Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Mephisto2 » 14. jul 2021, 09:48

baresi skrev:
14. jul 2021, 09:39
Jakobsen skrev:
14. jul 2021, 09:35
baresi skrev:
14. jul 2021, 09:27
Hanga skrev:
14. jul 2021, 08:56
Himmerland skrev:
14. jul 2021, 08:11
I dagens udgave af nordjyske bekræfter Inge at de forsøgte at leje Kauf i FCK men de vil kun leje ud til en udenlandsk klub 🥲 det havde ellers været en perfekt løsning, men Inge kæmper stadig, Aron Dønnum var desværre allerede for dyr i vinters.
Bekymrende melding... For det første skal vi ikke gå efter lejeaftaler allerede nu, det skal da være en absolut backup løsning. For det andet skal vi ikke have en "knækket" 20årig ind, vi har allerede den unge angriber i truppen, som der skal udvikles på. Jeg håber godt nok at det har været tiltænkt som et ekstra offensivt kort, ikke som den førsteangriber, som han skal ud at finde.

Læg dertil at det er en tilbagevenden til at hente gamle AaB'er, som nok ikke ville være overvejet, hvis ikke det var for deres fortid. Er det virkelig det bedste du kan finde på, Inge?
ret bekymrende for det må vise hvor svært vi har ved at signe en ny spiller. og kaufmann ville være en ringe løsning. Har vist han ikke er en målscorer, og bare endnu en ung spiller der ikke har slået igennem.
Vi får åbentbart nej på nej. Nu ved jeg ikke hvad inge mente med de havde 50 angribere på listen, men håber da ikke de har fået 50 NEJ :-) så er vi da fucked.
Jeg er slet ikke så negativ omkring Kauf. Han tog springet for nylig og jeg tror sagtens vi kunne få ham til at blive en Superligaprofil. Vil dog hellere have ham på en permanent deal da det nok ville kræve lidt mere tid end en halvsæson at få ham i vigør.
kan bare ikke se hvad en lejeaftale med Kaufmann hjælper os her på den korte bane eller i denne sæson. Skulle han så erstatte Prica? Eller blot skabe mere konkurrence til prica? eller skulle de lægge i et 2 mandsangreb.
jeg kan ikke se det. Ikke fordi han er ung, men fordi han ikke er bedre end prica og fordi han endnu rent angribermæssigt er lidt en lottokupen
Et lejemål af Kaufmann er godt nok en uoriginal løsning. IAO skal vist til at steppe noget op i sit arbejde.

Ikke flere lappeløsninger, tak!!

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar

Indlæg af Mephisto2 » 14. jul 2021, 09:49

Bong skrev:
14. jul 2021, 09:48
Nuvel, Kaufmann er ung. Men han er da typen vi mangler - en fysisk stærk og relativt hurtig angriber. Kunne sagtens se et godt makkerpar i ham og Prica. Nu ikke så meget brok - Inge har haft omkring 50 angribere i kiggerten, ikke så mærkeligt at Kaufmann er en af dem. På med ja-hatten!
Hvis det var permanent, så OK. Men sgu' da ikke et lejemål...

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 14. jul 2021, 09:50

Mikki89 skrev:
14. jul 2021, 09:46
Det lyder absolut ikke lovende for vores transfermuligheder, at vi har lagt et lejetilbud af Kauf på bordet.
Det stiller desværre alvorlige spørgsmålstegn til vores økonomiske formåen, scouting og Inges kompetencer.
Enig. Dog positivt, at AaB er ude efter en boksangriber.

Brugeravatar
bonanza
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Indlæg af bonanza » 14. jul 2021, 09:50

Kan vi ikke hurtigt blive enige om, at Kaufmann er irrelevant i denne debat? Han har lige skrevet en et-årlig lejeaftale med HSV. Vi skal have en angriber ind fra udlandet, og det er ikke en nem opgave. Jeg er tryg ved at Inge udtaler, at der ikke er grund til panik. Tiden skal udnyttes til at finde garanteret kvalitet.

