Julefrokost og efterårssæsonafslutning på Utopia

Her kan du følge med i ASC Københavns aktiviteter, rise og rose ASC København samt dele sjove eller gode historier fra Amager Pub eller stadion.
Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Julefrokost og efterårssæsonafslutning på Utopia

Indlæg af MrBangDK » 25. nov 2009, 10:51

Lindvang skrev:
Flere busture: Kan disse ikke ligeså vel arrangeres uden for ASC-regi? Det er jo ikke fordi busserne er væltet over hinanden i forbindelse med stadionture, og man kan jo godt betale eller finde ud af at køre i bus, selvom man ikke er medlem af klubben.
Det kunne de sikkert godt. Men der er jo ikke nogen der gør det!! Jeg har gjort det én gang, og det var noget bøvlet noget med folk der ikke betalte til tiden etc, og jeg havde mine egne penge ude at svømme. Desuden var det via en personlig kontakt, som gjorde at vi kunne få det MEGET "orange". En af grundene til at være medlem af ASC er jo netop busturene. Fair nok, hvis der er andre der arrangerer ture, det er da bare fedt, men som medlem vil jeg da gerne se at der sker mere på den front!
Lindvang skrev: Flere arrangementer: Er der nogen som helst saglig argumentation for, at arrangementer behøver at være sovset ind i ASC? Som jeg ser det, er de bedste og mest vellykkede arrangementer opstået ved fælles løft fra både ASC-medlemmer og ikke-medlemmer.
Det kan godt være, at arrangementer uden for ASC regi har været succesfulde, men det behøver vel ikke at gøre, at der ikke kan holdes arrangementer for ASC medlemmer? Som medlem kunne jeg godt tænke mig, at der skete mere i lokalafdelingen. Der er jo ikke noget der bliver sovset ind - det er bare to forskellige ting! Der er ikke nogen der ikke anerkender det der sker blandt "det løse fællesskab" - hvorfor skabe en konflikt der ikke er der???
Lindvang skrev: Hvervning: Jo, forstår godt, at I gerne vil have flere penge i kassen. Er der andre argumenter for at det skulle være en fordel med flere ASC-medlemmer i København? Den i din parantes har jeg jo skrevet om i punkt et.
Ja, som jeg skrev, så vil flere medlemmer betyde en større mulighed for at busture bliver gennemført. Der skal en kritisk masse til for at det kan lade sig gøre rent økonomisk - så der er en sammenhæng med punkt 1, men det er ikke det samme. Desuden synes jeg faktisk du kan få meget ud af medlemskabet - bl.a. er der lige annonceret mulighed for billig overnatning, hvis os fra "Aalborgs opland" ønsker at deltage i ASCs indendørsturnering. Det synes jeg er totalt god stil...
Ska' vi hak'?

