Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af baresi » 13. jul 2021, 19:03

R Rosenberg skrev:
13. jul 2021, 18:55
Så Klitten og Top Oss var et godt match, men tilsyneladende ikke så godt et match, at de vil betale, hvad AaB mener, han er værd.
Så er spørgsmålet, hvem der har ret.
lige den der kommunikation fra INGE er ikke super skarp. Det er et godt match men vi prøver at finde et bedre match....

Få nu ryddet op i truppen. både af unge og dem der ikke skal være her mere.
Og så få hentet de 2-3 vi mangler.

er satme spændt på den næste uge. og ikke mindst resten af vinduet

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Indlæg af Moen » 13. jul 2021, 19:05

AaB-Jones skrev:
13. jul 2021, 18:36
Forza skrev:
13. jul 2021, 18:34
Prica22 skrev:
13. jul 2021, 18:13
Spændende, hvem man ellers går efter at udlåne. Børsting og måske Prijovic?

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/AaB- ... 986381e529
Med Børstings alder ind mente er det næppe udvikling man går efter med ham. Tror mere det er de unge der skal leges ud. Med Børsting skal de beslutte om han skal permanent væk eller fortsat konkurrere i truppen.
Mon ikke det er unge Børsting, der tænkes på? Tænker også Gedsted og Kakeeto/Jeppe P er i den pulje.
Jo, tænkte på Oliver. Nordjyske har også givet udtryk for, at det er meget aktuelt, at få ham på udlån og at Thisted er en bejler. Hvis der kommer en ny angriber, er det også oplagt, for 4 angribere er liiige i overkanten.

Jeg tror faktisk at både Gedsted og Jeppe P får chancen i efteråret, men de er bestemt også gode bud.

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 13. jul 2021, 19:24

Julgranen skrev:
13. jul 2021, 12:39
Aalborg frederikshavner skrev:
13. jul 2021, 12:35
Vi skal hente spillere fra en højere hylde end hvad vi hidtil har gjort for at indfri de sportslige ambitioner men den altoverskyggende udfordring er at de har vi ikke midler til.
Så sent som i vinter var man villig til at bruge 6+ mio. på en angriber, så selvfølgelig er der penge. Men de skal bruges rigtigt.
Julgranen skrev:
13. jul 2021, 15:15
Hanga skrev:
13. jul 2021, 14:44
Jeg synes i øvrigt AGF præsentede en spiller i går, der langt hen af vejen lever op til de parametre, du opstiller. Helt umuligt er det ikke, men det kræver dygtighed, held og timing.
Vigtigst af alt kræver det penge. AGF har væsentligt dybere lommer end os.
De har betalt 1 mio. euro for Kurminowski.

Dér tænker jeg ikke vi er lige nu.
Virker lidt vægelsindet. Jeg vil mene der ikke er langt fra 6+ mio. til 7,5 mio. - men det er måske bare mig.

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 13. jul 2021, 19:59

gravballe skrev:
13. jul 2021, 16:26
Ronny er et kæmpe nej tak her fra. Alene det han lod som om han var skadet og dum nok til at indrømme det siger alt.

Men vil ikke blive overrasket hvis det blev ham, jeg tror bare han falder igennem ved os uden jeg kan begrunde det.
Gå aldrig tilbage til en fuser?
Jeg kan godt hjælpe dig med at begrunde hvorfor han ikke kommer til AaB:

AaB - fiasko
Guingamp - fiasko
Brøndby - fiasko
Esbjerg - fiasko
Waasland-Beveren - fiasko
Sarpsborg - fiasko
FCM - delvis fiasko 4 mål + 2 straffe (han kom til som Superliga topscorer)
Charlton - kæmpe fiasko

Når nu debatsiden's ivrige makkerpar prøver at tale Ronnie Schwartz til AaB, så er det jeg sætter pris på vores sportschefs sunde fornuft.
Ronnie Schwartz er en fodboldnomade og han kommer ikke til AaB.

Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Indlæg af Julgranen » 13. jul 2021, 20:11

Patmand skrev:
13. jul 2021, 19:24
Virker lidt vægelsindet. Jeg vil mene der ikke er langt fra 6+ mio. til 7,5 mio. - men det er måske bare mig.
Siden da er Lucas blevet langtidsskadet, og vi har mistet Hiljemark, så det ER en anden virkelighed end da vi lagde det bud.