donjuul84
Ynglinge
Ynglinge
Favoritspiller: Rasmus Thelander

Indlæg af donjuul84 » 14. jul 2021, 09:53

Mephisto2 skrev:
14. jul 2021, 09:48
baresi skrev:
14. jul 2021, 09:39
Jakobsen skrev:
14. jul 2021, 09:35
baresi skrev:
14. jul 2021, 09:27
Hanga skrev:
Himmerland skrev:
I dagens udgave af nordjyske bekræfter Inge at de forsøgte at leje Kauf i FCK men de vil kun leje ud til en udenlandsk klub 🥲 det havde ellers været en perfekt løsning, men Inge kæmper stadig, Aron Dønnum var desværre allerede for dyr i vinters.
Bekymrende melding... For det første skal vi ikke gå efter lejeaftaler allerede nu, det skal da være en absolut backup løsning. For det andet skal vi ikke have en "knækket" 20årig ind, vi har allerede den unge angriber i truppen, som der skal udvikles på. Jeg håber godt nok at det har været tiltænkt som et ekstra offensivt kort, ikke som den førsteangriber, som han skal ud at finde.

Læg dertil at det er en tilbagevenden til at hente gamle AaB'er, som nok ikke ville være overvejet, hvis ikke det var for deres fortid. Er det virkelig det bedste du kan finde på, Inge?
ret bekymrende for det må vise hvor svært vi har ved at signe en ny spiller. og kaufmann ville være en ringe løsning. Har vist han ikke er en målscorer, og bare endnu en ung spiller der ikke har slået igennem.
Vi får åbentbart nej på nej. Nu ved jeg ikke hvad inge mente med de havde 50 angribere på listen, men håber da ikke de har fået 50 NEJ :-) så er vi da fucked.
Jeg er slet ikke så negativ omkring Kauf. Han tog springet for nylig og jeg tror sagtens vi kunne få ham til at blive en Superligaprofil. Vil dog hellere have ham på en permanent deal da det nok ville kræve lidt mere tid end en halvsæson at få ham i vigør.
kan bare ikke se hvad en lejeaftale med Kaufmann hjælper os her på den korte bane eller i denne sæson. Skulle han så erstatte Prica? Eller blot skabe mere konkurrence til prica? eller skulle de lægge i et 2 mandsangreb.
jeg kan ikke se det. Ikke fordi han er ung, men fordi han ikke er bedre end prica og fordi han endnu rent angribermæssigt er lidt en lottokupen
Et lejemål af Kaufmann er godt nok en uoriginal løsning. IAO skal vist til at steppe noget op i sit arbejde.

Ikke flere lappeløsninger, tak!!
Nu er kaufmann jo røget til Hamburg i sidte uge så det er jo ganske uaktuelt men enig i at vi skal heller gå efter permanente aftaler fremfor lejeaftaler

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Indlæg af Moen » 14. jul 2021, 10:29

Hanga skrev:
Himmerland skrev:

Ingen af os ved, hvornår man har forsøgt. "Vi har været i dialog mange gange det seneste år". Det kan lige så godt have været i vinters, hvor man jo skulle have en angriber, og endte med Samuelsen.

Reyad
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Indlæg af Reyad » 14. jul 2021, 10:48

Det giver god mening at høre til Kauffman. Han her bevist sig i AaB. God presspiller og udviklingspotentiale - og videresalgsoptioner. Men lad os komme videre. Betryggende er det, at Inge har følehorn ude mange steder. Det tror jeg absolut ikke er unormalt. Det unormale er nok nærmere, at han er så åben omkring det.

Jeg er stadig helt vildt hooked på Jens Odgaard. AaB-fan. Kæmpe talent, der er gået i stå. Har brug for oprejsning. Det kan han få i AaB. Om det er realistisk aner jeg ikke. Skulle have et år tilbage af sin kontrakt i Sassuolo, hvor han formentlig ikke har en fremtid.
Og han er også god i boksen, som lader til at være et krav.

Men vi skal nok alle væbne os med tålmodighed. Vinduet er langt - og det er først nu de store rør rigtigt på sig. Og når de store rør på sig giver det skvulp helt ned til AaB :-)

Jeg tror vi kommer til at se AaB variere meget i om vi spiller 3-5-2 eller 4-2-3-1. Det betyder også, at vi har brug for spillere, der kan bytte rundt løbende i en kamp. Fx se Ahlmann gå i midterforsvaret mens Hannesbo så går fra sin kant til wingback. Eller når AC gik op som 6'er for landsholdet. Generelt er det meget den vej trenden går i international fodbold. Polyvante spillere, der kan spille minimum to positioner.

Her synes jeg generelt vi er udfordret, så der ligger en stor opgave hos Cifuentes i at udvikle vores spillere til at besidde flere funktioner på banen.
Det skal ikke kræve en udskiftning, når vi vil skifte system undervejs i kampen.