Lindvang

Indlæg af Lindvang » 25. nov 2009, 10:59

MrBangDK skrev:
Lindvang skrev:
Flere busture: Kan disse ikke ligeså vel arrangeres uden for ASC-regi? Det er jo ikke fordi busserne er væltet over hinanden i forbindelse med stadionture, og man kan jo godt betale eller finde ud af at køre i bus, selvom man ikke er medlem af klubben.
Det kunne de sikkert godt. Men der er jo ikke nogen der gør det!! En af grundene til at være medlem af ASC er jo netop busturene. Fair nok, hvis der er andre der arrangerer ture, det er da bare fedt, men som medlem vil jeg da gerne se at der sker mere på den front!
Lindvang skrev: Flere arrangementer: Er der nogen som helst saglig argumentation for, at arrangementer behøver at være sovset ind i ASC? Som jeg ser det, er de bedste og mest vellykkede arrangementer opstået ved fælles løft fra både ASC-medlemmer og ikke-medlemmer.
Det kan godt være, at arrangementer uden for ASC regi har været succesfulde, men det behøver vel ikke at gøre, at der ikke kan holdes arrangementer for ASC medlemmer? Som medlem kunne jeg godt tænke mig, at der skete mere i lokalafdelingen. Der er jo ikke noget der bliver sovset ind - det er bare to forskellige ting! Der er ikke nogen der ikke anerkender det der sker blandt "det løse fællesskab" - hvorfor skabe en konflikt der ikke er der???
Lindvang skrev: Hvervning: Jo, forstår godt, at I gerne vil have flere penge i kassen. Er der andre argumenter for at det skulle være en fordel med flere ASC-medlemmer i København? Den i din parantes har jeg jo skrevet om i punkt et.
Ja, som jeg skrev, så vil flere medlemmer betyde en større mulighed for at busture bliver gennemført. Der skal en kritisk masse til for at det kan lade sig gøre rent økonomisk - så der er en sammenhæng med punkt 1, men det er ikke det samme. Desuden synes jeg faktisk du kan få meget ud af medlemskabet - bl.a. er der lige annonceret mulighed for billig overnatning, hvis os fra "Aalborgs opland" ønsker at deltage i ASCs indendørsturnering. Det synes jeg er totalt god stil...
Jeg kan ikke finde ud af det der smarte citations-imellem-halløj, så du får den lige her.

1. Nej, det er der ikke. Men hvis 100 blandede ikke gør det, hvorfor skulle 80 medlemmer så kunne gøre det? Ville det ikke være bedre, om der var flere, der havde muligheden, hvorfor der så ville være større sandsynlighed for, at det skete. Kan du ikke fortælle, hvorfor der ville være større chance for, at der kom busser afsted, hvis det var ASCKBH?

2. Hvorfor afholde arrangementer for alle og for nogle? Hvad skulle den store idé være i det? Er det ikke bare spild af tid, især når det nu igen og igen har vist sig, at det er folk, der ikke er sovset ind i ASC, der har mest drive i forhold til at stable noget socialt på benene? Hvorfor behovet for den der "dem og os"?

3. Jeg er helt enig med dig i, at man som medlem af ASC får en masse fordele. Men det er jo ret beset ikke det, som denne debat handler om. Det handler om, hvad der skulle være forskel på arrangementer i København på et sted, hvor der kommer en broget skare.

Brugeravatar
MichaelLarsen
Landshold
Landshold

Indlæg af MichaelLarsen » 25. nov 2009, 12:15

Bang og Lindvang, så skal vi vist tilbage "on topic" - Julefrokosten og efterårssæsonafslutning på Utopia, for tråden skal ikke være en diskussion om ASC berettigelse eller ej. Den har i taget før og tager den sikkert igen og vi kender jeres holdning til det!

Jeg kan kun gentage mig: "Jeg har intet negativt at sige om ASC København og som Bang også nævner, så blev der afviklet et stort flot arrangement under pokalkampen og en bustur er det også blevet til i sæsonen, så de har bestemt deres berettigelse.

Som jeg også tidligere har slået til lyd for, så har medlemsskab af ASC for mig været en stor gevinst, der startede i Tottenham og gav billet til ALLE AaB's hjemmekampe i Champions League, en fin bustur til Farum og flere gange billige eller gratis billetter til kampe i Storkøbenhavn, så jeg kan kun opfordre alle til at blive medlem.
Non scholae, sed vitae discimus

Brugeravatar
SirRubberduck
Ynglinge
Ynglinge
Favoritspiller: Den evigt elegante Torben Boye
Geografisk sted: 4,5 km fra stadion

Indlæg af SirRubberduck » 25. nov 2009, 13:11

MichaelLarsen skrev:Jeg kan kun gentage mig: "Jeg har intet negativt at sige om ASC København og som Bang også nævner, så blev der afviklet et stort flot arrangement under pokalkampen og en bustur er det også blevet til i sæsonen, så de har bestemt deres berettigelse.
Helt enig med dig! ASCKBH har IMO 112% eksistensberettigelse. Og det har AaB-fans på Utopia også. Er udmærket klar over at jeg med min bemærkning om synlighed fik stukket en pind i en sand hvepserede af en diskussion, som slet ikke hører hjemme i denne tråd. My Bad!!