Jeg kommer ikke til at svare på dine provokationer længere - vil du mig noget, så skriv i PB.

Jeg tænker at alle har et fælles ansvar for at forbedre debatklimaet, men du har tilsyneladende ikke tænkt dig at te dig anderledes.

God aften.

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 13. jul 2021, 20:22

Julgranen skrev:
13. jul 2021, 12:39
Aalborg frederikshavner skrev:
13. jul 2021, 12:35
Vi skal hente spillere fra en højere hylde end hvad vi hidtil har gjort for at indfri de sportslige ambitioner men den altoverskyggende udfordring er at de har vi ikke midler til.
Så sent som i vinter var man villig til at bruge 6+ mio. på en angriber, så selvfølgelig er der penge. Men de skal bruges rigtigt.
Julgranen skrev:
13. jul 2021, 15:15
Hanga skrev:
13. jul 2021, 14:44
Jeg synes i øvrigt AGF præsentede en spiller i går, der langt hen af vejen lever op til de parametre, du opstiller. Helt umuligt er det ikke, men det kræver dygtighed, held og timing.
Vigtigst af alt kræver det penge. AGF har væsentligt dybere lommer end os.
De har betalt 1 mio. euro for Kurminowski.

Dér tænker jeg ikke vi er lige nu.
Julgranen skrev:
13. jul 2021, 20:11
Patmand skrev:
Siden da er Lucas blevet langtidsskadet, og vi har mistet Hiljemark, så det ER en anden virkelighed end da vi lagde det bud.

Jeg kommer ikke til at svare på dine provokationer længere - vil du mig noget, så skriv i PB.

Jeg tænker at alle har et fælles ansvar for at forbedre debatklimaet, men du har tilsyneladende ikke tænkt dig at te dig anderledes.

God aften.
Du behøver ikke at føle dig krænket min ven. Der er ikke et gram provokation i mit indlæg. Begge citater er fra i dag, så hvis ikke du mente at AaB er parat til at betale 6+ mio. for en spiller, så bør du være mere præcis i din kommunikation.

Jeg håber AaB bruger nogle millioner på en dygtig angriber. Det er absolut nødvendigt for at nå top-6.
Fodboldnomaden Ronnie Schwartz bliver det i hvert fald ikke.

Jeg kommer aldrig til at sende dig private beskeder, men jeg er glad for at du nu vil ændre din stil her på debatside.dk
:cheers:

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 13. jul 2021, 20:42

Julgranen skrev:
13. jul 2021, 20:11
Patmand skrev:
Klart, vi har skullet bruge penge på Prip og der skal forhåbentlig findes en erstatning for Hiljemark.
Men vi har så også fået reduceres hans lønbyrde betydeligt, og Tom er ligeledes væk. Samtidig er der aldrig hentet en erstatning for Okore, og det lyder jo ikke til, at man kigger i forsvaret.

Såh, der bør være noget at arbejde med. Måske ikke 1 mio. euro til én transfer, men heller ikke meget langt derfra. Det er naturligvis også op til Bælum og bestyrelsen hvor meget de vil allokkere til det. Men hold op hvor har vores trup længe skreget efter en dygtig angriber. Det skal der være plads til, og det kan der også snildt være uden at det går ud over Prica.

Ronnie... bob bob... for et par år siden synes jeg han var ideel, men spørgsmålet er om det er blevet en postgang for sent.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 13. jul 2021, 21:42

Patmand skrev:
13. jul 2021, 19:59
gravballe skrev:
Ronny er et kæmpe nej tak her fra. Alene det han lod som om han var skadet og dum nok til at indrømme det siger alt.

Men vil ikke blive overrasket hvis det blev ham, jeg tror bare han falder igennem ved os uden jeg kan begrunde det.

AaB - fiasko
Guingamp - fiasko
Brøndby - fiasko
Esbjerg - fiasko
Sarpsborg - fiasko
Charlton - kæmpe fiasko

Når nu debatsiden's ivrige makkerpar prøver at tale Ronnie Schwartz til AaB, så er det jeg sætter pris på vores sportschefs sunde fornuft.
Tak, det forklare meget godt hvorfor hypen fra visse brugere her inde giver mig bange annelser, om noget der bliver købt for dyrt og falder helt igennem.

