Det pisser mig af tråden

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Re: Det pisser mig af tråden

Indlæg af limey » 4. jul 2009, 21:16

Elvis lever skrev: Du må opfatte hvem du vil, som kriminelle. Personligt overlader jeg den slags skyldsspørgsmål til domstolene. Du kalder det juridiske diskurser, jeg kalder det forskellen mellem fængsel og frihed. Iøvrigt kan du jo tjekke div. links i Elegias indlæg.

Ps: Er der andre i dit verdensbilled som er kollektivt skyldige uden at være dømt??
Ja da, det er der millionvis af mennesker der er. Men jeg vil da opfordre dig til, for Guds skyld (eller måske mest din egen), ikke at betragte moral og jura som den samme ting - det er der aldrig kommet noget godt ud af.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 4. jul 2009, 23:58

Det pisser mig i den grad af at man skal skifte lagen, dyne og hovedpudebetræk hver aften, på disse lumre sommeraftner.¨
Sved seng :@

Andreas
Superliga
Superliga
Kontakt:

Indlæg af Andreas » 5. jul 2009, 02:55

Elscorpio skrev:Det pisser mig i den grad af at man skal skifte lagen, dyne og hovedpudebetræk hver aften, på disse lumre sommeraftner.¨
Sved seng :@
Det pisser mig af at mit sengelindet lugter, fordi jeg ikke gider til at skifte det!
"I do not play against a particular team, I play against the idea of losing"

- Eric Cantona

Brugeravatar
Elvis lever
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Don Ø land. Ca.533 skridt fra Stafetten

Indlæg af Elvis lever » 5. jul 2009, 09:28

limey skrev:
Elvis lever skrev: Du må opfatte hvem du vil, som kriminelle. Personligt overlader jeg den slags skyldsspørgsmål til domstolene. Du kalder det juridiske diskurser, jeg kalder det forskellen mellem fængsel og frihed. Iøvrigt kan du jo tjekke div. links i Elegias indlæg.

Ps: Er der andre i dit verdensbilled som er kollektivt skyldige uden at være dømt??
Ja da, det er der millionvis af mennesker der er. Men jeg vil da opfordre dig til, for Guds skyld (eller måske mest din egen), ikke at betragte moral og jura som den samme ting - det er der aldrig kommet noget godt ud af.
Godt forsøgt Limey. Jeg starter med at tage afstand fra moralske domme og nu belærer du mig om, at jeg skal skelne mellem jura og moral. Det er jo præcist det, jeg har gjort hele tiden. Opdagede du, at du var på vej ud på tynd is?

Hvem skal iøvrigt definere den moral, som andre skal dømmes ud fra??

Her er et par moralske domme, som du måske kan glæde dig over.

Jeg håber at pigen, som for ca. et år siden i Aalborg, blev slået til lirekasse kvinde af sin fætter, fordi hun havde opført sig moralsk forkert, forstår vigtigheden i at dømme andre moralsk.

I et lidt større perspektiv. Piger som forelskede sig i tyske soldater under anden verdenskrig, blev efter krigens afslutning hevet ud på gaden, fik hevet tøjet af, blev klippet skallede og derefter overmalet med hagekors. Jeg håber, at de piger og deres efterkommere forstod nødvendigheden af moralske domme.

Jeg håber jøderne, som i årene inden fik en lignende behandling rundt om i Europa, forstod deres moralske skyld.
Hvis du er så pisse utilfreds, så køb en aktie og tag til generalforsamlingen.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 5. jul 2009, 12:54

Elvis lever skrev: Godt forsøgt Limey. Jeg starter med at tage afstand fra moralske domme og nu belærer du mig om, at jeg skal skelne mellem jura og moral. Det er jo præcist det, jeg har gjort hele tiden. Opdagede du, at du var på vej ud på tynd is?

Hvem skal iøvrigt definere den moral, som andre skal dømmes ud fra??

Her er et par moralske domme, som du måske kan glæde dig over.

Jeg håber at pigen, som for ca. et år siden i Aalborg, blev slået til lirekasse kvinde af sin fætter, fordi hun havde opført sig moralsk forkert, forstår vigtigheden i at dømme andre moralsk.

I et lidt større perspektiv. Piger som forelskede sig i tyske soldater under anden verdenskrig, blev efter krigens afslutning hevet ud på gaden, fik hevet tøjet af, blev klippet skallede og derefter overmalet med hagekors. Jeg håber, at de piger og deres efterkommere forstod nødvendigheden af moralske domme.

Jeg håber jøderne, som i årene inden fik en lignende behandling rundt om i Europa, forstod deres moralske skyld.
Jeg synes bestemt ikke jeg er på tynd is, jeg tror bare ikke du forstår hvad jeg mener. Jeg kan godt have en mening om hvorvidt folk har begået noget forkert eller ej, uden en domstol først har forklaret mig hvad jeg skal mene. Ellers ville man jo ikke kunne tage afstand fra de grusomme hævntogter du i dine eksempler bringer på bane (helt uforståeligt i øvrigt, da de intet har haft med det jeg snakkede om at gøre). Eksempelvis er de som klippede tyskertøsernes hår af, aldrig blevet straffet juridisk, på trods af at de begik selvtægt. Det kan alle vel være enige om er forkert, ikke? Skal vi virkelig have en domstol til at fortælle vores hjerner hvad der rigtigt og forkert?

