomhed eller husbestyrerinde:

Jeg ved af gode grunde ikke, hvad der foregår på de indre linjer, men jeg kan konstatere, at alle vores konkurrenter har været gode til den anden del, mens det umiddelbart virker, som om at den nye ledelse har deres primære fokus på den første del.

Jeg tror man forsøger at gøre begge dele, men der bliver ikke skudt flere eksterne midler i klubben, det er der ikke opbakning til.

Det at øge sine indtægter er bare nemmere sagt end gjort, vi kan gøre det ved spillersalg, og her forsøger man jo at forbedre ungdomsårgangene, men det er jo en proces hvor man ikke får afkastet med det samme. Derudover forsøger man at hente unge spillere ude fra, der forhåbentlig kan lykkedes i klubben, og sælges videre.

Udgifterne skal ned, og de skal væsentligt ned, for vi overlever ikke mange år endnu med driftsunderskud på + 30 mil. Nu kom man af med Posavec, hvilket ikke var overaskende, derudover han man jo fortsat kæmpe udgifter til de gamle koryfæer i Helenius og Thelander, der eftersigende optager 25 % af spillerbudgettet.

Jeg deler din bekymring for det er en meget meget svær balancegang, at øge holdets konkurrenceevne, samtidig med man forsøger ovenstående. Kan vi overleve næste sæson, vil det være lidt af en bedrift.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 25. jun 2024, 11:48

troelsh skrev:
25. jun 2024, 11:18
R Rosenberg skrev:
25. jun 2024, 11:02

Jeg tror man forsøger at gøre begge dele, men der bliver ikke skudt flere eksterne midler i klubben, det er der ikke opbakning til.

Det at øge sine indtægter er bare nemmere sagt end gjort, vi kan gøre det ved spillersalg, og her forsøger man jo at forbedre ungdomsårgangene, men det er jo en proces hvor man ikke får afkastet med det samme. Derudover forsøger man at hente unge spillere ude fra, der forhåbentlig kan lykkedes i klubben, og sælges videre.

Udgifterne skal ned, og de skal væsentligt ned, for vi overlever ikke mange år endnu med driftsunderskud på + 30 mil. Nu kom man af med Posavec, hvilket ikke var overaskende, derudover han man jo fortsat kæmpe udgifter til de gamle koryfæer i Helenius og Thelander, der eftersigende optager 25 % af spillerbudgettet.

Jeg deler din bekymring for det er en meget meget svær balancegang, at øge holdets konkurrenceevne, samtidig med man forsøger ovenstående. Kan vi overleve næste sæson, vil det være lidt af en bedrift.
Enig. For mig at se virker SSE22 meget stålsatte på at have blikket rettet mod horisonten og skabe en langvarig holdbar model for AaB. Jeg tror absolut ikke de er naive, de ved at næste sæson bliver svær, og de virker klar til at tage endnu en nedrykning hvis det et der der skal til. Det her med at leve over evne for liiige at forstærke sig til næste sæson er den strategi vi har kørt med i evigheder. Omkostningerne SKAL ned samtidig med at vi selvfølgelig skal arbejde på at øge indtægterne. I mellemtiden investeres det der kan i akademiet, igen for at tænke længere frem end bare næste sæson.

Vi kan lige gå godt forberede os på at AaBs tilværelse de næste 5 års tid eller sådan noget, bliver som et potentielt elevatorhold.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Reyad
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Indlæg af Reyad » 25. jun 2024, 12:03

Jeg hørte afskedsinterviewet med Würtz i Rød Aalborg. På mange måder fint. Til sidst kommer han ind på, at der er en negativitet der omkranser AaB. Fans mm kommer hurtigt til et negativt sted - og det samme fornemmer jeg.
Når diverse dommedagsprofetier får medvind, fordi vi skiller os med en, i bedste fald, middelmådig keeper, må man altså kigge lidt ind ad.
Eller eventuelt væbne sig lidt med tålmodighed, inden man konkluderer nedrykninger og lange perioder som elevatorhold. Hvorfor ikke vente og se, hvad den nye træner kan? Eller hvad de nye spillere kan?
Måske er det hele ikke helt af helvede til, fordi vores andenmålmand med en høj løncheck forlader klubben. Ligesom det ikke nødvendigvis er helt ad helvede til, at vi skifter indkøbspolitik.