Tror desværre at min misforståelse (og den tilhørende blinde tiltro til egne fejlagtige antagelser) bunder i at JF-arrangementet simpelthen står her i ASCKBH tråden. :oops: Vi (AaB-fans på Utopia) skal have fat i forumadmin og have vedkommende til at lave vores eget board herinde.

En ting er dog sikkert. Vi skal nok få en god JF alligevel. :)
"All of Leeds is backing the manager 100%... but I can't answer for the rest of the team"
Brian Greenhoff

Lindvang

Indlæg af Lindvang » 25. nov 2009, 13:15

Jamen, jeg siger såmænd heller INTET ondt om ASC, som absolut er en fin lille forening!

Jeg adspørger bare, hvad den har af eksistensberettigelse i KBH, når nu mere eller mindre alt, hvad der foregår, ikke er knyttet på på ASC, men på folk, der bare gerne vil se bold sammen.

Jeg forstår ikke argumenterne, men det er nok fordi der ikke er kommet nogle endnu.

ASCKBH
ASC Kbh.
ASC Kbh.

Indlæg af ASCKBH » 25. nov 2009, 17:35

Hej alle!

Egentlig kan man sige, at tråden jo efterhånden er tilbage på rette spor, så derfor ved vi egentlig ikke, om det havde været bedst at lade den sygne hen. Men omvendt, så er det vel i et eller andet omfang en tråd, som kalder på vores respons, så here goes...

Først og fremmest, Lindvang: Det er ikke fordi vi/ASC KBH ikke vil melde ind. Vi er jo blot nogle gange nødt til lige at tale sammen inden der laves udmeldinger, idet vi jo har en hel forening at stå på mål for. Derfor må i finde jer i, at der ikke kan svares herinde i løbet af et splitsekund, men det betyder ikke, at "ASC ikke vil byde ind".
Det er nu engang sådan, at ASCs aktiviteter primært finansieres af kontingent-kroner. Og sådan er det, hvad end det er Supporteren, HALFTIME, Busture med for få tilmeldte, overnatning i forbindelse med julefrokosten og alle de mange andre aktiviteter, som er i ASC.

Vil man være med, så er det en frit for. Alle er velkomne. Men det må vel altså også være fair nok, at aktiviteterne, som betales af kontingent-kronerne, på en eller anden vis kommer de til gode, som betaler kontingent.
Derfor har det i en årrække været sådan, at snart sagt alle ASC-arrangementer (både i Aalborg og i lokalafdelingerne, som har været) om det er busture, julefrokost eller indestævne, er forbeholdt ASC-medlemmer. Simpelthen fordi, at det er mest fair at de, der betaler til festen også er dem, som deltager.

Det er fair nok, at der er nogen som ikke har lyst til at betale 175 kr. for et års medlemsskab inkl. alle de fordele, som der nu engang kommer heraf, men så må man også samtidig kunne acceptere, at man ikke kan deltage i arrangementerne, som afholdes af ASC og altså således også ASC KBH.

Nu er det sådan, at denne julefrokost ikke er et ASC-arrangement. Således er alle AaB'ere velkomne. Og det er helt fint for os. Virkelig intet problem. Det er herligt, at der er så mange ildsjæle i AaBs fanskare, og det vil vi ikke modarbejde. Det samme gør sig jo i øvrigt også gældende i Aalborg. Omvendt må det kva ovenstående selvfølgelig også være sådan, at ASC KBH holder fast i princippet om, at vores kontingentkroner skal gå til aktiviteter for vores medlemmer. Derfor har vi valgt at sige, at kontingentkronerne ikke skal bruges til præmier her, men derimod til andre ASC-arrangementer.