Så nej, du skelner ikke imellem jura og moral. Tværtimod kaster du det juridiske aspekt ind, som værende selve lakmusprøven på hvorvidt noget er moralske forkert eller ej - og det synes jeg er helt forkert.

Brugeravatar
Flower
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Soren Evigglad

Indlæg af Flower » 6. jul 2009, 13:18

Det pisser mig af, at jeg har hørt Tina Turner - simply the best, 3-4 gange i weekenden, det minder for meget om bold!

Få så sæsonen igang!
- Winning doesn't really matter as long as you win.

Brugeravatar
Sille
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Nummer Ib
Geografisk sted: København - Århus - Aalborg - Storvorde

Indlæg af Sille » 6. jul 2009, 17:28

Det pisser mig af at Yeah Yeah Yeahs koncert på årets Roskilde var på under 1 time, så må Coldplay altså bare vente til Karen O. er færdig!!
- Sille

Brugeravatar
AaBminLykke
1. div
1. div
Geografisk sted: Suldrup :D

Indlæg af AaBminLykke » 6. jul 2009, 20:03

DET PISSER MIG AF;
..at alle folk er så negative! :D
HENT MARTIN P. HJEM!

Brugeravatar
ph123
Superliga
Superliga
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Indlæg af ph123 » 9. jul 2009, 23:33

Sille skrev:Det pisser mig af at Yeah Yeah Yeahs koncert på årets Roskilde var på under 1 time, så må Coldplay altså bare vente til Karen O. er færdig!!
ENIG

for satan hvor det en fed koncert (altså YYY's)

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Kenneth K » 14. jul 2009, 21:18

At kede sig.

jydenfranord
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Indlæg af jydenfranord » 15. jul 2009, 07:02

Det pisser mig af at folk mener de skal sidde med deres mobil fremme under store dele af filmen i biografen for at sende sms beskeder!!

Brugeravatar
Rasmus
Superliga
Superliga

Indlæg af Rasmus » 15. jul 2009, 07:39

jydenfranord skrev:Det pisser mig af at folk mener de skal sidde med deres mobil fremme under store dele af filmen i biografen for at sende sms beskeder!!
Det pisser sgu også mig af! Jeg plejer dog at gøre noget ved det, man køber vel ikke slik for at spise det ;)
/ Rasmus

Strandfelt
2. div
2. div

Indlæg af Strandfelt » 15. jul 2009, 22:17

Den nye trøje uden striber pisser mig i den grad af! :thumbsdown:

Brugeravatar
John Deacon
Allstar
Allstar
Geografisk sted: I runde tal 135 km fra Herning - fandme dæjle... :D

Indlæg af John Deacon » 16. jul 2009, 06:28

Rasmus skrev:
jydenfranord skrev:Det pisser mig af at folk mener de skal sidde med deres mobil fremme under store dele af filmen i biografen for at sende sms beskeder!!
Det pisser sgu også mig af! Jeg plejer dog at gøre noget ved det, man køber vel ikke slik for at spise det ;)
Hvad gør du så med slikket? ;)
Alle dyr er lige. Men nogle dyr er mere lige end andre.
George Orwell

danielnoll
Superliga
Superliga

Indlæg af danielnoll » 16. jul 2009, 15:33

...

AaBdarling
Miniput
Miniput

Indlæg af AaBdarling » 17. jul 2009, 00:09

Pisser mig af at blive smidt på Faxe kondi tribunen, fordi hvad som ser ud til at AaB er for dovne til at fylde spar nord med stole.. -.- og sælger til hele tribunen, når kun halvdelen er åben.. og oven i spiller de en sommer kamp ud over alle præmiser -.-

Brugeravatar
Jonas K
1. div
1. div
Geografisk sted: Færøkroen

Indlæg af Jonas K » 17. jul 2009, 07:15

AaB A/S pisser mig af..... samme som ovenstående. Den klub er bare så uproffesionel, fatter dem virkelig ikke. Virker nogen gange som om de ikke vil have folk på stadion, AARGGGHHHH!
Martin P - ægte Aalborg

danielnoll
Superliga
Superliga

Indlæg af danielnoll » 17. jul 2009, 19:59

...

Brugeravatar
Hinrup85
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Prica
Geografisk sted: Billund

Indlæg af Hinrup85 » 18. jul 2009, 10:48

Regn på Blå Sommer pisser mig i den grad af..... jeg vil have solskin og spejdere i shorts...

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 18. jul 2009, 10:53

Hinrup85 skrev:jeg vil have spejdere i shorts...
Kinky!!! :thumbsup:
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Besvar