Ja da, det er der millionvis af mennesker der er. Men jeg vil da opfordre dig til, for Guds skyld (eller måske mest din egen), ikke at betragte moral og jura som den samme ting - det er der aldrig kommet noget godt ud af.Elvis lever skrev: Du må opfatte hvem du vil, som kriminelle. Personligt overlader jeg den slags skyldsspørgsmål til domstolene. Du kalder det juridiske diskurser, jeg kalder det forskellen mellem fængsel og frihed. Iøvrigt kan du jo tjekke div. links i Elegias indlæg.
Ps: Er der andre i dit verdensbilled som er kollektivt skyldige uden at være dømt??
Det pisser mig af tråden
Re: Det pisser mig af tråden
- Elscorpio
- Allstar

- Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
- Geografisk sted: Aalborg
- Kontakt:
Det pisser mig i den grad af at man skal skifte lagen, dyne og hovedpudebetræk hver aften, på disse lumre sommeraftner.¨
Sved seng
Sved seng
Det pisser mig af at mit sengelindet lugter, fordi jeg ikke gider til at skifte det!Elscorpio skrev:Det pisser mig i den grad af at man skal skifte lagen, dyne og hovedpudebetræk hver aften, på disse lumre sommeraftner.¨
Sved seng
"I do not play against a particular team, I play against the idea of losing"
- Eric Cantona
- Eric Cantona
- Elvis lever
- Superliga

- Geografisk sted: Don Ø land. Ca.533 skridt fra Stafetten
Godt forsøgt Limey. Jeg starter med at tage afstand fra moralske domme og nu belærer du mig om, at jeg skal skelne mellem jura og moral. Det er jo præcist det, jeg har gjort hele tiden. Opdagede du, at du var på vej ud på tynd is?limey skrev:Ja da, det er der millionvis af mennesker der er. Men jeg vil da opfordre dig til, for Guds skyld (eller måske mest din egen), ikke at betragte moral og jura som den samme ting - det er der aldrig kommet noget godt ud af.Elvis lever skrev: Du må opfatte hvem du vil, som kriminelle. Personligt overlader jeg den slags skyldsspørgsmål til domstolene. Du kalder det juridiske diskurser, jeg kalder det forskellen mellem fængsel og frihed. Iøvrigt kan du jo tjekke div. links i Elegias indlæg.
Ps: Er der andre i dit verdensbilled som er kollektivt skyldige uden at være dømt??
Hvem skal iøvrigt definere den moral, som andre skal dømmes ud fra??
Her er et par moralske domme, som du måske kan glæde dig over.
Jeg håber at pigen, som for ca. et år siden i Aalborg, blev slået til lirekasse kvinde af sin fætter, fordi hun havde opført sig moralsk forkert, forstår vigtigheden i at dømme andre moralsk.
I et lidt større perspektiv. Piger som forelskede sig i tyske soldater under anden verdenskrig, blev efter krigens afslutning hevet ud på gaden, fik hevet tøjet af, blev klippet skallede og derefter overmalet med hagekors. Jeg håber, at de piger og deres efterkommere forstod nødvendigheden af moralske domme.
Jeg håber jøderne, som i årene inden fik en lignende behandling rundt om i Europa, forstod deres moralske skyld.
Hvis du er så pisse utilfreds, så køb en aktie og tag til generalforsamlingen.
Jeg synes bestemt ikke jeg er på tynd is, jeg tror bare ikke du forstår hvad jeg mener. Jeg kan godt have en mening om hvorvidt folk har begået noget forkert eller ej, uden en domstol først har forklaret mig hvad jeg skal mene. Ellers ville man jo ikke kunne tage afstand fra de grusomme hævntogter du i dine eksempler bringer på bane (helt uforståeligt i øvrigt, da de intet har haft med det jeg snakkede om at gøre). Eksempelvis er de som klippede tyskertøsernes hår af, aldrig blevet straffet juridisk, på trods af at de begik selvtægt. Det kan alle vel være enige om er forkert, ikke? Skal vi virkelig have en domstol til at fortælle vores hjerner hvad der rigtigt og forkert?Elvis lever skrev: Godt forsøgt Limey. Jeg starter med at tage afstand fra moralske domme og nu belærer du mig om, at jeg skal skelne mellem jura og moral. Det er jo præcist det, jeg har gjort hele tiden. Opdagede du, at du var på vej ud på tynd is?
Hvem skal iøvrigt definere den moral, som andre skal dømmes ud fra??
Her er et par moralske domme, som du måske kan glæde dig over.
Jeg håber at pigen, som for ca. et år siden i Aalborg, blev slået til lirekasse kvinde af sin fætter, fordi hun havde opført sig moralsk forkert, forstår vigtigheden i at dømme andre moralsk.
I et lidt større perspektiv. Piger som forelskede sig i tyske soldater under anden verdenskrig, blev efter krigens afslutning hevet ud på gaden, fik hevet tøjet af, blev klippet skallede og derefter overmalet med hagekors. Jeg håber, at de piger og deres efterkommere forstod nødvendigheden af moralske domme.
Jeg håber jøderne, som i årene inden fik en lignende behandling rundt om i Europa, forstod deres moralske skyld.
Så nej, du skelner ikke imellem jura og moral. Tværtimod kaster du det juridiske aspekt ind, som værende selve lakmusprøven på hvorvidt noget er moralske forkert eller ej - og det synes jeg er helt forkert.
- Flower
- Allstar