Mvh
AaB Support Club KBH
Følg ASC København på Facebook: www.facebook.com/asckbh.
Vær opmærksom på, at ASC København ikke svarer på eventuelle spørgsmål her i tråden. Send i stedet en mail til asckbh@aabsupportclub.dk.

Lindvang

Indlæg af Lindvang » 25. nov 2009, 19:02

ASCKBH skrev:Hej alle!

Egentlig kan man sige, at tråden jo efterhånden er tilbage på rette spor, så derfor ved vi egentlig ikke, om det havde været bedst at lade den sygne hen. Men omvendt, så er det vel i et eller andet omfang en tråd, som kalder på vores respons, så here goes...

Først og fremmest, Lindvang: Det er ikke fordi vi/ASC KBH ikke vil melde ind. Vi er jo blot nogle gange nødt til lige at tale sammen inden der laves udmeldinger, idet vi jo har en hel forening at stå på mål for. Derfor må i finde jer i, at der ikke kan svares herinde i løbet af et splitsekund, men det betyder ikke, at "ASC ikke vil byde ind".
Det er nu engang sådan, at ASCs aktiviteter primært finansieres af kontingent-kroner. Og sådan er det, hvad end det er Supporteren, HALFTIME, Busture med for få tilmeldte, overnatning i forbindelse med julefrokosten og alle de mange andre aktiviteter, som er i ASC.

Vil man være med, så er det en frit for. Alle er velkomne. Men det må vel altså også være fair nok, at aktiviteterne, som betales af kontingent-kronerne, på en eller anden vis kommer de til gode, som betaler kontingent.
Derfor har det i en årrække været sådan, at snart sagt alle ASC-arrangementer (både i Aalborg og i lokalafdelingerne, som har været) om det er busture, julefrokost eller indestævne, er forbeholdt ASC-medlemmer. Simpelthen fordi, at det er mest fair at de, der betaler til festen også er dem, som deltager.

Det er fair nok, at der er nogen som ikke har lyst til at betale 175 kr. for et års medlemsskab inkl. alle de fordele, som der nu engang kommer heraf, men så må man også samtidig kunne acceptere, at man ikke kan deltage i arrangementerne, som afholdes af ASC og altså således også ASC KBH.

Nu er det sådan, at denne julefrokost ikke er et ASC-arrangement. Således er alle AaB'ere velkomne. Og det er helt fint for os. Virkelig intet problem. Det er herligt, at der er så mange ildsjæle i AaBs fanskare, og det vil vi ikke modarbejde. Det samme gør sig jo i øvrigt også gældende i Aalborg. Omvendt må det kva ovenstående selvfølgelig også være sådan, at ASC KBH holder fast i princippet om, at vores kontingentkroner skal gå til aktiviteter for vores medlemmer. Derfor har vi valgt at sige, at kontingentkronerne ikke skal bruges til præmier her, men derimod til andre ASC-arrangementer.

Mvh
AaB Support Club KBH
Jeg synes det er helt ok. Jeg vil helst heller ikke have skudt i skoene, at jeg har bedt jer om at melde ind i julefrokosten. Faktisk er jeg jo glad for, at I slet ikke er med i dette (som forening, ikke de enkelte medlemmer!).

Jeg foretrækker faktisk, at intet på Utopia er i ASC-regi, så det er uhyre fint, at I ikke kommer og blander jer i arrangementer, som andre har startet op.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar

Indlæg af MrBangDK » 25. nov 2009, 21:47

Lindvang skrev:

Mvh
AaB Support Club KBH
Jeg synes det er helt ok. Jeg vil helst heller ikke have skudt i skoene, at jeg har bedt jer om at melde ind i julefrokosten. Faktisk er jeg jo glad for, at I slet ikke er med i dette (som forening, ikke de enkelte medlemmer!).

Jeg foretrækker faktisk, at intet på Utopia er i ASC-regi, så det er uhyre fint, at I ikke kommer og blander jer i arrangementer, som andre har startet op.
Men du skal måske lige forhøre dig hos medarrangørerne hvad de synes.... Der er jo nogen der har forespurgt, om ASC ville bidrage.. Bare lige for at holde tråden i julefrokost-mode...
Ska' vi hak'?