Så mine ønsker er:
Odgaard
Polyvant midtbanespiller (som er bedre end Børsting). En spiller der kan spille 8'er/6'er og spille i et 3-mandsforsvar.

Lunding
Ynglinge
Ynglinge

Indlæg af Lunding » 14. jul 2021, 10:55

Da jeg snakkede med Inge ifm. med AaB’s træningskamp foreslog jeg selv Kenneth Zohore. Han er gået helt i stå i England, men har tidligere bevist, at han ved, hvor målet står. Inge svarede meget diplomatisk, at han var én af mange de holdte øje med, men om det overhovedet er realistisk ved jeg ikke.

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 14. jul 2021, 11:13

Reyad skrev:
14. jul 2021, 10:48
Det giver god mening at høre til Kauffman. Han her bevist sig i AaB. God presspiller og udviklingspotentiale - og videresalgsoptioner. Men lad os komme videre. Betryggende er det, at Inge har følehorn ude mange steder. Det tror jeg absolut ikke er unormalt. Det unormale er nok nærmere, at han er så åben omkring det.

Jeg er stadig helt vildt hooked på Jens Odgaard. AaB-fan. Kæmpe talent, der er gået i stå. Har brug for oprejsning. Det kan han få i AaB. Om det er realistisk aner jeg ikke. Skulle have et år tilbage af sin kontrakt i Sassuolo, hvor han formentlig ikke har en fremtid.
Og han er også god i boksen, som lader til at være et krav.

Men vi skal nok alle væbne os med tålmodighed. Vinduet er langt - og det er først nu de store rør rigtigt på sig. Og når de store rør på sig giver det skvulp helt ned til AaB :-)

Jeg tror vi kommer til at se AaB variere meget i om vi spiller 3-5-2 eller 4-2-3-1. Det betyder også, at vi har brug for spillere, der kan bytte rundt løbende i en kamp. Fx se Ahlmann gå i midterforsvaret mens Hannesbo så går fra sin kant til wingback. Eller når AC gik op som 6'er for landsholdet. Generelt er det meget den vej trenden går i international fodbold. Polyvante spillere, der kan spille minimum to positioner.

Her synes jeg generelt vi er udfordret, så der ligger en stor opgave hos Cifuentes i at udvikle vores spillere til at besidde flere funktioner på banen.
Det skal ikke kræve en udskiftning, når vi vil skifte system undervejs i kampen.

Så mine ønsker er:
Odgaard
Polyvant midtbanespiller (som er bedre end Børsting). En spiller der kan spille 8'er/6'er og spille i et 3-mandsforsvar.
Granli er jo egentlig polyvant. Det samme med Hannesbo, Rufo og Fossum.

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar

Indlæg af Mephisto2 » 14. jul 2021, 11:17

bonanza skrev:
14. jul 2021, 09:50
Kan vi ikke hurtigt blive enige om, at Kaufmann er irrelevant i denne debat? Han har lige skrevet en et-årlig lejeaftale med HSV. Vi skal have en angriber ind fra udlandet, og det er ikke en nem opgave. Jeg er tryg ved at Inge udtaler, at der ikke er grund til panik. Tiden skal udnyttes til at finde garanteret kvalitet.
Med en så smal trup som den nuværende kan vi jo være håbløst bag efter top 4, 6 eller 8, når vinduet lukker.

Det går altså ikke år efter år at vente til sidste øjeblik. Man risikerer også at tage for store chancer, når deadline er samme dage eller uge.

Mikki89
1. div
1. div
Favoritspiller: Lucas Andersen

Indlæg af Mikki89 » 14. jul 2021, 11:20

Så er uddraget om Kauf af nordjyske læst på bold. Så er jeg lidt mere fortrøstningsfuld. Mon ikke interessen har været størst i januar vinduet, hvor det jo kneb gevaldigt med at få noget ind. Det er rigtig positivt, at vi går efter en boksangriber. Jeg syntes bare ikke, at det at hente Kauf på leje harmonerede med Inges udtalelse om ikke at gå i panik. Men mon ikke det var i vinters. Det satser jeg ihvertfald på😉.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 14. jul 2021, 11:28

Mephisto2 skrev:
14. jul 2021, 11:17
bonanza skrev:
Med en så smal trup som den nuværende kan vi jo være håbløst bag efter top 4, 6 eller 8, når vinduet lukker.