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Indlæg af Fromthecradle » 13. jul 2021, 23:12

gravballe skrev:
13. jul 2021, 21:42
Patmand skrev:
13. jul 2021, 19:59
gravballe skrev:

AaB - fiasko
Guingamp - fiasko
Brøndby - fiasko
Esbjerg - fiasko
Sarpsborg - fiasko
Charlton - kæmpe fiasko

Tak, det forklare meget godt hvorfor hypen fra visse brugere her inde giver mig bange annelser, om noget der bliver købt for dyrt og falder helt igennem.
Hvis man ser på perlerækken af fejlskud, er der da bestemt en risiko for, at der kommer flere. Omvendt ligner Prip et fornuftigt køb - og der er vel også flere skud i bøssen i dette vindue.

Men vigtigst er vel at de unge, Hannesbo, Højholt m.fl. stepper op og viser noget for alvor. Som de pisgules unge i seneste sæson fx.

Ronnie er selvfølgelig totalt no-go.
You pay for this?

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Indlæg af Moen » 13. jul 2021, 23:26

Lunding skrev:
13. jul 2021, 12:26
Jeg har en lille smule relevant transfersnak fra hestens egen mule. Jeg var ude på Hornevej og se træningskampen mod AGF og efter slutfløjt var både ledere og spillere frit tilgængelige. Jeg spurgte personligt Inge, hvad status var på en ny angriber og han svarede, at de havde været millimeter fra at hente en angriber i sidste uge, men at spilleren lige inden aftalen skulle laves havde fået forespørgsler fra La Liga klubber i Spanien, hvilket den angivne spiller ville afvente og se, hvad det kunne føre til.
Det er faktisk ret spændende. Hvem fa'en kunne det være?

Bros
2. div
2. div
Favoritspiller: Jeppe Curth

Indlæg af Bros » 13. jul 2021, 23:54

Et Long shot af et transfer ønske kunne jo være Nikolai Jørgensen efter han er kommet på et sidespor i Holland

Det der taler i mod er hans løn og skadeshistorik
Men hvis han er fit har vi vores +15 mål angriber her

TK-allez
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Lucas Andersen

Indlæg af TK-allez » 14. jul 2021, 00:12

Jeg tror godt, det kunne være en free agent, der er tale om. Her popper der et interessant navn op i Cephas Malele: 27 årig center forward fra Schweiz, der sidst har været i FC Arges i Rumænien, hvor det blev til 18 mål og fire assists i 30 kampe. Tidligere været i italiensk og portugisisk fodbold.
Jeg kender ikke nok til ham (eller den rumænske liga for den sags skyld) til at kunne sige, om han kan være et aktiv for os.

Himmerland
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Strandli
Geografisk sted: Skørping

Indlæg af Himmerland » 14. jul 2021, 08:11

I dagens udgave af nordjyske bekræfter Inge at de forsøgte at leje Kauf i FCK men de vil kun leje ud til en udenlandsk klub 🥲 det havde ellers været en perfekt løsning, men Inge kæmper stadig, Aron Dønnum var desværre allerede for dyr i vinters.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 14. jul 2021, 08:56

Himmerland skrev:
14. jul 2021, 08:11
I dagens udgave af nordjyske bekræfter Inge at de forsøgte at leje Kauf i FCK men de vil kun leje ud til en udenlandsk klub 🥲 det havde ellers været en perfekt løsning, men Inge kæmper stadig, Aron Dønnum var desværre allerede for dyr i vinters.
Bekymrende melding... For det første skal vi ikke gå efter lejeaftaler allerede nu, det skal da være en absolut backup løsning. For det andet skal vi ikke have en "knækket" 20årig ind, vi har allerede den unge angriber i truppen, som der skal udvikles på. Jeg håber godt nok at det har været tiltænkt som et ekstra offensivt kort, ikke som den førsteangriber, som han skal ud at finde.

Læg dertil at det er en tilbagevenden til at hente gamle AaB'er, som nok ikke ville være overvejet, hvis ikke det var for deres fortid. Er det virkelig det bedste du kan finde på, Inge?
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold

Indlæg af emenike » 14. jul 2021, 09:13

Hanga skrev:
14. jul 2021, 08:56
Himmerland skrev:
Bekymrende melding... For det første skal vi ikke gå efter lejeaftaler allerede nu, det skal da være en absolut backup løsning. For det andet skal vi ikke have en "knækket" 20årig ind, vi har allerede den unge angriber i truppen, som der skal udvikles på. Jeg håber godt nok at det har været tiltænkt som et ekstra offensivt kort, ikke som den førsteangriber, som han skal ud at finde.