Lindvang

Indlæg af Lindvang » 25. nov 2009, 22:01

MrBangDK skrev:
Lindvang skrev:

Mvh
AaB Support Club KBH

Men du skal måske lige forhøre dig hos medarrangørerne hvad de synes.... Der er jo nogen der har forespurgt, om ASC ville bidrage.. Bare lige for at holde tråden i julefrokost-mode...
Hvorfor? Hvad har min holdning med andre at gøre?

Og hvad jeg kan forstå, så har en bedt om en gave fra AaB. Forstår her ikke rigtigt ASC's mellemkomst.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar

Indlæg af MrBangDK » 25. nov 2009, 22:15

Lindvang skrev:

Og hvad jeg kan forstå, så har en bedt om en gave fra AaB. Forstår her ikke rigtigt ASC's mellemkomst.
Ja, gennem ASC....
Ska' vi hak'?

Lindvang

Indlæg af Lindvang » 25. nov 2009, 22:40

MrBangDK skrev:
Lindvang skrev:

Ja, gennem ASC....
Jamen, så uddyb da venligst!

Hvad jeg ved, så har en spurgt, om ikke AaB vil sponsorere en gave til et arrangement. Hvordan kan ASC gå ind og nedlægge veto der?

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af 634 » 25. nov 2009, 22:51

Jeg har to lettere brugte bildæk-165/80 R13 Michelin Energy, dem må i få ved afhentning.
God jul
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali

Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Lindvang

Indlæg af Lindvang » 25. nov 2009, 22:59

634 skrev:Jeg har to lettere brugte bildæk-165/80 R13 Michelin Energy, dem må i få ved afhentning.
God jul
Der er et par stykker, der har bil, så det kunne måske være en meget god idé. Dog tyder noget på, at gaver ikke accepteres uden ASCKBH's godkendelse, selvom de ikke har en pind med arrangementet at gøre.

Brugeravatar
MichaelLarsen
Landshold
Landshold

Indlæg af MichaelLarsen » 25. nov 2009, 23:56

For stadig lige at holde tråden "On topic", så afstår vi fra 634's flotte tilbud om nogle letter brugte bildæk som gevister til AaB-quizzen, men takker selvfølgelig for tilbuddet :thumbsup:

Jeg har som medarrangør rettet en forspørgsel om hjælp til et par gevinster fra AaB til AaB-quizzen, der bliver afviklet under julefrokosten. Jeg tænkte ikke kontingentkroner, medlemsskab eller lignende, men blot det at ASC har en daglig kontakt med AaB og derigennem måske kunne hjælpe med en signeret spillertrøje eller andet, der blot krævede et telefonopkald og ikke medlemmernes kontingentkroner. Det var tænkt i den bedste mening og som gammel soldat gik jeg kommandovejen via ASC København til ASC Aalborg og havde i tankerne, at det samtidig var en god reklame for lokalforeningen, for at hverve nye medlemmer blandt de få, der til julefrokosten stadig ikke er medlem af ASC.
Vi har ikke yderligere behov for, at Bang og Lindvang fortsætter den diskussion og holder nu tråden i den ånd, som den blev startet - sæsonafslutning/julefrokost for alle AaB Fans på Utopia :cheers:

Vi har i dag modtaget følgende sponsorgevister til quizzen:

Danske Bank - Jylland Nord, der har sendt 2 flotte sportstasker med en Menu Vinprop, en stak kasketter, 2x3 Prof Gold golfbolde, keyhangers og et par kuffertbælter med lås.
Nørresundby Bank et par "vintage" fodbolde med autografer fra flere AaB koryfæer.