Fair med debat. Det hedder siden trods alt. Men måske bare et forsøg på ikke kun at have negative briller på.

Og hvis vi skal berøre emnet, er det vigtigste for mig, at Helenius ryger ud. Usandsynligt - men potentielt helt afgørende. Har intet vist siden returen.
Hvis man i samme ombæring kunne genforhandle Thelanders kontrakt - evt med en transistion til en anden rolle i horisonten, ville det være genialt. Thelander har evnerne til at spille - og fra mit perspektiv egenskaberne til at få en rolle i fodbold efter karrieren.

Derudover er vores trup til den smalle side. Vi mangler 1-2 spillere til den centrale midt. Samt en gardering til højre back. En 9’er ville også være ideelt. Evt som leje - men helst ikke.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 25. jun 2024, 12:22

@jonas386 og @troelsh, jeg mener jo ikke kun i det sportslige setup via spillersalg.

AaB er jo stadig kørt fuldstændig agterud af konkurrenterne på fx sponsorer. Alle de parametre, som Bælum blev ansat til at vækste, men fejlede eklatant i.

At øge sine indtægter generelt kan skabe muligheder på banen. At sænke sine udgifter i ekstremt omfang er at gamble med klubbens eksistens.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 25. jun 2024, 12:33

R Rosenberg skrev:
25. jun 2024, 12:22
@jonas386 og @troelsh, jeg mener jo ikke kun i det sportslige setup via spillersalg.

AaB er jo stadig kørt fuldstændig agterud af konkurrenterne på fx sponsorer. Alle de parametre, som Bælum blev ansat til at vækste, men fejlede eklatant i.

At øge sine indtægter generelt kan skabe muligheder på banen. At sænke sine udgifter i ekstremt omfang er at gamble med klubbens eksistens.
Problemet er jo bare, at man ikke kan bygge noget sundt så længe, at man bruger mange flere penge end man har.
Man er nødt til at re-sette det sportslige budget til noger realistisk før vi kan vækste det. Derfor er det på mange måder fint f.eks. at få Posavec ud som nok havde været en mega dyr reserve keeper.
Ingen af os kan udråbe dommedag når vi reelt ikke kender Vincent Müller eller hvad der måtte komme i stedet.
RAUS RAUS SSE!

calciomania
2. div
2. div
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af calciomania » 25. jun 2024, 12:37

Ikke overraskende at Posavec ryger. Da man signede Müller var det klart, at det nok ikke var for at han skulle sidde og varme bænken...

Posavec har været god, men han er nu engang heller ikke SÅ god, at han ikke kan erstattes. I Superligaen ville han være en gennemsnitlig keeper, hverken mere eller mindre. Så må vi bare se, hvor god ham Müller er. På Youtube ser han fin ud. Men man skal jo passe på med at bedømme en spiller ud fra et par korte Youtube-klip! Men jeg formoder, at ejerne har fulgt ham et stykke tid og er sikre på, at han godt kan gå ind direkte som førstekeeper i AaB. Så jeg håber da, at de ved hvad de gør.

Håber heller ikke, at Kasper Jørgensen ryger til Elfsborg eller andetsted. Når man nu har chancen for at spille Superliga i AaB, kan jeg heller ikke rigtigt se ideen i at skifte til Allsvenskan, som nok er en anelse dårligere end Superligaen. Men okay, der ER en fed stemning til de svenske kampe, så jeg kan godt se, at svensk fodbold har noget spændende at byde på.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 25. jun 2024, 12:42

Silkeborg er jo netop et godt eksempel på neddrosle økonomien og så bygge op derfra. AGF er måske også, selvom de lige skulle vende 4-5 gange i 1.division.

Fcm er jo netop billedet på oversatsning efter oversatsning for at nå målet uden skelen til økonomien. De er så blevet totalt solgt til flere investorer, fordi de måtte acceptere alt, da de manglede penge.