Det går altså ikke år efter år at vente til sidste øjeblik. Man risikerer også at tage for store chancer, når deadline er samme dage eller uge.
Det er AaB's lod, hvis man ønsker reel kvalitet, thi AaB har aldrig fundet en bæredygtig forretningsmodel eller en guldåre under Hornevej. Ej heller har man et outstanding projekt at sælge sig på.

Det var således også AaB's lod, da Lynge var chefen. Intet har ændret sig der.

Det er ikke optimalt, men det er virkeligheden med AaB's placering i fødekæden.
Man kunne selvfølgelig hente ringere spillere tidligere, men det er jo heller ikke gangbart.
Ædruelighedens stemme

Spritten
2. div
2. div

Indlæg af Spritten » 14. jul 2021, 11:44

Der står ingen steder i artiklen at vi blot ville leje Kaufmann, jeg læser det nærmere som om at AaB ville købe og FCK kun var interesseret i at leje ud, til udenlandsk klub.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 14. jul 2021, 11:45

Mephisto2 skrev:
14. jul 2021, 11:17
bonanza skrev:

Ja det er virkelig en balancegang!
Om man skal vente og HÅBE på der kommer noget interessant forbi i 12 time? Men med risiko for at vi kan have et stort efterslæb rent pointmæssigt i tabellen.
Eller finde spillere nu og være klar til sæsonstart. Med risiko for vi ikke får de bedste spillere.

Jeg synes nu at det lyder til Inge går efter det sidste. Hvis man tænker på han har prikket til en masse spillere allerede nu.

Jeg synes det med at vente til sidste øjeblik er alt for stor en chance at løbe. Men der er selvfølgelig også spillere som helst vil vente med at skifte til sidst, i håb om de kan finde noget endnu bedre.
Det er ikke nemt

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 14. jul 2021, 11:45

Spritten skrev:
14. jul 2021, 11:44
Der står ingen steder i artiklen at vi blot ville leje Kaufmann, jeg læser det nærmere som om at AaB ville købe og FCK kun var interesseret i at leje ud, til udenlandsk klub.
FCK gav over 20 mio. kr. for Kauf og den købsoption HSV har fået er et 2 cifret mio. beløb.
Jeg tror ikke at et køb har været på tapetet.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 14. jul 2021, 11:46

R Rosenberg skrev:
14. jul 2021, 11:28
Man kunne selvfølgelig hente ringere spillere tidligere, men det er jo heller ikke gangbart.
Altså det udsagn gælder jo kun, hvis man får noget bedre ind. Hvis man ikke får noget ind, så kunne hylden nedenunder måske være langt bedre. Der har vi jo tidligere set jo panikhandlinger, som var endnu værre, fordi man håbede for længe på den eneste ene.

Jens Odgaard burde være et genialt køb. Men det allerbedste var vel en type som "Mikael Uhre før sidste sæson". Altså en lidt erfaren, hårdtarbejde, men ikke god nok angriber, som accepterede sin rolle i hierarkiet, men somprøvede at gøre sig bedre derfra. Det ville være den ideelle makker for Prica. Pres men ikke talentpres.

Jeg synes stadig Sivert Gussiås fra Sandefjord kunne være den type. Kender trænerens tanker, 21-22 år, er røget lidt af holdet i Sandefjord i denne sæson, 1½ år tilbage af kontrakten. Han kunne nok være interesseret i at prøve noget nyt uden at koste kassen. Og Sandefjord klarer sig pt. OK, så de tør måske godt sælge ham.

Men det kræver selvfølgelig at Cifuentes vil have spilleren og ikke blot brugte ham af nød i Norge.
- FlæskeFrank

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 14. jul 2021, 11:51

Jens Odgaard - helt sikkert. Men er han ikke skiftet til en serie B klub her i løbet af sommeren?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 14. jul 2021, 12:28

Inge siger vi henter en udenlandsk angriber. Spændende!

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 14. jul 2021, 12:33

Omkring Odgaard.
Kan det virkelig passe at han "kun" får 100.000 kr i løn om måneden i Italien?
Læste en artikel for nogle uger siden, hvor det var nævnt (162.00 euro om året) synes da ikke det lyder vildt.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 14. jul 2021, 12:34

FIDEL skrev:
14. jul 2021, 12:28
Inge siger vi henter en udenlandsk angriber. Spændende!
Dove? Donde? Wo? Where?
Ædruelighedens stemme

Låst