Der er meldt positivt tilbage fra andre sponsorer :)

Lindvang

Indlæg af Lindvang » 26. nov 2009, 00:10

MichaelLarsen skrev:For stadig lige at holde tråden "On topic", så afstår vi fra 634's flotte tilbud om nogle letter brugte bildæk som gevister til AaB-quizzen, men takker selvfølgelig for tilbuddet :thumbsup:

Jeg har som medarrangør rettet en forspørgsel om hjælp til et par gevinster fra AaB til AaB-quizzen, der bliver afviklet under julefrokosten. Jeg tænkte ikke kontingentkroner, medlemsskab eller lignende, men blot det at ASC har en daglig kontakt med AaB og derigennem måske kunne hjælpe med en signeret spillertrøje eller andet, der blot krævede et telefonopkald og ikke medlemmernes kontingentkroner. Det var tænkt i den bedste mening og som gammel soldat gik jeg kommandovejen via ASC København til ASC Aalborg og havde i tankerne, at det samtidig var en god reklame for lokalforeningen, for at hverve nye medlemmer blandt de få, der til julefrokosten stadig ikke er medlem af ASC.
Vi har ikke yderligere behov for, at Bang og Lindvang fortsætter den diskussion og holder nu tråden i den ånd, som den blev startet - sæsonafslutning/julefrokost for alle AaB Fans på Utopia

Danske Bank - Jylland Nord, der har sendt 2 flotte sportstasker med en Menu Vinprop, en stak kasketter, 2x3 Prof Gold golfbolde, keyhangers og et par kuffertbælter med lås.
Nørresundby Bank et par "vintage" fodbolde med autografer fra flere AaB koryfæer.

Og jeg har en personlig gave til dig, hvad enten du vinder eller taber det hele på gulvet ;)

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar

Indlæg af MrBangDK » 26. nov 2009, 06:18

Lindvang skrev:
MrBangDK skrev:
Lindvang skrev:

Ja, gennem ASC....
Jamen, så uddyb da venligst!

Hvad jeg ved, så har en spurgt, om ikke AaB vil sponsorere en gave til et arrangement. Hvordan kan ASC gå ind og nedlægge veto der?
Du får selv æren af at læse tilbage i denne tråd og finde svaret....
Ska' vi hak'?

Lindvang

Indlæg af Lindvang » 26. nov 2009, 10:49

MrBangDK skrev:
Du får selv æren af at læse tilbage i denne tråd og finde svaret....
Er der kan jeg se, at Senior har arbejdet på at finde en gave fra AaB (ikke ASC) til en eller anden konkurrence. Hvad interesse har ASCKBH i at stikke en kæp i hjulet på den meget fine og betænksomme idé?

Er det fordi man har ondt i røven eller hvori ligger Seniors store brøde?

raslee
2. div
2. div
Geografisk sted: København

Indlæg af raslee » 26. nov 2009, 13:37

Lindvang for satan...
raslee

Brugeravatar
MichaelLarsen
Landshold
Landshold

Indlæg af MichaelLarsen » 26. nov 2009, 15:30

MichaelLarsen skrev:For stadig lige at holde tråden "On topic", så afstår vi fra 634's flotte tilbud om nogle letter brugte bildæk som gevister til AaB-quizzen, men takker selvfølgelig for tilbuddet :thumbsup:

Vi har ikke yderligere behov for, at Bang og Lindvang fortsætter den diskussion og holder nu tråden i den ånd, som den blev startet - sæsonafslutning/julefrokost for alle AaB Fans på Utopia

Ja....de 2 havenisser Bang og Lindvang er sg. ikke nemme at stoppe - den diskussion ER afsluttet!

Carlsberg har også meldt sig på banen som gevinstsponsor - vi ved pt. ikke, hvad de disker op med :thumbsup:

Elegia

Indlæg af Elegia » 27. nov 2009, 08:39

MichaelLarsen skrev:Carlsberg har også meldt sig på banen som gevinstsponsor - vi ved pt. ikke, hvad de disker op med :thumbsup:
Kildevæld med blød brus?

Besvar