Læg dertil at det er en tilbagevenden til at hente gamle AaB'er, som nok ikke ville være overvejet, hvis ikke det var for deres fortid. Er det virkelig det bedste du kan finde på, Inge?
Tror (og håber) klart der er tale om et forsøg på 1) at få et ekstra offensivt kort i hånden som vi kender udover at der hentes en ny førsteangriber, og 2) at hjælpe en ung tidligere spiller med at komme back on track, hvilket også er en økonomisk faktor da vi har klausuler for hans videre karriere.

Et frontangreb bestående af Prica, Kaufmann, samt en mere erfaren angriber vil på papiret være et stærkt udvalg, men fint nok at det ikke blev til noget i denne omgang.

baresi
Allstar
Allstar

Indlæg af baresi » 14. jul 2021, 09:27

Hanga skrev:
Himmerland skrev:

ret bekymrende for det må vise hvor svært vi har ved at signe en ny spiller. og kaufmann ville være en ringe løsning. Har vist han ikke er en målscorer, og bare endnu en ung spiller der ikke har slået igennem.
Vi får åbentbart nej på nej. Nu ved jeg ikke hvad inge mente med de havde 50 angribere på listen, men håber da ikke de har fået 50 NEJ :-) så er vi da fucked.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 14. jul 2021, 09:35

baresi skrev:
14. jul 2021, 09:27
Hanga skrev:
Himmerland skrev:

ret bekymrende for det må vise hvor svært vi har ved at signe en ny spiller. og kaufmann ville være en ringe løsning. Har vist han ikke er en målscorer, og bare endnu en ung spiller der ikke har slået igennem.
Vi får åbentbart nej på nej. Nu ved jeg ikke hvad inge mente med de havde 50 angribere på listen, men håber da ikke de har fået 50 NEJ :-) så er vi da fucked.
Jeg er slet ikke så negativ omkring Kauf. Han tog springet for nylig og jeg tror sagtens vi kunne få ham til at blive en Superligaprofil. Vil dog hellere have ham på en permanent deal da det nok ville kræve lidt mere tid end en halvsæson at få ham i vigør.
RAUS RAUS SSE!

baresi
Allstar
Allstar

Indlæg af baresi » 14. jul 2021, 09:39

Jakobsen skrev:
14. jul 2021, 09:35
baresi skrev:
14. jul 2021, 09:27
Hanga skrev:
Himmerland skrev:

Jeg er slet ikke så negativ omkring Kauf. Han tog springet for nylig og jeg tror sagtens vi kunne få ham til at blive en Superligaprofil. Vil dog hellere have ham på en permanent deal da det nok ville kræve lidt mere tid end en halvsæson at få ham i vigør.
kan bare ikke se hvad en lejeaftale med Kaufmann hjælper os her på den korte bane eller i denne sæson. Skulle han så erstatte Prica? Eller blot skabe mere konkurrence til prica? eller skulle de lægge i et 2 mandsangreb.
jeg kan ikke se det. Ikke fordi han er ung, men fordi han ikke er bedre end prica og fordi han endnu rent angribermæssigt er lidt en lottokupen

Mikki89
1. div
1. div
Favoritspiller: Lucas Andersen

Indlæg af Mikki89 » 14. jul 2021, 09:46

Det lyder absolut ikke lovende for vores transfermuligheder, at vi har lagt et lejetilbud af Kauf på bordet.
Det stiller desværre alvorlige spørgsmålstegn til vores økonomiske formåen, scouting og Inges kompetencer.

Brugeravatar
Bong
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo Matovac
Geografisk sted: 9000

Indlæg af Bong » 14. jul 2021, 09:48

Nuvel, Kaufmann er ung. Men han er da typen vi mangler - en fysisk stærk og relativt hurtig angriber. Kunne sagtens se et godt makkerpar i ham og Prica. Nu ikke så meget brok - Inge har haft omkring 50 angribere i kiggerten, ikke så mærkeligt at Kaufmann er en af dem. På med ja-hatten!
A slightly more sophisticated hooligan...

Låst