- Favoritspiller: Soren Evigglad
- Geografisk sted: Aalborg
Det pisser mig af, at jeg har hørt Tina Turner - simply the best, 3-4 gange i weekenden, det minder for meget om bold!
Få så sæsonen igang!
Få så sæsonen igang!
- Winning doesn't really matter as long as you win.
- Sille
- Superliga

- Favoritspiller: Nummer Ib
- Geografisk sted: København - Århus - Aalborg - Storvorde
Det pisser mig af at Yeah Yeah Yeahs koncert på årets Roskilde var på under 1 time, så må Coldplay altså bare vente til Karen O. er færdig!!
- Sille
- AaBminLykke
- 1. div

- Geografisk sted: Suldrup :D
ENIGSille skrev:Det pisser mig af at Yeah Yeah Yeahs koncert på årets Roskilde var på under 1 time, så må Coldplay altså bare vente til Karen O. er færdig!!
for satan hvor det en fed koncert (altså YYY's)
At kede sig.
-
jydenfranord
- Allstar

- Favoritspiller: Jozo Matovac
- Kontakt:
Det pisser mig af at folk mener de skal sidde med deres mobil fremme under store dele af filmen i biografen for at sende sms beskeder!!
Det pisser sgu også mig af! Jeg plejer dog at gøre noget ved det, man køber vel ikke slik for at spise detjydenfranord skrev:Det pisser mig af at folk mener de skal sidde med deres mobil fremme under store dele af filmen i biografen for at sende sms beskeder!!
/ Rasmus
-
Strandfelt
- 2. div

Den nye trøje uden striber pisser mig i den grad af! 
- John Deacon
- Allstar

- Geografisk sted: I runde tal 135 km fra Herning - fandme dæjle... :D
Hvad gør du så med slikket?Rasmus skrev:Det pisser sgu også mig af! Jeg plejer dog at gøre noget ved det, man køber vel ikke slik for at spise detjydenfranord skrev:Det pisser mig af at folk mener de skal sidde med deres mobil fremme under store dele af filmen i biografen for at sende sms beskeder!!
Alle dyr er lige. Men nogle dyr er mere lige end andre.
George Orwell
George Orwell
-
AaBdarling
- Miniput

Pisser mig af at blive smidt på Faxe kondi tribunen, fordi hvad som ser ud til at AaB er for dovne til at fylde spar nord med stole.. -.- og sælger til hele tribunen, når kun halvdelen er åben.. og oven i spiller de en sommer kamp ud over alle præmiser -.-
AaB A/S pisser mig af..... samme som ovenstående. Den klub er bare så uproffesionel, fatter dem virkelig ikke. Virker nogen gange som om de ikke vil have folk på stadion, AARGGGHHHH!
Martin P - ægte Aalborg
- Hinrup85
- Allstar

- Favoritspiller: Prica
- Geografisk sted: Billund
Regn på Blå Sommer pisser mig i den grad af..... jeg vil have solskin og spejdere i shorts...
Kinky!!!Hinrup85 skrev:jeg vil have spejdere i shorts...
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.