Så lad os nu prøve den nuværende retning. Jeg tror, at sponsorer også kan lide lidt ansvarlighed
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 25. jun 2024, 12:58

R Rosenberg skrev:
25. jun 2024, 12:22

Vi er bagud i forhold til konkurrenterne i forhold til sponsor indtægter. Vi har nok sovet i timen og troet tingene kom af sig selv (uden jeg har noget belæg for at påstå det)
Tror bare ikke det er skide nemt med de sponsorere.
Vil man smide penge i AaB og være med i en forhåbentlig optur.
Eller vil man smide dem efter Aalborg håndbold? Pirates? Eller nu et dame håndbold hold i den bedste række ?
Tror ikke de forskellige sponsorere smider penge efter alle 4 klubber.
Så det kræver sine mænd til at finde de sponsorere, som skal smide 20-30 millioner mere i AaB, så vi rammer samme niveau som konkurrenterne.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 25. jun 2024, 13:05

calciomania skrev:
25. jun 2024, 12:37
Når man nu har chancen for at spille Superliga i AaB, kan jeg heller ikke rigtigt se ideen i at skifte til Allsvenskan, som nok er en anelse dårligere end Superligaen.
Det er muligt. Men Elfsborg, hvor Hilje tilsyneladende gerne vil have Jørgensen, skal nu spille Europa League mod Pafos fra Kypern. Hvis de havde lavet ét point mere i seneste sæson, var de blevet svenske mestre og skulle spille CL-kval om en måneds tid. Alt imens AaB skal slås for at undgå nedrykning fra dag ét.

Jeg forstår godt, at det skulle være tillokkende for en spiller, som kun har været i klubben knap halvandet år, og som ikke rigtig har nogen tilknytning til Aalborg eller AaB i øvrigt.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
bonanza
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Indlæg af bonanza » 25. jun 2024, 14:22

R Rosenberg skrev:
25. jun 2024, 13:05
calciomania skrev:
Når man nu har chancen for at spille Superliga i AaB, kan jeg heller ikke rigtigt se ideen i at skifte til Allsvenskan, som nok er en anelse dårligere end Superligaen.
Det er muligt. Men Elfsborg, hvor Hilje tilsyneladende gerne vil have Jørgensen, skal nu spille Europa League mod Pafos fra Kypern. Hvis de havde lavet ét point mere i seneste sæson, var de blevet svenske mestre og skulle spille CL-kval om en måneds tid. Alt imens AaB skal slås for at undgå nedrykning fra dag ét.

Jeg forstår godt, at det skulle være tillokkende for en spiller, som kun har været i klubben knap halvandet år, og som ikke rigtig har nogen tilknytning til Aalborg eller AaB i øvrigt.
Har du ikke glemt nogle flere dårlige argumenter for hvorfor man skulle vælge at skifte til en målbart dårligere liga fremfor at spille superliga med AaB? Slik er billigere i Sverige, kronen er svag osv.

tommas jensen
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Wæhler / Augo / Thelander
Geografisk sted: Brønderslev

Indlæg af tommas jensen » 25. jun 2024, 14:51

De vil vist ned igen

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 25. jun 2024, 14:52

bonanza skrev:
25. jun 2024, 14:22
R Rosenberg skrev:
25. jun 2024, 13:05
calciomania skrev:

Har du ikke glemt nogle flere dårlige argumenter for hvorfor man skulle vælge at skifte til en målbart dårligere liga fremfor at spille superliga med AaB? Slik er billigere i Sverige, kronen er svag osv.
Synes du ikke hans argumenter er valide? Jeg kan sagtens forstå hvorfor Elfsborg lige nu kan være mere attraktivt.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 25. jun 2024, 15:03

tommas jensen skrev:
25. jun 2024, 14:51
De vil vist ned igen
Hvis man ikke har noget at bidrage med, så kan man bare lade være med at skrive.

tommas jensen
Landshold
Landshold

Indlæg af tommas jensen » 25. jun 2024, 15:05

Hmmm de lader jo dem gå som gjorde en forskel

tommas jensen
Landshold
Landshold

Indlæg af tommas jensen » 25. jun 2024, 15:06

Hr politibetjent

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 25. jun 2024, 15:16

tommas jensen skrev:
25. jun 2024, 15:05
Hmmm de lader jo dem gå som gjorde en forskel
Hvem har de nu ladet gå?
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

tommas jensen
Landshold
Landshold

Indlæg af tommas jensen » 25. jun 2024, 15:29

Rygter om kasper Jørgensen

Besvar